Wanbeleid. Sportief wanbeleid is het gewoon!. In welk onderdeel van MVV je de oorzaak moet zoeken laat ik in het midden, maar dit kun je niet verkopen aan je fans. Dit is bedrog, dit is oplichting, dit is jezelf sportief en financieel de nek omdraaien. De enige twee die een prof niveau haalden waren Van Den Hurk en Koopmans en laatst genoemde voorkwam een monsterscore. De rest had het balgevoel van een zesde klasser. Inspeel passes met het gezicht naar elkaar toe en de bal controleren, allemaal te moeilijk. Het spijt me, dit is geen profvoetbal meer, dit is wat ze in Meerssen ook hebben, en in Heer hebben ze hetzelfde, alleen met wat minder bakstenen eromheen, dat is het enigste verschil.
Waar begint dit wanbeleid? Want ik kom er met mijn verstand niet bij dat Ron Elsen &Co hier zijn goedkeuring aan heeft gegeven aan al deze aankopen/verlengingen. Zo'n stront moet hij toch niet in zijn ogen hebben gehad? Waar komt dit vandaan? Hij heeft twee jaar met deze jongens gewerkt, toen mochten ze nog niet eens invallen, en nu hebben ze opeens een basisplaats en zijn ze klaar voor de oorlog? Een Tuur Houben, een Golpek, een Martina die staat te beachvolleyen, een Aboubakar (die denkt dat hij snel is, maar de grensrechter haalt hem in tijdens zijn acties), een verdediging zo zwak als een kaartenhuis. Een jongen die het voortreffelijk deed als verdedigende middenvelder, die nu van de armoede als centrale verdediger moet acteren,terwijl zijn kracht juist op het middenveld ligt. Een spelbeeld dat al twee jaar roept om vernieuwing, waar niks mee wordt gedaan.
Dan het meesterlijke aanvalsplan die je meestal op zaterdag ziet bij de Bambino's, zo traag, zo onzuiver en doorzichtig. Alles naar voren, en rennen Anthony, rennen jongen! Niemand in dit elftal kan een assist geven, ja één iemand, van den hurk zelf, maar die is juist aangetrokken om zichzelf op een eiland te werken, negen man uit te kappen, en hopelijk klots hij er dan een keer in via de binnenkant van de paal. Fantastische ontwikkelingstrap! Welkom op het eiland!
Is dit wat er over is van drie jaar doorselecteren? Hebben we hier drie jaar op moeten wachten om de amateurs van vroeger te zien falen als basisspelers? De afdankertjes van Fortuna en Belgische derde klassers, de ballenjongens van Standard? Flikker toch op MVV.. Waar zijn die vier ton van Okita? Waar vind ik die stijgende begroting terug op het veld? (Of is Yildirim en Ogunjimi er met dit geld vandoor? )Waar is de vernieuwing langs het veld, de trainer die zich wilt bewijzen? Hoe durf je dit te verkopen. Er zullen vast en zeker weer spindoctoren de bocht om komen gevlogen, die dit kromme hoefijzer weer recht zullen praten als een liniaal, want ja we hebben Brand Bier en gelukkig hebben we de foto's nog uit de seventies. Maar ik ben er klaar mee, met deze armoede, dit butt-plug voetbal en alle excuses erop van: "We hebben geen geld, bla bla bla bla" en iedere uitkomst is de juiste. Flikker op MVV..
Ik hoop dat je vannacht een gangbang mag meemaken 'Boe is dat Feeske', dat hoop ik echt jongen..