Fc Eindhoven - MVV

10 sept 2022 01:27 10 sept 2022 01:31 door CatenaccioMestreech.
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 561
Meer
Fc Eindhoven - MVV #31

MF schreef : Vandaag een sterk FC Eindhoven gezien en een slecht MVV. Op voorhand is FC Eindhoven de favoriet in dit duel maar, gebaseerd op de statistieken van FC Eindhoven in de afgelopen 5 wedstrijden had ik dit niet verwacht. In de statistieken van de afgelopen 5 wedstrijden was vooral te vinden dat alle tegenstanders van FC Eindhoven meer de bal hadden. Ook was in de statistieken te zien dat FC Eindhoven in de achterhoede enorm stabiel is. Maar, dat het in de vorige 5 wedstrijden ontbrak in de voorhoede. Vandaag was dit echter niet te zien. FC Eindhoven had veel de bal en was voorin super gevaarlijk.

Ook vind ik het onbegrijpelijk dat de twee zwakste schakels in de selectie 6 wedstrijden op een rij in de basis staan. Ik ga geen namen noemen want die spreken voor zicht. Ook komen ook al een aantal wedstrijden de wissels veel te laat om iets te kunnen forceren of om de stand te behouden die in ons voordeel is.

Ook is het een feit dat de voorhoede al 3 wedstrijden om een rij niet gescoord heeft.

Er is werk aan de winkel voor Maurice want ik kan mij vrijwel niet voorstellen dat hij niet ziet wat ik kan zien.

Al met al prima resultaten de afgelopen 6 wedstrijden. De 2-2 tegen Heracles en de 1-1 tegen R•da blijft nog altijd zuur. (4 gestolen punten). Maar, die overige uitslagen zeker tevreden mee:
* 3 - 1 Jong AZ - MVV
* 3 - 1 MVV - NAC
* 3 - 1 MVV - ADO
* 2 - 2 Heracles - MVV
* 5 - 0 FC Eindhoven - MVV

Het aankomende programma ziet er een stuk makkelijker uit op papier. Al moet ik zeggen dat geen enkele ploeg in de KKD te onderschatten is.

Maar, ik ben ervan overtuigd dat we veel punten gaan behalen met het aankomende programma:

Programma afgelopen 6 wedstrijden (actueel)
(Jong AZ 4e)
(NAC 7e)
(ADO 17e)
(Heracles 3e)
(FC Eindhoven 2e)

Aankomend programma (actueel)
(Jong Ajax 9e)
(Dordrecht 12e)
(Willem 2 8e)
(Top OSS 11e)
(Jong PSV 16e)
(Den Bosch 20e)
(PEC 1e)
(Helmond sport 19e)
(Jong Utrecht 18e)
(Almere 14e)

Op naar vrijdag!



Waarom zou je die jongens niet persé noemen?
Je bedoeld Remans en Tim Zeegers.

Tim maakt vandaag 2 hele dikke cruciale fouten die 2 goalen kosten.
Normaal zou een trainer hem bij rust al wisselen als je dat soort amateuristische fouten maakt.
Maar goed…
Tim heeft het afgelopen potjes meer dan goed gedaan en heeft heel veel op inzet gecorrigeerd.
Remans mag van mij best eens voor een Livramento worden gewisseld want die laat heel snel z’n kop hangen als het niet loopt.

Maar goed, wil niet zeiken want we zijn nog steeds de ploeg met de laagste begroting die bovenmaats presteren.
Ik heb persoonlijk heel erg genoten van MVV afgelopen wedstrijden en vind ook niet dat we Verberne en co verder moeten afbranden.
Dit soort potjes kunnen er nu eenmaal bij zitten.
Ik heb genoten van de sfeer, 275 man in Eindhoven.
Hopelijk worden dat er steeds meer!

Op naar jong ajax.
Opvreten in de Geusselt!

Kom op die Roeie!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2022 03:14
MF
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 113
Meer
Fc Eindhoven - MVV #32
Het eerste doelpunt is Rico zijn schuld. Rico heeft 3 opties en speelt naar de speler die word gedekt in zijn rug terwijl die andere twee opties vrij stonden.

Het tweede doelpunt maakt Tim een fout. (Logisch aangezien die tussen 3 mensen staat die hem onder druk zetten) Maar, ook daar had Rico de bal kunnen hebben.

Het is duidelijk dat Tim kwalitatief te kort komt maar ook Rico gaat hier niet vrijuit.

