De Gouwe Ster

03 nov 2022 10:16 03 nov 2022 10:30 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1350
Meer
Onderwerp Auteur
De Gouwe Ster #1
Na het (vrijwillige) vertrek van VZM uit de cateringpunten, heb ik het gevoel dat de Gouwe Ster helemaal niet vrijwillig dichtgaat. De boodschap ‘in goed overleg’ betekent helaas vaak dat iets niet naar tevredenheid van beide kanten is gebeurd. Ik vind het een heel slechte zaak dat MVV de Gouwe Ster de nek omdraait, en al helemaal geen poging lijkt te doen om de uitbaters en de ster te behouden. :thumbsdown: :thumbsdown:

Noor moet zich realiseren dat de supporters van de vaste kern een heel groot deel vormen van de club. Zeker op de momenten dat het sportief minder ging, was de trouwe supportersschare een van de weinige positieve zaken die ons onderscheidden van een club als Helmond Sport of Telstar. En op veel momenten, nog maar een jaar geleden, was de Ster het enige toevluchtsoort waar je als supporter kon verblijven als het voetbal weer niet om aan te zien was. Want helemaal wegblijven…dat lukt velen niet.

Je kunt je club verkopen aan Amerikanen, je Limburgse kledingssponsor vervangen door een multinational en de catering uitbesteden aan Yvey, maar van de ster blijf je af!

Ik hoop dat MVV tot bezinning komt en dat de supporters dit niet geruisloos laten gebeuren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2022 10:32
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 546
Meer
De Gouwe Ster #2

Hill28 schreef : Na het (vrijwillige) vertrek van VZM uit de cateringpunten, heb ik het gevoel dat de Gouwe Ster helemaal niet vrijwillig dichtgaat. De boodschap ‘in goed overleg’ betekent helaas vaak dat iets niet naar tevredenheid van beide kanten is gebeurd. Ik vind het een heel slechte zaak dat MVV de Gouwe Ster de nek omdraait, en al helemaal geen poging lijkt te doen om de uitbaters en de ster te behouden. :thumbsdown: :thumbsdown:

Noor moet zich realiseren dat de supporters van de vaste kern een heel groot deel vormen van de club. Zeker op de momenten dat het sportief minder ging, was de trouwe supportersschare een van de weinige positieve zaken die ons onderscheidden van een club als Helmond Sport of Telstar. En op veel momenten, nog maar een jaar geleden, was de Ster het enige toevluchtsoort waar je als supporter kon verblijven als het voetbal weer niet om aan te zien was. Want helemaal wegblijven…dat lukt velen niet.

Je kunt je club verkopen aan Amerikanen, je Limburgse kledingssponsor vervangen door een multinational en de catering uitbesteden aan Yvey, maar van de ster blijf je verdomme af!

Ik hoop dat MVV tot bezinning komt en dat de supporters dit niet geruisloos laten gebeuren.


Ik begrijp hieruit dat je het standpunt van de Ster weet, het standpunt en de beweegredenen van mvv, wat er precies is afgesproken en wat er in het vat zit qua nieuwe faciliteiten ? Ben bang van niet. Gewoon stemmingmakerij. Het enige wat ik als MVV anders had gedaan is duidelijk communiceren dat er nieuwe kansen zijn en komen op het gebied van faciliteiten voor supporters. (Want die zijn er)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2022 10:41
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1350
Meer
Onderwerp Auteur
De Gouwe Ster #3
Als je de reacties leest op facebook, plus het statement van MVV, dan krijg je het gevoel dat er geen sprake is van een vrijwillig vertrek. Zoals ik ook schrijf in de eerste zin van mijn bericht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2022 10:54
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
De Gouwe Ster #4

