MVV - FC Den Bosch

01 sept 2017 22:40
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
MVV - FC Den Bosch #16
MVV Speelde een redelijke wedstrijd met bij vlagen goed spel, maar er waren ook periodes waarin Den Bosch kansen kreeg. Ik moet nog eens terug zien waarom die goal van hun werd afgekeurd, volgens mij was er niet veel aan de hand? Daarbij vond ik de scheids sowieso niet in het nadeel van MVV fluiten (Martina had vrij snel direct rood kunnen krijgen maar kreeg niet eens geel etc.).

Hele mooie eerste goal na een heerlijke counter. De overige goals waren iets gelukkiger, ik heb met name erg gelachen om de derde goal :D kwam ook op een mooi moment om het irritante spel van die den bosch spelertjes af te straffen (met name die 16).

Al met al toch een verdiende overwinning. Het team heeft er echt voor gevochten, aan inzet geen gebrek!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2017 22:41
Fabrice
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV - FC Den Bosch #17
Onze laatste verliespartij in de Geusselt dateert van 28 oktober 2016 (de onverdiende 1–2 tegen Volendam).
Het weekend begint alweer met een overwinning!

Verdiende overwinning van een nog niet ingespeeld mvv.
Vraag me alleen af ... waarom werd Koolhof opnieuw gewisseld?

Sjiek mvv!
:applaus:

01 sept 2017 23:13
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - FC Den Bosch #18
Een heerlijke pot voetbal gezien van Mvv met goed gevulde tribunes. Vooral de eerste helft werd Den Bosch soms geheel weggevaagd. Tweede helft gaat Den Bosch keihard spelen, ze hadden geen oog meer voor de bal maar meer voor de ledematen van de Mvv spelers. Wat een onsportieve ploeg, de scheids vond ik zwak optreden. Mvv liet zich echter niet gek maken en scoorde nog twee keer. Wederom een lekkere sfeer in de Geusselt, de Angelside hebben zich de gehele wedstrijd laten horen. Keeper Mvv heeft maar 1 bal hoeven weg te stompen, Mmaee speelde een sterke wedstrijd, Martina speelde een goede wedstrijd soms wat onstuimig, Janssens en Ciranni prima gespeeld, Ippel weer de motor van het elftal, Nys keihard gewekt en overal op het veld aanwezig, Koolhof vind ik een goede speler, Okita speelde weergaloos in de eerste helft, hij speelde de eerste helft iedereen dol van Den Bosch, Schroijen werkte keihard met goede momenten, Ogunjim valt mij nog wat tegen en die Yildirim viel best goed in.
En natuurlijk een groot compliment voor Ron Elsen en Wim Dusseldorp die het toch weer voor elkaar krijgen een prima team op de been te brengen. Het is nu al een echt vriendenteam aan het worden dat zag je ook na de wedstrijd hoe de spelers met elkaar omgingen. Misschien gaat het een nog mooier seizoen worden...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, M-MVV

01 sept 2017 23:14
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - FC Den Bosch #19
Net thuis na (wederom) een leuke voetbalavond. Niet altijd even hoogstaand, maar wel vermakelijk. En met een mooie uitslag. 7 uit 3, mij hoor je niet klagen.
Over de wedstrijd zelf: een verdiende overwinning. Den Bosch vond ik het eerste kwartier van de eerste en tweede helft wat beter. Maar misschien dat MVV dit gewoon toeliet.
Okita vind ik een leuke speler. Vond hem al wat overtuigender dan de vorige pot. Zit veel snelheid in. Ik heb vandaag ook specifiek op Ogunjimi gelet. Ogenschijnlijk onopvallend, maar wat verzet die man een werk. Gaten trekken en jagen wanneer nodig. Daar profiteert de rest ook van.
De wissel van Koolhof begrijp ik wel. Speelde goed in de eerste helft, maar in de tweede helft was hij ongelukkig bij de omschakeling. Het is een voetballer pur sang en wil snel vooruit. Maar soms moet hij wat temporiseren. Nu kaatste hij de bal een aantal keer bij het uitverdedigen in een keer door en belandde die op MVV-helft in de voeten van de tegenstander.
Verder vond ik Martina erg sterk. (Te) Forse tackel in de eerste helft op de middellijn. Maar verder fel, sterk, solide en sober.
Wat was er aan de hand bij de afgekeurde 1-1? Trok die jongen van Den Bosch? Ik klaag niet over die beslissing van de scheids. Op naar de volgende wedstrijd!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

