Mvv - Almere City
01 nov 2019 23:26
Charmeur schreef : Dat je wedstrijden verliest of slecht speelt en toch wint kan ik begrijpen, maar goed op de manier waarop je dit doet is belangrijk. Als ze echt inzet hebben getoond dan moet je dit waarderen. Met bestuur eens of oneens zijn vind discussiewaardig maar mocht het zo zijn dat er met ziektes wordt gegooid (waar heel wat MVV supporters ook aan zijn overleden) dan vind ik dat maar weer schandalig. Ik wil niet de moraalridder uithangen, maar zo zal je geen goodwill kweken bij andere supporters. Maar dit even buiten beschouwing gelaten, als het überhaupt gezegd is.
Daarom, ik weet het ook niet zeker.. mocht het inderdaad gezongen zijn is het schande. Zitten kinderen in het stadion! Verder vind ik het wel interessant dat het team een statement afgeeft, en het publiek roept om Nys. Iets in me zegt dat Nys en Gunst zichzelf tegenover de groep buitenspel hebben gezet. De tijd zal leren.
Mega blij met de 3 punten!
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
01 nov 2019 23:27
Sjotelsplak schreef :
Zakelijk schreef :
Charmeur schreef : Zullen we deze meningen en dergelijke weer in MVV algemeen voeren en het hier inhoudelijk over de wedstrijd zelf kunnen hebben. Heb er helaas niks van gezien vanwege werk. Was het wat kwa sfeer en ambiance. En is het waar dat spelers meer inzet hadden dan voorgaande weken?
Sfeer was gericht op Usta en Penders. Usta rot op en Penders rot op, en ik meen “kanker bestuur” te hebben gehoord, maar dat weet ik niet zeker. Als ik het fout heb hoor ik het graag.
En dan zeggen ze iets over De Limburger...
Nogmaals ik weet het niet zeker , en de mensen om me heen vroegen het ook. Als het werd gezongen was het ook niet masaal.
01 nov 2019 23:28
01 nov 2019 23:29 door Sjotelsplak.
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Zakelijk schreef :
Charmeur schreef : Dat je wedstrijden verliest of slecht speelt en toch wint kan ik begrijpen, maar goed op de manier waarop je dit doet is belangrijk. Als ze echt inzet hebben getoond dan moet je dit waarderen. Met bestuur eens of oneens zijn vind discussiewaardig maar mocht het zo zijn dat er met ziektes wordt gegooid (waar heel wat MVV supporters ook aan zijn overleden) dan vind ik dat maar weer schandalig. Ik wil niet de moraalridder uithangen, maar zo zal je geen goodwill kweken bij andere supporters. Maar dit even buiten beschouwing gelaten, als het überhaupt gezegd is.
Daarom, ik weet het ook niet zeker.. mocht het inderdaad gezongen zijn is het schande. Zitten kinderen in het stadion! Verder vind ik het wel interessant dat het team een statement afgeeft, en het publiek roept om Nys. Iets in me zegt dat Nys en Gunst zichzelf tegenover de groep buitenspel hebben gezet. De tijd zal leren.
Mega blij met de 3 punten!
Het is opvallend hoe jij altijd de hand boven Usta en het bestuur houdt en je nu iets probeert te creëren ten positieve van het bestuur of de trainer. Daar heb je uiteraard al het recht toe. Maar normaliter hoor ik jou niet als we een wedstrijd verliezen. (We staan overigens 17e)
Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
01 nov 2019 23:36
01 nov 2019 23:39 door Zakelijk.
Ik ben van mening dat Usta het slecht doet , en heb nog in vorige post aangegeven dat het een wonder is dat we wonnen van Jong Psv en Roda. Met een beetje pech verlies je en sta je kansloos onderaan. Daarbij vind ik Usta voor de camera geen persoonlijkheid hebben, maar dat vind ik ook van die van Ajax. Anderzijds zie ik nu wel een strijdbaar team en met vlagen redelijk tot goed voetbal.
