MVV - Achilles '29

19 nov 2015 09:15
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Achilles '29 #16

Sjappie schreef : Kun je dit plaatsen hier?



Luie gamer nu prof bij MVV


Steven Pereira begon pas op zijn twaalfde met voetballen. Nog geen tien jaar later is hij MVV’s betrouwbare centrale verdediger.


door Nick Bruls



Warme chocolademelk. Geen slagroom, geen koekje. Bij elke slok kruipt een getatoeëerde notenbalk tevoorschijn van onder de korte mouwen van Steven Pereira (21). Een ode aan zijn vader. Die is wereldberoemd in Kaapverdië als muzikant op gitaar en piano. De verdediger van MVV is zelf voor het laatst in het geboorteland van zijn ouders geweest toen hij zeven jaar was.


Pereira groeide op in Rotterdam, waar hij pas op zijn twaalfde ging voetballen bij HOV in Kralingen, waar ook Jan Boskamp zijn eerste stappen op het veld zette. „Tot die tijd deed ik eigenlijk helemaal niks. Ja, ik ging naar school, maar verder was ik lui. Ik gamede graag, liefst voetbalspelletjes. Het was mijn oom die me aanspoorde te gaan sporten. Bij HOV was ik één van de slechtsten en kreeg ik geregeld de wind van voren van teamgenootjes.
Ik rende als een kip zonder kop over het veld.”


Talentendag


De verdediger leert het spelletje gaandeweg door zich op te trekken aan betere medespelers. Hij maakt zo'n groei door, dat hij meedoet aan een talentendag in Amsterdam onder supervisie van Ronald de Boer. „Daar liepen meer dan honderd jongens rond met allemaal dezelfde droom. Ik ging met wat vrienden. Voor de lol, ik verwachtte er niks van. Ik had toch niks te doen, want het was vakantie. Aan het einde van de dag zat ik bij de selectie van 24 spelers die mochten meedoen aan de Copa Amsterdam. De Boer vond mij atletisch en moeilijk te passeren. Ook had ik volgens hem een goede trap. Als zo iemand dat tegen je zegt, ga je er vanzelf ook in geloven.”


Belofte


Op de Copa Amsterdam speelt Pereira tegen Fluminense en Tottenham Hotspur. Hij houdt zich prima staande, dat ziet ook een scout van FC Zwolle die langs de lijn staat. „Ik mocht op stage bij hun beloftenteam en trainde er ook onder Ron Jans, die later nog een goed woordje voor me deed bij MVV.
Aan Jans heb ik veel te danken. Hij was een vaderfiguur en zag het meteen als ik even in een dipje zat, zo ver van Rotterdam zonder mijn vrienden, familie en moeder. Haar lasagne miste ik misschien nog wel het meest.”


Pereira boekt vooruitgang onder Jans, die hem adviseert meer ervaring op te doen in de eerste divisie. De stap van de amateurs naar de eredivisie - waarin Pereira drie wedstrijden voor Zwolle speelde - was groter dan gedacht.


Conditie


De Rotterdammer hield afgelopen zomer zijn conditie op peil bij MVV's komende tegenstander Achilles'29. „Een oud-teamgenoot voetbalde daar en ik zat zonder club. Achilles was voor mij niet de juiste club. Hun speelwijze was niet de mijne. Vervolgens verschijnt dan in de regionale media dat ik ben afgetest. Dat is niet zo. Dat weet ik en dat weet de club ook, maar het is niet goed voor je imago.”


Heel lang zit Pereira er niet mee. MVV pikt hem op en hij verhuist naar Maastricht. Het ver van zijn ouderlijk huis wonen gaat hem al beter af. Veel afleiding vindt hij bij de broertjes Martina. Beetje chillen, gamen of even de stad in. Of een kijkje nemen op het Vrijthof als daar het carnavalsseizoen wordt geopend. Pereira is vooral onder de indruk van de Maastrichtse meisjes.


Filosofie


Hij kijkt in gedachten verzonken uit over een van de elfde van de elfde nameurend plein. „De filosofie van MVV bevalt me. We voetballen van achteruit, passen ons niet aan tegenstanders aan en zoeken naar goals. Dat ben ik gewend van Zwolle. Clubs komen met angst naar De Geusselt. Het kan een mooi seizoen worden.”


