mvv - fc eindhoven, vr 31-3-23, 20:00u

28 mrt 2023 11:52 01 apr 2023 09:18 door Ben Salemans.
En noe?
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 142
Meer
Onderwerp Auteur
mvv - fc eindhoven, vr 31-3-23, 20:00u #1
vrijdag de volgende belangrijke match. Fc eindhoven. een ploeg die in het begin van de competitie fris en resultaat gericht voetbal speelde.
De laatste tijd spelen ze nogal wisselvallig. In eindhoven werden we kansloos afgeschoten. Hopelijk in een sfeervolle geusselt met de 12 e man een goed resultaat.
Gaan de doelkansen benut worden dan moet een overwinning mogelijk zijn. ik voorspel 3- 2

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2023 14:38
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 551
Meer
mvv - fc eindhoven, vr 31-3-23, 20:00u #2
"Do or die" voor mijn gevoel.
Als je wint sta je op punten gelijk met Eindhoven op plek 6, onze concurrenten NAC en Telstar hebben beide een lastige wedstrijd.
Dus deze moet je winnen anders gaan ze over ons heen en sta je zo ineens op plek 9.

Helaas missen we Souren door die kaakbreuk die hij heeft opgelopen tegen Tilburg.
En Dzepar is geschorst.
Het word dus sowieso met Kleinen en Steuckers lijkt me, alleen de vraag wie op die andere plek op het middenveld gaat starten.

Voorspelling 3-1

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mrt 2023 14:38
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 367
Meer
mvv - fc eindhoven, vr 31-3-23, 20:00u #3
Vanavond tegen Eindhoven gaat waarschijnlijk geen makkelijk wedstrijd worden. Mvv draait stroef en verliest de laatse tijd veel wedstrijden. Vanavond missen we twee belangrijke middenvelders; spelbepaler Souren en Dzepar. Hopelijk kunnen we vanavond in een sfeervolle Geusselt Mvv naar een overwinning schreeuwen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mrt 2023 15:02
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 174
Meer
mvv - fc eindhoven, vr 31-3-23, 20:00u #4
Hij heeft minimaal weer de beschikking over El Basri
Gaf die niet de spleitende pas tegen PEK waar een goal uit viel ?

Eeen gelijk spel is genoeg vanavond

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mrt 2023 22:57
En noe?
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 142
Meer
Onderwerp Auteur
mvv - fc eindhoven, vr 31-3-23, 20:00u #5
3 - 2 voorspelling was goed. hahahaha. maar het zag er lang niet naar uit. gelukkig stopte matthys de strafschop en dat was meteen de ommekeer in de wedstrijd. een prachtige aanval en de 1- 1 op het scorebord gaf nieuwe elan aon us mvvke. en op slaag vaan rus unne manjefieke schuiver vaan Marco. 2-1.
dan valt de 3-1 en denk je kat in het bakkie. veel mogelijkheden voor mvv en eindhoven leek uitgeblust maar mvv vezuimde de beslissing te maken. dan 3-2 door kokcu en toch nog ff bibberen. maar 3 punten in de pocket en de 2 volgende wedstrijden moeten zeker punten opleveren, Hoplelijk 6 en dan zijn de play-offs een stuk dichterbij. Maar nu eerst maar genieten van deze overwinning.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mrt 2023 23:01
ASR
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 278
Meer
mvv - fc eindhoven, vr 31-3-23, 20:00u #6

En noe? schreef : 3 - 2 voorspelling was goed. hahahaha. maar het zag er lang niet naar uit. gelukkig stopte matthys de strafschop en dat was meteen de ommekeer in de wedstrijd. een prachtige aanval en de 1- 1 op het scorebord gaf nieuwe elan aon us mvvke. en op slaag vaan rus unne manjefieke schuiver vaan Marco. 2-1.
dan valt de 3-1 en denk je kat in het bakkie. veel mogelijkheden voor mvv en eindhoven leek uitgeblust maar mvv vezuimde de beslissing te maken. dan 3-2 door kokcu en toch nog ff bibberen. maar 3 punten in de pocket en de 2 volgende wedstrijden moeten zeker punten opleveren, Hoplelijk 6 en dan zijn de play-offs een stuk dichterbij. Maar nu eerst maar genieten van deze overwinning.