Het bestuur val ik niet aan, want ik weet totaal niet de in en outs van hun functioneren. Ik lees sponsoren lopen weg, gaat het dan over dit jaar? Hoeveel zijn er weg? Snapje? Ik ben ook niet bij gesprekken tussen bestuur en supporters , dus dat lees ik gewoon op het forum. Elsen heeft in mij optiek een betere selectie neergezet vergeleken met vorig jaar, dan doet die zijn werk toch gewoon goed? Kwestie Nys en Gunst kent alleen maar verliezers, dat is jammer.
Ik ben gewoon een pro MVV fan, probeer het leven positief te benaderen, maar ik ben zeker kritisch.. jammer dat je die berichten niet gelezen hebt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Lassie80, itsman, Medusa
01 nov 2019 23:52
01 nov 2019 23:53 door Vlupikske.
Zakelijk schreef :
Nogmaals ik weet het niet zeker , en de mensen om me heen vroegen het ook. Als het werd gezongen was het ook niet masaal.
Ik kan natuurlijk niet voor de hele tribune spreken. Maar wat ik bij vakF kon horen, bleef het gewoon bij ''klote bestuur''
02 nov 2019 00:09
Frank Salemans
Platinum Boarder
MVV en Almere waren gewaagd aan elkaar. In de eerste helft waren de beste kansen voor MVV. Daar stond niets tegenover voor Almere. Van den Hurk maakte een goal, maar beroerde volgens mij de bal met de hand. Ik dacht dat hij afgekeurd zou worden, maar de scheids besliste in het voordeel van MVV. Discutabele goal, maar wel verdiend.
In de tweede helft veranderde het spelbeeld. Toen Vermijl uitviel en vervangen werd door Frenoy, leek de balans uit het team. Elke aanval over links was gevaarlijk en Almere begon lekker te voetballen. De 1-1 was fraai. Toen het vijf minuten voor tijd 1-2 werd uit een van de vele corners (die speler stond er net toen tellen in....) gaf ik geen cent meer voor de kansen van MVV. Een duwfout in de Almeerse defensie leidde tot een (wellicht wat gemakkelijk gegeven) penalty, die beheerst werd benut door Van den Hurk: dapper dat hij die verantwoordelijkheid nam.
En toen begon MVV er in te geloven. Almere maakte een domme keuze door op jacbt te gaan naar 2-3. Het werd een gatenkaas achterin. In een scrimmage werkte een Almerespeler de bal in eigen doel en bleef Almere met lege handen achter, waar een punt verdiend zou zijn geweest. Dom.
Ik vond Deom de beste man: veel intercepties, loopacties en strakke passing. Last was zeker de eerste helft een ware plaag voor Almere. Van Acker is een gedegen organisator en Shermar speelde ook een acceptabele pot. Met Bertrams hebben we opnieuw een uitstekende keeper.
Holtby speelde wat ongelukkig en bij Kostons heb ik ook wel eens meer overtuiging in de duels gezien. Goppel was zeer wisselvallig; zijn snelheid wordt onvoldoende benut. Joeri zoekt nog naar zijn vorm. En Van den Hurk maakt twee goals, maar was verder weinig in het spel betrokken.
Deze overwinning is belangrijk voor het zelfvertrouwen. Maar de aansluiting tussen middenveld en aanval blijft problematisch; dat lijkt me een structureel probleem. Er wordt hard gewerkt, maar ik zie nog weinig patronen in het spel. Hoe wil MVV voetballen? Of moet MVV vol inzet opportunistisch spelen? Ik hoop dat de trainer daar meer lijn in kan brengen. Hij wil dwingend voetballen, maar dat zie ik nog vooralsnog niet terug in het huidige spelconcept.