Hill28 schreef : Na het (vrijwillige) vertrek van VZM uit de cateringpunten, heb ik het gevoel dat de Gouwe Ster helemaal niet vrijwillig dichtgaat. De boodschap ‘in goed overleg’ betekent helaas vaak dat iets niet naar tevredenheid van beide kanten is gebeurd. Ik vind het een heel slechte zaak dat MVV de Gouwe Ster de nek omdraait, en al helemaal geen poging lijkt te doen om de uitbaters en de ster te behouden. :thumbsdown: :thumbsdown:

Noor moet zich realiseren dat de supporters van de vaste kern een heel groot deel vormen van de club. Zeker op de momenten dat het sportief minder ging, was de trouwe supportersschare een van de weinige positieve zaken die ons onderscheidden van een club als Helmond Sport of Telstar. En op veel momenten, nog maar een jaar geleden, was de Ster het enige toevluchtsoort waar je als supporter kon verblijven als het voetbal weer niet om aan te zien was. Want helemaal wegblijven…dat lukt velen niet.

Je kunt je club verkopen aan Amerikanen, je Limburgse kledingssponsor vervangen door een multinational en de catering uitbesteden aan Yvey, maar van de ster blijf je af!

Ik hoop dat MVV tot bezinning komt en dat de supporters dit niet geruisloos laten gebeuren.


Het was te verwachten, zo voorspelbaar dit.
Eindelijk weer iets wat negatief uit te leggen is.
Want als het voetbsltechnisch goed gaat en de regionale groentetuin toch nog niet zo'n slechte visie lijkt te zijn, wordt het natuurlijk moeilijk voor de 'wij zijn altijd tegen'-supporters.

Ik heb gelezen en begrepen dat MVV dit doet om ruimte te maken voor het verbeteren van kleedkamers en spelersfaciliteiten. Dat zou me best een sterke onderbouwing lijken in het kader van de professionalisering van de club?
Tenzij je het belangrijker vindt dat 100 man zich op vrijdagavond kunnen laten vollopen natuurlijk... daarbij lees ik nergens dat er geen alternatief voor komt, toch?

Misschien eens even afwachten voor meteen alles negatief uit te leggen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Anna D., De_Lange, Hier menier, MF

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2022 00:44
Kotspoejer
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 134
Meer
De Gouwe Ster #5
Nooit bedacht dat de omzet van de Gouden Ster nooit naar MVV Is gegaan en in feite een concurrent is geweest van VZM/MVV en nu Yvey?
Bij een door MVV georganiseerd alternatief vloeien de verdiensten tenminste terug in de clubkas!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2022 10:23 04 nov 2022 10:26 door Olzie.
Olzie
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 83
Meer
De Gouwe Ster #6
.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2022 10:24
Olzie
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 83
Meer
De Gouwe Ster #7

Duin schreef :

Hill28 schreef : Na het (vrijwillige) vertrek van VZM uit de cateringpunten, heb ik het gevoel dat de Gouwe Ster helemaal niet vrijwillig dichtgaat. De boodschap ‘in goed overleg’ betekent helaas vaak dat iets niet naar tevredenheid van beide kanten is gebeurd. Ik vind het een heel slechte zaak dat MVV de Gouwe Ster de nek omdraait, en al helemaal geen poging lijkt te doen om de uitbaters en de ster te behouden. :thumbsdown: :thumbsdown:

Noor moet zich realiseren dat de supporters van de vaste kern een heel groot deel vormen van de club. Zeker op de momenten dat het sportief minder ging, was de trouwe supportersschare een van de weinige positieve zaken die ons onderscheidden van een club als Helmond Sport of Telstar. En op veel momenten, nog maar een jaar geleden, was de Ster het enige toevluchtsoort waar je als supporter kon verblijven als het voetbal weer niet om aan te zien was. Want helemaal wegblijven…dat lukt velen niet.

Je kunt je club verkopen aan Amerikanen, je Limburgse kledingssponsor vervangen door een multinational en de catering uitbesteden aan Yvey, maar van de ster blijf je af!

