Oud-doelman en trainer Frans Körver (87) overleden, koning van de promotie -
nos.nl/l/2548272
Absoluut MVV icoon natuurlijk. Ik heb hem alleen als trainer meegemaakt tussen 1995 en 1998, maar dat heeft veel indruk gemaakt. Natuurlijk grotendeels vanwege het kampioenschap, nog steeds, 27 jaar later krijg ik kippenvel als ik eraan terug denk. Op de avond van die 31e mei 1997 (bij de foto in het artikel staat 1998, maar dat klopt niet) sprak hij nog waarschuwende woorden dat MVVnu het weer terug was waar het thuishoorde moest oppassen dat het niet weer weg zou zakken. Helaas is dat zoals we allemaal weten wel gebeurd.
Dat kampioenschap was een topprestatie, maar misschien was het nog wel knapper dat hij het jaar erop erin wist te slagen om een elftal dat na 7 wedstrijden 0 punten had zich te laten handhaven in de eredivisie, zonder nacompetitie. Onvergetelijke momenten, die Korver ons bezorgd heeft.
Zijn fanatisme was geweldig om te zien. Weet nog goed dat MVV een heel matige 2e helft speelde, geen idee wanneer en tegen wie dit was, en dat Boschpoort vak D massaal om een wissel begon te roepen. De dugouts waren destijds nog aan die kant van het veld en na een minuut ofzo draait Korver zich om richting tribune en riep keihard 'Jeh, wee dan?'. Hele vak meteen muisstil, en daarna lag iedereen dubbel.