Terugblik eerste helft seizoen 2024-2025

24 dec 2024 07:48
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
Terugblik eerste helft seizoen 2024-2025 #1
Op de ochtend van kerstavond wil ik nog even terugblikken, niet op deze specifieke wedstrijd, maar op het seizoen als geheel. Vooruit, één ding over de wedstrijd tegen Telstar: Ronald Koeman Jr. heeft gekregen wat hij verdiende. Wat een aanfluiting is die man, kan me toch niet voorstellen dat Telstar echt geen talentvollere keeper ergens in de jeugd of in het amateurvoetbal kan vinden?

Ik ga de kerst in met een goed gevoel. En ik zat de reeks wedstrijden die we gehad hebben eens te bekijken en dan krijg je toch een interessant beeld.

Want van de afgelopen acht wedstrijden verliezen we er "maar" twee, en één daarvan is van Feyenoord. De ander was uit bij Den Haag, en dat was gewoon terecht, wil ik geen ander verhaal van maken. Maar daarvoor waren we vijf wedstrijden ongeslagen. Inclusief een (terechte!) overwinning op de nummer 3 van de ranglijst. Met een gelijkspel tegen Vitesse die je van de mat blaast en waar de scheidsrechter een zeer dubieuze rol speelt. Gelijkspel uit bij Eindhoven waar je helaas in de slotminuten het weggeeft. Gelijkspel thuis tegen De Graafschap, promotiekandidaat. Daar kwamen we met vlagen goed weg en was Matthys onklopbaar. Al met al spelen we al een paar maanden best goed, degelijk als het moet, aanvallend als het kan.

Maar gaan we even verder terug. Voor die serie zat er een reeks van drie nederlagen in de competitie (met de bekerwinst tegen Den Bosch er tussendoor). Analyseren we die stuk voor stuk, van de laatste terug naar de eerste van de drie:

- Jong Utrecht uit: zeer frustrerende wedstrijd die volgens mij voor een groot deel van de selectie een kantelpunt geweest is. Sindsdien strijden we meer. Laat ik er niet te veel over zeggen verder.
- Helmond thuis: gelijkwaardige wedstrijd waar de winnende treffer uit een corner komt die geen corner was en de aanvaller duidelijk hands maakt. Helmond was destijds de nummer 1 en die gaven we goed partij.
- Excelsior uit: destijds de nummer 2 (nu nog steeds) en tot 3 minuten voor tijd sta je, weliswaar onterecht, voor. Zonde dat het instort maar met de middelen die je hebt speelt MVV daar gewoon een goede wedstrijd, ook al voelt het anders.

Ik heb geen zin om de hele reeks daarvoor ook nog te gaan behandelen, maar ik durf te zeggen dat we eigenlijk echt al een hele tijd best redelijk voetballen. Niet wereldklasse hoor, ik beweer echt niet dat we eigenlijk derde horen te staan. Maar qua voetbal zouden we voor mijn gevoel rond de zevende plek thuishoren. We zijn na het begin van het seizoen alleen weggespeeld door De Graafschap en ADO. Ik vind ook dat er nog altijd een stijgende lijn in zit. Als dat geen stom toeval is, maar het zo is dat Hermans steeds beter zijn ideeën in het team geslepen krijgt, belooft dat wat voor de tweede seizoenshelft. Vorig jaar kwamen we ook na een matige eerste seizoenshelft nog terug en misten de play-offs op doelsaldo. Het seizoen is nog niet voorbij! Ik kijk positief uit naar de tweede seizoenshelft!

Fijne feestdagen allemaal.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Roed en Wit 70, Ben Salemans, opadiehard, Tuor, Lassie80, jovkle, Boschpoort, Jim Cemint, bokkesprongen, Liersesup en1 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

25 dec 2024 00:52
RoedWitHart
Junior Boarder
Junior Boarder
Meer
Terugblik eerste helft seizoen 2024-2025 #2
Als de selectie straks fit is, zijn er voor de trainer wel enkele luxe problemen. Dat is alleen maar positief; de selectie is in de breedte best sterk.

Wat wordt het middenveld? Smeets, Kleinen, El Basri, Silva Timas, van Dessel (en hoe ontwikkelt Penders zich verder). Ik vond Silva Timas op 10 erg sterk spelen.

Wat wordt de achterhoede? Ik vind Francis (los van dekkingsfout bij de 0-1 van Feijenoord) sterk spelen naast Aktas. Misschien nog wel beter dan Coomans. Zou Francis of Coomans niet als links- of rechtsback inzetbaar zijn; het zijn andere voetballers, maar volgens mij verdedigend sterker dan Zeegers en Schenk.

