>
Ontvangen bedankjes 1604
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Napoleon schreef : Er bestaat een hele grote waarschijnlijkheid dat zelfs dit seizoen nog alle KKD wedstrijden live op ESPN worden uitgezonden
Dat zou een mooie aanvulling/kans zijn voor commercie , en voor supporters om uitwedstrijden te volgen
Mestreech28 schreef :
Napoleon schreef : Er bestaat een hele grote waarschijnlijkheid dat zelfs dit seizoen nog alle KKD wedstrijden live op ESPN worden uitgezonden
Dat zou een mooie aanvulling/kans zijn voor commercie , en voor supporters om uitwedstrijden te volgen
Hoe kom je aan dit nieuws? Hoe gaat ESPN dit aanpakken en vanaf wanneer geldt dit dan?
Napoleon schreef :
Mestreech28 schreef :
Hoe kom je aan dit nieuws? Hoe gaat ESPN dit aanpakken en vanaf wanneer geldt dit dan?
diverse zeer betrouwbare bronnen , hoe ze t gaan aanpakken weet ik niet , plan ligt er en gesprekken zijn lopende . Ik zou me kunnen voorstellen dat sommige aanvangstijden kunnen wijzigen ( maar dat is een aanname)
Clubs hebben behoefte aan TV uitzendingen , commercieel is dit zeer interessant , de vraag komt vanuit de clubs mede maar ook ESPN heeft belang hierbij
In de aanloop naar het nieuwe TV contract in 2025 is dit al iets wat nu wordt besproken , het nieuwe TV contract zal ver over de 180 miljoen per jaar gaan opbrengen
Mestreech28 schreef :
Napoleon schreef :
Mestreech28 schreef :
diverse zeer betrouwbare bronnen , hoe ze t gaan aanpakken weet ik niet , plan ligt er en gesprekken zijn lopende . Ik zou me kunnen voorstellen dat sommige aanvangstijden kunnen wijzigen ( maar dat is een aanname)
Clubs hebben behoefte aan TV uitzendingen , commercieel is dit zeer interessant , de vraag komt vanuit de clubs mede maar ook ESPN heeft belang hierbij
In de aanloop naar het nieuwe TV contract in 2025 is dit al iets wat nu wordt besproken , het nieuwe TV contract zal ver over de 180 miljoen per jaar gaan opbrengen
Ik lees net inderdaad dat Ajax dit in het begin van het jaar geopperd heeft. Niet alleen voor de KKD maar ook voor het vrouwenvoetbal. Is natuurlijk vervelend als wedstrijden dadelijk weer op een ander tijdstip plaatsvinden. Maar van de andere kant ook erg vet als elke wedstrijd van MVV op TV uitgezonden zal worden.
De woordvoerder legt ook uit hoe DELTA Fiber, VodafoneZiggo, KPN en T-Mobile het bedrag kunnen neerleggen. "Ze betaalden in feite de voetbalrechten al. Er werd per aansluiting aan ESPN betaald. Daarmee kwam je al op een bedrag van 172 miljoen. In het vorige contract kwam daar 30 miljoen voor de samenvattingen bij en geld uit sponsoring en de buitenlandrechten. Dat is al meer dan 200 miljoen. Daar gingen kosten van af en van de winst die overbleef, ging 51 procent naar Disney. Nu komt het netto bedrag bij de clubs binnen omdat er geen partij tussen zit."
Sander70 schreef : Voordeel: uitwedstrijden kunnen zien
Nadeel: waarschijnlijk de stadions leger, omdat het toch op tv te zien is
De Eredivisie CV en de Amerikaanse sportzender ESPN hebben een akkoord bereikt over het verlengen van de uitzendrechten tot de zomer van 2030
(...)
De clubs moeten nog instemmen met het akkoord, maar dat lijkt volgens VI en De Telegraaf een formaliteit. Er ligt een bod van 135 miljoen per jaar
Eerder dit jaar leek een alliantie van televisie-aanbieders KPN, VodafoneZiggo, T-Mobile en Delta er met de uitzendrechten vandoor te gaan toen ESPN werd overboden. Sinds het laatste bod eind mei heeft het consortium echter weinig meer van zich laten horen.