MVV Maastricht - FC Oss

31 okt 2013 13:26
tcb
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV Maastricht - FC Oss #16
Sorry vóór het dubbel plaatsen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2013 13:51
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - FC Oss #17
Ach, als ik het bij elkaar optel wordt het dus 8 - 0, tcb ;) :thumbsup:

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

31 okt 2013 14:23
tcb
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV Maastricht - FC Oss #18
Oké,doen we het ook vóór :thumbsup:
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs

31 okt 2013 14:30
La Chouffe
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV Maastricht - FC Oss #19
Tegen Oss mogen we absoluut geen punten laten liggen. Ze hebben nog geen punt gepakt in een uitwedstrijd dit seizoen. 6 van de 7 punten zijn in augustus gepakt. Ander puntje in september (wel tegen de koploper). Statistieken zijn geen garantie maar geven wel veel vertrouwen, zeker na dinsdag ;) ;)
Ik zeg 3-0; Van Hyfte en 2x Smeets

31 okt 2013 15:16 31 okt 2013 15:24 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - FC Oss #20
Besloot vandaag ( de dag na "the day after"...) weer eens naar de training te gaan om eens te kijken hoe we er voor staan.

Sjoerd en Veldmate training nog apart van de selectie en hielden hun conditie op peil door wat rondjes te lopen.

Verder waren er nog steeds gezichten met een brede glimlach te zien, vooral bij de Mestreechteneere onder de spelers.

De warming-up was kort (hoeft ook niet in deze "Engelse" week met 3 wedstrijden) en begon men vrij snel met het oefenen van de vaste spelpatronen, de combinaties er weer verder "inslijpen" ( zoals die tegen Den Haag soms mooi uitgevoerd werden) en afwerking op doel.
Alles onder leiding van Cooky, met Tini aan de kant corrigerend (waar nodig) en positief bevestigend waar het uitstekend lukte.
Het was zeker geen "aai" training, want de staf was en bleef scherp en kritisch, zoals het hoort ! Zeker met de wedstrijd van morgen voor ogen .

Er werd met lust en goede inzet getraind! Ook door de vaste en huidige bankzitters, die de opsteker van de wedstrijd tegen de Hagenezen als goede motivatie meenamen.
Dit omdat ze gezien hebben dat ondanks de afwezigheid van een tweede / reserve elftal, spelers door blessures en schorsingen echt een kans krijgen en als ze die dan grijpen (zie Kuipers en Smeets), ze ook in de basis terecht komen.
Prima en eerlijk beleid van Rini dat zijn vruchten afwerpt bij de gehele selectie.
Zelfs Menier Dijkstra (Johan voor intimi) kwam even op klein Geusselt langs. Toch altied siek um dee mins dao te zien. :thumbsup:

Brian en Nick zaten zeer goed in hun vel en Granpeer Kuupers kwam weer op z'n fietjse en zag dat het goed was !
Wat een prachtige houding ook in de beleving van Nick, hij straalt van zelfvertrouwen en positiviteit. Sjiek :thumbsup:
Idem dito voor Brian en ook Sven staat glunderend op het veld. Maastricht in volle glorie.
Toch werd de training na 3/4 van de tijd afgeblazen om overbelasting te voorkomen (deze en gene had wat last van een pijntje, maar niet iets om ons zorgen voor morgen over te maken !).

De reserves aangevuld met een zeer gedreven Sven gingen nog door met de training, Adnan en Sema in de dug-out nog een en ander napratend.

De goede resultaten waren ook de oorzaak dat er naast MVV.TV weer de nodige Limburgse pers aanwezig was, die zich uiterst positief over us MVV-ke uitlieten. Niet alleen over het spel en de ploeg, maar ook over de sfeer en het publiek in de Geusselt.
De plaagstootjes en opmerkingen over hun voorkerur van "die ausm Osten" namen ze lakoniek en met humor op.
Dzjus wat leeft dit MVV in alle geledingen op dit moment, sjevraoje !

