Frans Körver overleden

14 dec 2024 13:34 14 dec 2024 13:50 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
Frans Körver overleden #1
Oud-doelman en trainer Frans Körver (87) overleden, koning van de promotie - nos.nl/l/2548272

Absoluut MVV icoon natuurlijk. Ik heb hem alleen als trainer meegemaakt tussen 1995 en 1998, maar dat heeft veel indruk gemaakt. Natuurlijk grotendeels vanwege het kampioenschap, nog steeds, 27 jaar later krijg ik kippenvel als ik eraan terug denk. Op de avond van die 31e mei 1997 (bij de foto in het artikel staat 1998, maar dat klopt niet) sprak hij nog waarschuwende woorden dat MVVnu het weer terug was waar het thuishoorde moest oppassen dat het niet weer weg zou zakken. Helaas is dat zoals we allemaal weten wel gebeurd.

Dat kampioenschap was een topprestatie, maar misschien was het nog wel knapper dat hij het jaar erop erin wist te slagen om een elftal dat na 7 wedstrijden 0 punten had zich te laten handhaven in de eredivisie, zonder nacompetitie. Onvergetelijke momenten, die Korver ons bezorgd heeft.

Zijn fanatisme was geweldig om te zien. Weet nog goed dat MVV een heel matige 2e helft speelde, geen idee wanneer en tegen wie dit was, en dat Boschpoort vak D massaal om een wissel begon te roepen. De dugouts waren destijds nog aan die kant van het veld en na een minuut ofzo draait Korver zich om richting tribune en riep keihard 'Jeh, wee dan?'. Hele vak meteen muisstil, en daarna lag iedereen dubbel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, bokkesprongen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2024 14:45
Zeikbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Frans Körver overleden #2
Dinsdag een mooi moment voor een mooi eerbetoon.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, bokkesprongen, FatyPapy1990

14 dec 2024 16:01
J.P. Ler
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Frans Körver overleden #3
Zou mooi zijn om een tribune zijn naam te geven;
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle, bokkesprongen, FatyPapy1990, Mosae

14 dec 2024 17:21
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Frans Körver overleden #4
Nuij stadion Frans Korver stadion
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, bokkesprongen, FatyPapy1990, Mosae

14 dec 2024 19:20
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Frans Körver overleden #5
Eem echte mvv er is er niet meer.
Bedankt Frans
Sterkte gewenst voor de familie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

14 dec 2024 23:01
Kay
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Frans Körver overleden #6
Geweldige man en trainer. Sterkte voor ieder die hem gekend heeft.

15 dec 2024 01:13 15 dec 2024 01:18 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Frans Körver overleden #7
prachtige mins;

es kieper, noets opgeeve, vol drin en draon goon . Höb 't gelök gehad häöm te zien speule ..1961–1974
Heizoe euver zien ierste kier teege die Hollenders oet Rotjeknor:

www.delpher.nl/nl/kranten/view ?

Oet 68

es trainer wouw heer gein kneins meh liewe op 't veld en veer genoote vaan häöm !
wie veer kampioen woorte

Ouch väöl laater koum heer deikser nao de Geusselt en waor altied aon te spreeke en zier vruntelik, erreg besjeije es iech bedaankte wat heer vus us klubke had gedoon, meh waor en bleef unne 100 prezent MVV fan.

Ouch tot zoe'n 10 jaor geleije koum heer soms es 't ging,.. Manjefieke mins en met de Witte us iewigge ikoone

Femilie en vrun; väöl, hiel väöl sterkte tow gewins...♥

Franse...groete merci!
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Tuor, peeke, bokkesprongen, FatyPapy1990, Mosae

15 dec 2024 01:30
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Frans Körver overleden #8
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Tuor, FatyPapy1990, Mosae

15 dec 2024 09:30 15 dec 2024 09:48 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Frans Körver overleden #9
Wat mooi dat ik hem heb mogen meemaken als keeper en ook trainer als supporter.
Ik herinner mij nog de tijd met George knobel daar ging Frans zelfs op de training tot het gaatje,wat een prachtig mens.
Op veel plekken in Nederland kon hij op veel sympathie rekenen en weet mij nog het moment te herinneren dat supporters voor de wedstrijd langs de boarding staand in een uitwedstrijd tegen bijv Volendam zijn naam riepen en hij een kort praatje maakte met hen.
Een persoon met een enorme eerlijke geestdrift die als je het bij hem,,verbroust,,hadden kon vergeten en hij straal langs je kon lopen als je in bijv de hoedanigheid van bestuurslid of een andere Bobo was die een ,,conflict,,met hem had.
Ik moet wel toegeven vooral in zijn tijd als keeper was voetbal nog voetbal en het grote geld nog niet zo immens het voetbal gebeuren beheerste en voetbal nog echt van en voor de supporters was en je je een onderdeel waande van de club.
Ook de clubliefde toendertijd hij was 13 jaar keeper bij die Vaan Us dat maak je tegenwoordig nooit meer mee.
Ik heb hem vanaf 1967 mogen mee maken en daar ben ik supertrots op zelden een keeper bij MVV meegemaakt met zoveel emotie en beleving….FRANS we gaan je missen zeker de diehards MVV supporters.
Familie en nabestaanden ontzettend veel sterkte de komende dagen en tijd….R.I.P…..mvrgr Ampa.

Ps Zou mooi zijn om een tribune naar hem te vernoemen dat heeft hij verdiend voor deze icoon uit het MVV verleden.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Tuor, peeke, bokkesprongen, FatyPapy1990

15 dec 2024 17:20
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Frans Körver overleden #10
Menier Körver. Een legende.
Heb hem nooit zien spelen, maar wel vaker die trainingsbeelden van hem gezien.
Als trainer wel meegemaakt bij ons kampioenschap. Zat zelf toen in vak B op de Boschpoort en toen was de dugout van MVV nog onder dat vak.
Pure passie had die man. Vaak gelachen om zijn scheldkanonnades. Maar met zijn mentaliteit wist ie ons naar het kampioenschap te loodsen. Hij wist jonkies als Landzaat, Bouma, Koswal en Platvoet te laten voetballen.
Vaak was ie het niet eens met de arbitrage (gelukkig is de man nu geen trainer meer van MVV...) en stond ie net zo makkelijk tijdens de wedstrijd een meter of 10 in het veld. Toen kon dat nog gewoon en werd ie alleen streng toegesproken.
Mijn mooiste MVV-moment (kampioenschap) heb ik mede te danken aan deze grote meneer. Menier Körver, bedaank!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, bokkesprongen

16 dec 2024 00:50
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Frans Körver overleden #11

LRB schreef :
www.delpher.nl/nl/kranten/view ?

de link werrek neet good, daan meh op dees wijze
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, peeke, Mosae

16 dec 2024 20:08
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Frans Körver overleden #12
veur niks en niemes oet de weeg...
no surrender...
no pasaran...

GROETE MERCI FRANS...

De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, opadiehard, jovkle

17 dec 2024 11:27
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Frans Körver overleden #13
Uit de jaren 90…

Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, peeke, bokkesprongen, LRB

Tijd voor maken pagina: 0.965 seconden