Corona-discussiehoekje (was: MVV-De Graafschap)

25 juli 2021 07:56
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2348
Meer
Onderwerp Auteur
Corona-discussiehoekje (was: MVV-De Graafschap) #31
Toch nog maar even een ,,bijdrage,, zojuist het bericht dat in Engeland alleen volledig gevaccineerden het voetbalstadion binnen komen.
Tenminste dat voorstel ligt in een verre voorbereiding!…..mvrgr Opa.

....
Discussie gesloten.
25 juli 2021 11:42
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Corona-discussiehoekje (was: MVV-De Graafschap) #32

opadiehard schreef : Toch nog maar even een ,,bijdrage,, zojuist het bericht dat in Engeland alleen volledig gevaccineerden het voetbalstadion binnen komen.
Tenminste dat voorstel ligt in een verre voorbereiding!…..mvrgr Opa.


En dan zien d'r lui rope tot d'r gein vergeliek gemaak maag weure mèt oa de Apartheid??Man man man... Gezon lui boeteslete, de wereld is knettergek gewore.
Discussie gesloten.
25 juli 2021 13:16
Clochard
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 63
Meer
Corona-discussiehoekje (was: MVV-De Graafschap) #33
Te gek voor woorden dat dit gezegd moet worden, maar hou alsjeblieft op met dit soort idiote vergelijkingen.

Apartheid ging over afkomst en huidskleur. Mensen werden op basis daarvan beoordeeld, geweigerd, buitengesloten en mishandeld.

Waar jij het over hebt gaat over gedrag. Daar kies je zelf voor. En aan gedrag zitten soms consequenties.

Als je zo dom wil zijn om je niet te laten vaccineren, ga je gang. Dat mag. Dat is toegestaan. Maar doe niet alsof er geen consequenties aan mogen zitten. Dat jij je niet wil vaccineren heeft namelijk flinke consequenties voor anderen in de samenleving. Dus kan de overheid daar consequenties voor jou aan verbinden, zoals dat gebeurd met duizenden andere dingen.

Draag die consequenties als een volwassen vent in plaats van te janken als een kind over apartheid en de oorlog.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, daan4suz, Sandro, Tuor, TPC, Lijnsje@tappunt
Discussie gesloten.
25 juli 2021 14:01
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 455
Meer
Corona-discussiehoekje (was: MVV-De Graafschap) #34
nog effen en ze komen voor de mensen die geen vaccineren hebben met een wapie ster voor op de bost :woohoo:

Groeten oet Bierum : Delfzijl
Discussie gesloten.
25 juli 2021 15:13
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
Corona-discussiehoekje (was: MVV-De Graafschap) #35
Sorry hoor maar ik mis hier een tegen geluid.
Dit is voor het eerst dat er een mrma vaccin wordt gebruikt, en het is niet duidelijk wat de effecten op lange termijn zijn ( ook toegegeven door de farmaceutische industrie). Dus mag een mens dan twijfelen?
Op dit moment wordt je als twijfelaar wappie genoemd.
Je wordt bijna veroordeeld als zou het een misdaad zijn dat je twijfelt.
Misschien zijn de twijfelaars niet alleen laagopgeleide wappies maar net mensen die een weloverwogen keuze maken?
Ik heb zelf namelijk corona gehad. Ik zeg ook niet dat corona niet erg is of niet bestaat. Ik twijfel echter aan de goede bedoelingen van een farmaceutische industrie die hier flink geld aan verdiend, weigert om het patent op te geven om arme landen te helpen. Dus twijfel ik aan de goede bedoelingen van deze industrie.
En daarom snap ik niet dat iedereen (uit angst) blindelings vertrouwd op hun goede bedoelingen.
En dat er hierdoor mensen worden buitengesloten snap ik al helemaal niet.
Discussie gesloten.
25 juli 2021 15:49 25 juli 2021 15:52 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 567
Meer
Corona-discussiehoekje (was: MVV-De Graafschap) #36
Als je kanker hebt, twijfel je ook aan de chemo therapie vanwege bijwerkingen terwijl het je redding kan zijn ?
Als je vader wrdt, laat je je kind ook niet inenten tegen DKTP Difterie, kinkhoest, tetanus, polio -Hib-HepB, Pneu ?

