Helmond Sport - MVV Maastricht (29 nov 2013)

30 nov 2013 08:49
de bok
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 123
Meer
Helmond Sport - MVV Maastricht (29 nov 2013) #31
In de goede reeks van mvv was de trainer de slechtste man van mvv .


Hoe krijg je het voor mekaar om toch met redelijke goede selectie zo,n slecht voet bal te spelen ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2013 10:33
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
Helmond Sport - MVV Maastricht (29 nov 2013) #32
Nou denk dat het ook te maken heeft dat we ook te weinig kwaliteit hebben op dit moment en dan met name de stootkracht voorin. Veldmate die hard werkt maar rendement zeer laag, Schreurs zonder explosiviteit met de vraag of dat nog terugkomt, momentenvoetballer Sema die het slechts bij vlagen laat zien, Maria die het beste naar de sportschool kan gaan voor wat krachttraining nu veel te licht, Braken waar zeker potentie in zit maar het wil wat zeggen dat hij gedeeld topscoorder is met 5 goals samen met Sema en tot slot La Rosa die meer in de lappenmand ligt.

Als je dan ook zoals gisteren weer eens 2 standaardsituaties om je oren krijgt dan ben ik bang dat dit seizoen weer een verloren jaar is. Ook nog de 3e periode die gisteren begon waar je je nu als MVV zijnde op moet richten. Heeft zeker ook met Ruijs te maken. Hij heeft verstand van voetbal echter krijgt hij het niet overgebracht op de spelers. Of de spelers willen simpelweg niet voor hem 100% door het vuur gaan. De passie, durf en de over m'n lijk mentaliteit ontbreekt op het veld. Uithuilen en na dit seizoen afscheid van elkaar nemen, geld om hem immers tussentijds te ontslaan is er natuurlijk niet.

Gisteren een slaapverwekkende 1e helft gezien met een terechte 0-0 stand. Daarna geef je het dus knullig weg, als een verdediger als De Regt zo twee keer kan scoren bij een corner en een vrije trap dan klopt je organisatie dus van geen kant. En dit is al zo vaak gebeurd dit seizoen. Leuk voor Braken dat hij bij zijn eerste balcontact zo de bal meteen na een kapbeweging in het netje legt. Ook Rutjes presteerde bijna hetzelfde echter ging deze rakelings naast. Ruijs kan het nog over de balans in het elftal hebben, maar deze Rutjes hoort toch gewoon in de basis. Wat mij betreft gaat Secerovic eruit. Wat heb je aan al dat balbezit dat we gisteren gehad hebben? De bal zonder durf achterin overspelen daar bereik je niets mee. Spelers met initiatief en durf hebben we nodig. Wat dat betreft viel Ospitalieri ook zwaar tegen gisteren, maar die probeert het nog en dan kan je eens een wedstrijd slecht spelen. De andere back Geenen bleef laf achterin staan, terwijl hij enkelen keren zoals dat hoort in het moderne voetbal eroverheen moest gaan om de aanval te ondersteunen.

Maar goed mijn weekend is weer eens slecht begonnen. Begint helaas wel weer gewenning te worden die nederlagen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2013 12:03
Meeser
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 119
Meer
Helmond Sport - MVV Maastricht (29 nov 2013) #33
Het heeft wel degelijk met kwaliteit te maken. Vorig seizoen zat alles mee in de eerste helft van de competitie, de tweede helft van de competitie was het even slecht als nu en zorgde Labylle nog voor een opleving. In dit elftal zit geen enkele speler die op Eredivisie niveau meekan, ook van Hyfte niet, Schreurs heeft het moeilijk na zijn blessure. Ruijs is zeer betrokken bij de club, al zou je van Gaal voor deze spelers zetten, geen enkele garantie dat het dan beter zou gaan. Trost heeft goed gepresteerd met Mvv maar vorig seizoen, na de winterstop, ging het ook helemaal mis. We zijn helemaal terug bij af, Mvv is een club zonder ambitie.....
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2013 13:06
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
Helmond Sport - MVV Maastricht (29 nov 2013) #34
Ik krijg langzamerhand een deja vu moment met het seizoen 2009-2010 onder Fuat Capa, die toen zijn beste speler (Bryan Linssen) vooral op de bank hield.

Dan de wedstrijd.
MVV had overwicht in de eerste helft, maar creëerde amper tot niks. Schreurs nog niet in zijn oude doen (te snel gebracht ?), Veldmate werkt hard, dat weet iedereen, maar zijn rendement is laag. Sema is een momentenvoetballer, wat hier ook al gezegd werd. Voorin staat MVV gewoonweg machteloos. Een kans, nou ja, kans wil ik het niet noemen, een mooie actie van de net ingevallen Sven Braken, waar de 1-1 uitvalt, die hij overigens schitterend afmaakt, maar verder aanvallend zeer zwak. Braken probeerde er nog iets van te maken, maar hij is pas 20, hij kan de kar niet trekken met betrekking tot doelpunten maken of assists geven.
MVV was nog dichtbij de 2-2 via Rutjes, die ook pas een minuut in het veld stond. Helmond was in de laatste fase van de wedstrijd beter in de afwerking.

