Adviesgroep MVV Academy keert zich tegen club

• Ben Salemans
  • Ben Salemans's Avatar Topic Author
  • Administrator
  • Administrator

Adviesgroep MVV Academy keert zich tegen club

22 Mar 2025 07:13 - 22 Mar 2025 07:14
In De Nieuwe Ster Maastricht van 21 maart 2023 wordt gemeld dat de Adviesgroep van de MVV Academy zich tegen de club keert:
De Adviesgroep van de MVV Academy, een groep van gepensioneerde vrijwilligers, heeft zich tegen de club gekeerd. In een mail aan ambassadeurs en relaties worden sponsoren van de Academy erop gewezen dat ze tot 1 april aanstaande de tijd hebben hun sponsorcontract op te zeggen. Doen ze dat niet, wordt het contract stilzwijgend verlengd. Daarbij hebben ze het mailadres al vooringevuld.
Het is op zijn zachtst gezegd opvallend te noemen dat een groep MVV-vrijwilligers sponsors min of meer oproept hun sponsorcontracten met MVV niet te verlengen. Een van de belangrijkste redenen voor deze actie is dat de vrijwilligers het oneens zijn met het vertrek van oer-MVV'er Ron Elsen.

Meer informatie: www.denieuwestermaastricht.nl/adviesgroe...eert-zich-tegen-club
Last edit: 22 Mar 2025 07:14 by Ben Salemans.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• opadiehard
  • opadiehard's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Re: Adviesgroep MVV Academy keert zich tegen club

22 Mar 2025 09:27 - 22 Mar 2025 09:59
In De Nieuwe Ster Maastricht van 21 maart 2023 wordt gemeld dat de Adviesgroep van de MVV Academy zich tegen de club keert:
De Adviesgroep van de MVV Academy, een groep van gepensioneerde vrijwilligers, heeft zich tegen de club gekeerd. In een mail aan ambassadeurs en relaties worden sponsoren van de Academy erop gewezen dat ze tot 1 april aanstaande de tijd hebben hun sponsorcontract op te zeggen. Doen ze dat niet, wordt het contract stilzwijgend verlengd. Daarbij hebben ze het mailadres al vooringevuld.
Het is op zijn zachtst gezegd opvallend te noemen dat een groep MVV-vrijwilligers sponsors min of meer oproept hun sponsorcontracten met MVV niet te verlengen. Een van de belangrijkste redenen voor deze actie is dat de vrijwilligers het oneens zijn met het vertrek van oer-MVV'er Ron Elsen.

Meer informatie: www.denieuwestermaastricht.nl/adviesgroe...eert-zich-tegen-club

Geen fijn bericht dat vrijwilligers sponsors op roept om hun sponsor contract per 1 april op te zeggen!
Het is een reorganisatie en dan moeten mensen de club verlaten,in mijn ogen een normale gang van zaken!
Ben benieuwd naar de gedachten hier achter bij deze gepensioneerde vrijwilligers!
Schijnbaar heeft Ron een vriendengroep die pal achter hem staan.
Hoop niet dat er sponsors gehoor aan geven, toch wel een kleine tegenvaller in het hele positieve verhaal  over het nieuwe MVV  hoop dat men een goede bijeenkomst kan plannen met de sponsors die gehoor willen geven aan de oproep van de vrijwilligers ….mvrgr Ampa.
....
Last edit: 22 Mar 2025 09:59 by Ben Salemans.
The following user(s) said Thank You: jovkle, ErikOranje

• Ben Salemans
  • Administrator
  • Administrator

22 Mar 2025 11:19
Dit lijkt een soort wraakactie van vrienden van Ron. Het lijkt mij een volkomen zinloze actie, omdat het besluit om afscheid te nemen van Ron Elsen niet zal worden teruggedraaid. Ik denk dat Ron evenmin blij zal zijn met deze zinloze actie die MVV en de Academy alleen maar beschadigt.

• pinobel
  • pinobel's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

22 Mar 2025 11:42 - 22 Mar 2025 11:45
Dit lijkt een soort wraakactie van vrienden van Ron. Het lijkt mij een volkomen zinloze actie, omdat het besluit om afscheid te nemen van Ron Elsen niet zal worden teruggedraaid. Ik denk dat Ron evenmin blij zal zijn met deze zinloze actie die MVV en de Academy alleen maar beschadigt.

Ja Ben daar lijkt het verdomd veel op. Zo'n kliekje vrienden die bewust de club schaadt kun je missen als kiespijn. Dus tijd om die adviesgroep (veel heeft hun advies niet opgebracht) ook de straat op te schoppen als je toch aan het opruimen bent. Deze mentaliteit van ons kent ons heeft onze club altijd achtervolgt.  Ze willen MVV bewust met problemen opzadelen.
Last edit: 22 Mar 2025 11:45 by Ben Salemans.
The following user(s) said Thank You: jovkle, Brncic

• ouwe rot
  • ouwe rot's Avatar
  • Away
  • Platinum Member
  • Platinum Member

22 Mar 2025 12:01
Kunnen zij ook de Japanners tegen houden?

• Buurke76
  • Buurke76's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member

22 Mar 2025 16:11
Men vindt zichzelf succesvol. De meeste teams spelen in lage divisies tegen amateurs. 
Erg kinderachtig om sponsoren dit te adviseren. 
Met deze groep is jarenlang niet veel gepresteerd dus moeten we er rouwig om zijn ?
zou mooi zijn als mvv/Japanners als de deal helemaal rond is om transparant te zijn over hoe en wat rondom de academy.
The following user(s) said Thank You: Sjonnie

• CatenaccioMestreech
  • CatenaccioMestreech's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

