Net terug en de voorgaande commentaren gelezen. Ik begrijp ze en ik ben ook gefrustreerd. De 1e 20 minuten ligt er een deken over de ploeg en spelen we slap. Het lijkt wel of we teveel respect hebben voor de superboeren. Die overigens ook niks klaarspelen en de 1-0 is een cadeautje van ons. De Kuuper mag die sliding/tackle alleen maken als hij 100% zeker weet dat hij hem heeft. Gelukkig mist hij Smeets anders kan die met een brancard het veld af..... Geens ziet er trouwens ook niet echt lekker uit hoor bij dat doelpunt.
In het 2e deel van de 1e helft komen we dan toch langzaam in ons spel en krijgen controle over de wedstrijd en komen een paar keer in de buurt. Voor mij 2 echte kansen: de mogelijkheid van Nijs via links waar hij niet echt tot een schot komt en de kopbal vlak voor rust van Thomas. Is die binnen de palen hangt ie. De keeper stond vastgenageld. De vrije trap van Ciranni was optisch leuk maar een trainingsbal voor de keeper.
In de 2e helft laat MVV zien dat het voetballend de betere ploeg heeft. Veel openingen mn via de rechterkant. De Graafschap krijgt in 1 minuut 2 goede kansen maar daar blijft het dan eigenlijk ook bij. De Vijverberg wordt stiller en stiller omdat iedereen ziet dat de 1-1 dichterbij is dan de 2-0. We kennen de uitkomst. Over de 2-0 wil ik het helemaal geen woorden vuil maken...Schrooyen, Perreira...daar mogen jullie het samen over hebben.
Ik lees de negatieve en gefrustreerde reacties op ons forum en begrijp ze zoals ik al schreef. Toch krijgt MVV na de wedstrijd wederom de gemeende complimenten van de trainer van de tegenstander.
De Graafschap vond ik eerlijk gezegd niks. Smeets is de regisseur en de grote man daar. Met afstand. En die spits natuurlijk....die zou ik best bij ons willen zien
Cambuur pakt volgende week de periode. Ik zie de Graafschap niet winnen bij Almere en dan is wellicht ook de ranglijst weg voor de superboeren.
En wij? Goede vraag. Zijn we voetballend minder dan pak-m-beet Volendam of NAC.? Wat mij betreft niet. Cambuur lijkt inderdaad op dit moment de te kloppen ploeg. Zij worden 2e in de geschoonde stand.
Vrolijk word ik niet van onze resultaten na de winterstop. Maar de bal blijft rond. Wij zijn niet de enige waar het niet loopt. Buiten Cambuur morst de concurrentie ook. Ook daar is men niet tevreden en onzeker.
En denk maar niet dat Sparta en NEC gerust zijn op een verlenging van hun eredivisie-schap via de play-offs.
O ja, nog een ding. Ook ik snapte de beginopstelling met Nkoyi en Verheijdt niet. Tenzij de TS verwachtte dat wij vanaf de 1e minuut de spelbepalende ploeg zouden zijn met 60% balbezit....