Sparta - MVV 18-12-2015

23 dec 2015 14:49
TPC
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 108
Meer
Sparta - MVV 18-12-2015 #91
Moeilijk om hierin iemand gelijk te geven: de voor- of tegenstander. Aan één kant is het jammer dat een deel (ik denk dan aan de boete van MVV-RJC vorig jaar, welke matchen hebben dit seizoen eigenlijk een boete opgeleverd?) van de winst die VZM maakt aan boetes wordt betaald. De actie van afgelopen vrijdag vond ik persoonlijk super, FOX is kut en dat laten wij graag weten. Dat er 2 weken geleden een forse bierdouche volgde op de RKC-speler die rood kreeg vond ik daarentegen wel weer zonde, we speelden toch niet tegen Roda? Een uitdaging voor alle supporters zou de sociale controle op de tribunes kunnen zijn. Aangezien deze controle op het internet totaal geen probleem lijkt te zijn, zou dit tijdens een wedstrijd in het vervolg ook duidelijk tot uiting moeten kunnen komen.

Feyenoord en NEC werken onder andere met een calamiteitenfonds:
www.nec-nijmegen.nl/2009/07/info-kaartve...p-feyenoord-n-e-c-5/
www.fr12.nl/agenda/118/de-graafschap--feyenoord.html

In overleg met de supporters zou MVV er voor kunnen kiezen om een soortgelijk model te hanteren. Zowel bij Feyenoord als NEC zijn de boetes nationaal drastisch afgenomen, sinds de invoering van deze toelage. Zo behouden we ons DNA, een DNA waarbij supporters soms de grenzen opzoeken en helaas ook wel eens te ver gaan. We lopen tenslotte allemaal weleens door een rood stoplicht en hoeveel mensen worden daar tot op de dag van vandaag scheef op aangekeken of is er iemand aanwezig die ook maar één cent aan boetes heeft moeten betalen. Onnodige boetes zoals een bierdouche tegen een willekeurige tegenstander moet wel bestraft worden en betere socialere controle komen (ook ik vind bier gooien niet iets kwalijks maar de KNVB tolereert het nu eenmaal niet).

In de eredivisie werken vrijwel allemaal clubs met de autoriteiten samen om op een legale en sfeer verhogende manier vuurwerk af te mogen steken. Hiermee kom je tegemoet aan de wensen van alle betrokkenen en versterk je voor een bepaald deel van de supporters de identiteit van MVV. Sfeer verhogende foto's kunnen tevens als promotiemateriaal worden ingezet, bijvoorbeeld om studenten aan de club te binden. Vaak komen studenten uit steden als Hamburg, Praag en Milaan. Juist de steden waar leven in de samenleving zit en dat is alleen maar leuk. De kut-studenten/Hollanders mentaliteit moet echt afnemen om als club verder te willen denken om publiek aan te trekken want op alleen de Maastrichtenaren hoeven we ook niet te rekenen. Kortom, je kunt je als MVV zijnde enorm breed profileren en dat willen we toch allemaal?

Verder natuurlijk gewoon koppen bij elkaar steken en “bruggen bouwen” en op zoek gaan naar meerdere oplossingen zonder onze identiteit kwijt te raken. Hier mogen de tegenstanders en voorstanders van de afgelopen vrijdag-actie wel wat kritischer naar zichzelf kijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 dec 2015 15:06
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Sparta - MVV 18-12-2015 #92
Iets anders. Ik heb zo'n schema dat ik bijhoud van alle gespeelde wedstrijden van MVV. De zin was me een week lang over om het bij te houden. Maar vandaag moest ik er met de grootste moeite 6-0 neer kalken. Die uitslagen boeien me bovendien nu nét iets meer dan het Fox-verhaal. Hopelijk beseft MVV het belang van de openingswedstrijd tegen Helmond na de winterstop!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 dec 2015 15:50
Frostie_999
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 398
Meer
Sparta - MVV 18-12-2015 #93
De actie "Stop de beloften" is gestopt vanwege te weinig animo.
Gaat zo'n actie als afgelopen vrijdag in dat licht bezien nou echt zoden aan de dijk zetten? Blijkbaar is het draagvlak voor dit soort initiatieven gewoon te klein.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 dec 2015 17:06
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
Sparta - MVV 18-12-2015 #94

Kloeteklaos schreef : Ik ben vóór verbaal protest, ik ben tégen het gooien van zaken op het veld.


Nogmaals aangezien je dit al eerder zei en verbeterd bent door Anita in dit geval, er is geen vuurwerk op het veld gegooid. De rookpot is op de tribune zelf afgestoken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Raffalaldo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 dec 2015 17:25
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
Sparta - MVV 18-12-2015 #95

Frostie_999 schreef : De actie "Stop de beloften" is gestopt vanwege te weinig animo.
Gaat zo'n actie als afgelopen vrijdag in dat licht bezien nou echt zoden aan de dijk zetten? Blijkbaar is het draagvlak voor dit soort initiatieven gewoon te klein.


