Pleidooi voor bouw van nieuw stadion De Geusselt

17 juli 2024 15:03
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 859
Meer
Pleidooi voor bouw van nieuw stadion De Geusselt #31
Het VOLK krijgt een gemeente raad die het verdiend ...........

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

17 juli 2024 15:17
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 564
Meer
Pleidooi voor bouw van nieuw stadion De Geusselt #32

Boschpoort schreef :

webmastersfm schreef : Gemeentepolitiek vs dorpspolitiek. Even in perspectief, meerssen heeft slechts 17 raadsleden, is er maar 1 landelijke partij in actief (cda 2 zetels) en is een lokale partij de grootste. Langs 17 mensen of 35 is nogal een verschil. Een stevige lobby, wat jeneverkes (of andere duistere wisselkoersen ) uitwisselen bij de mei-den of de jaarlijkse processie en je bent binnen.

ik weet niet wat erger is: de raad in Maastricht heeft 17(!) partijen die elkaar veelal het licht in de ogen niet gunnen. Gemeente wordt gegijzeld door een paar marginale partijen die elke vooruitgang tegenhouden met quasi-juridische argumenten of omdat er misschien ooit een of andere kikker in een plangebied is gesignaleerd. Zolang die in de raad zitten maakt elk plan voor een stadion geen enkele kans.


Ik heb ook niet gezegd dat de politiek in Meerssen slechter is dan in Maastricht. Sterker nog, pre-leers werd maastricht niet voor niets het Palermo aan de Maas genoemd. In die tijd hadden we aan de stadion-wedloop moeten aanhaken en was er denk ik veel meer mogelijk op basis van handjeklap of bemoeienis van Europa. Helaas ontbrak het toen aan die visie. Het zal een strijd worden met de hedendaagse politiek, maar met een goed verhaal en de slimme jongens die nu rond MVV hangen zeker niet kansloos. Kapot-lobbyen die handel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle, Boschpoort

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.202 seconden