Thomas van Bommel naar Patro Eisden

01 mei 2023 09:52
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
Onderwerp Auteur
Thomas van Bommel naar Patro Eisden #1
Thomas van Bommel naar Patro Eisden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2023 10:10 01 mei 2023 10:24 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 801
Meer
Thomas van Bommel naar Patro Eisden #2
Bron: De Limburger, 1 mei 2023, 9.14uur:
= www.limburger.nl/cnt/dmf20230501_92612848 :


Thomas van Bommel verlaat MVV en gaat aan de slag bij gepromoveerd Patro Eisden

Maastricht - Thomas van Bommel (20) verlaat MVV na dit seizoen en speelt na de zomer voor Patro Eisden. De ploeg uit het Belgische Maasmechelen stelde een week geleden promotie naar het tweede niveau in België veilig. Van Bommel is de eerste nieuweling voor de promovendus.

Met MVV debuteerde Thomas van Bommel in 2020 als achttienjarige in de eerste divisie en speelde hij de voorbije drie seizoenen 45 wedstrijden in de tweede afdeling van het Nederlandse profvoetbal. In de laatste twee seizoenen had hij regelmatig last van blessureleed. Van Bommel is transfervrij en MVV ontvangt dus geen afkoopsom voor hem. De overstap van Van Bommel naar Patro wordt naar verwachting maandag bekendgemaakt.

Ook zijn broertje Ruben (18) zal komend seizoen niet meer voor MVV spelen. De topscorer van MVV zal hoogstwaarschijnlijk overstappen naar een ploeg in de eredivisie. MVV hoopt voor hem nog wel een geldbedrag te ontvangen. Maar de jongste Van Bommel heeft nog geen contact getekend in Maastricht.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2023 10:59
Clochard
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 63
Meer
Thomas van Bommel naar Patro Eisden #3
Wat jammer. Thomas had toch nog zeker wel 1 jaar moeten kunnen doorgroeien in Maastricht. Daar zat meer in dan we tot nu toe gezien hebben.

Ben benieuwd of er een relatie is met hoe het met zijn broer Ruben bij MVV is gelopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2023 11:57
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 181
Meer
Thomas van Bommel naar Patro Eisden #4
Had hij niet kunnen wachten tot de PO voorbij zijn? Moet je hem nu nog wel opstellen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2023 12:25
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 810
Meer
Thomas van Bommel naar Patro Eisden #5

FatyPapy1990 schreef : Moet je hem nu nog wel opstellen?


Dat deed Verberne toch al niet of nauwelijks.

Ik denk niet dat we rouwig moeten zijn om het vetrek van een bankzitter. Logische keuze van Thomas denk ik. Ik wens hem het allerbeste in Maasmechelen. Sympathieke jongen, maar niet goed genoeg voor MVV 1 (vind ik). Hopelijk krijgt hij bij Patro wel voldoende speeltijd om zich verder te ontwikkelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2023 12:34
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
Onderwerp Auteur
Thomas van Bommel naar Patro Eisden #6
Je moet doorselecteren. Thomas komt gewoon te kort voor betaald voetbal. Ik ben persoonlijk nooit kapot van hem geweest. Als je hem vergelijkt met Marko Kleinen, vind ik dat Thomas van Bommel is blijven steken qua ontwikkeling. Ja oké, hij kreeg nog amper minuten, maar persoonlijk vind ik hem te kort komen op dit niveau. Hij zit nu 3 jaar bij het eerste. Dan zou je toch uitgegroeid moeten zijn tot basisspeler. Maar ik begrijp dat hij niet als 3e of 4e keus wil worden gebruikt.

Ik wens Thomas veel succes bij Patro.
De volgende gebruiker (s) zei dank u CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2023 13:06 01 mei 2023 13:06 door CatenaccioMestreech.
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 567
Meer
Thomas van Bommel naar Patro Eisden #7

FatyPapy1990 schreef : Had hij niet kunnen wachten tot de PO voorbij zijn? Moet je hem nu nog wel opstellen?