02 sept 2017 00:15
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV - FC Den Bosch #20
Al met al gewoon een goede overwinning van die vaan us. En die had ook zomaar hoger kunnen, wellicht moeten, uitvallen. De treffer van Den Bosch werd terecht afgekeurd. DE aanvaller duwde Ciranni met 2 handen in de rug weg op het moment dat beiden de lucht ingingen. En dan was die clown ongeveer 2 x zo groot als Ciranni en dan ziet dat er sowieso nog wat onhandiger uit. Dat werkte dus in ons voordeel.
Ik vond MVV met passie spelen, veel druk op de tegenstander, goed hoog druk zetten, fel in de duels en niet te vergeten hele mooie combinaties. Lekker om naar te kijken hoor. Den Bosch viel trouwens zeker niet tegen. Zij probeerden te blijven voetballen, verzorgde opbouw van achteruit, geen blind naar voren jassen; ik vind dat geen slechte ploeg.
En inderdaad voor de 2e keer op rij een prima sfeer in het stadion, een goede wisselwerking tussen ploeg en aanhang. Ik verheug me nu al op de volgende pot. Overigens breken nu wel een aantal weken van de waarheid aan. De beoogde linkerrij-kandidaten kruisen ons pad. Ben benieuwd hoe wij daar doorheen komen. Maar ik heb er vertrouwen in dat wij ons mannetje staan. Ik ben ervan overtuigd dat de tegenstanders met respect naar dit MVV kijken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs, Tuor, Lassie80

02 sept 2017 00:49
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - FC Den Bosch #21
Verdiende overwinning, met name in de eerste helft een bij vlagen zeer leuk spelend MVV gezien. Den Bosch startte wat feller dan wij vond ik, maar na een minuut of 5 nam MVV de teugels in handen. Paar honderd procent kansen gehad, tot uiteindelijk Okita de bevrijdende 1-0 maakte. Heerlijk ingekruld! Daarna eigenlijk geen vuiltje aan de lucht, wedstrijd was volledig onder controle. Jammer dat de 2-0 dan niet valt.

Na rust waren we het even kwijt. Onbegrijpelijke slapte bij een aantal spelers. We mazzelden bij de afgekeurde goal, ik kon het niet goed zien maar het leek me op zijn minst een twijfelgevalletje. Den Bosch speelde vol op de aanval, zonder nou echt kansen te creeeren. Dat gaf ruimte voorin, enkele kansen ook, maar ook een aantal situaties waarin kansrijke situaties gewoon bagger uitgespeeld werden. De afgekeurde goal van ons was met name extreem knullig. Uiteindelijk dan toch de 2-0, op een zeer prettig moment. Daarna was Den Bosch geknakt, lekker om nog 3-0 te maken, altijd een goeie binnenkomer voor een spits, scoren tijdens debuut.