En wat gaat de voorhoede worden. Het tandem Mmae-Braken werkt goed. Esajas is pijlsnel en verdient meer wedstrijdminuten. Maar Buifrahi kan ook goed op de vleugel uit de voeten. Sleegers heeft nu al diverse keren laten zien niet te beschikken over een over-mijn-lijk-instelling.

De wedstrijd tegen Telstar leert dat MVV vooral goed functioneert als de voorhoede op snelheid wordt aangespeeld. En er iets opportunistischer gevoetbald wordt. Niet te veel inzakken (zien we vaak bij uitwedstrijden) maar assertiever eigen initiatief nemen. En niet alleen afwachten op weer een gouden bal van Smeets. Maar initiatief bij meer spelers, met Silva Timas en Mmae als goede voorbeelden.

Wie weet wat we nog gaan meemaken dit seizoen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

25 dec 2024 13:36
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Terugblik eerste helft seizoen 2024-2025 #3
Dank Jacques voor deze prima analyse. Ik denk ook dat we een stijgende lijn te pakken hebben. De Hermans-critici hebben te vroeg geoordeeld, denk ik (al zaten er inderdaad ook wel echt zwakke wedstrijden tussen).
Als we naar de spelers kijken:

-Romain Matthys: begon slordig, maar is zeker de laatste weken weer de absolute rots in de branding. Vraag is: verkopen in de winter? Zijn contract loopt immers af, en ik schat in dat hij wel een stap wil maken. De zoektocht naar zijn opvolger is een belangrijke taak voor Ronny
- Tim Zeegers: degelijk als altijd, en als hij ook nog goede voorzetten gaat geve , gewoon een prima back voor MVV. Contract loopt af.
- Andrea Librici: valt tegen na sterke tweede helft vorig seizoen. Te druistig en wordt gemakkelijk gepasseerd.
- Özgür Aktas: absolute leider, zet de ploeg neer en is met zijn ervaring en kracht onze beste verdediger. Ook aflopend contract.
- Wout Coomans: was in mijn ogen aan een stille opmars bezig. Speelde echt sterk tot aan zijn blessure.
- Simon Francis: Nieuw voorbeeld van het scherp oog van Ronny voor talent. Rustig aan de bal, krachtig, gewoon een goede verdediger.
- Lars Schenk: toen hij niet meespeelde viel pas op hoe degelijk hij is. Zowel verdedigend als aanvallend.
- Marko Kleinen: is bijna ongemerkt een van onze betere middenvelders geworden. Zorgt voor balans, mag wel iets vaker dreigend zijn voor de goal en scoren. Contract loopt af.
- Bryan Smeets: met kop en schouders onze beste speler. Begon mij iets te te gemakzuchtig, maar was de laatste weken bepalend en beslissend.
- Nabil El Basri: lijkt wat stil te staan in zijn ontwikkeling. Loopt heel veel en is vaak dreigend, maar te onrustig voor verdedigend middenveld, en te weinig beslissend voor op de ‘10’. Contract loopt af.
- Stan Van Dessel: absolute pechvogel van het seizoen. Liet in die paar wedstrijden wel zien van meerwaarde te kunnen zijn.
- Camil Mmaee: toch wel de verrassing. Ik vond het echt een houten Klaas, en hij doet soms nog echt hele vreemde dingen, maar er gaat wel constant dreiging van hem uit.
- Sven Braken: lijkt op tijd in vorm te komen. Worstelde de eerste wedstrijden vooral met zichzelf maar tegen Dordt, Feyenoord en Telstar gewoon goed.
- Ilano Silva Timas: de absolute verrassing. Vanaf de amateurs zo meespelen is ontzettend knap. Kende een iets mindere periode maar draaide die om tegen Feyenoord en Telstar. Zit voor mijn gevoel nog veel rek in.
- Rayan Buifrahi: momentenvoetballer die wat mij betreft te snel geslachtofferd wordt als het minder gaat. Toch een aantal keer bepalend geweest.
- Ferre Slegers: geweldige techniek, maar blijft wat flets. Contract loopt af, wat te doen met hem?
- Robyn Esajas: raakte op een slecht moment geblesseerd en kwam er daarna niet een te pas. De afgelopen wedstrijden wel een meerwaarde vind ik.