Hoeveel van de twijfelaars of weigeraars hebben wel eens een Alka Seltzer gepakt tegen een kater...?
Bijwerkingen bloed- en lymfestelsel: Bloedingen, zoals tandvleesbloedingen, bloeduitstortingen, bloedingen tijdens of na operaties en bloedingen van de urinewegen en/of geslachtsorganen, zijn waargenomen, mogelijk met verlenging van de bloedingstijd.

Of paracetamol ? duizeligheid, koorts, sufheid, lage bloeddruk, jeuk, huiduitslag, depressie, verwardheid, maag-darmklachten, afwijkende leverfunctie, leverfalen. hallucinaties, hoofdpijn, visusstoornissen. Afwijkingen in het bloedbeeld zoals agranulocytose (na langdurig gebruik), trombocytopenie, (trombocytopenische) purpura, leukopenie, neutropenie en hemolytische anemie.

Laten we de discussie dus niet hier voeren, elkaar niet voor mietje of mafkees uitmaken, maar ook niet doen alsof je de wijsheid in pacht heb.

Zelf ben ik tegen alle chemische troep, maar kan nadat ik 5 weken bij Tuutsje en zijn maatjes onderhanden ben genomen nu niet zonder 13 pillekes per dag... aanders zeet geet vaan mien gezeiver aof, höb geer nne vrije daag en koffietaofel, mer iech bin blij tot iech neet tösse 6 plenkskes ligk, noa mien MVV-ke kin goon en uuch heij de pis louw kin maake met miene zawwel en gezoks!

Ezzebleef....dit is 'n MVV forum gein Covid pro of contra gezeiver forum ;)
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, opadiehard, Clochard
Discussie gesloten.
25 juli 2021 16:01
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
Corona-discussiehoekje (was: MVV-De Graafschap) #37
Ik heb al mijn vaccinaties gehad en daar ook nooit over getwijfeld.
Waar het mij omgaat is dat er nu mensen veroordeeld worden en weggezet worden als wappies;en ze buitensluit. Als je anders denkt wordt je aangevallen, mensen zijn kwaad en waarom?
Als je gevaccineerd bent heb je antistoffen, je bent beschermd maar kunt wel drager zijn en dus het virus overbrengen op anderen.
De niet gevaccineerde loopt dus het "risico".
Dus waarom deze angst?
Ik laat anderen in hun waarde, laat iedereen zijn eigen mening hebben maar waarom mag dat in deze discussie niet?
Discussie gesloten.
25 juli 2021 16:07 25 juli 2021 17:33 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Corona-discussiehoekje (was: MVV-De Graafschap) #38

MVVke schreef :

opadiehard schreef : Toch nog maar even een ,,bijdrage,, zojuist het bericht dat in Engeland alleen volledig gevaccineerden het voetbalstadion binnen komen.
Tenminste dat voorstel ligt in een verre voorbereiding!…..mvrgr Opa.


En dan zien d'r lui rope tot d'r gein vergeliek gemaak maag weure mèt oa de Apartheid??Man man man... Gezon lui boeteslete, de wereld is knettergek gewore.


Niemand in dit land is "Vrij" anders zou er geen rechtstaat zijn, geen regels, geen straffen, geen bevoegdheden. Je bent zo vrij als de meerderheid van de samenleving wilt dat je vrij bent, je leeft onder de gratie van anderen, zoals in ieder democratisch land op deze planeet.