Enig smetje: Ruben er weer niet bij volgende week in Helmond wegens vijfde geel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mrt 2023 23:16
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 710
Meer
mvv - fc eindhoven, vr 31-3-23, 20:00u #7
Zeer belangrijke punten. Gezien de tegenstanders genoeg kans nu play offs te halen. Jammer van de winst vandaag van Nac. Volgende week Dzepar ipv T. van Bommel en Azrak ipv R. van Bommel. Aub geen Remans.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2023 00:17 01 apr 2023 00:19 door Frank Salemans.
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 758
Meer
mvv - fc eindhoven, vr 31-3-23, 20:00u #8
MOTM was Romain Matthys. Werkelijk fantastisch hoe hij, onmiddellijk na de 0-1 (ingeleid door een verdedigingsfout van Essers) de niet slecht ingeschoten penalty stopte.

Want wat begon MVV onwennig en slap aan de wedstrijd. Het had na een ruim kwartier 0-2 kunnen staan. Bijna alle duels gingen tot aan de 35e minuut verloren.... Ze mogen van mij toch echt feller starten!

Aan het eind van de eerste helft begon MVV de schroom van zich af te werpen. Gedragen door het publiek begon MVV met meer aanvallende intenties te voetballen. En Koen leverde zijn zoveelste assist af dit seizoen: 1-1 door Ruben van Bommel. Dat vond ik eigenlijk een beetje tegen de verhouding in want Eindhoven speelde tot dan toe verzorgder. Dat het dan door een harde schuiver van Kleinen (wat heeft hij een goed schot in de benen!) nog 2-1 voor rust wordt, vond ik echt verrassend en eerlijk gezegd niet verdiend.

Jammer overigens dat die verre trap vanaf de middellijn door Koen net langs de kruising ging; schitterend. Hij speelt soms wat ongelukkig, maar hij is zo belangrijk voor MVV!

MVV kwam goed uit de kleedkamer. Er werd collectiever op de bal gejaagd en eindelijk werden er duels gewonnen, waar ze in de eerste helft bijna allemaal verloren gingen. De 3-1 werd ingeleid door een prachtige bal, die Koen Kostons in een beweging door passte naar voren. Dat vond ik een semi-assist, die onder hoge druk uiteindelijk leidde tot de eigengoal. Dat was het gevaarlijk counterende MVV van de eerste seizoenshelft!

De tegengoal van Eindhoven viel uit het niets en was een lucky klutsgoal. Maar wel slap verdedigen; die nummer 20 kon totaal ongehinderd oprukken.

Ik vond invallers El Azrak en vooral El Basri uitstekend invallen. De selectie is kwalitatief sterk in de breedte. Goed dat Verberne tijdig diverse invallers inbracht.