En wat dan opvalt, de andere aanwinsten Luca Foubert, Ilias El Hari en Ayman Kassimi speelden niet tot nauwelijks. Wat kunnen zij brengen de tweede seizoenshelft?
En twee: veel werk voor Ronny. Aflopende contracten van onze drie keepers, Zeegers, Aktas, Kleinen, El Basri, Coomans, Slegers, Buifrahi, Foubert en de jeugdspelers Hofland, Sangen, Tehubijuluw.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80, bokkesprongen, RoedWitHart

26 dec 2024 01:09 26 dec 2024 01:32 door CatenaccioMestreech.
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Terugblik eerste helft seizoen 2024-2025 #4

Brncic schreef : Dank Jacques voor deze prima analyse. Ik denk ook dat we een stijgende lijn te pakken hebben. De Hermans-critici hebben te vroeg geoordeeld, denk ik (al zaten er inderdaad ook wel echt zwakke wedstrijden tussen).
Als we naar de spelers kijken:

-Romain Matthys: begon slordig, maar is zeker de laatste weken weer de absolute rots in de branding. Vraag is: verkopen in de winter? Zijn contract loopt immers af, en ik schat in dat hij wel een stap wil maken. De zoektocht naar zijn opvolger is een belangrijke taak voor Ronny
- Tim Zeegers: degelijk als altijd, en als hij ook nog goede voorzetten gaat geve , gewoon een prima back voor MVV. Contract loopt af.
- Andrea Librici: valt tegen na sterke tweede helft vorig seizoen. Te druistig en wordt gemakkelijk gepasseerd.
- Özgür Aktas: absolute leider, zet de ploeg neer en is met zijn ervaring en kracht onze beste verdediger. Ook aflopend contract.
- Wout Coomans: was in mijn ogen aan een stille opmars bezig. Speelde echt sterk tot aan zijn blessure.
- Simon Francis: Nieuw voorbeeld van het scherp oog van Ronny voor talent. Rustig aan de bal, krachtig, gewoon een goede verdediger.
- Lars Schenk: toen hij niet meespeelde viel pas op hoe degelijk hij is. Zowel verdedigend als aanvallend.
- Marko Kleinen: is bijna ongemerkt een van onze betere middenvelders geworden. Zorgt voor balans, mag wel iets vaker dreigend zijn voor de goal en scoren. Contract loopt af.
- Bryan Smeets: met kop en schouders onze beste speler. Begon mij iets te te gemakzuchtig, maar was de laatste weken bepalend en beslissend.
- Nabil El Basri: lijkt wat stil te staan in zijn ontwikkeling. Loopt heel veel en is vaak dreigend, maar te onrustig voor verdedigend middenveld, en te weinig beslissend voor op de ‘10’. Contract loopt af.
- Stan Van Dessel: absolute pechvogel van het seizoen. Liet in die paar wedstrijden wel zien van meerwaarde te kunnen zijn.
- Camil Mmaee: toch wel de verrassing. Ik vond het echt een houten Klaas, en hij doet soms nog echt hele vreemde dingen, maar er gaat wel constant dreiging van hem uit.
- Sven Braken: lijkt op tijd in vorm te komen. Worstelde de eerste wedstrijden vooral met zichzelf maar tegen Dordt, Feyenoord en Telstar gewoon goed.
- Ilano Silva Timas: de absolute verrassing. Vanaf de amateurs zo meespelen is ontzettend knap. Kende een iets mindere periode maar draaide die om tegen Feyenoord en Telstar. Zit voor mijn gevoel nog veel rek in.
- Rayan Buifrahi: momentenvoetballer die wat mij betreft te snel geslachtofferd wordt als het minder gaat. Toch een aantal keer bepalend geweest.
- Ferre Slegers: geweldige techniek, maar blijft wat flets. Contract loopt af, wat te doen met hem?
- Robyn Esajas: raakte op een slecht moment geblesseerd en kwam er daarna niet een te pas. De afgelopen wedstrijden wel een meerwaarde vind ik.

En wat dan opvalt, de andere aanwinsten Luca Foubert, Ilias El Hari en Ayman Kassimi speelden niet tot nauwelijks. Wat kunnen zij brengen de tweede seizoenshelft?
En twee: veel werk voor Ronny. Aflopende contracten van onze drie keepers, Zeegers, Aktas, Kleinen, El Basri, Coomans, Slegers, Buifrahi, Foubert en de jeugdspelers Hofland, Sangen, Tehubijuluw.

Coomans, Kleinen, El Basri, Buifrahi en Slegers
lopen allemaal af maar hebben wel allemaal nog een cluboptie van één jaar dat wel of niet gelicht kan worden door MVV. Ik denk zelf dat ze die allemaal wel gaan lichten.

Aktas en Matthys lijken me transfervrij te vertrekken of er moet een niet te weigeren bod komen deze winter.

Benieuwd ook wie van de jonkies: Hofland, Sangen en Djairo een contract krijgt.