Al met al een dik verdiende overwinning. Qua kansen zijn we nauwelijks in de problemen geweest, al was het ongetwijfeld een heel andere wedstrijd geworden als de 1-1 was goedgekeurd. Den Bosch blijft toch een wat vreemde club. Wij klagen weleens over een gebrek aan namen bij aangetrokken spelers. Daar heeft Den Bosch meestal geen gebrek aan. Ook dit seizoen weer. Van Son, Vossebelt, Verbeek, Biemans, allemaal spelers met een uitgebreide staat van dienst in het voetbal, al was Verbeek geblesseerd. Maar eigenlijk vielen die routiniers vooral op doordat ze constant zeer gefrusteerd oogden, naar teamgenoten, scheidsrechter en tegenstander toe. Dusja, zo zie je maar dat 'namen' ook niet alles hoeven zijn. Maar goed, dat is een andere discussie. Ik vond de scheidsrechter overigens heel okay fluiten. Liet veel toe, maar wist op de juiste momenten toch in te grijpen en kaarten te geven. Ik heb een hekel aan pietluttige scheidsrechters, zoals vorige week bjj Telstar, die bijna elk contact affluiten. Meestal ook funest voor de wedstrijd. Overigens opvallend dat het verslag van het Brabants Dagblad spreekt van een zuivere strafschop die Den Bosch onthouden zou zijn. Vanaf de Boschpoort dacht ik toch duidelijk te zien dat hier sprake was van een onvervalste schwalbe, iets dat de scheidsrechter ook goed zag. Maar goed.

Verrips had weinig te doen, ik kan me zo gauw geen redding herinneren die hij heeft moeten maken. Oogde an sich degelijk, wel weer een aantal onzekere momenten met uitkomen. Mmaae speelde voor rust zeer geconcentreerd, maar vond ik na rust slordig beginnen. Herstelde overigens prima. Ik heb weinig commentaar op de verdediging verder, volgens mij hebben we geen uitgespeelde kans weggegeven. Martina ging verder waarmee hij in de nacompetitie gestopt was, gewoon prima verdedigen en ook voetballend zijn steentje bjjdragen. De beide backs speelden prima. Janssen gaf een paar keer een hele mooie steekpass. Nys en Ippel werkten beide hard, aanjagers op het middenveld, lekker fel! Koolhof speelde de eerste helft goed, na rust wat onzichtbaarder. Vond de wissel in eerste instantie wat vreemd, aangezien hij voetballend gezien tot de betere behoort, maar met Yilderim kwam er wel wat meer power op het midden. Daardoor kregen we de wedstrijd na een twintigal mindere minuten na rust weer wat onder controle. Okita speelde een geweldige eerste helft. Zal niet voor niks zijn dat de linksback van Den Bosch gewisseld werd. Ook de tweede helft was hij constant dreigend. Terechte man of the match. Schroyen werkte hard. Het lijkt wel alsof hij stukken beter speelt als hij zich een beetje boos maakt. Soms mis ik een stukje overtuiging bij hem. Vandaag was dat er absoluut wel. En dan Ogunjimni, miste een paar flinke kansen. Jammer. Maar wat verzet deze jongen een werk. Constant jagen, constant gaten trekken, constant aanspeelbaar, altijd dreigend. Ik denk dat hij in deze wedstrijd meer kilometers heeft gemaakt dan Nkoyi en Verheydt vorig jaar bij elkaar opgeteld in een gemiddelde wedstrijd (zijn natuurlijk ook heel andere type spitsen, maar toch). Golpek vond ik een beetje licbt ogen, maar goed, die jongen heeft tijd nodig aan het niveau te wennen.

Goed, al met al 7 punten en een gedeelde eerste plaats. Uitstekende start. De komende weken volgen een aantal interessante wedstrijden. Graafschap, NEC en Almere uit, jong PSV en Cambuur thuis. Dat zal een aardige indicatie geven waar dit team staat. Zullen zware wedstrijden worden, maar we hoeven voor niemand bang te zijn!
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs, Zoewiezoe, bokkesprongen

02 sept 2017 01:04
Klomeleer
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
MVV - FC Den Bosch #22
Genoten van dit MVV! Strijd, passie en veel beleving. Lekkere wisselwerking tussen publiek en spelers op het veld. Let's go MVV!
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs

02 sept 2017 01:19
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - FC Den Bosch #23
De Geusselt weurd weer e stadion boe de bezeukers weer met ontzag en respek nao tow koume !

Zoewel oppe tribuun es aoch op ut veld !

02 sept 2017 01:47
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
MVV - FC Den Bosch #24
Verrassend. Dit had ik niet zo verwacht. Ook de rest van de uitslagen niet. Top Oss komt eerst voor met 0-2 in Telstar. MVV wist er vorige week niet te scoren. Hoe vreemd het kan gaan. Maar ja wie maalt erom. We staan 1e in de periode :) Nu proberen door te drukken. Hulde!

