FC Oss - MVV
- jeoff
-
Topic Author
- Administrator
-
Re: FC Oss - MVV
06 Feb 2017 23:14Ik vind het wel bijna schrikbarend hoe weinig krediet Elsen heeft opgebouwd bij sommige fans! Het team speelt gewoon prima voetbal en met een beetje meer geluk in de afronding hadden we nog hoger gestaan.
Bedenk wel dat MVV nog altijd boven verwachting draait in de competitie, zeker als je de begroting in gedachten houdt. Elsen heeft niet alleen een goed team samengesteld, zijn hand is ook duidelijk te zien in het spel op het veld. Zodra de aanvallers een paar wedstrijden het net wat minder weten te vinden hebben sommigen hun oordeel alweer klaar... altijd makkelijk vanaf de zijlijn.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Zoewiezoe
-
- Elite Member
-
06 Feb 2017 23:30 - 06 Feb 2017 23:33De wedstrijd. Echt geen 1000 man publiek daar ....op de lange zijde tegenover de hoofdtribune zat minder thuispubliek dan in het aangrenzende uitvak. :oops: ...lekker dus voor de clubkas, dat voetballen op maandagavond.
De 1e helft zijn wij de ploeg die in ieder geval probeert aan te vallen. Oss is welgeteld 1 keer in de 16 geweest voor rust. Wij wat halve kansen maar wel 2 hele goede voor Thomas, 1 met zijn linker, 1 waar hij de voorzet met zijn hoofd schampt maar die er gewoon in had gemoeten.
Direct na rust een pingel voor Oss. Of het er een was? Ik heb het eerlijk gezegd niet gezien. Was nog op weg naar mijn plaats...Maar als ik zag en hoorde wat en waar het gebeurd zou moeten zijn.....dan hadden wij er voor rust ook 1 moeten hebben. Bo keert die bal prima !
Thomas maakt een prima 0-1. Oss is de 2e helft toch wat dreigender en we komen echt goed weg bij een poeier binnenkant paal. Uit de tegenstoot valt de 0-2. Overigens met wat mazzel want Pedro moet die bal gewoon breed leggen op Joeri ipv zelf af te ronden. Gelukkig krijgt hij de bal terug van de keeper en legt dan wel breed......dus ipv 1-1 wordt het 15 seconden later 0-2.
Dan is het eigenlijk over en uit. Oss geeft nog wat speldenprikjes maar wij bepalen toch de wedstrijd. En dan valt de 0-3 en maakt t bies zijn 2e. En voor hetzelfde geld valt de 0-4 en 0-5 nog. Als die poeier van Nwakali er vlak voor tijd nog was ingegaan.....dat was een onvoorstelbare knal die de keeper en fantastisch uithaalt. Zonde; die had er wel in gemogen

Al met al. Thomas scoort weer gelukkig. Maar moet voor rust de wedstrijd al beslissen. Pedro is een gevaarlijke onruststoker maar alleen op beslissende momenten toch te egoistisch. Martina op de plaats van Perreira een puike wedstrijd. Motm voor mij vandaag de Kuuper. De rots in de branding die verdedigend een klasse partij heeft laten zien.
Waren we nou beter vandaag dan afgelopen vrijdag? Nee, wat mij betreft niet. Maar met een ietwat gelukkige maar zeker niet onverdiende overwinning naar huis gaan geeft toch een ander gevoel.
- Badjakker
-
- Elite Member
-
- Red White Dynamite
07 Feb 2017 09:14jeoff wrote: Lekkere overwinning, dat had het team nodig!
Ik vind het wel bijna schrikbarend hoe weinig krediet Elsen heeft opgebouwd bij sommige fans! Het team speelt gewoon prima voetbal en met een beetje meer geluk in de afronding hadden we nog hoger gestaan.
Bedenk wel dat MVV nog altijd boven verwachting draait in de competitie, zeker als je de begroting in gedachten houdt. Elsen heeft niet alleen een goed team samengesteld, zijn hand is ook duidelijk te zien in het spel op het veld. Zodra de aanvallers een paar wedstrijden het net wat minder weten te vinden hebben sommigen hun oordeel alweer klaar... altijd makkelijk vanaf de zijlijn.
Ja Jeoff, je hebt gelijk.
Ook ik had gisteren eerder in dit topic het hele elftal omgegooid.
Zoals je zelf schrijft is het inderdaad makkelijk vanaf de zijlijn commentaar te leveren. We menen allemaal coaches te zijn.
Al met al mogen we heel erg blij zijn met Elsen, het wordt ook vaak snel vergeten dat Elsen samen met Hennie Bastiaans het technische beleid doet, en hier zeer goed in is (zie jaarlijkse interesse van zij die wij niet bij naam noemen).
On topic:
Klasse overwinning van MVV, gelukkig pakt Geens die penalty en spat die bal van de paal af.
Alles is hier verder al geschreven. Jammer overigens dat Volendam in de laatste minuten nog de overwinning pakt, anders sta je weer derde.
VVV in een dip nu en wij worden nog kampioen! (Druime maag, toch?)