Ik heb een video en foto’s in de discord gezet neem maar eens een kijkje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2022 06:09
MVV_Mestreech
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 99
Meer
Fc Eindhoven - MVV #33

MF schreef : Vandaag een sterk FC Eindhoven gezien en een slecht MVV. Op voorhand is FC Eindhoven de favoriet in dit duel maar, gebaseerd op de statistieken van FC Eindhoven in de afgelopen 5 wedstrijden had ik dit niet verwacht. In de statistieken van de afgelopen 5 wedstrijden was vooral te vinden dat alle tegenstanders van FC Eindhoven meer de bal hadden. Ook was in de statistieken te zien dat FC Eindhoven in de achterhoede enorm stabiel is. Maar, dat het in de vorige 5 wedstrijden ontbrak in de voorhoede. Vandaag was dit echter niet te zien. FC Eindhoven had veel de bal en was voorin super gevaarlijk.

Ook vind ik het onbegrijpelijk dat de twee zwakste schakels in de selectie 6 wedstrijden op een rij in de basis staan. Ik ga geen namen noemen want die spreken voor zicht. Ook komen ook al een aantal wedstrijden de wissels veel te laat om iets te kunnen forceren of om de stand te behouden die in ons voordeel is.

Ook is het een feit dat de voorhoede al 3 wedstrijden om een rij niet gescoord heeft.

Er is werk aan de winkel voor Maurice want ik kan mij vrijwel niet voorstellen dat hij niet ziet wat ik kan zien.

Al met al prima resultaten de afgelopen 6 wedstrijden. De 2-2 tegen Heracles en de 1-1 tegen R•da blijft nog altijd zuur. (4 gestolen punten). Maar, die overige uitslagen zeker tevreden mee:
* 3 - 1 Jong AZ - MVV
* 3 - 1 MVV - NAC
* 3 - 1 MVV - ADO
* 2 - 2 Heracles - MVV
* 5 - 0 FC Eindhoven - MVV

Het aankomende programma ziet er een stuk makkelijker uit op papier. Al moet ik zeggen dat geen enkele ploeg in de KKD te onderschatten is.

Maar, ik ben ervan overtuigd dat we veel punten gaan behalen met het aankomende programma:

Programma afgelopen 6 wedstrijden (actueel)
(Jong AZ 4e)
(NAC 7e)
(ADO 17e)
(Heracles 3e)
(FC Eindhoven 2e)

Aankomend programma (actueel)
(Jong Ajax 9e)
(Dordrecht 12e)
(Willem 2 8e)
(Top OSS 11e)
(Jong PSV 16e)
(Den Bosch 20e)
(PEC 1e)
(Helmond sport 19e)
(Jong Utrecht 18e)
(Almere 14e)

Op naar vrijdag!


(Roda 6e) hebben we ook al gehad

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2022 07:23 10 sept 2022 07:47 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 782
Meer
Fc Eindhoven - MVV #34
Oef, 5-0. Die tik komt binnen. Maar geen paniek. We weten dat onze spelers best lekker, verrassend goed, kunnen spelen.

Als ik de samenvatting ( www.espn.nl/video/clip/_/id/10906012 ) bekijk, zie ik dat de eerste 2 goals van Eindhoven volgens mij te wijten zijn aan de Hollandse Ziekte. Die Hollandse Ziekte - ik weet niet of die ziekte echt typisch Hollands of Nederlands is - is het idee dat bij een spelhervatting door de keeper de lange trap naar voren verboden is en dat de opbouw van een aanval moet gebeuren vanuit de verdediging. Gewoon de bal in de ploeg houden en de bal dan langzaam voren dirigeren. Dat is, denk ik, vooral veroorzaakt door de spelregelwijziging dat een keeper bij een uittrap de bal niet per se buiten het strafschopgebied hoeft te trappen. (Zie de discussie over dit onderwerp op dit forum: mvvfans.nl/forum/2-nieuws-en-geruchten/2...ing-hollandse-ziekte )

Maar ja, als je als MVV in 9 van de 10 keer bij een uittrap van Matthys de aanval laat beginnen bij een (opbouwende) verdediger, dan gaat de tegenpartij als Eindhoven heel hoog staan, zelfs tot op de rand van het strafschopgebied. Als Matthys de bal dan naar een verdediger als Tim of Rico Zeegers speelt, is die speler al snel omgeven door 2 of 3 tegenstanders. Balverlies en tegengoals zijn dan een haast onvermijdelijk gevolg. Ja, natuurlijk gingen bij die eerste 2 goals van Eindhoven Tim en/of Rico in de fout. Maar dat waren voorspelbare, tactische fouten.

