Schreurs was heel erg ongelukkig in zijn spel, logische wissel, had wat eerder mogen gebeuren al heeft Veldmate in die tien minuutjes ook niets gepresteerd. Braken vond ik verrassend balvast, hij is echt fysiek sterker geworden. Wat je wel kunt zeggen is dat Braken naar de zijkant had gemoeten en Veldmate centraal.
Ik vond Ospitalieri niet zo slecht als schijnbaar vele anderen op de tribune en hier. Ik snap Elsen wel met het lange wachten qua wissels. Helmond kon aanvallend totaal niets brengen en MVV was iets dreigender, met een wissel loop je het risico dat weg te geven. Beide ploegen speelden nadrukkelijk in eerste instantie vooral om niet te verliezen. Van Hyfte en Secerovic (zo schrijf je dat, NathanR) stonden de hele wedstrijd vlak voor onze verdediging. Bij Helmond zelfs een blok van drie defensieve middenvelders. Met Kuipers, die wel veel duelkracht heeft maar opbouwend matig is, en Winkens, die geen ruimte in zijn rug moet hebben, allebei in de basis, is dat vanuit MVV-oogpunt ook best logisch.
Ik ben nu echt benieuwd, volgende week met Excelsior nog één zware dobber, daarna begint de gemakkelijke serie. Laten we eerlijk zijn, de afgelopen wedstrijden hebben we wat puntjes gestolen met Sparta uit waar je bij rust gewoon met 4-0 achter moet staan als duidelijkste voorbeeld. Dat je dan een keer niet van Helmond kan winnen ondanks overwicht, jammer maar helaas. De komende weken moet het echt gaan gebeuren!