- houtengerard
-
- Administrator
-
- Positivo (met ervaring)
07 Feb 2017 10:02 - 07 Feb 2017 10:12Ik ben het trouwens eens met bovenstaand betoog dat wanneer de kansen gewoon verzilverd worden, Elsen&Co gewoon de gevierde mannen zijn. Ron verdient eigenlijk een standbeeld voor zijn dubbele functie binnen de club. Hij is cruciaal voor MVV afgelopen decennium. Hij doet het voortreffelijk, 8 plekken boven de begroting. Geen woord kritiek hierover.
Echter, als het niet loopt, en dat deed het vorige week niet, dan wordt juist dat eindeloze vertrouwen in de basis elf een frustrerend schouwspel. Vooral als de tegenstander wel al drie keer gewisseld heeft vlak na rust. Als een speler niet in de wedstrijd zit, dan is de kans dat hij een paar minuten later de sterren van de hemel gaat spelen klein. Wisselen is een tactiek waarmee je het spelbeeld kunt veranderen (positief / negatief). Dat er vorig seizoen weinig gewisseld werd kan ik begrijpen, maar dit seizoen bezit je over een volle kwalitatieve bank. Zuur om te zien hoe weinig deze, voor MVV zijnde luxe, benut wordt als het nodig lijkt te zijn. (mening). Van die sierwissels in de 91e minuut wordt niemand beter. Durf toch eens vlak na de rust te wisselen als spelers individueel jouw tactiek niet goed uitvoeren en het team (onbedoeld) weerhouden van een collectieve overwinning. Zo zuur om te zien dat je drie keer de bovenliggende partij bent, als team je hele ziel en zaligheid in die wedstrijd stopt en op het moment supreme één iemand nalaat zijn plicht te vervullen en de tegenstander ervoor beloond wordt. Ja dat is voetbal, maar ook een beetje durven met dat lot te spelen vind ik.
Verder geen punten van Kritiek op Elsen&Co. Ze doen het voortreffelijk, boven verwachting met zeer beperkte middelen, met toch een beetje zelf verworven luxe. Wie weet komen we de komende weken weer bij de koploper in het kielzog, dan wordt het misschien toch nog spannend in het voorjaar. Zij hebben de druk en wij kunnen dik tevreden zijn met die overige vier plekken.
- Belgske
-
- Platinum Member
-
07 Feb 2017 10:44Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Badjakker
-
- Elite Member
-
- Red White Dynamite
07 Feb 2017 10:46MAAR, pas op, dit heeft dus ook al vaker goed uitgepakt, zo laat wisselen. Ik noem even een goudhaantje voor de laatste 15-20 minuten: Dyon Gijzen.
MVV - Cambuur 2-1 (89' Gijzen)
MVV - Telstar 2-1 (89' Gijzen)
MVV - D. Bosch 3-0 (70' Gijzen)
Ik vind het altijd lastig om hier een mening over te geven. Het is namelijk zo als we winnen, heeft Elsen het goed gedaan en een winnende coach heeft altijd gelijk.
Spelen we gelijk of verliezen we, zijn er bakken kritiek over zijn wisselbeleid.
We willen heel graag naar de top, maar doen het gewoon top met de huidige begroting. Je merkt dat alles in en rondom de club op dit moment in rustig vaarwater zit en we langzaam stap voor stap vooruitgang boeken. Eerst structureel Top-5 afdwingen in de Juup en dan eens een keer een sprong in het diepe (Eredivisie) wagen.
Zoals de Mestreechteneer het vaker zegt: Ut kump wel, jonges. Maar nu echt. Met de juiste mensen aan het roer.
- Maikelll043
-
- Elite Member
-
- #Mestreechveuraltied
07 Feb 2017 11:16Fotoverslag FC Oss - MVV Maastricht (klik)
- Sandro
-
- Platinum Member
-
- Veur de Ier en de Glorie
07 Feb 2017 11:39www.foxsports.nl/video/samenvatting-oss-mvv-1433775/
- Napoleon
-
- Platinum Member
-
07 Feb 2017 12:46Geens die ik toch een vele stabielere keeper vind dan Coppens red MVV van een achterstand , prima werk en echt wel belangrijk dat de 1-0 niet valt
Dan ook Kuipers die vind ik al het hele jaar al het grote verschil met vorig seizoen een rots in de branding en verdedigend erg sterk, voor mij persoonlijk nu al de man van het seizoen !!
Toch had ik deze wedstrijd met Nkoyi begonnen en ook eventueel samen met Thomas , dat kan prima volgens mij. Nys er uit en dan laat je Schrooyen wat meer als half spelen. De trainer kiest voor de vertrouwde basis elf en dat pakt voor ons goed uit. Daarbij moet wel gezegd worden dat mij het opvalt dat wisselen van basis opstelling hier op dit forum vaak als negatief wordt bestempeld.
Draai het eens om Nkoyi wordt niet beter op de bank en speelt te weinig om echt in vorm te geraken, maar nodig hebben we hem wel iedere week als breekijzer. Geef die jongen toch ook eens wat meer minuten dat is alleen maar goed voor hem en voor MVV
Immers wil je als er een invaller erin komt er iets gebeurd dan wel iets veranderd ( positief)
Thomas scoort gelukkig weer, dat gun ik hem van harte....die jongen doet echt wat hij kan en is een prima teamplayer.