Speelt amper tot niet en de keren dat hij heeft gespeeld heeft hij totaal niet weten te overtuigen.
Ook de oefenwedstrijden wat ik heb gezien waar hij speelde was het ondermaats.
Gewoon doorselecteren en jongens als El Basri en andere jeugdspelers kansen geven en een contractje voorschotelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2023 14:48
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Thomas van Bommel naar Patro Eisden #8

FatyPapy1990 schreef : Had hij niet kunnen wachten tot de PO voorbij zijn? Moet je hem nu nog wel opstellen?


Overdrijven is ook een kust. Hij is nummer 4 in de rangorde voor een plek als centraal verdedigende middenvelder. In beginsel staan Souren en Dzepar basis en is Marko Kleinen de eerste optie daarna.

Daarbij lijkt me niet dat een speler niet meer kan spelen als hij al een andere club heeft. Dan moeten we ook maar iedereen van de lijst halen die volgend jaar niet meer onder contract staan, want ja die hebben dan ook geen ''inzet'' meer en geen ''belang''.

Van Bommel is een prima 17-18e man in de huidige selectie. Denk relatief goedkoop, dus begrijp wel dat hij deze stap neemt. Zoals iedereen is ook (zeker) hij vervangbaar.

Succes!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2023 18:08
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
Thomas van Bommel naar Patro Eisden #9
Dat van Bommel geen contract meer bij MVV krijgt dat kan ik prima begrijpen, voldoet niet ( in mijn ogen)

Wat dat nu betekend of in totaal met zijn broertje Ruben ?! want alles zit aan elkaar geknoopt volgens mij .

En of Opa Bert volgend jaar nog een hobby heeft bij MVV hangt alleen af of MVV nog iets van Ruben ontvangt , want hoe kun je pleiten voor een academie als je "beste" spelers zo de deur uit lopen .

Inzake Ruben denk ik dat ze wachten tot na de PO en zien wat daar gebeurd met MVV , mocht MVV promoveren dan liggen de kaarten weer ineens anders

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2023 18:20
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 181
Meer
Thomas van Bommel naar Patro Eisden #10
Nou Lijntje ik vind het behoorlijk onprofessioneel gedrag...
of dit in de voetbal wereld normaal is weet ik niet?

Ik zal je proberen uit te leggen hoe het in de 'professionele' industrie toegaat.
Overal nemen mensen hun ontslag oftewel komen en gaan mensen (Change is normaal en het enigste wat constant is :-))
Echter als iemand zijn ontslag neemt dan wordt evtl geprobeerd hem te behouden (wat meestal niet meer lukt),
maar er wordt afgesproken om het voorlopig nog niet bekend te maken (zelfs niet naar kollega's toe...goede kollega's zeggen het je natuurlijk wel in goed vertrouwen), opdat men alles smooth kan laten doorlopen.
Er lopen bv nog verdere contract/project besprekingen met bestaande klanten om bestaande projecten te verlengen
(op (vervolg)projecten moet bv iedere 2 jaar opnieuw geboden worden, dit drukt de prijs).
En die klanten of OEM's wil men nog niet vermelden dat bepaalde mensen in het project vervangen zullen worden.
ps Meestal gaan de 'beteren' het eerste weg, net als in de voerballerij...
en dat de motivatie dan niet meer 100% is, ja dat is zo;
maar meestal ronden de meesten hun werk toch goed af (commitment en misschien willen ze nogeens terugkeren, je weet nooit wat komt en
je wordt niet plotseling elkaars vijand als je van baan wisselt; integendeel).
Ok 1 maand voor het einde wordt het directe kollega's dan officieel verteld, vanwege werk-overdracht.

Ik had het dus pas naar buiten gebracht naar de PO (in overeenstemming met MVV).
Al deze dingen zorgen voor onrust (hij geloofd dus zelf niet aan een evtl. promotie?).

Maar we zijn het er misschien over eens dat MVV semi-amateurisme is?
Maar ook dan blijft het leuk om vrijdag avond naar een potje voetbal te gaan kijken (vooral met veel sfeer, emotie en vuurwerk wat mij betreft :-)
zoals bij Union Berlin of Roma).

ps De logica van Napoleon in deze kan ik wel begrijpen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.296 seconden