Japanse investeerders spoedig mede-eigenaar MVV?

19 nov 2024 08:04 19 nov 2024 08:29 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Meer
Onderwerp Auteur
Japanse investeerders spoedig mede-eigenaar MVV? #1
JAPANNERS BINNENKORT MEDE-EIGENAAR MVV

Door: Maurice Ubags
Op: 19 november 2024 . 5:33 AM
In: www.denieuwestermaastricht.nl/japanners-...t-mede-eigenaar-mvv/

De Japanse-Nederlandse investeerder Deshima Football Consultancy BV gaat de komende jaren investeren in MVV. Het Maastricht Collectief heeft De Nieuwe Ster bevestigd dat er gesproken wordt met een Japans-Nederlandse investeerder.

De Japanners brengen - zo is vernomen - structureel geld in, waardoor de buffers van MVV stijgen en ook de begroting kan gaan groeien. Uit een vacature die MVV opengesteld heeft voor een nieuwe algemeen directeur blijkt dat de club de begroting wil laten groeien naar 7 miljoen euro. Nu is die nog ruim 4 miljoen euro.

Kennisgemaakt.
Het Maastricht Collectief heeft de afgelopen maanden - buiten het zicht van de media - uitgebreid met de Japanners kennisgemaakt. De afgelopen week is er op hoofdlijnen overeenstemming bereikt over de belangrijkste punten van de samenwerking.

Gouden aandeel.
Op termijn worden de Japanners voor 50% aandeelhouder bij MVV. Het Maastricht Collectief krijgt de andere helft van de aandelen. (...)

Meer/verder lezen bij De Nieuwe Ster: www.denieuwestermaastricht.nl/japanners-...t-mede-eigenaar-mvv/

Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Artikel over MVV en de gemeente Maastricht: bit.ly/salemans-over-mvv-en-gemeente-9-april-2024
De volgende gebruiker (s) zei dank u Puime

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2024 08:44
RoedWitHart
Junior Boarder
Junior Boarder
Meer
Japanse investeerders spoedig mede-eigenaar MVV? #2
Dit lijkt heel serieus. En veelbelovend dat ze ook lijken te willen investeren in een nieuw stadion. Dit is volgens mij gisteren ook al in de Ledenraad aan de orde geweest. Ik ben benieuwd. Mogelijk dat dit ook nieuwe (hoofd)sponsoring kan aantrekken? Wordt seizoen 2024-25, ondanks de voetbalresultaten tot nu toe, toch nog gedenkwaardig?

19 nov 2024 08:52
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Japanse investeerders spoedig mede-eigenaar MVV? #3
Verrassend nieuws, mooi dat niet eerder iets naar buiten is gekomen.
Stom, in Japanners heb ik meer vertrouwen dan in Amerikanen. Nergens op gebaseerd, maar puur een gevoel.
Ik word er vrolijk van, van dit nieuws.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

19 nov 2024 09:00
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Japanse investeerders spoedig mede-eigenaar MVV? #4
Misschien een gevoel van een iets minder grote mond en luchtkastelen, en meer prestatiegericht. Dat gevoel heb ik ook erbij. Maar pin me er niet op vast.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Obbins, Raadgek

19 nov 2024 09:02
ErikOranje
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Japanse investeerders spoedig mede-eigenaar MVV? #5
In de zomer las ik ergens dat er gesprekken waren geweest met die Amerikaan om samen met de Maastrichtse ondernemers MVV te redden. Voetbal is natuurlijk veel groter dan alleen Maastricht. Alleen een buitenlandse investeerder zou ik niet fijn vinden als supporter. Niks ten nadele van Fortuna, maar ik vind dat wel ten koste van de identiteit van een club gaan. Een mix van Maastricht en Japan klinkt mij wel goed in de oren. Ook omdat ik denk dat dit financieel meer mogelijkheden met zich zal meebrengen en ook potentieel voordelen kan opleveren op het gebied van sponsoring. Met de verankering in Maastricht en de internationale aanvulling van een andere partner.

Al zou ik het wel fijn vinden om te weten wie dat dan zijn. Want dat geeft het een gezicht. En dan niet van die schimmige constructies zoals bij Vitesse of Den Bosch. En als dat goede mensen zijn met een voetbal achtergrond en een goede financiële basis kan dat zeker een toevoeging zijn.

