Terugblik eerste helft seizoen

06 jan 2022 17:46
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 919
Meer
Onderwerp Auteur
Terugblik eerste helft seizoen #1
Mismoedig

Bijna vijftig jaar geleden begon ik aan mijn studie met een college onder de titel “Misère der verwachtingen”. De hooggeleerde heer voor de volle zaal met ambitieuze studenten hield ons voor dat we ons echt niet direct rijk moesten rekenen, nu we de eerste stappen op weg naar een mogelijk succesvolle toekomst gingen zetten.
Terugkijkend naar de eerste helft van het lopende seizoen van MVV moest ik hieraan denken. Met veel enthousiasme zijn wij als supporters begonnen iets bijzonders te maken van dit seizoen om het memorabele kampioensseizoen 1996-1997 te gedenken. Door de matige resultaten op het veld werd de animo nogal getemperd. Erger was het dat een groep indringers ervoor zorgde dat de wedstrijden tegen ADO Den Haag en de Parkstadformatie zo ernstig werden verstoord. Als supporter die de club alleen op positieve en creatieve wijze wil steunen, "sjaggeneer" je je best wel voor de buitenwereld om met MVV in verband gebracht te worden.
De moed zakt je echt in de schoenen. Dat vanuit bestuurlijk MVV heel weinig zicht wordt geboden op een zonniger toekomst, maakt het extra moeilijk om de motivatie te vinden. Tenslotte, de gedwongen situatie door de bedreiging van ieders gezondheid werpt een grauwsluier over ieders leven, maakt het niet goed mogelijk elkaar te ontmoeten en aan te moedigen.
Vorig seizoen leefde MVV na de jaarwisseling op het veld echt op en zo werd toch inspiratie gevonden voor nieuwe activiteiten vanuit de supporters. Laten we met zijn allen hopen dat deze geschiedenis zich in 2022 zal herhalen te beginnen in het Parkstad-stadion. Nao väöre en aon de geng!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Boer458, Zoewiezoe, Charmeur

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2022 20:07
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2350
Meer
Terugblik eerste helft seizoen #2
De zwarte vogel is een term die ongeveer 50 jaar geleden ontstaan is binnen de supporters van mvv.
Hij werd veel gebruikt als het in een wedstrijd of een periode weer eens de verkeerde kant op ging.
Als ik dan aansluit bij de schrijver(met deze nickname)van boven kun je meer spreken van een zwarte schaduw die al bijna het hele seizoen als een deken boven ons cluppie hangt.
Het is voor de echte diehards immens zwaar om nog positief naar boven te kijken, en dat mede door de Corona maatregelen met wedstrijden zonder publiek.
Toch probeer ik elke keer weer met een positieve blik naar de toekomst te blijven kijken,ondanks dat het mij vaak moeilijk af gaat.
Ik sprak laatst met een sponsor die mij het een en ander vertelde over hoe zij als groep de zaak bij elkaar hielden en nog steeds proberen uit te breiden.
Laten wij vooral niet vergeten ondanks dat we allemaal wachten op de grote investeerder deze groep van sponsors zeer dankbaar moeten zijn dat zij ondanks deze ook voor hun moeilijke tijd de club overeind houden.
De zwarte vogel(term)en de zwarte schaduw moeten ooit uit de Geusselt weg trekken zodat ook de jeugd ooit mag gaan genieten over een periode waar wij het als oudjes vaak over hebben nl de eredivisie zodat zij ook kunnen mee praten over het echte werk…..mvrgr Opa

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Boer458, De Zwarte Vogel, Zoewiezoe, Charmeur, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 jan 2022 00:03
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 758
Meer
Terugblik eerste helft seizoen #3
Het was een vreemde eerste helft van het seizoen. Corona blijft toeslaan. En als we dan toch het stadion in mogen, wordt de sfeer sterk bepaald door incidenten rondom het veld.

Het aantal punten dat we verzameld hebben, valt me nog mee. We hebben een aantal flinke zeperds gehad. Ik ben enigszins optimistisch over het centrum achterin. Goede keeper en een centrum jong-ervaren (Waem-Essers) lijkt redelijk goed te functioneren. Dzepar vind ik een aanwinst. En Souren staat zijn mannetje. Maar qua pressie en aanvallende dreiging valt het tegen. Ntelo, Alberg; het lijkt wel of ze er zelf niet in geloven. Teams en Blummel werken hard, maar durven niet echt een actie te maken. En als ze dat doen verliezen ze het overzicht op de vrijstaande speler. Acties maken doen ze in mijn ogen althans veel te weinig. En ik denk wel dat ze het kunnen.

Ik ervaar nog weinig balans in het team. Ik kan niet zeggen dat ze steeds beter op elkaar ingespeeld raken. De laatste weken voor de winterstop leek het zelfs minder te worden qua aanvallende dreiging.

Onze selectie mist in de wedstrijden de steun van de supporters; met aanmoedigingen voetballen ze een halve klasse beter. Dan lijkt het geloof er wel te zijn. Ik zou investeren in een aanvallende middenvelder en een echte spits. Maar ja, de centen zijn er niet. Niet om echt optimistisch de tweede seizoenshelft in te gaan. Laten we maar eens gewoon beginnen met een onverdiende uitoverwinning bij onze oosterburen!
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.119 seconden