Nou, hebben we toch leuk drie dagen boven Roda gestaan.
Bij Sparta kan je vrij kansloos verliezen, dat is verder nauwelijks de moeite waard om te benoemen. Maar zoals anderen stoor ik me toch aan kleine dingen. Als ik op dit moment de beste speler van het seizoen moet kiezen, kom ik uit op Koopmans of Lavalée – met de duidelijke kanttekening dat Lavalée dat centraal achterin is en niet op de vleugel. Centraal achterin ontzettend goed, linksachter matig. Vaker kunnen zien dit seizoen, bijvoorbeeld tegen Jong PSV thuis, dat hij moeite heeft met die positie. En dan toch laten starten op linksachter. Ik kan daar met mijn hoofd niet bij. Tegen fucking Veldwijk, waarschijnlijk de beste afmaker in de 16 van de hele competitie, zet je je beste centrale verdediger op de flank… De invalbeurt van onze jongeling als extra slot op de deur kon ik ook niet volgen, althans zeker niet omdat je duidelijk zag dat het team geen idee had hoe dit in te vullen. Dat Elsen in april nog dit soort dingen probeert baart me wel een beetje zorgen.
Qua wedstrijd verder eigenlijk niet boeiend. Je weet dat je in dit soort wedstrijden maar twee leuke kansjes krijgt, als die er niet in gaan kun je het vergeten. Zoals al gezegd, bij Twente en Den Bosch vallen die kleine kansjes wel binnen en ga je er met de punten vandoor, dat lukte gisteren niet, jammer maar helaas, dit is niet de wedstrijd waar het seizoen op slaagt of faalt. Schiet je per ongeluk wel de bal binnen voor rust en sta je meteen na rust wat beter op te letten, dan is Ron opeens de briljante tacticus, zo hypocriet is het nu eenmaal.
Ik houd mijn hart vast voor vrijdag. Niet omdat we nu toevallig van Sparta verliezen. Maar Eindhoven is in bloedvorm, staat maar twee punten onder Sparta in de stand sinds de winterstop, pakt veel punten in uitwedstrijden (zijn ons in die tabel inmiddels op doelsaldo voorbij) en scoort er op los de laatste weken. Als je “gewoon” thuis wint van Almere en Volendam stond je zevende en ging je met vertrouwen die wedstrijd tegen Eindhoven in, keek je omhoog richting overslaan eerste ronde play-offs. Nu ben je angstig omdat je bij verlies tijdelijk (?) afhaakt in de strijd om de play-offs. Als we winnen ziet het er weer heel anders uit natuurlijk. De eindsprint mag nu beginnen. Maar de voortekenen wijzen net zo goed op een RKC-thuis scenario…
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.