Zeegers ben ik voetballend absoluut niet fan van en daar komt hij vaak ook in te kort.
Maar die heeft wel altijd maximale inzet dus ik denk dat hij ook gewoon een nieuw contract krijgt van MVV.

Mmaee zag ik ook echt compleet niks in.
Maar vind hem via rechts echt prima fungeren.
Braken komt hierdoor ook meer tot zijn recht lijkt het wel.

Kassimi vond ik vaak wat ongelukkig maar had wel altijd dreiging aan de bal. Dus zeker niet afgeschreven.
El Hari helaas nog niks van gezien maar die traint volledig mee dus hopelijk zien we daar snel iets van.

Silva Timas asap het contract openbreken en verlengen!

Ben vooral benieuwd welke stand-in middenvelder MVV gaat halen voor Stan van Dessel, aangezien MVV daar blijkbaar wel een vervangen voor wil hebben.

26 dec 2024 08:38 26 dec 2024 09:09 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Terugblik eerste helft seizoen 2024-2025 #5
Gaatje tot playoffs plekken moet eerst nog gedicht worden, vrees dat ze net iets teveel punten hebben laten liggen. Hopelijk worden we toch verrast en komt er wat meer spanning in of is er kans een periode te pakken.

Wil je vooruit en bouwen, moet je doorselecteren en laten lopen, ook zgn academy jongens. Men moet ook eens ophouden dit steeds te belichten. Wat presteert de academy en Ron Elsen nou echt de laatste 2 jaar? Wellicht afgelopen tijd niet alles mogelijk gweest financieel, maar in de nieuwe situatie met het collectief hopelijk wel meer.

Vwb contracten denk ik als volgt. Indien mogelijk Matthys verkopen, extra geld om komend seizoen extra te investeren is welkom. Kleinen (cluboptie) Basri (cluboptie), Tehubijuluw verlengen. Deze laatste is overigens te snel geslachtofferd na Utrecht uit. Coomans, Sleegers (cluboptie), Penders (cluboptie),Foubert,Hofland, Zeegers laten gaan. Sangen geen idee, zal er niet voor niets niet bij zitten als spits, maar is pas 19. Veel hangt af van wat er financieel mogelijk is. Aktas en Buifrahi (cluboptie), voor beiden redenen te noemen om wel/niet te verlengen. Zowel om hun kwaliteiten, mindere punten alswel de mogelijkheid flink salaris vrij te spelen en linksvoor en centraal extra/opnieuw in te vullen. Wellicht dat als de trainer verlengt dat Buifrahi wellicht daarom niet wordt gelicht, wordt te vaak eruit gelaten of gewisseld (en soms onterecht).
Dan trainer Hermans zelf. Wat mij stoort is dat er best vaak lang gewacht wordt met wisselen (net als Verberne) terwijl je op de tribune ziet dat spelers erdoor zitten. Of zij zich teveel laten leiden door live performance metingen tijdens een wedstrijd of vinden dat er op dat moment niemand geschikt is op een bepaalde plek, weten we uiteraard niet. Kan me vergissen, maar heb ook pas tegen Feyenoord een omzetting gezien die behoorlijke vooruitgang heeft gebracht. Mmaee op rechts, Braken in de spits. Als je je selectie kent hiervoor veel eerder de mogelijkheid gehad. In interviews altijd hetzelfde saai verhaaltje. Qua puntenaantal zullen meerdere redenen aan te voeren zijn, zowel vanuit de groep als trainer. Twijfel nog of dit de juiste man is als collectief ambities heeft met MVV.

26 dec 2024 13:47
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Terugblik eerste helft seizoen 2024-2025 #6

Roed en Wit 70 schreef : Gaatje tot playoffs plekken moet eerst nog gedicht worden, vrees dat ze net iets teveel punten hebben laten liggen. Hopelijk worden we toch verrast en komt er wat meer spanning in of is er kans een periode te pakken.

Wil je vooruit en bouwen, moet je doorselecteren en laten lopen, ook zgn academy jongens. Men moet ook eens ophouden dit steeds te belichten. Wat presteert de academy en Ron Elsen nou echt de laatste 2 jaar? Wellicht afgelopen tijd niet alles mogelijk gweest financieel, maar in de nieuwe situatie met het collectief hopelijk wel meer.