Pereira zelf liet in het begin van het seizoen nog een enkel steekje vallen, maar presenteert zich nu als een betrouwbare centrale verdediger. „Nick Kuipers raakte geblesseerd en opeens stond ik er. Dan wil je laten zien een waardige vervanger te zijn. Als Nick straks terugkeert, kan ik veel van hem leren. Concurrentie maakt je alleen maar beter. Ik wil me doorontwikkelen.
Mijn plafond is niet de eerste divisie. Maar dan zal ik wel moeten werken aan mijn concentratievermogen. Als het lekker draait, wil ik wel eens laconiek worden."





Tijd Gepubliceerd op: 18.11.15 07:15, laatste update: 18.11.15 07:19

Aon de géng
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2015 11:20
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 470
Meer
MVV - Achilles '29 #17
Uit De Gelderlander:


GROESBEEK - Thijs Hendriks van Achilles'29 is voor de uitwedstrijd bij MVV gepasseerd. De 30-jarige spits keerde afgelopen maand na een halfjaar blessureleed terug in de basis, maar is nog niet terug op zijn oude niveau.


Waarschijnlijk kiest trainer Eric Meijers voor Brian Boogers en Freek Thoone als aanvalsduo. In Maastricht wil Achilles de eerste competitiezege in bijna 3 maanden boeken. Meijers mist vrijdagavond de geschorste Jop van Steen. De middenvelder kreeg in de thuiswedstrijd tegen FC Emmen (1-2) een rode kaart. Mischa Boelens (lies) en Kenny Elders zijn geblesseerd. De linksback is 2 weken geleden gevallen met zijn scooter en heeft zijn schouder uit de kom.

Vermoedelijke opstelling: Ter Wielen; Ramezani, Dingil, Zeller, Van de Groes; Van Straaten, Sürmeli, Van de Beek, Dekkers; Thoone, Boogers.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Sjappie, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2015 12:25
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
MVV - Achilles '29 #18
Zo te zien heeft Mr Sjaan De Gelderlander gelezen. Hij leest werkelijk alles. In dit artikel lees ik overigens ook nog dat Achilles '29 al bijna 3 maanden wacht op een overwinning. Het team zal dus optimaal gemotiveerd zijn. Vorig seizoen had MVV het in De Geusselt ook bepaald niet makkelijk tegen Achilles '29!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2015 15:00
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
MVV - Achilles '29 #19
Optimaal gemotiveerd of niet: van dit team moet je gewoon winnen. Eigenlijk zelfs met een paar doelpunten verschil, maar een krappe 1-0 zou uiteraard al voldoende zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2015 16:25
La Chouffe
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 138
Meer
MVV - Achilles '29 #20
Heerlijk! Matchday! We mogen weer :thumbsup: Mijn voorspelling: 2-0 Croux en Palacios

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2015 19:17
gaston satijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 447
Meer
MVV - Achilles '29 #21
wegens gezondheid omstandigheden er wederom niet bij...Hopelijk een mooie wedstrijd en overwinning voor de mensen in het stadion....Als de supporters erachter gaan staan heb ik het vermoeden dat je al halverwege bent tegen achilles...in ieder geval...veel plezier iedereen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2015 22:33
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 783
Meer
MVV - Achilles '29 #22
Ontzettend jammer, eerste helft fantastisch, tweede helft onder de maat. Achilles echt helemaal scheel getikt in de eerste helft, mooie combinaties, goede loopacties en Pereira die af en toe met de bal het middenveld in dribbelde. Meteen druk zetten als Achilles de bal had en die konden daardoor niks met de (weinige) ballen die ze kregen. Ondanks goed druk zetten en een gelukkige, blinde bal naar voren van Achilles ineens uit de counter de 1-1, de eerste en enige mogelijkheid in de hele pot. Daarna nog 2 grote kansen voor Guvenc (na doorkoppen van Verheydt) en een bal bij de 2e paal die van een meter voor de goal wordt overgewerkt. Dure punten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2015 22:35
Leguaan
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 9
Meer
MVV - Achilles '29 #23
Nog steeds vol ongeloof over deze beroerde prestatie. Achilles in de eerste helft heeft nog geen 5 minuten de bal gehad. En dan nog geen enkele druk op de tegenstander zetten. Tweede helft verwacht je een ander MVV en met uitzondering vd invallers nog amper beleving te bespeuren. Onbegrijpelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2015 22:36
Meeser
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 119
Meer
MVV - Achilles '29 #24
Eerste helft een goed combinerend Mvv gezien met een stuk of vijf echte kansen. Tweede helft een minder Mvv gezien met toch drie grote kansen in de laatste minuten. Jammer er had veel meer ingezeten..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2015 22:42 20 nov 2015 22:44 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV - Achilles '29 #25
Diep triest hoe je een team wat amper kon voetballen 1 kans voor het doel gunt en zo vrij laat afronden. Dat zegt iets over de achterhoede. En nog erger is dat je de wedstrijd in de eerste helft niet beslist na wonderschoon veldspel. Geluk heb je ook een beetje nodig, maar dit had je eigenhandig moeten afmaken met een beetje beheersing en overzicht. Duur puntenverlies, het laat pijnlijk zien dat het middenveld een veel hoger niveau haalt dan de voor en achterhoede.