Overigens snap ik die laatste wissel niet (Rutjes voor Smeets). Ik ben een Rutjes fan, hij moet altijd spelen. Maar om 13 minuten voor het einde bij een 2-1 achterstand een middenvelder erin brengen voor een andere middenvelder snap ik niet. Doe dan Gillis erin met zijn kopkracht en lengte kan/zou hij nog voor gevaar kunnen zorgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2013 13:22 30 nov 2013 13:22 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Helmond Sport - MVV Maastricht (29 nov 2013) #35

Meeser schreef : Mvv is een club zonder ambitie.....


tot hier was ik het helemaal met je eens.. maar de enige mogelijke ambitie van MVV is op dit moment 'overleven', niks anders.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2013 13:54 30 nov 2013 13:56 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Helmond Sport - MVV Maastricht (29 nov 2013) #36
Als je achterin de nul niet kunt houden, en voorin het stootvermogen van een Pekinees op een Sint-bernardshond hebt, heb je als club een groot probleem, zeker als je meer toeschouwers nodig hebt. De tegenstander scoort uit een handje vol kansen, terwijl MVV geen enkele aanval weet af te ronden. Allemaal moeite voor niks. Je ziet op het veld wel de theorie van Tiny, maar niet de praktijk. En dan vraag ik me af of je voor de praktijk Tiny moet aanspreken, de amateurtrainers van die speler, of diegene die hem überhaupt heeft gescout. Kippenscheutjes, kopballen voor open doel die over gaan, soms recht in de handen van de keeper. Schitterende passeerbewegingen en vervolgens een voorzet die meestal binnenkant gouden ster eindigt. De ene wedstrijd de man of the match, de volgende wedstrijd een onzichtbare natte dweil.

En dan verdedigend, een dik jaar geleden bovenaan gestaan met achterin de kerkdeuren wagenwijd open. Bal op de paal, lat, lijn, keeper en gerenommeerde spitsen voor open doel, die vol over de bal heen maaiden. Iedere wedstrijd hetzelfde, maar toch de drie punten. Nu is het geluk uit de ploeg geslopen en zie je gewoon hoeveel MVV afhankelijk is van geluk.

Ik heb me nooit laten meevoeren in die maatschappelijk versus voetbal strijd. Maar ik begin toch het gevoel te krijgen dat er te weinig aandacht is besteed aan het voetbal gedeelte. Te lange contracten voor sommige spelers en te weinig potentie op de lange termijn, Labylle was een fantastische aanwinst, maar er zijn ook contracten verlengd of getekend, waar de potentie gewoon uit gekropen is. Het is makkelijk praten als je met een lege zak de transfermarkt moet afstruinen, maar op het veld begint de verpaupering van MVV, de rest volgt vanzelf.

Hoe wil ik mijn buurman warm krijgen voor een avondje MVV, als ik het zelf niet eens kan aanzien? Ik maak me daar grote zorgen over. Ik ga niet betalen voor die tweeduizend man die niet komen opdagen, omdat ze geen seizoenskaart hebben. Dat is de verantwoordelijkheid van de club, om zichzelf aantrekkelijk te houden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2013 14:01
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Helmond Sport - MVV Maastricht (29 nov 2013) #37
Ik vond MVV niet slecht spelen kunnen goed tik tik tik voetbal spelen alleen de voorzetten en schoten op goal dat is gewoon 10x niks.

Een Veldmate die hard werkt heb je wel wat aan maar hij moet ook kunnen scoren maar zonder een goede voorzet is hij niks.
Een Schreurs die geen acties durft te maken is ook niks waard leid meer balverlies dan wat er goed gaat.
Een Sema heeft soms goede acties heeft zijn momenten.
Een La Rosa ligt meer in de lappenmand dat dat hij iets goeds doet.
Braken vind ik beter geworden dan 2 jaar terug maar hij kan het hele elftal niet op sleeptouw nemen.
Maria die klein is en zo weg geduwd word heb je niks aan wat hij wel kan is rennen.

