Nou Lijntje ik vind het behoorlijk onprofessioneel gedrag...
of dit in de voetbal wereld normaal is weet ik niet?
Ik zal je proberen uit te leggen hoe het in de 'professionele' industrie toegaat.
Overal nemen mensen hun ontslag oftewel komen en gaan mensen (Change is normaal en het enigste wat constant is
)
Echter als iemand zijn ontslag neemt dan wordt evtl geprobeerd hem te behouden (wat meestal niet meer lukt),
maar er wordt afgesproken om het voorlopig nog niet bekend te maken (zelfs niet naar kollega's toe...goede kollega's zeggen het je natuurlijk wel in goed vertrouwen), opdat men alles smooth kan laten doorlopen.
Er lopen bv nog verdere contract/project besprekingen met bestaande klanten om bestaande projecten te verlengen
(op (vervolg)projecten moet bv iedere 2 jaar opnieuw geboden worden, dit drukt de prijs).
En die klanten of OEM's wil men nog niet vermelden dat bepaalde mensen in het project vervangen zullen worden.
ps Meestal gaan de 'beteren' het eerste weg, net als in de voerballerij...
en dat de motivatie dan niet meer 100% is, ja dat is zo;
maar meestal ronden de meesten hun werk toch goed af (commitment en misschien willen ze nogeens terugkeren, je weet nooit wat komt en
je wordt niet plotseling elkaars vijand als je van baan wisselt; integendeel).
Ok 1 maand voor het einde wordt het directe kollega's dan officieel verteld, vanwege werk-overdracht.
Ik had het dus pas naar buiten gebracht naar de PO (in overeenstemming met MVV).
Al deze dingen zorgen voor onrust (hij geloofd dus zelf niet aan een evtl. promotie?).
Maar we zijn het er misschien over eens dat MVV semi-amateurisme is?
Maar ook dan blijft het leuk om vrijdag avond naar een potje voetbal te gaan kijken (vooral met veel sfeer, emotie en vuurwerk wat mij betreft
zoals bij Union Berlin of Roma).
ps De logica van Napoleon in deze kan ik wel begrijpen.