Maar, nogmaals, als Romain die penalty niet stopt, dan krijg je een andere wedstrijd. Wat fijn om zo'n goede keeper te hebben!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, jovkle, CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2023 05:29
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2350
Meer
mvv - fc eindhoven, vr 31-3-23, 20:00u #9
Prachtig bij die minuut voor TIMO een scheids die het spel stop ligt zelf klapt en het publiek,,aanmoedigt,,om allemaal mee te klappen,zelfs het uitvak deed mee….kippenvel…..dit moment….
Kostons een geval apart maar toch wel heel belangrijk…jammer Ruben geschorst volgende week tege de Verkes.
Als MVV toch meer momenten kon voetballen zoals de eerste helft van de comp en een gedeelte van de tweede helft dan hadden we al ,,veilig,,gestaan voor de NC.
Eindhoven is een goede ploeg maar we lieten ze ook wel veel lopen met en zonder bal,kijk bijv naar de twee doelpunten van hun.
Nog 7 wedstrijden naar het einde toe van de comp uit tegen Helmond/Jong PSV/De Graafschap/Almere,en thuis tegen Dord/Jong Az/Telstar….zou het dan toch?….mvrgr Opa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2023 09:01
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 367
Meer
mvv - fc eindhoven, vr 31-3-23, 20:00u #10
Lekker, weer 3 punten binnen in een goed gevulde sfeervolle Geusselt.
Zoals eerder geschreven verloor Mvv veel duels in de eerste helft en mogen we blij zijn dat Matthys de penalty stopte, wat heeft deze keeper ons al veel punten bezorgd, een echte topper!
Clint Essers wederom minder, Labylle is de laatste wedstrijden zeer sterk aan het spelen. Kostons liet weer enkele goede dingen zien, Thomas van Bommel komt nog wat te kort op het middenveld, Blummel heeft het dit seizoen niet. Waem en van Helden speelden een redelijke wedstrijd. Na de 3-1 voorsprong nog een geweldige redding van Matthys. Mooi moment toen Nicky Souren zich na de wedstrijd toonde voor de Angelside bij de feestende spelers, hij werd massaal toegejuicht, ook een mooi eerbetoon voor de veel te vroeg overleden Mvv supporter TImo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2023 10:13
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 527
Meer
mvv - fc eindhoven, vr 31-3-23, 20:00u #11
Cruciale overwinning met maar één absolute man of the match: Romain Matthys. Hij hield MVV in leven in de beginfase door de penalty te stoppen en sleepte in de eindfase de driepunter uit het vuur. En dan hebben we het nog niet over al die andere reddingen. Met gemiddeld 4,7 reddingen per wedstrijd moet-ie vaker aan de bak dan alle andere keepers.
Dat MVV nu zevende staat is dus voor een groot deel te danken aan Matthys. Een andere belangrijke factor is dat er veel gescoord wordt. Alleen de directe promotiekandidaten Zwolle en Heracles scoren vaker (respectievelijk 83 en 87 doelpunten voor). Dat MVV er nu 56 heeft gemaakt is overigens de verdienste van het hele team, niet alleen van de aanvallers. De aanval produceert de meeste goals, maar ook het middenveld en de verdediging maken doelpunten. Je kunt min of meer een compleet elftal opstellen van alleen doelpuntenmakers. Het probleem zit ‘m, zoals vaker gezegd, in de tegendoelpunten en het gemak waarmee je ze tegen krijgt. Gisteren ook weer. Binnen no-time had het 0-2 kunnen staan. Een verzachtende omstandigheid is het gehavende middenveld. Het ontbreken van Dzepar én (met name) Souren is te veel van het goede. Nicky ligt er denk ik nog wel een tijdje uit. Hopelijk brengt Dzepar straks weer meer evenwicht op het middenveld. Wel mooi om te zien hoe andere, jonge spelers zich ontwikkelen. El Basri is in mijn ogen een speler met potentie. Veel durf en inzet. Dat zie ik graag.
Nog even over Kostons. Hij krijgt wel vaker kritiek, maar ik vind hem zo belangrijk voor dit team. Hij mist zeker kansen, maar creëert ze evengoed ook voor anderen. Alleen Hansson van Heracles geeft meer assists (17) dan Koen (15) in de KKD. Kostons en ook van Bommel kunnen een hele wedstrijd onzichtbaar zijn en dan opeens iets forceren. De kracht van dit MVV is het collectief. Nu nog iets doortastender verdedigen. Beetje flauw, maar wel waar: als je er minder tegen krijgt, hoef je ook minder te scoren om te winnen. Hoe dan ook, het is in ieder geval nooit saai in De Geusselt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, opadiehard, ASR, CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2023 12:13
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 919
Meer
mvv - fc eindhoven, vr 31-3-23, 20:00u #12

M.V.V. 1902 schreef : Nu nog iets doortastender verdedigen. Beetje flauw, maar wel waar: als je er minder tegen krijgt, hoef je ook minder te scoren om te winnen.

