MVV - Telstar 3 april 215

04 apr 2015 15:08
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV - Telstar 3 april 215 #16
Het was alleen geen buitenspel bij de afgekeurde goal, aangezien de bal via een Telstar speler ging en dus niet via een van MVV.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2015 11:42
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV - Telstar 3 april 215 #17
Er begint, helaas wat laat in het seizoen, balans te komen in het elftal. Sowieso is het opvallend dat MVV in thuiswedstrijden eigenlijk nog geen een keer echt de hele wedstrijd is weggespeeld.

Ik vind dat Labylle t.o.v. Ospitalieri een versterking is als back; het maakt de linkerkant gewoon sterker omdat je er met hem een extra middenvelder erbij hebt, die ook nog eens een goede voorzet in de benen heeft. Hij begint weer wedstrijdritme te krijgen. Het centraal duo achterin speelde echt sterk; de ontwikkeling van Maatsen vind ik zeer opmerkelijk. Waar om krijgt deze jongen nu pas speelminuten? Omdat Knops geblesseerd is. Jammer voor Kjel, maar ik vind Maatsen beter. Natuurlijk heeft Moustapha zich dit seizoen goed ontwikkeld, maar (al is het moeilijk vergelijken), maar ik vind Maatsen verdedigend solider.

Onze keeper Coppens wordt ook solider. Hij begeeft zich zelfs buiten het 5-meter-gebied en lijkt meer te durven bij hoge ballen. Die heeft op de een of andere manier zelfvertrouwen getankt. Prima.

Ik vind het jammer dat Peeters meestal pas goed begint te spelen als het team begint te draaien (of is het andersom)? Hij heeft echt een heel goede pass in de benen en heeft spelverdelende kwaliteiten; hij zal echter in het duel feller moeten worden, want bij echt mannelijke duels om de bal verliest hij het eigenlijk altijd. Maar het is wel een stilist.

Op Smeets wordt nog steeds gekankerd; dat begrijp ik niet. Hij is de man met het beste overzicht en degene die de spitsen met steekballen weet te bedienen. De beste voetballer van MVV. Vorthoren speelt het hele seizoen te wisselvallig en weinig overtuigend met vaak onhandige of te ver doorgevoerde acties. Hij staat wel vaak op de goede plek, maar mist dan controle over de bal en overzicht waar zijn medespelers staan.

Als Croux acties durft te maken, zie je zijn kwaliteit. Hij zou nog meer moeten durven want op de eerste meters is hij razendsnel. Doet dan denken aan Schreurs in zijn beste tijd. Ik hoop dat ze hem weten te behouden. Goudhaantje Brouwers was met twee doelpunten opnieuw erg belangrijk voor MVV. In dit team 13 doelpunten maken is natuurlijk erg goed. Braken speelde wat ongelukkig; op sommige momenten een echte spits (aannemen, draaien, schieten) maar ook weer vaak als op een eilandje alleen. Heeft wel progressie gemaakt dit seizoen.

Kortom, ik had twee maanden gelden niet gedacht dat ik dit zou schrijven, er begint wat evenwicht in dit team te komen. Ik hoop dat de Coppens kan blijven (heeft volgens mij een contract dat doorloopt), Moustapha, Kuipers, Maatsen, Labylle, Peeters, Croux, Brouwers en eventueel Braken. Die kunnen een bal goed raken. Goede spits erbij en een spelverdelende middenvelder en een schoffelaar in het midden. Dan heb je een team dat echt in de middenmoot kan meedraaien en een play-off plaats kan bereiken.

Ik heb weer een wat positiever gevoel over de toekomst van MVV; ik begin weer wat vertrouwen te voelen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Jacques, opadiehard, Boschpoort, jasonke7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2015 20:16 05 apr 2015 20:16 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
MVV - Telstar 3 april 215 #18
Ik ga niet het hele stuk erbij halen maar wat je zegt over maatsen ben ik helemaal met je eens :thumbsup:...echt een goeie speler overzicht en goed opbouwen dat vind ik van kjel al een tijdje helemaal niks, gaat verdedigend en opbouwend vaak totaal de mist in...maatsen mag van mij ook constant in de basis blijven staan...gr opa ;)

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.197 seconden