Hill28 schreef : Doe eens normaal man.
https://youtu.be/bh8YyqqbuNA
Had niet verwacht dat ik me zo gefrustreerd en kwaad zou voelen na deze toch ingecalculeerde nederlaag. Ik wilde eigenlijk niet gaan naar dit troosteloos affiche maar kreeg het niet voor elkaar om thuis te blijven. Aanvankelijk had ik daar weinig spijt van want het was al een stuk beter dan tegen Telstar. Maar daar koop je natuurlijk niks voor.
Kijk, ik geloof ook niet dat Usta een geweldenaar is en deze club eventjes naar het hoogste niveau gaat tillen. Maar er is een verschil tussen het het zoeken van één zondebok en deze koste wat kost aan de schandpaal willen nagelen of er wat nuance en redelijkheid aan toe te voegen. Zijn er overigens trainers die vóór dat ze ergens hoofdtrainer geweest zijn wel al iets gepresteerd hebben dan? Zou ik razend knap vinden. Ook ik begrijp te vaak zijn keuzes niet, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat als hij zou doen wat wij graag willen zien we wel opeens gaan winnen. Dat wij een hoop kansen om zeep helpen én jong Ajax wel effectief is daar kan een trainer niet heel veel aan doen, is mijn mening.
Enfin, tot nu toe een bar slecht seizoen met idem resultaten, de winst tegen Roda het enige hoogtepunt. Als die niet gewonnen was had het er helemaal slecht uitgezien. De twee wedstrijden waarin het beste veldspel wordt vertoond (go ahead uit en gisteren) verlies je beide. De een met 3 tegendoelpunten en de andere met 4. Dat MOET beter. Zo veel is duidelijk.
De vraag is dan, zien we perspectief? Ja, want als Mahmutovic terug is heb je kans (let op: geen garanties, ik wens hier niet op afgerekend te worden) dat het achterin beter staat en we minder tegentreffers gaan incasseren. Als Goppel elke wedstrijd zoveel inzet en diepgang toont kunnen we daar echt nog wel plezier aan beleven. Die voorzetten gaan een keer goed vallen. En er is nog heel veel te wisselen. Dat moet Usta langzaamaan misschien ook maar eens gaan doen. Verdedigend kunnen we in deze opstelling duidelijk het verschil niet maken, waarom dan niet wat meer aanvallend vermogen brengen met Kot en/of Holtby?
Ik ben een fan van Hurk, maar had gisteren wel een aantal keer een oogklep op zijn rechteroog. Had bijna alleen oog voor Goppel op links. Vind ook dat hij wel erg veel aan verdedigers gaat hangen terwijl hij er ook eens voor kan kiezen om van die speler weg te blijven, dan wordt het kaatsen een stuk makkelijker.
Viel mij overigens op dat best een aantal mensen op de tribune juist veel aan het klagen waren over Goppel. Daar begrijp ik nou echt niks van. Nee het is geen speler met een fluwelen touch maar wel iemand met veel diepgang, ontzettend rap (is hij überhaupt een keer niét langs zijn directe tegenstander gerend toen hij diep werd gestuurd?). Daardoor wordt onze spits direct weer meer in het spel betrokken en kan er tenminste gevaar gesticht worden. Ook als het voetballend niet loopt moet dit een wapen kunnen zijn. Ik zou hem voorlopig nog wel in de basis willen zien.
Hopelijk gaan we ergens gedurende dit seizoen een ijzersterke reeks neerzetten. Die gaan we namelijk hard nodig hebben. Volgende week nog een grote kans op drie punten en daarna wordt het weer héél lastig met achtereenvolgens Cambuur thuis, Excelsior thuis en NEK uit.
@roed en wit 70, jij begrijpt de boycot niet? Voor hoeveel miljoen aan spelersmateriaal stond er gisteren op het veld bij deze (beloften) ploeg?
Ik heb de cijfers niet paraat maar ik gok dat dat wel neerkomt op circa 15 miljoen. Juist ja, ruim 4 keer onze totale begroting. Zo'n boycot gaat natuurlijk niks uithalen, die beloftenelftallen blijven er gewoon in. In die zin kan en mag je er natuurlijk wat van vinden. Ik zou liever ook wél sfeer, support en gezang hebben bij deze wedstrijden. Maar ik begrijp de boycot wel. Het zijn gewoon Karel Utrecht Theodor wedstrijden. Een supporters(groep) op elk ander deel van de tribunes dat niet voor sfeer zorgt komt misschien niet meer na 4 of 5 nederlagen op rij, daar hoor je dan niemand over omdat het niet opvalt. Deze groep heeft uit bepaalde principes besloten om niet meer naar deze wedstrijden te komen, maar is tegelijkertijd de groep die in alle andere 19 wedstrijden van het seizoen voor sfeer en support zorgt.