'Gezonde' mensen zoals jij de mensen die geen vaccin nemen noemt zijn juist een transportmiddel voor dit virus. Daarom worden ze (tijdelijk) uitgesloten van grote evenementen, omdat ze anders de vrijheid van iedereen zullen beperken (Mutaties). Want als we alle maatregelen zouden schrappen en negeren, en doen alsof het maar een verkoudheidsvirus is, dan gaat het scenario zich voltrekken dat jij met je dierbare die net een hersenbloeding heeft gehad naar het ziekenhuis moet rijden (Omdat er geen ambulances meer beschikbaar zijn), om daar te krijgen te horen van de receptioniste: "Er is helaas geen arts meer beschikbaar. Leg hem maar hier langs het gangpad, we gooien zijn lichaam straks wel op de kar. Een medewerker van de gemeente zal binnenkort contact met u opnemen.". Want voor de corona crisis liep het ziekenhuispersoneel al een marathon door het ziekenhuis door de bezuinigingen van de coalities van de weg-lacher in Den Haag.

We mogen nog van geluk spreken. Deze pandemie was maar mild vergeleken met een SARS destijds, daarvan was de overlijdenskans van 6,5%. Als die variant hier toen was geland mocht je nog niet eens meer naar de supermarkt. Gelukkig waren de Japanners toen niet met zichzelf en hun vrijheden bezig toen ze het hebben wisten uit te roeien. Solidariteit betekent meestal iets inleveren of naleven.

Maar je kunt ook je kop in het zand stoppen, denken dat jij in deze overbevolkte mierenhoop de wedergeboorte van Mandela bent die tot het uiterste wordt gedreven in een land vol "Boeren". En dat de overheid na "Het Roken", "De Plastic Rietjes", "Het pijpje van Minckelers" en" Jouw fossiele Bolide". Ze nu ook "Jouw avondje MVV" willen afpakken zodat ze je makkelijker kunnen laten verdwijnen uit het straatbeeld. Dat kan natuurlijk ook..iedereen is de hoofdpersoon in zijn eigen film, maar het wringt helaas wel met de gemeenschappelijke probleem dat we nu hebben om de gezondheidszorg te ontlasten. Er is helaas geen mogelijkheid om de videoband terug te spoelen. Je niet laten vaccineren voor eventuele complicaties in de toekomst is je eigen keuze met tijdelijke maatschappelijke beperkingen omdat anders de boel elkaar opheft, een ander scenario lijkt me niet mogelijk? Of is er wel een andere scenario?
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Tuor, Clochard
Discussie gesloten.
25 juli 2021 16:25
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
Corona-discussiehoekje (was: MVV-De Graafschap) #39
Dit zijn belachelijke vergelijkingen.
Laat iedereen in zijn waarde! Ik dring mijn mening niet op aan anderen. Ik wil alleen dat anderen ook mijn mening respecteren. Mij niet aanvallen omdat ik een mening heb. Je zegt dat ik denk alles te weten, maar wie ben jij zodat jij wel alles denkt te weten? Ben je wetenschappelijk onderbouwd? Heb je onderzoek gedaan?
Ik verlaat definitief dit forum omdat er maar een mening gehoord mag worden.
Het is in deze relevant omdat je allen met test of vaccin bij MVV naar binnen mag.
Ik ken genoeg vaste supporters die nu buitengesloten worden. Ja dat is onze keuze, maar of dit terecht is valt te betwijfelen.
Want nu zijn we zeker geen echte supporters, houden geen rekening met anderen etc......
Dus moderator verwijder mijn account, want ik ben geen MVV supporter, ik ga niet al 25 jaar naar MVV, ik ben een egoïst omdat ik geen vaccin neem. Ik zit niet al jaren op dit forum, mijn mening is net als alle andere wappies niet belangrijk. Ik mag hier niets over zeggen.
Discussie gesloten.
25 juli 2021 17:03
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 954
Meer
Corona-discussiehoekje (was: MVV-De Graafschap) #40

