>
Ontvangen bedankjes 5011
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Brncic schreef : Dank Jacques voor deze prima analyse. Ik denk ook dat we een stijgende lijn te pakken hebben. De Hermans-critici hebben te vroeg geoordeeld, denk ik (al zaten er inderdaad ook wel echt zwakke wedstrijden tussen).
Als we naar de spelers kijken:
-Romain Matthys: begon slordig, maar is zeker de laatste weken weer de absolute rots in de branding. Vraag is: verkopen in de winter? Zijn contract loopt immers af, en ik schat in dat hij wel een stap wil maken. De zoektocht naar zijn opvolger is een belangrijke taak voor Ronny
- Tim Zeegers: degelijk als altijd, en als hij ook nog goede voorzetten gaat geve , gewoon een prima back voor MVV. Contract loopt af.
- Andrea Librici: valt tegen na sterke tweede helft vorig seizoen. Te druistig en wordt gemakkelijk gepasseerd.
- Özgür Aktas: absolute leider, zet de ploeg neer en is met zijn ervaring en kracht onze beste verdediger. Ook aflopend contract.
- Wout Coomans: was in mijn ogen aan een stille opmars bezig. Speelde echt sterk tot aan zijn blessure.
- Simon Francis: Nieuw voorbeeld van het scherp oog van Ronny voor talent. Rustig aan de bal, krachtig, gewoon een goede verdediger.
- Lars Schenk: toen hij niet meespeelde viel pas op hoe degelijk hij is. Zowel verdedigend als aanvallend.
- Marko Kleinen: is bijna ongemerkt een van onze betere middenvelders geworden. Zorgt voor balans, mag wel iets vaker dreigend zijn voor de goal en scoren. Contract loopt af.
- Bryan Smeets: met kop en schouders onze beste speler. Begon mij iets te te gemakzuchtig, maar was de laatste weken bepalend en beslissend.
- Nabil El Basri: lijkt wat stil te staan in zijn ontwikkeling. Loopt heel veel en is vaak dreigend, maar te onrustig voor verdedigend middenveld, en te weinig beslissend voor op de ‘10’. Contract loopt af.
- Stan Van Dessel: absolute pechvogel van het seizoen. Liet in die paar wedstrijden wel zien van meerwaarde te kunnen zijn.
- Camil Mmaee: toch wel de verrassing. Ik vond het echt een houten Klaas, en hij doet soms nog echt hele vreemde dingen, maar er gaat wel constant dreiging van hem uit.
- Sven Braken: lijkt op tijd in vorm te komen. Worstelde de eerste wedstrijden vooral met zichzelf maar tegen Dordt, Feyenoord en Telstar gewoon goed.
- Ilano Silva Timas: de absolute verrassing. Vanaf de amateurs zo meespelen is ontzettend knap. Kende een iets mindere periode maar draaide die om tegen Feyenoord en Telstar. Zit voor mijn gevoel nog veel rek in.
- Rayan Buifrahi: momentenvoetballer die wat mij betreft te snel geslachtofferd wordt als het minder gaat. Toch een aantal keer bepalend geweest.
- Ferre Slegers: geweldige techniek, maar blijft wat flets. Contract loopt af, wat te doen met hem?
- Robyn Esajas: raakte op een slecht moment geblesseerd en kwam er daarna niet een te pas. De afgelopen wedstrijden wel een meerwaarde vind ik.
En wat dan opvalt, de andere aanwinsten Luca Foubert, Ilias El Hari en Ayman Kassimi speelden niet tot nauwelijks. Wat kunnen zij brengen de tweede seizoenshelft?
En twee: veel werk voor Ronny. Aflopende contracten van onze drie keepers, Zeegers, Aktas, Kleinen, El Basri, Coomans, Slegers, Buifrahi, Foubert en de jeugdspelers Hofland, Sangen, Tehubijuluw.
Roed en Wit 70 schreef : Gaatje tot playoffs plekken moet eerst nog gedicht worden, vrees dat ze net iets teveel punten hebben laten liggen. Hopelijk worden we toch verrast en komt er wat meer spanning in of is er kans een periode te pakken.
Wil je vooruit en bouwen, moet je doorselecteren en laten lopen, ook zgn academy jongens. Men moet ook eens ophouden dit steeds te belichten. Wat presteert de academy en Ron Elsen nou echt de laatste 2 jaar? Wellicht afgelopen tijd niet alles mogelijk gweest financieel, maar in de nieuwe situatie met het collectief hopelijk wel meer.
Vwb contracten denk ik als volgt. Indien mogelijk Matthys verkopen, extra geld om komend seizoen extra te investeren is welkom. Kleinen (cluboptie) Basri (cluboptie), Tehubijuluw verlengen. Deze laatste is overigens te snel geslachtofferd na Utrecht uit. Coomans, Sleegers (cluboptie), Penders (cluboptie),Foubert,Hofland, Zeegers laten gaan. Sangen geen idee, zal er niet voor niets niet bij zitten als spits, maar is pas 19. Veel hangt af van wat er financieel mogelijk is. Aktas en Buifrahi (cluboptie), voor beiden redenen te noemen om wel/niet te verlengen. Zowel om hun kwaliteiten, mindere punten alswel de mogelijkheid flink salaris vrij te spelen en linksvoor en centraal extra/opnieuw in te vullen. Wellicht dat als de trainer verlengt dat Buifrahi wellicht daarom niet wordt gelicht, wordt te vaak eruit gelaten of gewisseld (en soms onterecht).
Dan trainer Hermans zelf. Wat mij stoort is dat er best vaak lang gewacht wordt met wisselen (net als Verberne) terwijl je op de tribune ziet dat spelers erdoor zitten. Of zij zich teveel laten leiden door live performance metingen tijdens een wedstrijd of vinden dat er op dat moment niemand geschikt is op een bepaalde plek, weten we uiteraard niet. Kan me vergissen, maar heb ook pas tegen Feyenoord een omzetting gezien die behoorlijke vooruitgang heeft gebracht. Mmaee op rechts, Braken in de spits. Als je je selectie kent hiervoor veel eerder de mogelijkheid gehad. In interviews altijd hetzelfde saai verhaaltje. Qua puntenaantal zullen meerdere redenen aan te voeren zijn, zowel vanuit de groep als trainer. Twijfel nog of dit de juiste man is als collectief ambities heeft met MVV.
bokkesprongen schreef : Het is toch wel te hopen dat spelers zoals Aktas ,Mathys ,Kleinen ,Buifrani , el Basri , Zeegers Schenk Cooman een verbeterd contract krijgen aan geboden evenals Timams ,deze moeten toch samen met Smeets en Braken en van Dessel de vaste kern van MVV worden . ..
Dzepar terug halen bij Roda jc zou ik zeker overwegen .
bokkesprongen schreef : Het is toch wel te hopen dat spelers zoals Aktas ,Mathys ,Kleinen ,Buifrani , el Basri , Zeegers Schenk Cooman een verbeterd contract krijgen aan geboden evenals Timams ,deze moeten toch samen met Smeets en Braken en van Dessel de vaste kern van MVV worden . ..
Dzepar terug halen bij Roda jc zou ik zeker overwegen .