>
Ontvangen bedankjes 94
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Frank Salemans schreef : Beste forumcollega's. Ook ik ben een een Elsenfan. Ik vind dat hij met een betrekkelijk matige selectie in principe prima presenteert.
Maar wat ik niet begrijp:
- Waarom starten met zowel Verheijdt als Nkoyi: een blinde ziet dat dit niet werkt. Verheijdt is een net-niet-spits. Verdienstelijk, maar geen killerspits. Laat hem in het vervolg het laatste halve uur invallen als breekijzer. Start met alleen Nkoyi.
- Waarom de eerste helft met Nwakali achter het middenveld spelend? De tegenstander zal zich rot gelachen hebben. Hoe laat je de beste MVV-speler ver onder zijn kunnen voetballen op een positie die helemaal niet bij hem past? Ik vind het verbijsterend: die jongen hoort de beslissende pass te geven vanuit voorhoede of aanvallend middenveld. Ziet Elsen/Dusseldorp dat dan niet? Die jongen kan voetballen, maar niet vanuit die positie.
- Waarom Kuipers handhaven? Zoveel opzichtige overtredingen, zo traag? Ik denk dat een sober spelende Martina het op die positie beter doet. Ik vind Kuipers al het hele seizoen zeer zwak acteren.
- Waarom draagt Geens bij dergelijke middagwedstrijden geen zonneklep? Er was weer een moment dat hij de zon 100% tegen kreeg bij een vrije trap. Die ging gelukkig ver over en naast, maar hij zal er nauwelijks iets van gezien hebben. Trainers: word wakker en verplicht hem met een zonneklep te spelen.
- Waarom Nijs in deze vorm handhaven? Zijn kuif staat mooi naar voren gestyled, maar voor de rest klopt er niet veel van. Ik zie geen enkele echte wil om de bal te veroveren.Tikkie-opzij. Daar win je de oorlog niet mee.
- Waarom zo defensief beginnen? Met een trage Verheijdt heb je met countervoetbal niks te winnen. Alleen als je als flankspelers diep gaan tot de achterlijn bedien je zo'n speler. Als diepe spits heb ik ik hem de afgelopen tien wedstrijden niet gezien.
- Waarom niet assertief spelbepalend beginnen met spelers als Pedro? Ik vind het onbegrijpelijk dat een trainer hem erbuiten laat, terwijl hij een van de weinige spelers met een actie is.
Kortom: mensen kunnen kritisch zijn op Elsen en Dusseldorp. En natuurlijk staan zij niet in het veld. En natuurlijk moeten Verheijdt, Gijzen en Pedro scoren. Maar ja, het is wel de mentaliteit waar het om draait en die begint wel bij de trainers. Laf afwachtend beginnen heeft na de winterstop alleen maar tot puntenverlies geleden. Alleen maar relativeren werkt ook niet oppeppend. Ik zou het toejuichen als we aanvallender spelen, met meer opportunisme, met meer creatieve spelers en meer snelheid in het centrum achterin. En volgens mij hebben we die spelers in onze brede selectie. Meer kansen, meer goals. Begin met een basisopstelling van het laatste kwartier tegen De Graafschap (zonder Verheijdt, met Gijzen, met Pedro, met Guvenc) en Kuipers eruit voor Martina. Dan kunnen we een rol van betekenis spelen. Anders niet.
Breng de tegenstanders in verwarring met wat nieuws. Niet met 4-4-2 zonder echte buitenspelers en Nwakali als voorstopper. Bah! Om je dood te sjaggenere.
stef schreef : wat zijn jullie blind wat doet de kuuper verkeerd ? tegen emmen brengt hij de tegenstander nog uit balance meer kon hij niet, anders rood en strafschop tegen en vandaag liggen jullie weer op m te zeiken kuuper gaank weg net als smeets in je eigen stad wordt je nooit gewaardeerd ook brokamp niet kuuper dit zien hersenloze , trek je plan en gaank naar n mooie klub je verdient het suk 6
Jacques schreef : Dat eerste doelpunt van Emmen? Kijk de samenvatting maar eens terug. Kuipers en Pereira stappen allebei uit op de nummer 10 van Emmen, waardoor Peters in het centrum vrijkomt (mag Labylle zich ook aanrekenen, die stond eerst naast Peters maar gaat niet mee naar binnen). Kuipers stapt net iets te langzaam terug en is daardoor te laat om Peters nog echt te verdedigen. Geeft inderdaad nog een schouderduw, tegen menig Juupspits is dat genoeg maar Peters breng je daarmee niet in paniek.