Niet dat ik er nou zo gigantisch naar uitkijk, maar toch maar een voorbeschouwingkje voor de wedstrijd tegen Jong Ajax. Jong Ajax is het seizoen redelijk wisselvallig begonnen, net als vorig seizoen lijkt het geen kampioenskandidaat te worden. Maar laat dat je niet misleiden; vorige week tegen Go Ahead – op vrijdag - stonden er met Kotarski, Pierie, Méndez, Traoré en Kühn vijf spelers op waarvoor een miljoenenafkoopsom is betaald. Op de bank nog Bandé, daar betaalde Ajax 8,5 miljoen voor. Daarnaast nog een huurling van Chelsea in de basis, en grote talenten als Gravenberch, Ekkelenkamp en Eiting.. Die vrijdag niet gespeeld, maar in eerdere wedstrijden wel: Kjell Scherpen, vorig seizoen hele seizoen eredvisie gekeept. Groot talent Noa Lang, en miljoenenaankopen als Jensen en Danilo (beiden geblesseerd). Ten slotte nog Brian Brobbey die twee keer inviel, dat schijnt de nieuwe Patrick Kluivert te zijn, maar ik geloof dat die ook geblesseerd is. Als Jong Ajax iedere week in deze samenstelling speelt raken die jongens ingespeeld, gewend aan het niveau en worden slapend kampioen.
Kotarski en Ekkelenkamp zaten woensdag tegen Fortuna op de bank en Gravenberch mocht zelfs invallen. Kleine hoop dat die jongens daarom vanavond thuis mogen blijven, maar Gravenberch speelde tot nog toe al iedere minuut en Scherpen en Kotarski verdelen alle minuten dus reken maar gewoon op een sterk Jong Ajax.
Over MVV is al meer dan genoeg gezegd. Tegen een ploeg als Jong Ajax kan het standaard riedeltje van stal: op techniek win je het niet van deze mannen, op snelheid waarschijnlijk ook niet. Flink aanpakken, de duels opzoeken, dat is waar ze vaak slecht tegen kunnen. Strijdlust. Daar maak je een kans mee.
Mijn voorspelling? MVV verrast vaak genoeg na een slechte serie met een onverwachte overwinning. Maar dan zal er echt uit een ander vaatje getapt moeten worden dan afgelopen weken. Ik teken voor een 2-2 gelijkspel.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.