Ik hoop dat MVV tot bezinning komt en dat de supporters dit niet geruisloos laten gebeuren.


Het was te verwachten, zo voorspelbaar dit.
Eindelijk weer iets wat negatief uit te leggen is.
Want als het voetbsltechnisch goed gaat en de regionale groentetuin toch nog niet zo'n slechte visie lijkt te zijn, wordt het natuurlijk moeilijk voor de 'wij zijn altijd tegen'-supporters.

Ik heb gelezen en begrepen dat MVV dit doet om ruimte te maken voor het verbeteren van kleedkamers en spelersfaciliteiten. Dat zou me best een sterke onderbouwing lijken in het kader van de professionalisering van de club?
Tenzij je het belangrijker vindt dat 100 man zich op vrijdagavond kunnen laten vollopen natuurlijk... daarbij lees ik nergens dat er geen alternatief voor komt, toch?

Misschien eens even afwachten voor meteen alles negatief uit te leggen.


Door dit antwoord doe je de waarde van een supportershome tekort en bagatelliseer je de situatie.

Misschien eens afgevraagd waarom MVV, ondanks alle slechte jaren, nooit volledig door een supporters ondergrens gezakt is? Of wat onder andere meespeelt met een goede sfeer in een stadion/ tussen de supporters? Wellicht onderschat je de waarde van een gezellig onderkomen voor groot deel van vaste supporters.

Er staan vele hoeken in stadion vrij, die nog nooit zijn benut. Waarom dan je enige reguliere supporters alternatief al sluiten, voordat duidelijk nieuw toekomstplan is? Velen die ik ken gingen nog altijd MVV omdat er in elk geval een gezellig avondje was.

Ben benieuwd wat het alternatief wordt (komt dat er?) en wat precies bedoelt wordt met de professionalisering…

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2022 10:58 04 nov 2022 11:00 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2363
Meer
De Gouwe Ster #8
Ik blijf het jammer vinden dat de gouwe ster gaat verdwijnen.
Op deze locatie zit een nostalgische gedachtengoed.
Ik kwam daar al in de jaren 70,en ben ook al vele jaren in de gouwe ster geweest met een gouwe koppel die daar jaren de zaak bestierd heeft.
Bijna een familieale horecagelegenheid waarbij ik het gevoel heb dat zoiets eigenlijk geen plaats meer mag hebben in de huidige tijd.
Jammer want er blijft weinig over voor Jan met de pet,zeker als het gaat over een betaalbaar pelske.
Ook deed dit koppel ongelofelijk veel extra’s om aan klantenbinding te doen.
Zelfs werd er boven een ruimte gecreëerd voor klanten die op het gemak een pelske wilden drinken en een gesprek wilden aanknopen.
Jammer dat dit niet meer van deze tijd schijnt te zijn en alles over gaat naar grote overkoepelende partijen zoal het met Veer zien Mvv naar mijn mening ook is gegaan!
Oké het zal zo moeten zijn om MVV zakelijk te laten groeien en zal er minder of geen plek zijn om zoiets als de gouden ster te laten voortbestaan.
Het zal ook naar mijn idee dat een reden zijn omdat de gouwe ster een privé partij is!

Of ben ik nu te sentimenteel?
Kom er al jaren niet meer maar dat komt meer door dat ik een 0.0 gebruiker ben geworden.
Wil nog 1 keer Veer zien Mvv en Edward en Marjan een giga veer in hun …terste steken,en met plezier terug denken wat die partijen voor de supporters betekent hebben.
Laten we er maar ervanuit gaan dat dit allemaal onder noemer van professionalisering verder gaat!….mvrgr Opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2022 12:14
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
De Gouwe Ster #9

Olzie schreef :

Duin schreef :