mvvke4life schreef : Dit zijn belachelijke vergelijkingen.
Laat iedereen in zijn waarde! Ik dring mijn mening niet op aan anderen. Ik wil alleen dat anderen ook mijn mening respecteren. Mij niet aanvallen omdat ik een mening heb. Je zegt dat ik denk alles te weten, maar wie ben jij zodat jij wel alles denkt te weten? Ben je wetenschappelijk onderbouwd? Heb je onderzoek gedaan?
Ik verlaat definitief dit forum omdat er maar een mening gehoord mag worden.
Het is in deze relevant omdat je allen met test of vaccin bij MVV naar binnen mag.
Ik ken genoeg vaste supporters die nu buitengesloten worden. Ja dat is onze keuze, maar of dit terecht is valt te betwijfelen.
Want nu zijn we zeker geen echte supporters, houden geen rekening met anderen etc......
Dus moderator verwijder mijn account, want ik ben geen MVV supporter, ik ga niet al 25 jaar naar MVV, ik ben een egoïst omdat ik geen vaccin neem. Ik zit niet al jaren op dit forum, mijn mening is net als alle andere wappies niet belangrijk. Ik mag hier niets over zeggen.

Sorry dat ik het zeg, maar jij bent wel erg snel op je teentjes getrapt. Voer deze discussie toch op tig andere plekken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard
Discussie gesloten.
25 juli 2021 17:11 25 juli 2021 17:12 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 746
Meer
Corona-discussiehoekje (was: MVV-De Graafschap) #41
Voor- en tegenstanders van vaccinaties hebben hun zegje gedaan. Er ontstaan steeds meer irritaties. Het lijkt me dat het tijd wordt voor een slotje op deze rubriek.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, opadiehard
Discussie gesloten.
25 juli 2021 17:17 25 juli 2021 17:22 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Corona-discussiehoekje (was: MVV-De Graafschap) #42

mvvke4life schreef : Ik heb al mijn vaccinaties gehad en daar ook nooit over getwijfeld.
Waar het mij omgaat is dat er nu mensen veroordeeld worden en weggezet worden als wappies;en ze buitensluit. Als je anders denkt wordt je aangevallen, mensen zijn kwaad en waarom?


Omdat ook hun vrijheid beperkt wordt. En het duurt alleen langer zo voor de doelgroep die zich heeft laten vaccineren totdat zij ook hun vrijheden terug krijgen, voor de onbekende gezondheidsrisico's die zij wellicht op de lange termijn nemen.

mvvke4life schreef : Als je gevaccineerd bent heb je antistoffen, je bent beschermd maar kunt wel drager zijn en dus het virus overbrengen op anderen.
De niet gevaccineerde loopt dus het "risico".
Dus waarom deze angst?


De gevaccineerde is minder vatbaar voor het meedragen van het virus, maar kan nog wel ziek worden. Hoe minder mensen het virus meedragen, hoe kleiner de kans is dat er een nieuwe variant komt omdat het virus die mensen niet kan gebruiken als gastheer. Waardoor alle vaccins weer opnieuw moeten worden aangepast, zoals nu bij Astrazenica en Jansen gebeurt. Daarom wil je mensen die 100% vatbaar zijn voor het virus, scheiden van een groep die voor 8% vatbaar zijn voor het virus. Men wilt een ketting doorbreken totdat er een bevolkingsgroep bestaat die niet meer makkelijk in het ziekenhuis zal belanden, dan zijn alle risico's voor de ongevaccineerde mensen.
Discussie gesloten.
25 juli 2021 17:22
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2348
Meer
Onderwerp Auteur
Corona-discussiehoekje (was: MVV-De Graafschap) #43

Ben Salemans schreef : Voor- en tegenstanders van vaccinaties hebben hun zegje gedaan. Er ontstaan steeds meer irritaties. Het lijkt me dat het tijd wordt voor een slotje op deze rubriek.


Ik heb hem geopend ook een slotje verzoek gedaan aan de moderators…laten we ons weer ,,focussen,,op wat ons te wachten staat op voetbal gebied,ik verheug mij weer om eindelijk met anderen in de Geusselt plaats te mogen nemen met of zonder beperkingen….kom op die roeie……mvrgr Opa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 1.456 seconden