Statement tegen racisme bij MVV - NAC?

01 mrt 2022 15:37 01 mrt 2022 16:11 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 792
Meer
Onderwerp Auteur
Statement tegen racisme bij MVV - NAC? #1
In de sport-podcast van De Limburger wordt gezegd dat het mooi zou zijn als niet alleen de club, maar ook de supporters van MVV voor de volgende wedstrijd een statement zou maken (tegen racisme / discriminatie). Dat zou inderdaad mooi zijn. Heeft iemand hier ideeën voor?


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
Discussie gesloten.
01 mrt 2022 16:40
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 792
Meer
Onderwerp Auteur
Statement tegen racisme bij MVV - NAC? #2
Is er niet een bekend, toepasselijk lied? Of een makkelijke slogan of kreet?


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
Discussie gesloten.
01 mrt 2022 18:18
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
Statement tegen racisme bij MVV - NAC? #3

Ben Salemans schreef : Is er niet een bekend, toepasselijk lied? Of een makkelijke slogan of kreet?


"Tous Ensemble, Tous Ensemble, Every-one"
Discussie gesloten.
01 mrt 2022 19:30
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
Statement tegen racisme bij MVV - NAC? #4
Dat statement lijkt mij al gemaakt tijdens de wedstrijd en door snel ingrijpen van de directie achteraf.

Beter maken we een statement door vrijdag het volkslied van Oekraïne te spelen.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle
Discussie gesloten.
01 mrt 2022 23:47 02 mrt 2022 00:32 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 792
Meer
Onderwerp Auteur
Statement tegen racisme bij MVV - NAC? #5
Ik stel mij voor dat vlak voor het begin van de wedstrijd, bij het zingen van het Maastrichtse volkslied, de gehele MVV-selectie plus trainers, verzorgers etc. knielt voor de Angelside-tribune (of een andere tribune). De stadionomroeper moet vlak daarvoor uitleggen waarom de selectie knielt. Als tegenstander NAC daaraan mee wil doen, is dat prima. Maar dat moet natuurlijk wel effe worden afgestemd met NAC.

Na het volkslied kan het publiek met applaus laten blijken achter de actie te staan. Een slogan als "anti- racisme, anti-racisme" (of een betere slogan) kan daar mooi mee samengaan.

Het afspelen van het Oekraïense volkslied lijkt mij even niet van toepassing, als we tenminste een statement willen maken tegen racisme.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
Discussie gesloten.
02 mrt 2022 01:14 02 mrt 2022 01:15 door webmastersfm.
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 547
Meer
Statement tegen racisme bij MVV - NAC? #6
Houd toch aub op. De mensen hebben ze, 2 stadionverboden , MVV heeft een statement afgegeven. Klaar. Op deze manier leg je een deken over de club dat we racisten zijn en voed je de mensen die enkel negatief doen trollen want in de extreem linkse hoek in de krochten van het internet zijn hier mensen dagelijks mee bezig. Tot het lastig vallen van sponsoren, hun fb pagina's etc. Als ik voor mezelf spreek en onze groep ("groot" Angel-Side) zijn we een multiculturele groep, waar Molukkers, Indos, Turken , oost-blokkers, boeren , marrokanen etc etc gebroederlijk naast elkaar staan. Tot de orde van de dag aub. En laat deze overdreven statement honger.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Brökske, MVVke, Klomeleer, Anna D., De_Lange, peeke
Discussie gesloten.
02 mrt 2022 10:41
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 792
Meer
Onderwerp Auteur
Statement tegen racisme bij MVV - NAC? #7
Ik vond en vind de gedachte van De Limburger niet gek om het MVV-publiek de gelegenheid te bieden te laten zien dat het tegen racisme is. De redenering dat een statement van het publiek tegen racisme laat zien dat het publiek uit racisten bestaat, kan ik niet helemaal volgen. Hoe kom je er trouwens bij dat de zaak is afgedaan nu er twee mensen zijn beschuldigd/aangepakt voor racisme?


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
Discussie gesloten.
02 mrt 2022 13:37
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Statement tegen racisme bij MVV - NAC? #8
Het wordt nu allemaal volledig uit zijn verband gerukt. Natuurlijk valt niet goed te praten wat er is gebeurd. Er is tijdens de wedstrijd een statement gemaakt , MVV heeft de daders gepakt en in het uitvak zelf is ook het nodige gedaan wat verwacht mag worden. Moeten we dan nu ook nog bij de volgende thuiswedstrijd een statement maken? Je kunt het ook allemaal te ver doordrijven.

Ik denk dat MVV niet hoeft te laten zien dat ze tegen een oorlog zijn en tegen racisme. Dat lijkt me zeer vanzelfsprekend. In iedere groep zijn doorgaans minderheden met een andere mening die we dan ook maar tevreden moeten houden en meegaan in de gekte.

MVV heeft gehandeld zoals het hoort en verder is daarmee de zaak afgedaan. Daarvan staat los dat het niet goed te praten valt

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
Discussie gesloten.
02 mrt 2022 13:53 02 mrt 2022 17:52 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 792
Meer
Onderwerp Auteur
Statement tegen racisme bij MVV - NAC? #9
Oké. Dan geen statement tegen racisme. Mij best. (Niet dat ik overtuigd ben door de gegeven argumenten.) Slotje!


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.279 seconden