>
Ontvangen bedankjes 5000
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Jacques schreef : Waarschuwing vooraf: dit bericht is door een overdreven optimistische bril geschreven. We zijn allemaal MVV-fan en weten dat zodra je te optimistisch wordt, MVV je in de steek gaat laten. Maar goed, eens een ander geluid dan de afgelopen maanden.
Vrijdag uit naar Deventer. Ik zei na Den Bosch dat tegen Volendam en Go Ahead één overwinning genoeg zou zijn om op een play-off plaats te blijven en dat ik dat prima zou vinden. Na de overwinning bij Volendam is dat bereikt, maar hoop ik toch stiekem op meer. Go Ahead draait zéér stroef, sinds 18 januari slechts één keer gewonnen en dat was tegen het veredeld café-elftal van RKC. Buiten die overwinning op RKC is de laatste thuiswinst zelfs van 6 november 2015 geleden. Dat wil niet zeggen dat MVV hier gemakkelijk moet kunnen winnen, Go Ahead blijft een goede ploeg en Hans de Koning is een trainer tegen wie MVV het altijd lastig heeft.
Waar moeten onze concurrenten tegen spelen? Go Ahead zelf staat nog “maar” 4 punten voor ons. Daar winnen en je kunt opeens serieus omhoog kijken. Ook al omdat nummer 5 FC Emmen is, en die moeten uit naar Sparta, en nummer 6 Volendam moet uit naar Eindhoven. Het slaat helemaal nergens op gezien ons gevoel een paar weken geleden en gezien het feit dat we 8 dagen geleden nog 15e stonden, maar na vrijdag kun je opeens op één overwinning van de 5e plaats staan.
Maar goed, tot zo ver mijn optimistische blik naar boven. MVV kennende krijgen we binnenkort het deksel op de neus. Ergens verwacht ik een gelijkspel in Deventer – prima – en vervolgens een onnodige nederlaag thuis tegen Jong Ajax volgende week maandag. Het voordeel van de overwinning van Volendam is dat van de concurrenten voor ene play-off plaats die onder ons staan, alleen Telstar nog binnen 3 punten staat. Die moeten thuis tegen Jong PSV. Geen gemakkelijke wedstrijd, maar ze zullen wel winnen. De drie ploegen daaronder dan. Helmond heeft vrij, en Dordrecht en Den Bosch spelen tegen elkaar. Hoogstens één van die drie pakt drie punten. Stel dat Dordt en DB gelijk spelen, en dat wij winnen, dan hoeven we qua play-offs echt even niet meer naar beneden te kijken. Met Jong Ajax en Achilles in maart nog als tegenstander, ligt er potentie om maart af te sluiten in de buurt van de vijfde plaats. Bovendien zou dat betekenen dat we meedoen om de vierde periode. Winnen van een periode levert geloof ik 75.000 euro op. Dat is voor MVV erg veel geld.
Ik durf te dromen. We hebben het lek achterin rigoureus gedicht. Aanvallend kruipen we langzaam weer uit onze schulp. Als Labylle en Nys terugkeren en Verheydt door veel minuten te maken steeds meer van waarde wordt, kunnen het nog heel leuke maanden worden. Je ziet vaak dat de ploegen die de play-offs ingaan met goede resultaten in de laatste periode, het verste komen. Kom op MVV, stel me nu eens niet zoals gebruikelijk teleur, maar maak van een seizoen dat een maand geleden een verschrikking was, een seizoen om nooit meer te vergeten…
Jim Cemint schreef :
Tom Daemen is eveneens absent. Hij ondergaat twee weken lang een programma om zijn onderrug en bilspieren te versterken. De middenvelder uit Nijmegen wordt al langer geplaagd door de kwetsuur.
MVVke schreef :
Jim Cemint schreef :
Tom Daemen is eveneens absent. Hij ondergaat twee weken lang een programma om zijn onderrug en bilspieren te versterken. De middenvelder uit Nijmegen wordt al langer geplaagd door de kwetsuur.
Uit Nijmegen? Jao jao....
Mer enfin, de pessimis in m'ch zeet 3-1.
Sjonnie schreef :
MVVke schreef :
Jim Cemint schreef :
Uit Nijmegen? Jao jao....
Mer enfin, de pessimis in m'ch zeet 3-1.
Denk dat Daemen nog altijd eigendom is van NEC .
Anna, ga je kijken? Je bent als het goed is 2 keer niet geweest en 2 keer hadden we 3 punten! Misschien beter thuisblijven?Anna D. schreef :
MVVke schreef : Mer enfin, de pessimis in m'ch zeet 3-1.
Ach zei je ook tegen Volendam.