Waarom zou je als keeper bij een uittrap de bal spelen naar een verdediger die omgeven is door 2 of 3 verdedigers van de tegenpartij? Dat lijkt mij puur een kwestie van tactiek, bedacht door onze trainer Verberne. Ik heb Maurice Verberne echt heel hoog zitten en hij laat onze MVV'ers al vele wedstrijden echt sensationeel goed voetballen. Alleen maar complimenten! Maar Maurice moet nu toch wel eens gaan inzien dat de opbouw van een aanval wel verrassend moet zijn. Het is gewoon niet handig om bij een uittrap de bal elke keer, continu, naar een opbouwende verdediger te spelen, terwijl die omgeven is door enkele tegenstanders. Laat keeper Matthys af en toe, regelmatig, zeg: minstens 1 op de 3 keer, bij een uittrap die bal vaker naar voren knallen. Dan gaat de tegenstander vanzelf minder hoog, kort bij het MVV-doel, staan bij een uittrap. En dan krijgt Verbernes opbouw vanuit de verdediging in een keer meer kans!

Hopelijk is Leroy Labylle snel hersteld van zijn ribblessure. Uit eigen ervaring weet ik hoe pijnlijk een gekneusde rib kan zijn: 3 tot 4 weken echt flink last van gehad; een ribbreuk schijnt minder pijnlijk te zijn. Leroy is de afgelopen maanden onder leiding van Verberne (en Luijpers) gelukkig weer gegroeid; hij is een prima opbouwende speler, sterk aan de bal, goede techniek. In de wedstrijd tegen Eindhoven werd hij echt gemist, zeker bij een tactiek die uitging van opbouw vanuit de verdediging.

Met deze bijdrage wil ik de fouten van Tim Zeegers en Rico Zeegers bij de goals van Eindhoven een beetje goedpraten. Die fouten waren vooral tactische fouten.

De MVV-supporters waren trouwens goed te horen. Geweldig!

Nao väöre!


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2022 08:58 10 sept 2022 09:10 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 736
Meer
Fc Eindhoven - MVV #35
Tussen de linies spelen is iets wat mvv een paar wedstrijden goed is gelukt. De hoge ballen die gisteren op Kostons werden gegeven, waren helaas ook meteen verloren ballen. Niemand die in de buurt staat. Eindhoven deed nu precies wat mvv o.a. ook resultaat heeft gebracht en heeft daarnaast kwalitatief 'n goede ploeg. Maar je helpt ze wel in het zadel met 2 fouten. Na 6 wedstrijden begrijp ik 2 dingen niet. Dat er telkens zo laat gewisseld wordt. Je maakt de bank alleen maar sterker op het moment dat het straks nodig is. Eerste 2 wissels in min. 71 waren noodgedwongen. Rico blessure en een verdedigende wissel. Maar livramento en vijgen pas in de 86e minuut. Remans speelt matig en mag er best eens naast beginnen voot Ruben of Livramento.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2022 09:52
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 699
Meer
Fc Eindhoven - MVV #36
De nederlaag waarvan je wist dat ie zou komen. Elke tegenstander die een beetje druk zet op het rechterdeel van onze verdediging krijgt daar kansen. Zoals al door velen gezegd: dan liever geen risico en weg met de bal. Zonder Labylle is Waem de enige voetballende verdediger, dan moet je niet zoveel risico nemen. En lange bal spelen kan prima, maar dan zou Maurice ook Livramento kansen moeten geven. Met zijn snelheid gaat geen enkele ploeg dan hoog druk zetten, veel te gevaarlijk.
Ben wel benieuwd wat deze nederlaag met de ploeg doet. Er komt inderdaad een iets ‘makkelijkere’ reeks aan, maar dat betekent ook iets voor het spel van MVV. Een zege vrijdag is hard nodig voor het moraal.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2022 11:01 10 sept 2022 11:02 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 531
Meer
Fc Eindhoven - MVV #37
Ongeacht de uitslag is het resultaat van een nederlaag hetzelfde: 0 punten. De vraag is vooral: hoe gaat team hiermee om? Een flinketet krijgen is niet erg als je de draad daarna maar weer oppakt. Het gaat er niet zozeer om hoe hard je valt, maar hoe je daarna weer opstaat.
Overigens mag ik aannemen dat Verberne zijn conclusies trekt over het opbouwen tegen een tegenstander zoals Eindhoven. Die eerste twee doelpunten waren totaal onnodig en van tevoren ging het ook al bijna mis vanuit de opbouw.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2022 11:01
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
Fc Eindhoven - MVV #38
Ik heb de wedstrijd niet gezien, alleen de korte samenvatting. Inderdaad een nederlaag die een keer te verwachten was. Alleen wel veel forser dan ik verwacht had. Al denk ik dat Eindhoven wel echt ver gaat komen dit jaar. Ze hebben een trainer waar ik veel vertrouwen in heb en met een paar nieuwe spelers gaan ze dit jaar denk ik echt meedoen voor de prijzen.

