Het leuke is dat bij deze soort topics altijd de nadruk ligt op MVV. Begrijpelijk want we zijn hier op een MVV forum. Maar de helft van het verhaal is natuurlijk de tegenstander. En met Den Bosch treffen we een ploeg die niet te peilen is. Club overgenomen door een 24-jarige snotneus die zogenaamd zijn fortuin behaald heeft door oliehandel in Rusland. Alsof het normaal is dat iemand op extreem jonge leeftijd daar miljoenen mee binnen haalt; maar het lijkt alsof niemand echt vraagtekens bij de herkomst van dit geld zet. Herkenbaar gedrag dat ook bij sommige provinciegenoten van ons speelt. Enfin, met dat oliegeld is een berg exotische spelers binnengehaald waarvan de meeste namen, zo niet alle namen, mij niets zeggen. Kunnen we dan iets met de resultaten tot nog toe? Den Bosch staat één punt onder ons en zal waarschijnlijk wel het hele seizoen samen met ons in de brede middenmoot/subtop bivakkeren. Den Bosch won net als ons al drie keer, maar dat was tegen Volendam, Helmond en Jong AZ. In de huidige eerste divisie bepaald geen topploegen. Ze verloren van RKC – die ik ook niet heel hoog inschat – en van Sparta en Almere, die ik inderdaad hoger dan Den Bosch inschat. Ze speelden gelijk tegen Jong Ajax. In de beker uitgeschakeld door Heracles. Zo bekeken allemaal geen schokkende resultaten, typisch middenmoot.
Vorig seizoen wonnen we van Den Bosch met 3-0. Dat was toen de derde wedstrijd van het seizoen en ik ging er eens goed voor zitten. Had toen het idee dat het wel eens een heel leuk seizoen kon gaan worden. Maar na die thuisoverwinning op Den Bosch zou het bijna twee maanden duren voor we de volgende thuiswinst pakten en het seizoen zakte als een slecht gebakken soufflé in elkaar. 3-0 zal het vanavond niet worden, voor mijn gevoel kan het vanavond alle kanten op. Maar als MVV-fan zet ik in op een 2-1 overwinning met de laatste tien minuten ouderwets billenknijpen en de zege met moeite over de streep trekken. Drie punten zijn ook erg welkom aangezien er de komende weken een aantal zwaardere tegenstanders op het programma staan.
A propos, die spits van Den Bosch, Sappinen, scoort gemakkelijk. Prima spits. Komt van een club en heeft als makelaar een kantoor dat bij Vitesse al veel zaken deed met Jordania senior. Dat kantoor is al meermaals voor belastingfraude veroordeeld, ook voor een transfer met Vitesse. Den Bosch is gewoon de volgende tak van een geldwitwascarrousel van een hele serie clubs. Maar als je zoiets hardop zegt, ben je natuurlijk een Calimero en een jaloers figuur.