>
Ontvangen bedankjes 5000
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Schapendonk schreef : Waarom kan Croux nog niet meedoen? Ik snap dat hij nog kennis moet maken met de groep, en dat hij nog niet het volledige wedstrijdritme heeft. Maar even 15 minuten of 20 minuten meedoen, lijkt me niet verkeerd. Of zijn er andere dingen die nog afgewikkeld moeten worden.
Jacques schreef : Wat mij betreft vol op de aanval beginnen, zorgen dat je snel op 1-0 komt en je kunt de wedstrijd relatief gemakkelijk uitspelen.
Het lijkt er op dit moment op dat de ploegen om ons heen allemaal een stuk sterker voor de dag komen dan in de eerste ronde en omgekeerd dat de top vijf ploegen, met uitzondering van Twente, allemaal hun beste vorm wat kwijt zijn en veel punten verspillen. Hoe het er nu naar uitziet, haakt Telstar (16e) af in de play-offs-strijd, maar doet alles wat daarboven staat volop mee. Achter ons staan nog drie echte PO-ploegen, zou je zeggen (NEC, Almere, Volendam in iets mindere mate). Ploegen als Eindhoven en RKC zijn echter heel sterk uit de winter gekomen en stijgen als een speer op de ranglijst. Volgende week met Top Oss volgens mij een belangrijke wedstrijd tegen een tegenstander die nu nog voor ons staat, maar die we volgens mij zeker achter ons moeten laten als we in aanmerking willen komen voor de PO`s. Hopelijk voor ons houden Den Bosch en Go Ahead hun mindere vorm nog even vast, want dat zijn twee verplaatsingen waar we na Jong Utrecht naartoe moeten. Ik moet trouwens toegeven dat ik stiekem wel een beetje lonk naar de derde periode gezien ons relatief eenvoudige programma. Als we in die twee uitmatchen pakweg 4/6 pakken en we pakken nu nog 4 (liefst 6) punten tegen Oss en Jong Utrecht, eindigen we de periode met twee thuiswedstrijden tegen Almere en wellicht rechtstreekse concurrent RKC. Maar nu loop ik misschien wel heel erg op de zaken vooruitJacques schreef :
Jacques schreef : Wat mij betreft vol op de aanval beginnen, zorgen dat je snel op 1-0 komt en je kunt de wedstrijd relatief gemakkelijk uitspelen.
Ok, dit werkt dus! Ron leest blijkbaar mee! Wat mij betreft volgende week tegen Top Oss met 0-6 winnen!
Ik vond Telstar iets beter dan Helmond Sport, je zag dat Telstar over de grond wil voetballen, er zit een idee achter. Maar heel veel beter waren ze ook niet, ze leken bijna alles te gokken op ingevingen van Terell Ondaan, die naar mate de wedstrijd vorderde alleen maar gefrustreerder raakte en meer met het publiek dan met voetballen bezig was. Matige rommelige wedstrijd, maar ja, je staat na 20 seconden voor (of zo, geen idee wat het precies was dank zij een niet werkend scorebord). Die vroege goal beïnvloedt de wedstrijd natuurlijk behoorlijk, de angel was er meteen uit.
Schroijen viel me tegen, maar dat heb je als vleugelspeler nu eenmaal af en toe. Blijft toch een alles of niets speler. Zag ook dat als Joeri vanaf rechts kwam (wat maar weinig gebeurde gisteren, voorbereiding op komst Croux?), hij al snel dubbele dekking kreeg van Telstar. Mooi dat we vanaf volgende week twee vleugelspelers hebben die gevaarlijk zijn, als tegenstanders beiden dubbele dekking gaan geven dan komt er veel ruimte voor Van den Hurk, Déom en Holtby. Ik verwacht dat Martina en Kostons kind van de rekening gaan worden, en Ippel en Croux er in komen. Nys kan zijn basisplaats wat mij betreft ook even vergeten... Maar Elsen kennende kan hij ook heel goed het winnende team laten staan. Ander opvallend iets: Hawbir kwam wel erg opgefokt het veld in, die had er zin in, tot nadeel van de enkels van zijn directe tegenstander...
Volgende week Oss, die wonnen sinds november enkel nog bij laagvlieger Dordrecht. Maar ja, daar winnen betekent drie keer op rij winnen en dat lukte MVV eerder dit seizoen tegen nummer laatst Jong AZ niet eens. We staan momenteel niet op een play-off plaats, maar tegelijkertijd maar vijf punten van overslaan eerste ronde play-offs. Als we winnen van Oss, gaan we Oss voorbij in de stand. En met de overwinning van gisteren hebben we acht (8!) punten meer gehaald in precies dezelfde wedstrijden vorig seizoen. Vorig jaar verloren we in Oss. Het voelt nog altijd niet zo aan, maar het gaat statistisch gezien helemaal niet zo slecht dit seizoen. Als we dezelfde resultaten halen als vorig seizoen (wat echt niet gaat gebeuren, ik weet het), dan kom je op 58 punten uit aan het eind. Laatste seizoenen steevast goed voor een zesde, zevende of achtste plaats en vaker wel dan niet overslaan eerste ronde play-offs. Ik kan het me nauwelijks voorstellen dat we die eerste ronde mogen overslaan, maar het zou tegelijkertijd ook geen gigantisch wonder zijn. Drie punten pakken in Oss zou wel heel erg helpen!