Enfin na een lange week met allerlei wilde speculaties dan vanavond weer eens aandacht voor waar het om draait. Voetbal. Alleszins redelijke pot gezien waarbij we verdiend hadden te winnen.
MVV speelde redelijk teruggetrokken, maar probeerde bij momenten druk te zetten, en zeker naarmate de eerste helft vorderde gebeurde dat steeds meer. Echt veel kansen zijn er voor rust niet geweest, maar dat gold ook voor Cambuur. Voetballend zag het er bij momenten niet onaardig uit. Met Holtby en Kot stond er simpelweg veel meer voetballend vermogen op. Doodzonde dat die tweede er vroegtijdig af moest, als het zijn hamstring is zijn we hem voorlopig kwijt. Natuurlijk ging nog lang niet alles goed. Maar het is gewoon een ernstige blunder van Usta geweest dat hij na sluiten van de transfermarkt is gaan sleutelen aan het elftal en spelers als Holtby, Kot en Deom ernaast heeft gezet.
Na rust waren we de betere ploeg. Kansen genoeg gehad, om nog maar te zwijgen van het aantal matig uitgespeelde aanvallen. Buitenspelgoal leek me terecht afgekeurd. En uiteraard ook weer de inmiddels bijna traditionele bal op het aluminium (4e keer in 3 wedstrijden). Helaas was na het uitvallen van Holtby de aanvallende koek op. Jammer, want met een punt krijgen we echt te weinig.
Hoe dan ook, vanavond biedt perspectief. Reëel gezien liegt de ranglijst natuurlijk ook gewoon, we hebben echt meer kwaliteit dan plek 19. Met wat meer mazzel en minder geblunder hadden we de afgelopen 3 wedstrijden 7 punten gepakt. Ook tegen Helmond en Jong Ajax hebben we bij vlagen goed spel op de mat gelegd. Goed, koop je niks voor achteraf. Maar als we op deze manier doorgaan gaan we zeker punten pakken. Dan moet het dus wel afgelopen zijn met de constante ongedwongen wisselingen in de basis. Jongens als Deom, Holtby en Kot moeten gewoon altijd spelen.
Paar losse pmerkingen, waarvan veel al gezegd is:
- Ik vond Goppel juist helemaal niet zo geweldig. Let wel, hij heeft keihard geknokt en er gaat dreiging van hem uit, dat is top. Maar voetballend is het echt heel beperkt, daar zit zo veel meer in. Goed, als hij de gretigheid van vandaag doortrekt dan komt dat ongetwijfeld wel.
- Vond sowieso het elftal gretig ogen en een flinke portie werklust tonen. Kan nou niet zeggen dat ik een team heb gezien dat niet meer voor de trainer wil spelen.
- Kostons speelde heel behoorlijk als verdedigende middenvelder, zeker in aanmerking nemend dat dat niet zijn plek is, al mist hij soms net de voetballende finesse.
- Van Acker speelde prima centraal achterin. Ik vind Shermar een heel aardige verdediger en denk dat van Acker nog beter tot zijn recht komt op de plek van Kostons vanwege zijn grotere voetballende vermogen. Maar het is goed om te weten dat we met van Acker een prima alterntief voor achterin hebben.
- Van den Hurk daarentegen was zeer ongelukkig vandaag. Paar aardige mogelijkheden gehad maar het was het allemaal net niet.
- Last speelde alsof hij al jaren in het eerste zit. Klasse! Niet meer dan terecht achteraf dat hij verkozen werd boven Gunst. Ook Everaers viel prima in. Terecht dat hij de voorkeur kreeg boven Vlijter. Om eerlijk te zijn heb ik de Schroyen van de afgelopen weken nauwelijks gemist deze wedstrijd.
- Bertrams straalt rust en zekerheid uit en wat is het een verademing om weer eens een keeper te hebben die ook een fatsoenlijke pass kan geven.
- Scheidsrchter Oostrom floot over het geheel genomen een redelijke wedstrijd, al begon hij zeer matig. Was het een overtreding na een kwartier en dus doorgebroken speler en rood? Moeilijk te zeggen. Maar het blijft zuur dat vorige week een situatie als deze onterecht wel zo beoordeeld werd.
- Tegenvallend toeschouwersaantal, maarja, wat wil je na zo'n reeks... Positief de steun van de tribunes!
Volgende week de volgende zware dobber. Met de inzet en het spel van vandaag maken we ook dan kans. Maar nogmaals, wel graag de creatieve jongens opstellen!