We doen lekker bovenin mee, maar we moeten niet bang zijn om wat te durven of te veranderen ....
- Jacques
-
- Platinum Member
-
07 Feb 2017 12:56Napoleon wrote: Daarbij moet wel gezegd worden dat mij het opvalt dat wisselen van basis opstelling hier op dit forum vaak als negatief wordt bestempeld.
Klopt niet.
houtengerard wrote:
Hopelijk spelen we zo:
***********Geens
Ciranni***Kuipers***Martina***Labylle
********Ippel******Loshaj
*************Guvenc***Schroyen
Pedro************N'Koyi
Jacques wrote: Van mij mag NKoyi het proberen ipv Verheijdt, en Loshaj ipv Nys
Hill28 wrote: Loshaj voor Nys lijkt me goed.
Nwakali zou ik laten staan. Of - doe eens gek - in de spits zetten. Minder dan Verheydt kan hij er niet maken.
Guvenc zal nog geen 90 minuten meekunnen na zo'n blessure denk ik.
Labylle doorschuiven (als Perreira terug is) daar ben ik ook wel voorstander van. Ik ben geen fan van die nooit-mee-terugverdedigende Schroyen.
Badjakker wrote:
Allèh, unne gekke slaag:
- Bo Geens -
- Ciranni - Kuipers - Martina - Labylle
- Ippel -
- Loshaj - Schroijen -
- Guvenc-
- Nwakali - N'Koyi -
Nys en Verheydt worden zo terecht naar de bank verwezen vind ik. Als deze 2 spelers scherper waren geweest, hadden we tegen VVV, NAC en Achilles'29 niet zoveel puntverlies geleden.
Letterlijk iedereen die voor de wedstrijd iets over een potentiële opstelling zei, wilde verandering. En daar reageerde niemand negatief op (buiten dan op Houten die Nwakali vergeten was

Ook in de topic over Achilles was men overwegend van mening dat er een andere ploeg had moeten beginnen.
Wel zijn er mensen die enerzijds proberen uit te leggen waarom Elsen de keuzes maakt die hij maakt, en anderzijds die er op wijzen dat MVV boven zijn budget presteert en Elsen het goed doet. Dat is toch niet negatief richting mensen die wat meer afwisseling willen zien?
- RedWhiteArmy
-
- Elite Member
-
- MOF NOT TOF
07 Feb 2017 16:25Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Napoleon
-
- Platinum Member
-
07 Feb 2017 17:15Elsen weet dat ook en snapt dat ook wel, maar is van nature behoudend en zijn wissel beleid is conservatief.
Willen wij promoveren met deze selectie dan zul je risico's moeten nemen, dat kan in je speelstijl maar kan ook via je wisselbeleid en basisopstelling. Ik denk gewoon dat het goed is dat spelers die nu op de bank zitten en die wat kunnen toevoegen, meer speeltijd krijgen... dat zijn er niet veel maar je moet denken aan Guvenc, Nkoyi , Losheij in sommige gevallen, want straks al het moet gebeuren en deze gasten hebben geen rtime dan moeten wij niet verachten dat ze het gaan brengen .
Het is dus ook niet uit te leggen waarom Elsen vast houdt aan zijn princiepes of ideen inzake wisselbeleid en basisopstelling
Thomas wordt echt niet slechter als hij een keer niet start in de basis, daarin tegen wordt Nkoyi wel beter als hij meer minuten krijgt.
Dat is mijn kritiek aan onze trainers , en wil je promoveren en kunnen pieken in de playoffs zullen we vanaf nu meer moeten gaan wisselen in spelers om zo mogelijk te kunnen stunten tijdens de PO
- Boe is dat feeske?
-
- Platinum Member
-
07 Feb 2017 18:46Ik hoor het je nog zeggen aan t begin van t seizoen: elsen zou te weinig doelpunten 'ingekocht' hebben. Volgens mij heeft MVV jouw 'berekening' al overtroffen en het is pas februari. Ik kan die post niet meer vinden, zoek hem voor de aardigheid nog eens op! :evil:
- Mie leef Mestreech
-
- Platinum Member
-
07 Feb 2017 19:52MVV mag blij zijn dat Geens de pingel tegenhoudt. Ik zou het wel eens willen zien als FC Oss op 1-0 was gekomen. Maar Geens, die alsmaar beter en beter wordt, stopt de pingel. Klasse gedaan van Bo!
Pedro moet eens niet zelfzuchtig zijn! Hij rent wat, maar zonder rendement. Bijvoorbeeld waar de 0-2 uitkomt. Als je zelf gaat, moet je hem maken. Maar hij faalde wederom. Hij had de bal dan eerder op Schroijen moeten geven. Gelukkig loopt het nog goed af, maar voor hetzelfde geldt krijg je in een andere wedstrijd niet veel kansen, dan moet je zo'n aanval goed uitspelen.
Ook in de eerste helft had hij zo'n moment.