22 Mar 2025 16:37
Lijkt me heel sterk dat zo'n kliek een deal met de Jappen tegen kunnen houden. De deal is samen met het collectief ook en niet met dat vriendengroepjes

• Sjonnie
  • Sjonnie's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

22 Mar 2025 17:09 - 22 Mar 2025 17:22
Ik weet niet hoeveel geld er jaarlijks in academy gestort word , maar wat mij betreft is iedere euro er een te veel . Ik ga al over de 40 jaar na MVV kijken en ik kan geen enkele speler uit eigen jeugd herinneren die meer dan een paar stuivers heeft opgebracht .  Sterker nog zelfs spelers die niet uit eigen jeugd komen lopen 99 van de 100 x gratis de deur uit . Zelfs clubjes als RKC en Go ahead verkopen af en toe nog een speler met een leuke winst .
Last edit: 22 Mar 2025 17:22 by Sjonnie.
The following user(s) said Thank You: Buurke76

• ErikOranje
  • ErikOranje's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

22 Mar 2025 19:20
Dit soort berichten krijg ik de kriebels van. Dit is het oude MVV in optima forma. Het wordt hoog tijd dat de club afscheid neemt van dit soort mensen. Hoe vaker ik dit lees, hoe prettiger ik het vind dat afscheid van Ron Elsen genomen is. Het is tijd voor verandering!

Als mensen als Frans Erens en Karl Dittrich dit soort berichten uitstuurt die vol staan met persoonlijke belangen (het in stand houden van hun invloed en positie) en zelfs sponsoren oproept om MVV te sponsoren mag MVV wat mij betreft iedere band met deze mensen verbreken. Dit is schandalig als ze zich echt MVV-ers noemen…  notabene van oud MVV bestuurders.

Tijd om de borstel er eens goed doorheen te halen. 

• SintServaos
  • SintServaos's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

22 Mar 2025 19:31
Bewust schade proberen te berokkenen is zelfs strafbaar, deze figuren moeten echt zo snel mogelijk weg bij MVV

• RoedWitHart
  • RoedWitHart's Avatar
  • Senior Member
  • Senior Member

22 Mar 2025 20:55 - 22 Mar 2025 20:56
Volgens informatie van de MVV Maastricht website, bestaat de adviesgroep van de MVV Academy uit de volgende personen:
 * Johan Dijkstra
 * Karl Dittrich
 * Peter Harkema
 * Bertil Kaanen
 * Bert van Marwijk
 * Léon Partouns
 * Henny Pelsers
Dat zijn naar mijn idee toch mensen die MVV een warm hart toedragen. Wat is hier nou echt aan de hand?
Last edit: 22 Mar 2025 20:56 by RoedWitHart.

• Brncic
  • Brncic's Avatar
  • Away
  • Platinum Member
  • Platinum Member

23 Mar 2025 11:39
Niemand is groter dan de club geldt blijkbaar niet voor deze groep mensen. Van een aantal verbaast het me toch hooglijk dat zij de club zo schade toedienen.

• Roed en Wit 70
  • Roed en Wit 70's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

23 Mar 2025 12:41 - 23 Mar 2025 12:55
Mag aannemen dat Hoes namens de gehele rvc samen met Daemen en van Geneugden beslist heeft. Van Marwijk zit ook in de rvc. Deze adviesgroep en Ehrens daarbij is nou precies het old boys network waar altijd over gepraat wordt. Ze zaten eerst binnen mvv, nu de academy mèt een eigen begroting. Is dat geheel transparant? Tuurlijk heeft Elsen ook veel voor mvv gedaan, maar is hij een heilige dan? Uit de organisatie snijden, afscheid nemen ondanka dat er helaas mede oud spelers bijzitten. En desnoods noodgedwongen afscheid nemen van sponsoren. Deze groep en Elaen heeft de academy al die jaren niet verder gebracht ondanks dat ze dat blijkbaar zelf wel vinden. Echter zeker niet naar een hoger speelniveau gezien de klasses en ranglijst..Eindelijk wordt er in belang van mvv gehandeld en wordt alles op elkaar afgestemd.
Last edit: 23 Mar 2025 12:55 by Roed en Wit 70.

• Boschpoort
  • Boschpoort's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

24 Mar 2025 10:48
Ze hebben best een punt dat dit ook met de adviesgroep besproken had kunnen worden. Maar oproepen aan sponsoren om hun bijdrage aan de Academy (en dus aan MVV) stop te zetten is niet minder dan schandalig.
The following user(s) said Thank You: Jacques, jovkle, Brncic, CatenaccioMestreech, Joske

• Ben Salemans
  • Administrator
  • Administrator

24 Mar 2025 12:35 - 24 Mar 2025 12:35
Op 22 maart verscheen in De Nieuwe Ster Maastricht een vervolg op het artikel waarmee dit topic over de Adviesgroep werd geopend: 
www.denieuwestermaastricht.nl/bizar-opro...-academy-te-stoppen/

Citaat uit dat artikel, weer (of: uiteraard) van de hand van Maurice Ubags: 
"Blijft de vraag open staan wat de Adviesgroep heeft gedreven om zich zo tegen de club te keren? Ongekend: sponsoren op te roepen de jeugdopleiding van MVV weer in de steek te laten. Dat je het niet eens bent met de gekozen richting, prima. Dat je opkomt voor Ron Elsen, dat is te waarderen en menselijk. Maar dat is nog lang geen dragende redenering om datgene wat je zelf mee hebt opgebouwd, moedwillig schade te berokkenen. Dat oproepen de sponsoring te staken, dat is het kwade aspect. Dat voelt iedereen op zijn klompen aan. Als je het zo niet eens bent met de gekozen richting, kun je ook gewoon zelf opstappen."

Last edit: 24 Mar 2025 12:35 by Ben Salemans.

Time to create page: 0.337 seconds