Cruijffiaanse wijsheid!
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2023 13:49
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 432
Meer
mvv - fc eindhoven, vr 31-3-23, 20:00u #13

Roed en Wit 70 schreef : Zeer belangrijke punten. Gezien de tegenstanders genoeg kans nu play offs te halen. Jammer van de winst vandaag van Nac. Volgende week Dzepar ipv T. van Bommel en Azrak ipv R. van Bommel. Aub geen Remans.

Ik zou zelf Thomas van Bommel wél opstellen. Hij had sowieso nihil wedstrijdritme. Ik vind het fijn voor de broer van Ruben, (die alle aandacht krijgt), dat hij nu deze kans kreeg. Hij deed het bovendien prima! En om hem nu meteen weer te passeren zou ik niet doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2023 14:15
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 551
Meer
mvv - fc eindhoven, vr 31-3-23, 20:00u #14
Wat leek op een pijnlijke avond na 15 minuten werd toch een heerlijke drie punter.

Te beginnen met een heel mooi moment voor de overleden supporter Timo.
Diepe buiging voor de scheids en Eindhoven voor het stilleggen en meeklappen.

Onze Matthys red ons weer eens vanavond want als die penalty er in was gegaan had ik een overwinning niet zien gebeuren.

Vond het spel bij vlagen prima en ze zaten er kort bovenop.
De 1-1 was een mooi uitgespeelde aanval die we in de eerste seizoenshelft heel veel hebben gezien.
Kleinen die voor rust de op een of andere manier nog de bal in de hoek krijgt.
En zo gingen we met een heerlijk gevoel de rust in.
Ik vond Kleinen overigens heel goed spelen.

Na rust ging MVV verder waar het de eerste helft mee eindigde.
Goed voetbal met veel kansen die er eigelijk in moesten.
Open kansen van Thomas van Bommel en Kostons.
En gelukkig dat die 3-1 op een gelukkige manier viel.
De 3-2 van Eindhoven viel ook puur met geluk, maar gelukkig bleven we op de been door Matthys en het goed uitverdedigen.

Thomas van Bommel vond ik prima spelen voor iemand die weinig tot geen minuten maakt.
Invallers El Basri en El Azrak vond ik wederom heel sterk invallen. Van mij mag die El Basri best starten op de plek waar van Bommel nu speelde.
Die bracht veel energie en voetbalde zich goed onder de druk uit.

Over de basisspelers:

Kleinen was echt uitstekend en gelukkig was het geen blessure waar hij mee uitstapte maar kramp.
Labylle was weer prima.
Als het niet op snelheid aankomt is Labylle een prima back.
Waem vond ik voetballend en verdedigend erg solide.
Matthys, tsja moeten we die nog noemen? Wat een keeper hebben wij toch in ons elftal.
Als je het mij vraagt de beste die we ooit gehad hebben.
Kostons, Steuckers en Ruben vond ik ook prima spelen.
De enige waar ik echt nog steeds niet geweldig vind is Essers.
Daar mag van mij best een Rico Zeegers komen te staan.

Al met al een lekkere avond en 4 punten los voor een play-off plek omdat Ado van Telstar heeft gewonnen.

Wel hoop ik dar gauw eens bepaalde spelers contracten krijgen voorgesteld en dan bedoel ik vooral een Ruben van Bommel die anders gewoon voor 0 euro vertrekt.
Bij ESPN liet hij namelijk weten dat hij wacht op een voorstel van MVV... Ronny maak vaart aub.

Op naar Helmond!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2023 16:12
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 174
Meer
mvv - fc eindhoven, vr 31-3-23, 20:00u #15
Alles is al gezegd, alleen hoop ik dat we Eindhoven niet meer tegen komen in de NC.
Ok we zijn evtl. ook nog beter als Souren weer mee doet.

Ondertussen blijkt wel dat we een brede selectie hebben, als velen dachten.
Met Kleinen, T van Bommel, El Basri, Livramento El Azrak kun je ook wedstrijden winnen (dat zullen we dan evtl. volgend seizoen zien).
MVV breek de contracten maar open!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.218 seconden