Aan de hand van de samenvatting begrijp ik alleen de opmerkingen over onze 'linkerkant' niet zo goed.
De 1 en 2-0 vallen uit verkeerd opbouwen aan de rechterkant. Mis ik iets dan?
Al ben ik het er helemaal mee eens dat Labylle dit jaar zeker iets toevoegt, ook juist in de opbouw.

Qua 'Hollandse ziekte' vind ik dat de opbouw de afgelopen weken juist een toegevoegde waarde in het spel was. Met de uitzakkende middenvelders werd de tegenstander juist uit elkaar gespeeld en creeerde MVV ruimte en kansen, dus ik denk dat je daar noet zo maar vanaf moet stappen. Je weet dat dat zeker ook wel eens fout zal gaan op dit niveau, maar het levert ook veel op.
Wel zie je dat Eindhoven goed gekeken heeft naar hoe MVV wil spelen en daar een heel goed antwoord op had.
Nu is het aan Verberne en Co om ook in die situaties de juiste oplossingen te verzinnen, zodat het team een volgende stap kan maken en niet afhankelijk is van 1 manier van opbouwen.
Ik ben benieuwd of dit team zich zo verder kan ontwikkelen.

Jong Ajax wordt geen makkelijke tegenstander, met een beetje pech speel je tegen half Ajax 1, maar daarna moeten de punten gepakt gaan worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hill28, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2022 13:40
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Fc Eindhoven - MVV #39
Neet erreg um te verleere, wel erreg tot veer 2 goale kedoo geeve op dezelfde wijze.
Met de selectie die veer hubbe is ut ontwikkele vaan ut systeem un gooi zaak.
Veur de towkoms missjien miejer body en unne targetman in de veurhoede dee unne bal kin vashawwe daan kin ouch de lange bal gehanteerd weure es opbouwe lestig weurt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2022 14:23 10 sept 2022 14:24 door MF.
MF
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 113
Meer
Fc Eindhoven - MVV #40
De basis van het systeem en de speelwijze is prima. Ik zou wel kiezen voor Livramento. Livremento heeft veel snelheid. Steuckers heeft goed inzicht. Steuckers kan ballen geven achter de linies voor Livramento die met zijn snelheid iets kan forceren. Dat is een extra wapen.

Remans mag naar mijn mening plaats maken voor R.van Bommel. van Bommel creëert meer dan remans naar mijn mening.

Rico mag naar mijn mening ook weer op rechtsback gaan spelen. Tim kan in de laatste 20 minuten invallen met zijn energie. De energie ontbreekt vaak in de laatste 20 minuten dan is Tim een nuttige speler met zijn energie en werk vermogen.

Rein mag plaatsnemen naast Waem. Twee spelers met lengte is geen overbodige luxe.

Het middenveld is meer dan prima. Souren, Džepar, Steuckers kunnen het spel verdelen. Daar zit genoeg voetballend vermogen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u ASR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2022 16:54
En noe?
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 142
Meer
Onderwerp Auteur
Fc Eindhoven - MVV #41
Vanaf de aftrap was Eindhoven beter, sneller. Veel lopende mensen waardoor de mvv verdediging keuzes moesten maken en door het bewegen van eindhoven vielen er gaten in onze verdediging. De eerste 2 goals gaat het vreselijk mis in de opbouw.
Maar mvv was heel duidelijk de mindere op alle gebied. Tegen beter weten in hoop je nog op 2 1 voor de rust. In de 2e helft een mooie aanval gezien van mvv met als regiseur ruben van Bommel. Helaas vond blummel het doel niet. Uiteindelijk 5 0 nederlaag maar wel met een tot 10 minuten na de wedstrijd een zingend uitvak en applaus voor us jonges. Uithuilen en vrijdag tegen jong ajax weer volle petay.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2022 17:38
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Fc Eindhoven - MVV #42
Je kan een keer op je bek gaan. Mvv had totaal niks in te brengen.

Op naar de volgende wedstrijd en kopjes omhoog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.333 seconden