FC Volendam - MVV 09-11-2018

08 nov 2018 19:40
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
FC Volendam - MVV 09-11-2018 #1
24 uur voor de match en geen topic wederom.

Veel blessures, ippel geschorst, vroeg donker. Mooi recept voor de eerste 0 punter in uitmatch, we gaan t zien!

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2018 08:12
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
FC Volendam - MVV 09-11-2018 #2
Op zich sowieso best een prestatie om in november nog altijd geen uitwedstrijd in de competitie verloren te hebben. Zou mooi zijn om dat nog even vol te houden. Volendam staat onder ons, twee puntjes. Begonnen dramatisch aan de competitie met twee punten uit de eerste zes wedstrijden. Hans de Koning werd teruggehaald als trainer (en niet onbelangrijk: Cas Peeters werd eind augustus gehaald) en de zes wedstrijden daarna pakte Volendam twaalf punten zonder te verliezen. Die zijn dus in vorm. Al kwamen hun overwinningen tegen RKC, Jong Ajax en Dordrecht, niet echt de hoogvliegers dit seizoen. Maar dat is MVV zelf ook niet.

Ik teken voor een puntje, hopelijk weet MVV ons weer eens positief te verrassen, maar ik reken er niet op. 1-1 zou al mooi zijn.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

09 nov 2018 21:23 09 nov 2018 21:26 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
FC Volendam - MVV 09-11-2018 #3
Ach ja de selectie is ook zo breed,iedereen bevestigde van bestuur en technische staf(zelfs spelers) dat de selectie nog lang niet compleet was,onder welke steen hebben zij gelegen?....oja dezelfde als de laatste jaren....gr opa.

Ps SCOREND VERMOGEN dan zal ik het maar op mijn verlanglijstje zetten...sorrie voor de caps waren ff mijn emoties.

....

09 nov 2018 21:50
Robin
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
FC Volendam - MVV 09-11-2018 #4
Wie is mbuyamba??

DDeDD, MVV, Door Dik en Door Dun!

MVV, Door Dik En Door Dun

09 nov 2018 22:13
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
FC Volendam - MVV 09-11-2018 #5
Ja hoor heerlijk die veertiende plaats voelt echt vertrouwd!
Was ook de verwachting bij de meeste supporters...het enigste wat het bestuur maar hoefde te doen was de selectie breder en sterker maken en die onmogelijke afmaker!
Ik word zelfs al moe als ik nog iets moet posten,hebben we nog wel een toekomst...hulde aan al die diehards op de tribuun...maar het blijft niet duren.
Word het troosteloos dit seizoen dat zelfs telstar ons gaat ontstijgen?
Bestuur geef openheid van zaken...wie neemt er eigenlijk bij jullie de beslissingen...blijft het dikke sigaren roken en een goede whisky net als 40 jaar tot langer geleden,het verschil is wel dat we toen wel in de eredivisie hebben gevoetbald, en het nu een vraag is of we ooit bij de bovenste 5 in de eerste divisie eindigen meer verwacht ik met dit beleid totaal niet,ik ga stoppen anders type ik dalijk een bestseller...gr opa.

....

09 nov 2018 22:53 09 nov 2018 22:58 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
FC Volendam - MVV 09-11-2018 #6
Tja. Weer met lege handen. Vond ons niet eens perse heel veel minder dan Volendam. Maar dat leek misschien vooral zo omdat die zich niet extreem hoefden in te spannen de eerste 75 minuten. Die eerste vijf kwartier kunnen van onze kant in drie woorden worden samengevat: kansloos, machteloos, hopeloos. Volendam had in feite aan drie momenten genoeg, drie goals door geblunder achterin. Centrum zonder Shermar oogde zeer kwetsbaar. En drie momenten van inspanning is tegen ons genoeg, want we creëerden weer eens nauwelijks kansen. Om gek van te worden. Voetballend is het zo bedroevend slecht. Dan loopt er weer een buitenspel, dan maakt er weer een een domme overtreding, voorzetten zijn standaard kut en passes vrijwel constant te hard, te zacht, achter de man of op het verkeerde been. Daardoor loopt elke aanval traag en stroperig. En is de pass goed dan hebben sommige spelers 2, 3 handelingen nodig om een bal te controleren. Na de 3-0 liet Volendam de teugels vieren. Uiteindelijk kwamen we toch nog terug in de wedstrijd na een knappe goal van van den Hurk. Daarna drongen we meer aan, en werd het spel iets beter, geïnspireerd door Reck en Everaers die fel invielen. Echte kansen kregen we verder niet. Dat het nog spannend leek te worden was pure mazzel, die 3-2 was een soort van herhaling van Jerry Taihuttu tegen AZ in 98-99. Maar in de resterende 10 minuten hebben we geen kans meer gehad, omdat Volendam toen weer wakker was.

Tekenend voor de voetballende kwaliteit die we hebben was toch wel een vrije trap die we kregen in de 94e minuut, vlak over de middenlijn. In plaats van die bal de zestien in te pompen werd geprobeerd een soort diepe een-twee op te zetten, met als gevolg een veel te harde dieptepass die over de achterlijn eindigde. Door de matige stream kwaliteit kan ik niet over individuele spelers oordelen, maar sommigen hebben gewoon helemaal niks op dit niveau te zoeken. Wat het des te irritanter maakt is dat je gewoon ziet dat we met iets meer kwaliteit zouden winnen vanavond. Natuurlijk hadden we vanavond te maken met een aantal belangrijke afwezigen. Dat is voor de meeste clubs van ons niveau moeilijk op te vangen. Tegelijkertijd is het pijnlijk dat we net als vorig jaar compleet tandeloos zijn aanvallend en de selectie weer te smal is. Er gaat wat dat betreft toch echt iets mis in het aantrekken van spelers.