02 sept 2017 08:19
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - FC Den Bosch #25
Wat een vreemd verslag in dagblad De Leugeneer over Mvv. Gaat meer over Nys dan over de wedstrijd.

02 sept 2017 09:21
Gianni Bruno
Junior Boarder
Junior Boarder
Meer
MVV - FC Den Bosch #26
Begrijp niet dat een aantal mensen twijfelt aan het afkeurenvan de goal van Den Bosch. Vanaf Trepke B was het toch heel duidelijk. Mijn eerste reactie toen die jongen scoorde was: dit kan toch niet. Hij duwt met twee armen Ciranni fors weg. Gelukkig zag de scheidsrechter dit wel goed. Was ook geen enkele aarzeling.

Mestreech, door alle iewen heer
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D., Tuor, Zoewiezoe, bokkesprongen

02 sept 2017 12:04
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - FC Den Bosch #27
Een heerlijke wedstrijd waarin meerdere spelers positief opvielen: Okita op de brommer. Schitterend doelpunt! Janssens was continue bezig met het veld breed houden maar stond verdedigend ook zeker zijn mannetje. Het enige vreemde vond ik dat Ogunjimi niet is gewisseld. Speelde mijn inziens een zwakke wedstrijd. Enkele 100% kansen niet weten te verzilveren. Wel een beer van een vent die het balletje diverse keren door kon koppen of af kon leggen. Lekker druk stadion. Heerlijk!

02 sept 2017 13:01
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
MVV - FC Den Bosch #28

Gianni Bruno schreef : Begrijp niet dat een aantal mensen twijfelt aan het afkeurenvan de goal van Den Bosch. Vanaf Trepke B was het toch heel duidelijk. Mijn eerste reactie toen die jongen scoorde was: dit kan toch niet. Hij duwt met twee armen Ciranni fors weg. Gelukkig zag de scheidsrechter dit wel goed. Was ook geen enkele aarzeling.

Kijk nog maar eens naar de samenvatting (Trepke B / Nu.nl), daar was toch weinig aan de hand!
Maar goed, we zijn zelf vaak genoeg genaaid door de scheids.. zit het nu eens mee. Zal vast en zeker gecompenseerd worden later dit seizoen.

02 sept 2017 13:13
M-MVV
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV - FC Den Bosch #29

jeoff schreef :

Gianni Bruno schreef : Begrijp niet dat een aantal mensen twijfelt aan het afkeurenvan de goal van Den Bosch. Vanaf Trepke B was het toch heel duidelijk. Mijn eerste reactie toen die jongen scoorde was: dit kan toch niet. Hij duwt met twee armen Ciranni fors weg. Gelukkig zag de scheidsrechter dit wel goed. Was ook geen enkele aarzeling.

Kijk nog maar eens naar de samenvatting (Trepke B / Nu.nl), daar was toch weinig aan de hand!
Maar goed, we zijn zelf vaak genoeg genaaid door de scheids.. zit het nu eens mee. Zal vast en zeker gecompenseerd worden later dit seizoen.

Waarom later dit seizoen? Deze was toch geen buitenspel volgens de beelden ...
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Hill28

02 sept 2017 19:48
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV - FC Den Bosch #30
Toch nog even naar de afgekeurde goal van Den Bosch. Ik heb de samenvatting net bekeken. En vanuit het camerastandpunt lijkt er inderdaad eigenlijk weinig aan de hand. Echter ik sta net als Gianni Bruno op Trepke B en daar was een heel ander en duidelijker zicht op de situatie. Die lantaarnpaal van Den Bosch duwt Ciranni overduidelijk met 2 handen weg. Geen enkele discussie over. En de scheids stond in deze dus zodanig opgesteld dat hij dat goed kon zien. Dus wat mij betreft een terechte beslissing van de scheids.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Gianni Bruno

Tijd voor maken pagina: 0.370 seconden