Je laat een tegenstander die mentaal al op een nederlaag rekent compleet met zelfvertrouwen terug in de wedstrijd komen. Dat mag nooit gebeuren. Als ze zo blijven voetballen, is het linker rijtje zeker niet het eindstation dit seizoen vrees ik. Het vizier voor doel is niet scherp genoeg, geen keeper wordt bang van die zwabber ballen. En in de tweede helft speelt niemand meer met de neus naar het doel, terwijl die jongens 1 op 1 te kloppen waren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Klomeleer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2015 22:48
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV - Achilles '29 #26
Wat een bittere teleurstelling tegen het slechtste team dat ik dit seizoen in de Geusselt gezien heb.
Hoe kun je hier punten laten liggen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2015 22:59
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Achilles '29 #27
Een onthutsend zwak MVV gezien. We hadden bij de rust al met 3 - 0 voor moeten staan.
Dan was er niets aan de hand geweest
Helaas bleef het in het eerste bedrijf bij 1 - 0.
Ik had toen al het angstige voorgevoel dat Achilles bij een sporadische uitval de 1 - 1 zou scoren.
Helaas werden dit voorgevoelen waarheid.
Bijzonder spijtig dat de mogelijkheden in de laatste minuten niet benut werden.
De meest simpele voetbalregel kwam weer eens naar voren: scoor jezelf niet, dan valt de goal aan de andere kant.

De scheidsrechter was niet top. Wel had hij veel harder mogen optreden tegen het onophoudelijk tijdrekken van Achilles.
Ook de 4e man moet nodig zijn schoolgeld gaan terughalen. Hoe komt zo iemand aan slechts 4 minuten. Hadden er zeker 6 à 7 moeten zijn.

Aon de géng
De volgende gebruiker (s) zei dank u recalcitrant!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2015 23:07
seppo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 322
Meer
MVV - Achilles '29 #28

Nao Väöre schreef : Ook de 4e man moet nodig zijn schoolgeld gaan terughalen. Hoe komt zo iemand aan slechts 4 minuten. Hadden er zeker 6 à 7 moeten zijn.


De scheidsrechter geeft aan de 4e man door hoeveel tijd erbij komt...tenzij dit tegenwoordig anders is :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2015 23:32
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
MVV - Achilles '29 #29
Ik heb geen onthutsend zwak MVV gezien. Wel een MVV waar de kansen vandaag niet aan besteed waren. Voor rust vloog werkelijk alles over en naast. Na rust alleen maar wat schoten om de keeper van Achilles warm te houden; trainingsballen. we moeten voor rust gewoon de wedstrijd in het slot gooien. Achilles had helemaal niets te vertellen. En na de 1-1 mag je blij zijn dat ze de 2 en 3-1 niet direct maken. Dit was er zo een waar we nog een kwartier hadden kunnen spelen en de 2e niet zou vallen. Bij J-Ajax pak je 2 punten teveel. Vandaag laat je ze weer liggen. K...zooi.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Iech mats mvv

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2015 23:40
mvvcasbrul
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 74
Meer
MVV - Achilles '29 #30
Dit belachelijke puntenverlies mag de techniche staf zich zelf aanrekenen, altijd veels te lang wachten met wisselen.
Polizzi en Palacios zaten totaal niet in de wedstrijd en net als tegen de Eagels thuis gaat Elsen pas wisselen op het
moment dat MVV een tegengoal krijgt, dus te laat !! Onze superturk krijgt niet meer als 20 min. speeltijd hoe kan je je
dan bewijzen en dan ook nog op een voor hem ongewone positie zetten linksbuiten ipv. op de 10. Thomas Verheydt viel
goed in vond ik verlengde veel ballen zelfs een keer achter het standbeen helaas kreeg hij ook maar 25 min. van Elsen.....Voor rusf zag je al dat MVV verslapte dan moet je in de rust ingrijpen, verder was het irritant dat Labylle veels te lang de bal vasthoudt en Knops zich opnieuw als een klein kind liet uitspelen aan de zijlijn bij de tegengoal.
Volgende keer begin eens met Guvenc en Verheydt in de basis !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.364 seconden