De ploeg en de staf heeft er voor het duel tegen Oss morgen best wel vertrouwen in, maar is zich er terdege van bewust dat dit een andere soort tegenstander is dan Den Haag. En het een "mindere"wedstrijd kan worden, tenminste de kans is groot door het nivo, de opzet en houding van dit soort tegenstanders.
Hoe vaak zie je niet, dat dit soort ploegjes hier antivoetbal spelen en proberen de wedstrijd kapot te maken, waardoor ook het publiek kan gaan morrren...
Daarom moeten wij als supporters als EEN man weer achter "uzze matadoore" gaan staan. Hoopt en verwacht de selectie ook , mocht het wat minder zou kunnen gaan. Dat gaf hun ook de extra kracht in het laatste kwartier tegen Den Haag ;)

Het team (bleek uit gesprekken met ze) weet dat tegen Oss alle hens aan dek moeten komen en ze uiterst geconcerteerd moeten zijn en blijven, om een negatieve verassing te voorkomen. Dat zit dus goed :thumbsup:

De staf was ook zeer attent: want toen ik wat langer met Sema praatte, waakte Cooky als een kloek over z'n hennen, door hem te zeggen niet te lang in de kou te blijven staan. Dat dat geen onzin was, bleek terecht omdat Danny wat last van keelpijn had.
Gelijk kreeg Danny wat tips van de vaste groep fans die er altijd zijn en beëindigde ik mijn gesprek met Magic Maic.

Toen ik tegen de trainer zei dat Oss belangrijk kan zijn voor de 2de periode en met name het doelgemiddelde, kreeg ik de bevestiging van hem met de opmerking "dat is de juiste houding". Laten we hopen dat het "uzze jonges in roed en wit" lukt!

Mörrige is LRB present en iech gaon aoch veur de 3:0 !!!

(en zet veur La Chouffe en miech unne "N'ICE CHOUFFE" alvas kaajt .... :lachen:)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Boschpoort, Och jeh

31 okt 2013 16:00
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
MVV Maastricht - FC Oss #21
hahaha, van site van de supportersclub van die knakworsten:

Wegens 1 hele inschrijving, geen bus naar Maastricht.

Waarom gaat zo'n overbodig clubje niet gewoon failliet ipv cult- of historische clubs als Haarlem of Veendam?
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Jacques

31 okt 2013 16:08
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - FC Oss #22

Boschpoort schreef : hahaha, van site van de supportersclub van die knakworsten:

Wegens 1 hele inschrijving, geen bus naar Maastricht.

Waarom gaat zo'n overbodig clubje niet gewoon failliet ipv cult- of historische clubs als Haarlem of Veendam?

omdat deze club al jaren hun financieen op orde hebben, ze hebben een eigen vermogen van meer dan 1000.000 euro !!!

31 okt 2013 16:09
La Chouffe
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV Maastricht - FC Oss #23
Klasse Les Rouges Blancs!! Die gaat zeker smaken :P
Mooi om het trainingsverslag te lezen, heb alweer zin in morgenavond!! :applaus: :applaus:

31 okt 2013 16:19 31 okt 2013 16:23 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - FC Oss #24
Oss mist morgen minimaal 2 spelers in hun selectie:

TOP Oss heeft het schikkingsvoorstel van de KNVB voor Joep van den Ouweland geaccepteerd.
De middenvelder is na zijn rode kaart tegen Helmond Sport voor drie duels (waarvan één voorwaardelijk) geschorst.
Van den Ouweland mist daardoor de uitwedstrijd bij MVV Maastricht en het thuisduel tegen Excelsior.
Gert Aandewiel kan tegen MVV ook geen beroep doen op Roel van de Sande. Die kreeg afgelopen vrijdag zijn vierde gele kaart

bron: Top Oss Crazy Side ( fan side)

Helloween....

Bijlagen:

31 okt 2013 18:39
damske
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV Maastricht - FC Oss #25
Door SANDER BERENDS gepubliceerd op 31 oktober '13 17:59
MVV wacht nu 'een echt Jupiler League-duel'

Dinsdag schakelde de club verrassend ADO Den Haag uit in de derde ronde van de KNVB beker. Morgenavond (vrijdag) wacht de hekkensluiter van de Jupiler League voor MVV.

“ FC Oss heeft een paar tikjes gehad”

De sterdragers ontvangen in de eigen Geusselt rode lantaarndrager FC Oss. Rick Geenen, die dinsdag beide doelpunten voor de Maastrichtenaren maakte, verwacht dan ook een heel andere wedstrijd. "Het wordt een echt Jupiler League-duel, in een andere sfeer", zegt de rechtsback tegenover Dagblad De Limburger.

"FC Oss heeft een paar tikjes gehad, ze zullen hun huid duur verkopen." Trainer Tini Ruijs kan zijn vertrouwde elftal opstellen. Danny Schreurs ontbreekt op de bank. De aanvaller heeft last van een lichte enkelblessure en moet enkele dagen rust nemen.

Ook Mark Veldmate (dijbeen) en de langdurig geblesseerden Kjell Knops, Sjoerd Winkens en Koen Daerden ontbreken. "Dit wordt een belangrijke avond voor ons. Bij winst kunnen we aansluiting bij de subtop krijgen."