Ik neem aan dat we hier de komende tijd nog meer van zullen horen en het meer een gezicht krijgt. Lijkt mij in ieder geval een mooie vervolg stap voor MVV.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

19 nov 2024 09:19 19 nov 2024 09:19 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Meer
Onderwerp Auteur
Japanse investeerders spoedig mede-eigenaar MVV? #6
Persbericht MVV, 19 november 2024, plm. 09.00 uur
Bron/overgenomen van: www.mvv.nl/nieuws/mvv-maastricht-spreekt...tionele-investeerder :
---

Persbericht: MVV MAASTRICHT SPREEKT MET ADDITIONELE INVESTEERDER
Dinsdag 19 november 2024

MVV Maastricht en Maastricht Collectief voeren intensieve gesprekken met een nieuwe strategische partner. De partij betreft een Japans - Nederlands samenwerkingsverband en is al sinds april dit jaar in beeld als één van de vier partijen waarmee werd gesproken ten tijde van de reddingsactie. Het partnership heeft als doel commerciële kansen over de as van de Japans - Nederlandse betrekkingen te creëren, de voetbalkennis te vergroten en tegelijk een bredere financiële basis voor MVV te creëren. De toekomst van de club op de lange termijn wordt daarmee verder versterkt.

Aantrekken grotere internationale sponsors

De nieuwe partner - Deshima Football Consultancy BV - heeft ervaring met clubs in de J-League, het hoogste competitieniveau in Japan, en kennis van en ervaring in het Europese voetbal. Naast financiële middelen worden daarmee ook internationale ervaring en een netwerk voor MVV meegebracht. Doordat Nederland en Japan reeds 450 jaar internationale betrekkingen onderhouden, en omdat Japanse bedrijven hier veel waarde aan hechten, wordt MVV interessant voor grotere internationale sponsors die in beide landen actief zijn.

Duidelijke afspraken en vergroten financiële investering In MVV Maastricht

Beide partijen zijn door MVV Maastricht aan elkaar gekoppeld en de eerste gesprekken zijn begin mei reeds gevoerd. Vanuit zorgvuldigheid is ruim de tijd genomen om kennis te maken en tot goede afspraken te komen. Zo zijn er voor zowel het Maastricht Collectief als de nieuwe partner harde afspraken gemaakt ten aanzien van de financiële investering voor de komende jaren. Anders dan de deal met de vorige Amerikaanse aandeelhouders, zal het grootste deel van deze investering ook direct ter beschikking worden gesteld aan MVV Maastricht en is er door de nieuwe partner een Nederlandse BV opgericht. Door de krachtenbundeling van het Maastricht Collectief en de nieuwe partner, ontstaan er direct grotere buffers en stijgt de totale investering voor MVV Maastricht.

Omarmen visie MVV Maastricht

Zowel de nieuwe partner als het Maastricht Collectief ondersteunen de huidige visie van MVV Maastricht. Daarin staan de verdere ontwikkeling van de MVV Academy en de Maatschappelijke rol van MVV Maastricht centraal. Daarnaast ligt de focus op het gefaseerd laten groeien van de inkomsten en het verbeteren van de gastvrijheid voor - en verbinding met - supporters en sponsors. De nieuwe partner ondersteunt eveneens de noodzaak voor verbetering van het huidige stadion en trainingsfaciliteiten, danwel het onderzoeken van de mogelijkheden voor een nieuw stadion en trainingscomplex. Zowel het Maastricht Collectief als de nieuwe investeerder tonen zich bereid hierin te investeren.

Duidelijke besturing

In samenspraak met de RvC en de Vereniging MVV Maastricht is ook op meer detailniveau gekeken naar de verantwoordelijkheden en bevoegdheden van iedereen die betrokken is bij MVV Maastricht. Het huidige model is namelijk zeer complex voor een relatief kleine voetbalorganisatie als MVV Maastricht. In het nieuwe voorstel zullen de aandeelhouders meer op afstand staan, zal de functie van de RvC verstevigd worden en zal de directie duidelijkere en ruimere bevoegdheden krijgen.

Transparant proces naar de KNVB

Het uitgangspunt van de samenwerking is dat zowel het Maastricht Collectief als de mogelijke nieuwe partij in eerste instantie elk allebei voor maximaal 24.9% veen aandeel in MVV Maastricht nemen. Na goedkeuring van de KNVB, zullen beide partijen naar een gelijkwaardige 50/50 positie gaan door de resterende aandelen van MVV Maastricht over te nemen. De Vereniging MVV Maastricht houdt het bezit van het gouden aandeel. Het Maastricht Collectief en de Vereniging MVV Maastricht zullen na goedkeuring door de KNVB drie van de vijf RvC leden benoemen, de nieuwe partner zal de andere twee RvC leden benoemen. Met het gouden aandeel dat in bezit is van de Vereniging MVV Maastricht wordt geborgd dat er voortdurend getoetst wordt op de kernwaarden en visie van MVV Maastricht.