Hill28 schreef : Na het (vrijwillige) vertrek van VZM uit de cateringpunten, heb ik het gevoel dat de Gouwe Ster helemaal niet vrijwillig dichtgaat. De boodschap ‘in goed overleg’ betekent helaas vaak dat iets niet naar tevredenheid van beide kanten is gebeurd. Ik vind het een heel slechte zaak dat MVV de Gouwe Ster de nek omdraait, en al helemaal geen poging lijkt te doen om de uitbaters en de ster te behouden. :thumbsdown: :thumbsdown:

Noor moet zich realiseren dat de supporters van de vaste kern een heel groot deel vormen van de club. Zeker op de momenten dat het sportief minder ging, was de trouwe supportersschare een van de weinige positieve zaken die ons onderscheidden van een club als Helmond Sport of Telstar. En op veel momenten, nog maar een jaar geleden, was de Ster het enige toevluchtsoort waar je als supporter kon verblijven als het voetbal weer niet om aan te zien was. Want helemaal wegblijven…dat lukt velen niet.

Je kunt je club verkopen aan Amerikanen, je Limburgse kledingssponsor vervangen door een multinational en de catering uitbesteden aan Yvey, maar van de ster blijf je af!

Ik hoop dat MVV tot bezinning komt en dat de supporters dit niet geruisloos laten gebeuren.


Het was te verwachten, zo voorspelbaar dit.
Eindelijk weer iets wat negatief uit te leggen is.
Want als het voetbsltechnisch goed gaat en de regionale groentetuin toch nog niet zo'n slechte visie lijkt te zijn, wordt het natuurlijk moeilijk voor de 'wij zijn altijd tegen'-supporters.

Ik heb gelezen en begrepen dat MVV dit doet om ruimte te maken voor het verbeteren van kleedkamers en spelersfaciliteiten. Dat zou me best een sterke onderbouwing lijken in het kader van de professionalisering van de club?
Tenzij je het belangrijker vindt dat 100 man zich op vrijdagavond kunnen laten vollopen natuurlijk... daarbij lees ik nergens dat er geen alternatief voor komt, toch?

Misschien eens even afwachten voor meteen alles negatief uit te leggen.


Door dit antwoord doe je de waarde van een supportershome tekort en bagatelliseer je de situatie.

Misschien eens afgevraagd waarom MVV, ondanks alle slechte jaren, nooit volledig door een supporters ondergrens gezakt is? Of wat onder andere meespeelt met een goede sfeer in een stadion/ tussen de supporters? Wellicht onderschat je de waarde van een gezellig onderkomen voor groot deel van vaste supporters.

Er staan vele hoeken in stadion vrij, die nog nooit zijn benut. Waarom dan je enige reguliere supporters alternatief al sluiten, voordat duidelijk nieuw toekomstplan is? Velen die ik ken gingen nog altijd MVV omdat er in elk geval een gezellig avondje was.

Ben benieuwd wat het alternatief wordt (komt dat er?) en wat precies bedoelt wordt met de professionalisering…


Ik wil de waarde van de Gouden Ster zeker niet tekort doen en wil het ook niet bagatelliseren. Dan ben ik misschien verkeerd begrepen.
Ik weet niet hoe het in andere stadions zit, maar volgens mij is het heel uniek dat MVV-supporters in het stadion zo'n plek hebben en natuurlijk is dat geweldig als dat zo kan blijven.

Alleen kan me ook voorstellen dat een club afwegingen moet maken. En het verhaal rondom de kleedkamers lijkt me best plausibel, al weet ik ook niet of dat de echte reden is. Het verhaal qua inkomsten ken ik ook overigens niet, maar ook dat zou een plausibele reden kunnen zijn.

En ja de Gouden Ster is voor de belangrijkste supporters die we hebben heel belangrijk, maar naast de Gouden Ster-bezoekers zitten er straks nog 7500 man in het stadion, die vinden dat misschien minder belangrijk.