01 nov 2013 01:12
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - FC Oss #26

01 nov 2013 09:59
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - FC Oss #27

Dixi schreef : Het wordt eens tijd voor een echte monsterzege in de Geusselt.
Achterin zit goed dicht bij MVV, dus verwacht ik van de minst scorende ploeg (9 doelpunten) geen storm aan aanvallen.
M.a.w. stel je meest aanvallende team op en veeg zo'n club als Oss met minimaal 5-0 van de mat, klaar.
En kom nou niet met onderschatting en die verhalen, daar zijn de matadoren professioneel genoeg voor.
Dit Oss mag de middenlijn niet passeren, erop en erover, klantenbinding, 90 minuten feest!!

Dixi

Hier teken ik voor. Zeker als we snel weten te scoren behoort dit scenario tot de mogelijkheden. Hopelijk geen mogelijk tot anti voetbal van Oss.

01 nov 2013 12:12 01 nov 2013 12:14 door mvv4ever.
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - FC Oss #28

les rouges blancs schreef :

Toch geniet ik van Tini!!

In mijn ogen toch de beste trainer sinds jaren dat we hebben.

Ik hoop op een grote zegen dat wat vertrouwen zorgt 4-0.
Maar MVV en scoren ik denk toch dat het gewoon wederom een zware wedstrijd word 2-1.

01 nov 2013 12:41
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
MVV Maastricht - FC Oss #29
1-11-2013: MVV Maastricht - FC Oss: Heel hard knokken
vrijdag, 1 november 2013

FC Oss gaat vanavond op bezoek bij de nummer negen van de Jupiler League: MVV Maastricht. Het leek er vorige week lang op dat de ploeg met een goed gevoel naar Limburg af zou kunnen reizen. Na 70 minuten stond een zeer verdiende 2-1 voorsprong op het scorebord, maar in één minuut werd een overwinning op Helmond Sport weggegeven. Een onnodige nederlaag. Gert Aandewiel koopt niets voor het goede spel, want zijn elftal stond opnieuw met lege handen.

Het was misschien wel het zuurste verlies tot dusverre. Er viel niets te halen voor de Helmonders in het Frans Heesen Stadion. Althans, zo was het spelbeeld. Toch liep het allemaal anders. “Ik had heel lang het gevoel dat we zouden winnen. Als dat uiteindelijk niet lukt en we weten niet eens een gelijkspel over de streep te trekken, is dat erg frustrerend. We hadden het duel eerder moeten beslissen. Als je 3-1 maakt, is de kans groot dat je niet meer in te halen bent.” Er wordt vaak gesproken over een gifbeker die leeg gedronken moet worden. Deze beker is groter dan gedacht. “We blijven hem ook zelf vullen. Daar zijn we zelf debet aan. Het wordt tijd dat-ie helemaal leeg raakt door onszelf een keer te belonen.”

MVV draait de laatste weken juist prima en kegelde eerder deze week ADO Den Haag uit het bekertoernooi. Vanaf 13 september zijn de Maastrichtenaren al ongeslagen. Een slecht moment om ze te treffen? “Dat maakt niets uit. Ik kijk vooral naar onszelf. We hebben het team na Helmond opgelapt en vanaf maandag zijn we met deze wedstrijd bezig. Alle focus en energie hebben we daarin gelegd. Er is goed getraind en ik hoop dat het er uitkomt. Ook in een uitwedstrijd. Daar moeten we wel heel hard voor knokken. Na De Graafschap uit lijkt het me voor iedereen duidelijk dat het anders moet. Die wanprestatie mag ons niet nog eens overkomen. Het kan zijn dat we vanavond verliezen, maar we gaan er in elk geval een wedstrijd van maken.”

Met sportieve groet,

Gert Aandewiel
(FCOss.nl)

01 nov 2013 12:43
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
MVV Maastricht - FC Oss #30
en ook van fcoss.nl:

FC Oss speelt vanavond de uitwedstrijd bij MVV Maastricht. Van de laatste tien onderlinge confrontaties werden de eerste vijf niet verloren: drie overwinningen en twee gelijke spelen. De laatste vijf werden echter in Limburgs voordeel beslecht. Een taaie tegenstander de laatste jaren dus.

Gert Aandewiel kan in De Geusselt geen beroep doen op een zevental afwezigen. Khalid Salim el Abed, Rewien Ramlal, Zdenko Kaprálik, Gieljan Tissingh en Danny van den Meiracker zijn geblesseerd. Middenvelders Joep van den Ouweland (twee duels) en Roel van de Sande (één) zijn geschorst.

Tijd voor maken pagina: 0.301 seconden