Transparant en zorgvuldig

Gedurende de reddingsactie in het voorjaar van 2024 poogde het Maastricht Collectief met de Amerikaanse investeerder tot een samenwerking te komen. Dat mislukte uiteindelijk omdat de partijen het niet eens werden over de zeggenschap. De Amerikaanse partij wilde de zeggenschap volledig in eigen handen en dat was niet acceptabel voor het Maastricht Collectief. “Aandelen van je club aan een investeerder verkopen, doe je niet zomaar. Voor ons stond altijd voorop: de club moet er sterker van worden, de visie moet gedeeld worden, er moet een financiële basis gelegd worden voor korte en lange termijn en zeggenschap moet in Maastrichtse handen blijven. Met eerdere gesprekspartners was dat allemaal niet het geval. Nu wel. De verankering in Maastricht staat voor ons echt voorop. We hebben geleerd van de fouten in het verleden, niet alleen bij MVV, maar ook bij andere clubs. Al deze zaken hebben we meegenomen in het ontwerpen van de samenwerking en de afspraken met de nieuwe partner. Die heeft zich uiterst betrouwbaar, begripvol en geduldig opgesteld. We spreken inmiddels al geruime tijd met elkaar en ze zijn ongeveer bij elke wedstrijd en andere gelegenheid aanwezig geweest. We hebben hier ruim de tijd voor genomen en velen bij MVV Maastricht hebben hen daardoor goed leren kennen. Meer dan wat we nu gedaan hebben, kunnen we niet doen. De afspraken zijn goed, het gevoel is goed.” aldus een woordvoerder van het Maastricht Collectief.

Verankering in Maastricht met brede financiële basis

Onno Hoes, voorzitter van de RvC MVV Maastricht: “Wij hebben altijd uitgedragen dat het onze voorkeur heeft om een bredere financiële basis te creëren, waarbij de verankering in het Maastrichtse netwerk geborgd blijft. We hebben het Maastricht Collectief goed leren kennen en spreken reeds geruime tijd met de nieuwe partner. Het is mooi om te zien hoe de partijen samenwerken en dat zowel het Maastricht Collectief als deze partij beiden dezelfde visie delen en de strategie van MVV omarmen. Beiden zetten de ontwikkeling van de Academy en de maatschappelijke rol van MVV centraal. Hiermee zetten we weer een belangrijke stap in de gezonde toekomst van MVV.”

Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Artikel over MVV en de gemeente Maastricht: bit.ly/salemans-over-mvv-en-gemeente-9-april-2024
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Och jeh

19 nov 2024 10:13
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Japanse investeerders spoedig mede-eigenaar MVV? #7
De geschiedenis van MVV wijst uit: eerst zien, dan geloven.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, opadiehard, peeke

19 nov 2024 10:16
Hartmans1973
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Japanse investeerders spoedig mede-eigenaar MVV? #8
En waar gaat hem de winst in zitten voor onze Japanse vrienden?

19 nov 2024 10:33
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
Japanse investeerders spoedig mede-eigenaar MVV? #9

Hartmans1973 schreef : En waar gaat hem de winst in zitten voor onze Japanse vrienden?

Dat is nog niet echt duidelijk. De mannen achter Deshima hebben uitgebreide zakelijke netwerken en het ligt voor de hand dat ze MVV willen gebruiken om de relatie tussen hun bedrijven en bedrijven in europa te versterken. In welke vorm moeten we maar zien. Ook kun je denken aan jonge Japanse spelers die hier ervaring komen opdoen. Er zijn wel wat voorbeelden, bv Venlo, waar dat best goed gewerkt heeft.
Ik ben vooral blij dat ze niet op de stoel van de technisch en algemeen directeur willen gaan zitten. Ze krijgen geen zeggenschap over wie er op het veld staat.

19 nov 2024 10:50
Hartmans1973
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Japanse investeerders spoedig mede-eigenaar MVV? #10
Ik laat me verrassen net zoals vanmorgen! Maar geloof het pas als het zover is.

19 nov 2024 11:08 19 nov 2024 11:10 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Meer
Onderwerp Auteur
Japanse investeerders spoedig mede-eigenaar MVV? #11

Ben Salemans schreef : Persbericht: MVV MAASTRICHT SPREEKT MET ADDITIONELE INVESTEERDER, dinsdag 19 november 2024 (...)
Het partnership heeft als doel commerciële kansen over de as van de Japans - Nederlandse betrekkingen te creëren (...)
De nieuwe partner - Deshima Football Consultancy BV - heeft ervaring met clubs in de J-League, het hoogste competitieniveau in Japan, en kennis van en ervaring in het Europese voetbal. Naast financiële middelen worden daarmee ook internationale ervaring en een netwerk voor MVV meegebracht. Doordat Nederland en Japan reeds 450 jaar internationale betrekkingen onderhouden, en omdat Japanse bedrijven hier veel waarde aan hechten, wordt MVV interessant voor grotere internationale sponsors die in beide landen actief zijn. (...)
De nieuwe partner ondersteunt eveneens de noodzaak voor verbetering van het huidige stadion en trainingsfaciliteiten, danwel het onderzoeken van de mogelijkheden voor een nieuw stadion en trainingscomplex. Zowel het Maastricht Collectief als de nieuwe investeerder tonen zich bereid hierin te investeren.