Ik vind het gewoon jammer dat elke verandering per definitie negatief uitgelegd wordt hier. Wacht nou eens af met die negativiteit totdat duidelijk is hoe en wat.
We willen allemaal dat MVV naar een hoger niveau gaat en we weten dat het zoals het de afgelopen 20 jaar is gegaan niet de juiste manier was, dus dan moéten er blijkbaar juist zaken anders.

Alle negatieve reacties hier over de lokale groentetuin van Ronny, waar zijn al die mensen nu? Ronnie die geen 50km verder kijkt dan zijn neus lang is? De kansloze missie om op eigen jeugd in te zetten? Nee, nu zijn diezelfde mensen trots op het feit dat het elftal 'vaan us' is. Lijkt achteraf een prima keuze te zijn geweest dus.
Ernie Brands in de RvC? Ik lees er niks over. Dat zijn toch prima stappen voor onze club lijkt me?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjonnie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2022 12:22
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1871
Meer
De Gouwe Ster #10
Niks in het leven blijft het zelfde zaken komen en gaan , en natuurlijk is het jammer als de Gouden Ster er niet meer is maar misschien komt er iets anders/beters voor terug .

Een mooi nieuw supportershome voor alle supporters zou een welkome aanwinst zijn , zeker nu de eredivisie lonkt ;-)

Ik leef zelf niet zo in sentimenten en kan goed van iets afscheid nemen , neemt niet weg dat t voor andere misschien niet geldt . In ieder geval Marian en Edmond bedankt voor al die jaren ( ook al kwam ik er nooit meer) , heb ik er toch ook leuke en gedenkwaardige momenten gehad en gekend, vooral de proatcaffee's niet te vergeten !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2022 15:36
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
De Gouwe Ster #11
Het is jammer ook jammer dat er niet verder word gecommuniceerd word hoe of wat.
Je weet dat het geliefd is bij vele supporters dan mag je het de supporters ook uitleggen waarom? En of er een alternatief gaat komen?
Ook hoop ik dat de wc's in het stadion dan meteen worden aangepakt want als je na de wc gaat ga je naar de gouwe ster want die zijn tenminste schoon in het stadion zijn ze zo goor als wat. Als ze toch verder willen professionaliseren dan is dit ook echt een must vind ik.
Verder zou ik afwachten op verdere reacties vanuit de gouwe ster of MVV. Denk zelf dat vanavond al veel mensen gaan vragen waarom ze dicht gaan. Of eventueel vernieuwd gaan worden.
Zelf hoop ik op iets nieuws.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2022 19:38
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1350
Meer
Onderwerp Auteur
De Gouwe Ster #12
Tot zover dat de Gouden Ster “in goed overleg” ermee stopt aan t eind van het seizoen…

Edmond en Marianne deelden in café De Gouden Ster jarenlang lief en leed met MVV-supporters, maar aan het einde van het seizoen stoppen ze

MAASTRICHT - Voor supporters van MVV kwam het nieuws als een donderslag bij heldere hemel: café De Gouden Ster, pal onder de Angel Side, stopt in 2023. De uitbaters Edmond en Marianne de Groen deelden er lief en leed met hen.

Achter de schermen schuurde het al jaren tussen de club en het kasteleinsechtpaar De Groen. MVV, dat hen in 2001 zelf had gevraagd voor De Gouden Ster, wilde de ruimte al snel liefst zelf gebruiken. De club won pasgeleden een rechtszaak waarmee het huurcontract voor onbepaalde tijd dan toch werd ontbonden. Edmond (54) en Marianne (52) kregen volgens eigen zeggen een bescheiden tegemoetkoming: „Eerder een verhuisvergoeding.”

Energie om verder te vechten, hadden ze niet meer. Edmond heeft een akelige diagnose gekregen, moeten we weten. Marianne: „Onze strijd is nu zijn gezondheid.”

