Heren, zelfs Christiano Ronaldo mist penalties, en dan zijn ze in de Fiat fabrieken in Italië helemaal om te verrekken als dat gebeurt. Aan Joeri zit een ander, wat maatschappelijker prijskaartje, dat kan gewoon gebeuren. Kop op, de volgende keer gaat ie er misschien wel weer in.
Wat me opvalt is dat bij MVV alleen de speler die de bal heeft, degene is die in beweging komt bij een aanval. De rest staat star in formatie, komt niet voor zijn man, of loopt niet de diepte in. Wanneer dat wel gebeurt (via een doorschuif actie van Schroijen of Houben) dan ontstaan er ook meteen kansen. Maar gisterenavond op de rechterflank kom je een paar keer in een 3 tegen 3 situatie en dan staat het gewoon vast, want niemand maakt het Volendam achterin moeilijk door in of bij te schuiven, of heeft het vernuft en de durf om zijn man te passeren. Na de 70e minuut zat MVV er conditioneel doorheen, en daarmee eindigde de aanvallen en ook de wedstrijd. Ik weet niet of het een conditionele wissel was van Houben, maar ik had eerder Kostons of Croux gewisseld, omdat die zeer vermoeid oogden in de tweede helft. Ippel kwam niet meer verder dan de middenlijn, dus het gat werd alleen maar groter. Aboubakar valt op een tijdstip in dat alle bruggen naar het aanvals-eiland al zijn ingestort, het is moeilijk om hem daarop te beoordelen.
Tegen deze tegenstander had Gunst (achteraf gezien) prima mee kunnen spelen, en had Schroijen gewoon in aanvallende rol kunnen spelen. Want het was uiteindelijk Martina die daar aan de noodrem trok bij een uitbraak van Volendam, niet Schrojien. Dan had je denk ik een hele andere wedstrijd gehad, nu maakten we het de achterhoede van Volendam amper moeilijk. En roepen we dit zelf over ons af.
Dit hadden drie punten moeten zijn (Eén van de laatste die je vooraf op papier zou invullen.). NEC, Cambuur, Sparta en Jong Ajax zijn normaliter 0 punten wedstrijden. Blijven nog 9 te halen punten over, waarvan 3 punten tegen een directe concurrent (Eindhoven), zou het genoeg zijn? Of hebben we thuis gewoon veel te weinig gewonnen dit seizoen?