Ik hoop en vermoed dat de gemeente Maastricht hier ook op een of andere manier bij betrokken is. De nieuwe Japanse partner van MVV zou wel eens een belangrijke nieuwe economische motor voor Maastricht kunnen worden. Zo zou Deshima Football Consultancy BV niet alleen Japanse sponsors maar ook Japanse bedrijven naar Maastricht kunnen lokken. Ook dit positieve economisch vooruitzicht moet de gemeente Maastricht wat waard zijn!

19 nov 2024 12:14
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Japanse investeerders spoedig mede-eigenaar MVV? #12
Dan zal wel snel naar buiten komen dat Marco Bogers de nieuwe AD wordt , want die heeft immers veel "ervaring " met Japanners ;-)

Dit is een logische stap, extern geld in nodig om te kunnen groeien . En wat de Japanners er dan voor terug krijgen of beogen dat zien we wel . Niemand doet niets voor niks , ook niet vanuit het collectief of vanuit de Japanners .

En de mix is altijd goed 50% eigen bloed en 50% extern , lijkt me prima !

Goh , maar goed dat er schoon schip is gemaakt ( bv aftreden oude bestuur) en dat er weer toekomstplannen die wel kans van slagen hebben worden gemaakt.
Zo ook het stadion , MVV zit nu in het momentum en van daar uit doorpakken is top !

En natuurlijk als je 22 jaar KKD speelt kun je ook bijna alleen maar groeien , mooi dat het nu allemaal lijkt te lukken ! ik gun het de club van harte !
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, bokkesprongen

19 nov 2024 13:22
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Japanse investeerders spoedig mede-eigenaar MVV? #13
Spoedig?…..mvrgr Ampa

....

19 nov 2024 13:36
Kloeteklaos
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Japanse investeerders spoedig mede-eigenaar MVV? #14

De nieuwe partner - Deshima Football Consultancy BV - heeft ervaring met clubs in de J-League, het hoogste competitieniveau in Japan, en kennis van en ervaring in het Europese voetbal.

Ik zou wel eens willen weten wat die ervaring betreft en om welke clubs het gaat. Daar is namelijk online geen letter over te vinden en dat vind ik vreemd. De kreten 'ervaring met clubs' en 'kennis en ervaring in het Europese voetbal' zijn zeer ruim te interpreteren en ik kan met mijn beroepservaring in de meest letterlijke zin hetzelfde op mijn CV zetten, maar in tegenstelling tot mijn CV en beroepservaring laat bovenstaande quote zich momenteel niet verifiëren.
Daarbij komt dat wanneer ik dit bedrijf door een van de zoekmachines haal ik alleen een adres in Aerdenhout tegenkom.
Ik vind het een vaag verhaal en ik hoop dat er meer openheid komt omtrent deze onderneming.

19 nov 2024 13:39 19 nov 2024 13:48 door webmastersfm.
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Japanse investeerders spoedig mede-eigenaar MVV? #15

Kloeteklaos schreef :

De nieuwe partner - Deshima Football Consultancy BV - heeft ervaring met clubs in de J-League, het hoogste competitieniveau in Japan, en kennis van en ervaring in het Europese voetbal.

Ik zou wel eens willen weten wat die ervaring betreft en om welke clubs het gaat. Daar is namelijk online geen letter over te vinden en dat vind ik vreemd. De kreten 'ervaring met clubs' en 'kennis en ervaring in het Europese voetbal' zijn zeer ruim te interpreteren en ik kan met mijn beroepservaring in de meest letterlijke zin hetzelfde op mijn CV zetten, maar in tegenstelling tot mijn CV en beroepservaring laat bovenstaande quote zich momenteel niet verifiëren.
Daarbij komt dat wanneer ik dit bedrijf door een van de zoekmachines haal ik alleen een adres in Aerdenhout tegenkom.
Ik vind het een vaag verhaal en ik hoop dat er meer openheid komt omtrent deze onderneming.

De bestuurders van de BV zijn: Takaaki Naruse, Geraldine Christopher Smith, Takao Toshishige, en Eijiro Imai

Meneer Smith heeft een aardig cv , oa bij endemol en Az
Takao Toshishige is schijnbaar de directeur geweest van de city football group in japan. Ik weet even niet in hoeverre of hij die link nog heeft, maar het lijken me mannen met kennis. En als hij die link nog heeft, worden we dan niet op een of andere manier onderdeel van de city group?!

Link naar deze persoon, die ook opduikt op een foto van de nieuwe ster

blueutd.com/en/company/takao-toshishige/
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Kloeteklaos

Tijd voor maken pagina: 0.342 seconden