Tegen Jong PSV, Helmond, Sparta en vandaag hadden we met meer mazzel en vooral kwaliteit minimaal 8 en misschien wel 10 punten kunnen hebben gehaald. Het zijn er 2 geworden. Vorige keer liet de aanval het op de cruciale momenten afweten, deze keer stond de verdediging 3x te slapen. Elke keer is het wel iets, had er meer ingezeten, enzovoort. De realiteit is dat we helaas inmiddels flink aan het zakken zijn op de ranglijst. Gelukkig staat alles nog redelijk dicht bij elkaar. Volgende week moet gewonnen worden. Dat was altijd al zo natuurlijk, maar is nog eens extra belangrijk om aansluiting te behouden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Jacques, Lassie80, Zoewiezoe

09 nov 2018 23:51 09 nov 2018 23:52 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
FC Volendam - MVV 09-11-2018 #7
Tsja wat kun je nu eigenlijk zeggen over deze wedstrijd met zo veel afwezigen. Velen hadden geen hoge verwachtingen en dat bleek ook terecht.
MVV heeft een ploeg die (mits compleet) af en toe aardig kan voetballen, als de bal dan een keer goed valt kunnen ze ook wel eens niet verliezen. Veel meer kun je niet verwachten de rest van het seizoen tenzij er 2 a 3 gerichte versterkingen komen in de winterstop. Je kunt je afvragen of het wel verstandig is om daar geld aan uit te geven.

Ik zie het duister in tegen r*da. een gelijkspel maximaal.

10 nov 2018 00:39
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
FC Volendam - MVV 09-11-2018 #8
Het was weer zo'n avond. Troosteloze bedoening in het Kras Stadion. Als je goed zou tellen tik je misschien de 1000 toeschouwers aan.....betaald voetbal op het 2e nivo in ons kikkerlandje. Ook de bezetting in het uitvak is wel eens beter geweest. Maar die paar die er maar waren hebben zich in ieder geval wel nog af en toe laten horen. Op het veld een zwaar gehavend MVV tegen een ploeg in vorm. Tenminste afgaande op hun resultaten van de laatste weken.
Maar het nivo van beide kanten was mager. Volendam komt op voorsprong ja. Een goede voorzet vanaf de achterlijn en die flipper krijgt hem goed op zijn kop en hij vliegt zo de kruising in. Koopmans was kansloos. Ik vond Lavalee vandaag wel erg matig. Heb hem dit seizoen toch betere wedstrijden zien spelen. Af en toe oogt het best aardig wat we laten zien maar het is gespeend van echt gevaar. En als er al iets dreigt te ontstaan is met name slordigheid de boosdoener. Tuor heeft daar helemaal gelijk in, we maken zelf gewoon simpel teveel onnodige fouten. En zijn voorbeeld van de laatste vrije trap is tekenend. Gooi die bal achter in de 16 en hoop op de kluts, handsbal of domme overtreding......
Maar goed. Volendam is geen hoogvlieger en we hadden daar vanavond, zelfs met het gemis van een stuk of 5 basiskrachten , minimaal een punt moeten meenemen. Dat de ongeslagen reeks in uitwedstrijden een keer eindigt is ook normaal maar dat had vanavond uiteindelijk niet gehoeven. En gvd 3 kopdoelpunten tegen. Het moet niet gekker worden.
Ik vond overigens de invalbeurten van Reck en met name Everaerts niet verkeerd. Er kwam in ieder gval wat schwung in het elftal. De laatste wissel ken ik niet. Een hele grote jongen! Dan zou je toch verwachten dat je die probeert oorlog te laten maken voorin. Dat lukte niet...

Volgende week is natuurlijk wel de uitgelezen kans om iets recht te zetten. ;-)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80, M.V.V. 1902

10 nov 2018 00:46
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
FC Volendam - MVV 09-11-2018 #9
Vooraf gehoopt op minimaal een puntje. Zeker gezien de goede balans dit seizoen in uitwedstrijden.
Ik heb flarden gehoord via de radio en lees hier bijv. de analyse van Tuor. Daar word ik niet vrolijk van. Je staat nu op vier punten van een playoffplek en op vijf punten van Roda. Jammer, want als je minimaal een punt had gepakt en Roda had verloren was het volgende week spannender geweest. Laat onverlet dat je zondag niet mag verliezen. En dat betekent dus dat er genoeg huiswerk te doen is komende week.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

10 nov 2018 00:59
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
FC Volendam - MVV 09-11-2018 #10
Hahaha net de persconferentie gezien. Zegt die persman van Volendam dat er 2700 toeschouwers waren. Die tellen daar dus nog veeeeeeeel slechter daan die vaan us…….wat een giller. 1000. Meer waren er niet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

10 nov 2018 08:20
RedWhiteArmy
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
FC Volendam - MVV 09-11-2018 #11
Over een paar weken zit je in een lege Geusselt! En met dit bestuur / trainer / spelers zullen er volgend seizoen een hoop supporters hun SC niet verlengen. Maatschappelijk MVV!! Hoofdstad van Limburg en kijk waar we staan.

10 nov 2018 13:17
RedWhiteArmy
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
FC Volendam - MVV 09-11-2018 #12
Jongens, MVV leeft toch helemaal niet meer op dit moment. Kijk naar de reacties tegen een Volendam. Over en sluiten dit seizoen. En een 8e plaats play offs??? Zegt genoeg over deze Mickey Mouse competitie. Verdienen ze, net als vorig jaar niet! Spijt me maar ik kan echt geen positieve zaken over MVV aanhalen waar ik blij van zou worden.

Tijd voor maken pagina: 0.312 seconden