Go Ahead mist waarschijnlijk twee ervaren krachten, Veldmate (broertje van die van ons van vroeger) en Stans.
www.destentor.nl/ga-eagles/ga-eagles-moe...jKpNYwAr3n4DB6q7Hz5k
Daarnaast is Verheydt volgens mij sowieso nog geblesseerd.
Go Ahead staat natuurlijk niet voor niets vierde, ijzersterk aan het seizoen begonnen. Maar vergelijkbaar met ons twee seizoenen geleden kwam al richting de winterstop de klad er een beetje in en na de winterstop is het daar gewoon slecht. Sinds de winterpauze twee overwinningen, twee gelijke spelen en drie nederlagen, gezien het budget, de selectie en de ambitie is dat te weinig voor Go Ahead. Zal ook wel goed komen, die halen sowieso de play-offs en verwacht zelf dat ze genoeg punten halen om de eerste ronde over te slaan. Net als wij twee seizoenen geleden. Maar laten we hopen dat MVV kan profiteren van de vormdip die daar wel degelijk heerst. 10 doelpunten tegen in de laatste twee wedstrijden... Je kunt ergens dus verwachten dat Go Ahead de accenten op de verdediging gaat leggen om in ieder geval niet nog een doelpuntenregen tegen te krijgen. Van de andere kant wil het thuispubliek aanvallend voetbal zien, gaan als de brandweer is het devies in Deventer. Dat biedt kansen voor ons om in de omschakeling toe te slaan.
Bij Go Ahead de nodige bekende namen. Verhulst op doel kennen we natuurlijk nog. Lelieveld en Baas normaal gezien de vleugelverdedigers, met Bosz (zoon van) naast Veldmate centraal - maar vrijdag waarschijnlijk dus niet, Bliek zal hem wel vervangen. Biedt wat mij betreft kansen, Bosz is meer de opbouwende verdediger waar Veldmate de sloper is. Bliek vind ik minder sterk dan Veldmate. Zullen hun handen vol hebben aan Van den Hurk.
Op het middenveld meestal Van Moorsel, Backx, Van der Venne en Stans - die kunnen allemaal scoren en/of een assist geven. Vervelend middenveld om tegen te staan. De laatste weken speelde Van Moorsel als een valse spits, benieuwd of dat zo blijft of dat Van Moorsel terug naar het middenveld gaat als vervanger van Stans. Voorin Langedijk en Navratil, als Van Moorsel terugschuift naar het middenveld zal een Werkhoven of Pauwels wel de kans in de spits krijgen. Daar hoeven we niet van wakker te liggen, al scoorde Pauwels wel in de Geusselt eerder dit seizoen. A propos, Van Moorsel was dus die speler die niet op het wedstrijdformulier stond bij de thuiswedstrijd. Behalve dan op het wedstrijdformulier dat de vierde man op magische wijze in een droom gezien had, toen hij thuis achter de computer weer eens op Roda-fansites aan het surfen was.
Het klinkt wellicht gek, maar de aanval van Go Ahead is niet de gevaarlijkste kant van de ploeg, dat is heel duidelijk het middenveld. Al is Navratil, de rechtsbuiten, ook een handenbinder. Qua voetbal wat anders dan tegen een Den Bosch, Jong Utrecht of Telstar waar nadrukkelijk het gevaar van de aanvallers komt. Benieuwd hoe MVV daar mee omgaat.
Zoals ook al door anderen opgemerkt doen we het bijna altijd slecht uit bij Go Ahead. Volgens mij maar vier keer gewonnen in Deventer, en dat terwijl we sinds de jaren 60 bijna ieder seizoen tegen elkaar spelen. De laatste overwinning dateert uit 2002. Toen was de junior in onze selectie, Mbuyamba, maar liefst 2 maanden oud... Tijd om die statistiek te veranderen!
Ik ben dik tevreden als we een puntje pakken. Maar heel stiekem zou een overwinning natuurlijk extreem gunstig zijn gezien het zware programma van bijna iedere concurrent. Zoals al eerder gezegd: als alles vrijdag goed valt, kunnen we op maar twee punten van de tweede plek komen te staan. Waanzin.