Dit land zit gewoon vol met schapen, die zichzelf al zeer actie bereid vinden als ze iets liken op facebook of ergens op internet hun mening verkondigen. Dit is een maatschappelijk probleem dat niet alleen betrekking heeft op MVV.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Raffalaldo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 dec 2015 19:29
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Sparta - MVV 18-12-2015 #96
Je ziet wel dat we nog zeker een (Basis) verdediger moeten aantrekken, want dat eerste doelpunt foifoi.
Verder speelde MVV de eerste helft best goed niet veel op aan te merken alleen voorin mogen ze wat beter omgaan met het balbezit, Croux moet niet altijd voor eigen succes gaan. Een bal tikkie terug kan en mag ook!
Achterin lieten ze toch vaker ook steekjes laten waar ik Kjell toch best goed vond spelen. Knapte veel rotzooi op wel deed hij dit vaker met een overtreding maar wel nuttige.
Tweede helft begonnen ze ook goed en ik dacht echt dat we de wedstrijd naar ons toe gingen trekken.
Toen kwam het incident en ineens waren ze nergens meer? Ook na de 2-0 zag je de kopjes gaan hangen en gingen ze er niet meer voetballen.
Ik verlies liever 1x met 6-0 dan 6x met 1-0. Dus na de winterstop weer herpakken en dat gaat mvv kennende wel lukken.

Over de rookbom kun je twisten ik vind het een mooie actie, maar slim is het niet.
De KNVB pest ons graag dus zal nu ook wel een boete gaan krijgen en dat is zonde.
Ik zie liever dat als er een actie komt dat dit op andere manieren gebeurd waar MVV geen boete door kan krijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 dec 2015 19:30
Kloeteklaos
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Sparta - MVV 18-12-2015 #97

Anna D. schreef :

Kloeteklaos schreef : Ik ben vóór verbaal protest, ik ben tégen het gooien van zaken op het veld.


Nogmaals aangezien je dit al eerder zei en verbeterd bent door Anita in dit geval, er is geen vuurwerk op het veld gegooid. De rookpot is op de tribune zelf afgestoken.


Ik reageerde op een andere post, waarin werd gevraagd wat voor wijze van protest dan wél door mij ondersteund zou worden.

In het algemeen wens ik onze pro-actieve mede-supporters veel succes en als ze hun doelen bereiken ben ik de eerste om ze te feliciteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2015 09:39
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
Sparta - MVV 18-12-2015 #98

Frostie_999 schreef : De actie "Stop de beloften" is gestopt vanwege te weinig animo.
Gaat zo'n actie als afgelopen vrijdag in dat licht bezien nou echt zoden aan de dijk zetten? Blijkbaar is het draagvlak voor dit soort initiatieven gewoon te klein.


als deze actie stopgezet is vanwege te weinig animo wat is dan de reden van het doorgaan van de protesten en het boycot.
Als blijkt dat je via de supporters van andere clubs al te weinig draagvlak hebt om iets te weeg te brengen wat voor nut heeft het dan om op individuele basis door te gaan.

De actie van afgelopen vrijdag is door de mensen in het stadion gezien, de mensen buiten het stadion weten dat er een actie was tegen fox. Waarom deze actie was en dergelijke is voor niemand duidelijk, behalve de mensen van dit forum en de gene die tegen fox zijn. dat je voor je mening wilt uitkomen prima en daar geef ik jullie ook gelijk in.
Alleen benadelen jullie MVV hier al tijden mee.
De support van de 12 de man, de inkomens die gemist worden bij boycots en dergelijke.
En ja wij kunnen ook sfeer maken maar jullie zijn daar gewoon de besten in. die discussie wil ik niet voeren.

Probeer acties anders aan te pakken zonder dat je de club hier mee lastig valt of pijn doet op financieel gebied of op supportersgebied. Dat is voor mij ook het enigste wat ik jullie wil meegeven. Doe je ding maar probeer MVV hier niet in te benadelen. De KNVB naait MVV al, laten we als supporters dat zelf niet doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2015 09:42 24 dec 2015 09:46 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Sparta - MVV 18-12-2015 #99

αναρχος schreef :

Frostie_999 schreef : De actie "Stop de beloften" is gestopt vanwege te weinig animo.
Gaat zo'n actie als afgelopen vrijdag in dat licht bezien nou echt zoden aan de dijk zetten? Blijkbaar is het draagvlak voor dit soort initiatieven gewoon te klein.


Dit land zit gewoon vol met schapen, die zichzelf al zeer actie bereid vinden als ze iets liken op facebook of ergens op internet hun mening verkondigen. Dit is een maatschappelijk probleem dat niet alleen betrekking heeft op MVV.


Klopt wel wat je zegt, maar dan kom je uiteindelijk bij de echte actievoerders(Ik noem ze gewoon even niet beledigend bedoeld raddraaiers). En daar heb ik ook wel wat ervaring mee, namelijk dat de échte raddraaiers ook verkapte telefonisten en facebookers zijn en meestal buiten schot blijven, en de mensen die ze aansporen om iets te doen, met de gebakken peren zitten en de boetes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.308 seconden