Ook wat me opvalt als de tegenstander grote kans krijgt en als je snel de tegenstoot inzet dat je gewoon door bent maar ze doen alles zo traag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2013 19:41 30 nov 2013 19:43 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Helmond Sport - MVV Maastricht (29 nov 2013) #38
Ik heb de oplossing,maar die is al langer bekend nl...EEN LANGE SPITS...die er alleen maar hoeft te staan.
Vroeger speelde mvv altijd met een lange spits zelfs in de periode schapendonk.
Mensenlief wat is men voor het seizoen ,,blind,, geweest iedereen kan toch zien dat we geen enkel aanspeelpunt in de voorhoede hebben staan om daar als ,,bliksemafleider,,te acteren zodat onze madurodam voorhoede spelers ontzien worden door de verdedigers van de tegen partij,en functioneel kunnen deelnemen aan het spelletje dat voetbal heet.
Ik blijf erbij een lange spits alla danny de groot (bijv) erbij en je speelt veel gerichter en aanvallender zodat we eindelijk weer meedoen om de plaatsen waar wij elke keer voor naar het stadion gaan :daag:...gr opa ;).

ps de ouderen onder ons kennen hem nog wel nl huub smeets(bijv)...geen elegantie maar doelgericht zodat er direct minimaal twee verdedigers in zijn nek hingen.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2013 21:43
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
Helmond Sport - MVV Maastricht (29 nov 2013) #39
Ik wil niet al te negatief overkomen . Maar er is op het ogenblik geen enkele tegenstander in de JL , waar ik echt zeker van ben dat we winnen . Iedere vrijdag is het weer afwachten . Zelfs in de Geusselt ben ik niet zeker van een overwinning .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2013 00:30
Danny 72
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 94
Meer
Helmond Sport - MVV Maastricht (29 nov 2013) #40
Als het zo doorgaat dan hebben ze volgend jaar echt een probleem, als er nog 2000 mensen komen kijken, want je hoort nu al mensen zeggen dat ze komend seizoen echt meer geen seizoenskaart gaan pakken.
Omdat ze slecht en angstig voetbal zien .
Maar ja wie zijn wij he. (Klanten)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2013 08:45
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Helmond Sport - MVV Maastricht (29 nov 2013) #41

Sjonnie schreef : Ik wil niet al te negatief overkomen . Maar er is op het ogenblik geen enkele tegenstander in de JL , waar ik echt zeker van ben dat we winnen . Iedere vrijdag is het weer afwachten . Zelfs in de Geusselt ben ik niet zeker van een overwinning .



Dat ben ik al 47 jaar niet gr opa ;)

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2013 13:24
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Helmond Sport - MVV Maastricht (29 nov 2013) #42
Wat mij verbaasd is dat clubjes als Dordrecht en Eindhoven met minder begroting wel de spelers kunnen aantrekken die scorend vermogen hebben. Misschien krijgt MVV nog een meevaller in de beker en als dit voor de rest alles zou zijn, dan moeten ze volgend seizoen ook met de riemen roeien van een eindhoven en dordrecht. Kunnen ze daar eens om advies vragen, hoe die dat doen....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2013 17:06
peter ruiver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 427
Meer
Helmond Sport - MVV Maastricht (29 nov 2013) #43

opadiehard schreef : Ik heb de oplossing,maar die is al langer bekend nl...EEN LANGE SPITS...die er alleen maar hoeft te staan.
Vroeger speelde mvv altijd met een lange spits zelfs in de periode schapendonk.
Mensenlief wat is men voor het seizoen ,,blind,, geweest iedereen kan toch zien dat we geen enkel aanspeelpunt in de voorhoede hebben staan om daar als ,,bliksemafleider,,te acteren zodat onze madurodam voorhoede spelers ontzien worden door de verdedigers van de tegen partij,en functioneel kunnen deelnemen aan het spelletje dat voetbal heet.
Ik blijf erbij een lange spits alla danny de groot (bijv) erbij en je speelt veel gerichter en aanvallender zodat we eindelijk weer meedoen om de plaatsen waar wij elke keer voor naar het stadion gaan :daag:...gr opa ;).

ps de ouderen onder ons kennen hem nog wel nl huub smeets(bijv)...geen elegantie maar doelgericht zodat er direct minimaal twee verdedigers in zijn nek hingen.


Mark, met 1meter 86, is een lange spits die bliksemafleider kan zijn. Helaas is hij al een te lange tijd uit vorm.

Draan wie verkes Wullem !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2013 20:04
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Helmond Sport - MVV Maastricht (29 nov 2013) #44
Met een goedkope Borgers, had je zo'n lange spits gehad....kost niet veel, maar moest weg. Wat heb je te verliezen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2013 20:12
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Helmond Sport - MVV Maastricht (29 nov 2013) #45

Schapendonk schreef : Wat mij verbaasd is dat clubjes als Dordrecht en Eindhoven met minder begroting wel de spelers kunnen aantrekken die scorend vermogen hebben. Misschien krijgt MVV nog een meevaller in de beker en als dit voor de rest alles zou zijn, dan moeten ze volgend seizoen ook met de riemen roeien van een eindhoven en dordrecht. Kunnen ze daar eens om advies vragen, hoe die dat doen....


DORD een begroting van 500.000 euro klopt dit?
Ik weet dat ze de laagste begroting in het betaald voetbal hebben...hoe is het mogelijk!...gr opa ;).

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.389 seconden