Liefde en dood

Toch blikken beide Maastrichtenaren met liefde terug op hun jaren in de Gouden Ster. Jaren die hen in menselijk opzicht zoveel hebben gebracht, zeggen ze keer op keer. Marianne: „Er zijn supporters die hier als jongen met hun ouders kwamen, hier hun communiefeest hadden, zich hier verloofden, hier trouwden, hier een doopfeest hielden en nu met hun eigen kinderen komen. Lief en leed hebben we met hen gedeeld. Er werd ook wel eens iemand begraven, zoals de legendarische supporter Zwijntje.”

Ze laat een appje zien van Ivo Boom, zo’n supporter die hen bedankt voor hun aanwezigheid: ‘Bij de belangrijkste dagen van ons leven. Zoveel jaren plezier. (...) Alleen maar mooie momenten, mede dankzij jullie.’

Hun directe voorganger was een zielloze cateringorganisatie. Met Edmond en Marianne kwam er weer een kloppend hart in de horeca bij MVV, die eerder werd gerund door wijlen Jean Ritchie. Binnen klonk steevast feestmuziek, buiten op de gang stonden de ultra’s met hun hardcore.

Plezier

Toch liep het na de eerste wedstrijd voor geen meter, weet Edmond nog. Marianne: „Ik ben toen met mijn zusjes Gerry en Sandra dansjes gaan doen achter de bar. Zingen en lachen. Plezier maken. Dat sloeg aan en sindsdien is het elke keer gezellig druk. Na de wedstrijd is er muziek of een artiest. En altijd iets te eten.”

Gratis eten nota bene. Zoals de bierprijs ook nooit boven de 2 euro is gekomen. Edmond: „Iedereen komt hier, van bankdirecteur tot schoonmaker. Wij zijn er ook voor mensen met een kleine beurs. Zaalhuur voor feesten en partijen hebben we dus nooit gevraagd.”

Het echtpaar weet van aanpakken. Als we hen spreken hebben ze net de vloer geboend. Marianne heeft daarnaast al die jaren bij de afdeling bloedprikken in het ziekenhuis gewerkt, Edmond reed tot corona op een vrachtwagen. Met de wekelijkse feesten erbij - De Gouden Ster heeft er soms wel drie achter elkaar - draaien ze flink wat uren. Marianne: „De mensen maken het de moeite waard.”

Oma

De uitbaatster wijst op de vitrinekast waarin een MVV-vlag hangt met daarop de handtekeningen van spelers en trainers. ‘Rust zacht lieve oma’, hebben supporters er op geschreven. Marianne moet even slikken: „Mijn moeder stond jarenlang achter een klein barretje in de hoek. Iedereen noemde haar oma. Die vlag hebben ze over haar kist gedrapeerd. Trainer René Trost - zo’n fijne man - kwam haar op haar ziekbed zeventig rozen brengen toen ze 70 werd. Ook de supporters lieten van zich horen. Ik hou van die jongens!”

René Trost en Andries Jonker zijn in al die jaren hun favoriete trainers geweest. „Mannen met een hart van goud. Andries kwam altijd vooraf een kop koffie drinken. Later kwam hij nog gedag zeggen als zijn spelersbus al stond te wachten, dan gaf hij geld voor een blad bier.”

Hoogtepunten? Edmond denkt graag terug aan een wedstrijd tegen Roda, toen bij hen vooraf een feest werd gehouden om gedonder in de stad te voorkomen. „Trouwens: bij ons zijn al die jaren maar twee knokpartijen geweest.”

Anders dan sommige supporters denken, gaat De Gouden Ster door tot het einde van dit seizoen. Natuurlijk zijn ze blij dat MVV weer goed speelt. Wel weten ze nu al dat ze het de komende maanden wel eens te kwaad zullen krijgen, bekent Edmond: „Als het einde dichterbij komt, wordt het moeilijker.”

Marianne bekijkt het nuchter: „Het is wat het is. Wij hebben hier een sjieke tijd gehad.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, johan, peeke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.368 seconden