Vwb contracten denk ik als volgt. Indien mogelijk Matthys verkopen, extra geld om komend seizoen extra te investeren is welkom. Kleinen (cluboptie) Basri (cluboptie), Tehubijuluw verlengen. Deze laatste is overigens te snel geslachtofferd na Utrecht uit. Coomans, Sleegers (cluboptie), Penders (cluboptie),Foubert,Hofland, Zeegers laten gaan. Sangen geen idee, zal er niet voor niets niet bij zitten als spits, maar is pas 19. Veel hangt af van wat er financieel mogelijk is. Aktas en Buifrahi (cluboptie), voor beiden redenen te noemen om wel/niet te verlengen. Zowel om hun kwaliteiten, mindere punten alswel de mogelijkheid flink salaris vrij te spelen en linksvoor en centraal extra/opnieuw in te vullen. Wellicht dat als de trainer verlengt dat Buifrahi wellicht daarom niet wordt gelicht, wordt te vaak eruit gelaten of gewisseld (en soms onterecht).
Dan trainer Hermans zelf. Wat mij stoort is dat er best vaak lang gewacht wordt met wisselen (net als Verberne) terwijl je op de tribune ziet dat spelers erdoor zitten. Of zij zich teveel laten leiden door live performance metingen tijdens een wedstrijd of vinden dat er op dat moment niemand geschikt is op een bepaalde plek, weten we uiteraard niet. Kan me vergissen, maar heb ook pas tegen Feyenoord een omzetting gezien die behoorlijke vooruitgang heeft gebracht. Mmaee op rechts, Braken in de spits. Als je je selectie kent hiervoor veel eerder de mogelijkheid gehad. In interviews altijd hetzelfde saai verhaaltje. Qua puntenaantal zullen meerdere redenen aan te voeren zijn, zowel vanuit de groep als trainer. Twijfel nog of dit de juiste man is als collectief ambities heeft met MVV.

Foubert zullen ze vast laten gaan.. Is meer opvulling voor de o21 geweest en heeft een toevalstreffer gemaakt bij een invalbeurt.

Hofland is captain van de o21 en heeft tegen Telstar zijn debuut gemaakt voor het eerste.
Denk niet dat ze hem laten gaan.. Lijkt me juist eentje die komend jaar vast doorstroomt, is ook net 20 geworden.

Sangen is geen spits overigens.. Vooral als middenvelder gespeeld in de jeugd maar ook als back volgens mij. Kans dat ze die zeker behouden aangezien hij ook gewoon nog in de o21 mag voetballen.

Aktas heeft geen optie.
Die loopt af komende zomer af, en ga er maar gewoon van uit dat die transfervrij vertrekt.
Heeft hij ook al een paar keer gehint in een interview dat hij wel een stap wil gaan maken.

Ben wel benieuwd naar Amine Amgar de inmiddels 16-jarige jeugdspeler die werd gecontracteerd op 15-jarige leeftijd voor drie jaar.
Speelt bij de O21 vrijwel alles.. Dus zou het mooi vinden als hij eens de kans krijgt als hij al aan die stap toe is.

26 dec 2024 17:00
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Terugblik eerste helft seizoen 2024-2025 #7
Het is toch wel te hopen dat spelers zoals Aktas ,Mathys ,Kleinen ,Buifrani , el Basri , Zeegers Schenk Cooman een verbeterd contract krijgen aan geboden evenals Timams ,deze moeten toch samen met Smeets en Braken en van Dessel de vaste kern van MVV worden . ..

Dzepar terug halen bij Roda jc zou ik zeker overwegen .

26 dec 2024 17:08
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Terugblik eerste helft seizoen 2024-2025 #8

bokkesprongen schreef : Het is toch wel te hopen dat spelers zoals Aktas ,Mathys ,Kleinen ,Buifrani , el Basri , Zeegers Schenk Cooman een verbeterd contract krijgen aan geboden evenals Timams ,deze moeten toch samen met Smeets en Braken en van Dessel de vaste kern van MVV worden . ..

Aktas en Matthys gaan vertrekken, die willen gewoon een stap maken.
Je kan niet alle spelers behouden zo werkt dat niet in de voetballerij.
Dzepar terughalen? Nee, bedankt. Geen enkele reden toe ook.

26 dec 2024 18:54
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Terugblik eerste helft seizoen 2024-2025 #9

bokkesprongen schreef : Het is toch wel te hopen dat spelers zoals Aktas ,Mathys ,Kleinen ,Buifrani , el Basri , Zeegers Schenk Cooman een verbeterd contract krijgen aan geboden evenals Timams ,deze moeten toch samen met Smeets en Braken en van Dessel de vaste kern van MVV worden . ..

Zeker geef de hele selectie een verbeterd contract , we staan tensslotte ook op een riante 13e plaats !!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae, Obbins

Tijd voor maken pagina: 0.223 seconden