Maar eindelijk weer eens drie punten. Dat vraagt om een lekkere Tripel (Le Fort). Gezondheid!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80, jovkle, Brncic, itsman, Medusa
02 nov 2019 00:09
Één zwaluw.... Maar wat was deze overwinning belangrijk! Uitblinkers voor mij: Last, Van Acker, Déom en Van den Hurk.
Minder: Schroijen, Goppel en Vermijl (weer geblesseerd). Eerste helft goed MVV dat te weinig deed met de zee aan ruimte.
Tweede helft zie je dat het vertrouwen in de ploeg broos is. Na de tegengoal, die uit de lucht viel, zakte het spelpeil, maar dat dan na een achterstand toch nog gewonnen wordt, is echt een compliment waard. Zeker in deze fase.
Over de actie: supporters hebben een mening, maar wat hebben Elsen en Penders verkeerd gedaan? En wie dan op die plek? En dat zingen om Nys vind ik echt bespottelijk. Is hier wekelijks afgemaakt omdat hij niets liet zien en alleen maar aan zijn haar zat. En nu is hij de Messias. Kom op zeg.
Hopen dat we nu een serie kunnen neerzetten. Vandaag bleek maar weer dat deze ploeg gewoon rond de achtste/negende plek moet kunnen spelen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Lassie80, jovkle, Kay, Vluuzak, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902, Medusa
02 nov 2019 00:15
Opgelucht met de drie punten!!
Maar als trouwe supporter (meer dan 30 jaar), schaam ik me KAPOT. De manier waarop de 'supporters' zich vandaag hebben laten horen is SCHAAMTELOOS.
90 minuten lang de trainer en directie op die manier te belagen. Ipv dat iedereen achter de ploeg staat in zware tijden, doen ze dit.
Zelfs na een 3-2 overwinning in de laatste minuut. ABSURD als je het mij vraagt.
Van een respectvolle behandeling (waar zij altijd hun mond van vol hebben), is totaal geen sprake. De directie en de trainer werken zich kapot voor ONZE club. Iedere dag weer opnieuw. Clubmensen moet je eren en behandelen met respect.
Nee. Ik heb met een beschamend gevoel het stadion verlaten.
MVV onwaardig!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u itsman
02 nov 2019 00:21
02 nov 2019 00:25 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Eerlijk is eerlijk: ik had Schroijen al lang gewisseld. Hij heeft werkelijk niets goed gedaan. Ballen op doel geschoten als-ie moest afleggen en vice versa. Hij had het gewoon niet vandaag. Kot of Vlijter leken mij logische wissels. Tot een paar minuten voor tijd. Schroijen versiert een penalty (wel heel makkelijk gegeven) en probeert in de extra tijd nog een bal voor te geven die er gelukkig voor MVV in gaat. Tis maar goed dat ik geen coach ben, want dan hadden we dus niet (op deze manier) gewonnen. Is dit dan wijsheid van Usta? Je zou kunnen zeggen dat een winnende coach altijd gelijk heeft. Maar gevoelsmatig denk ik dat het meer geluk dan wijsheid was. Je zag dat de druk op Usta gedurende de wedstrijd toenam. Druk gebarend en protesterend bijvoorbeeld tegen een afgefloten aanval (die wel degelijk buitenspel was). Ik denk niet dat door deze overwinning de rust terug is. Door heb je echt een succesvolle reeks voor nodig.
Nog even terug naar het begin. Ik had veel mogelijke scenario’s voor vanavond in mijn hoofd. Maar dit was er niet één van. Een protestactie, voor komen, achter komen, morrend publiek, een pingel en winst in de extra tijd. Het was een rare avond. En nu de rookwolken optrekken is de conclusie dat we weer eens winnen, maar dat er nog heel veel werk aan de winkel is.
Qua spel was dit in ieder geval veel minder goed dan tegen Cambuur of Excelsior. Je zag dat een aantal spelers weinig tot geen zelfvertrouwen heeft of grossiert in foute pasjes en een gebrek aan doortastendheid. Kostons en Martina bijvoorbeeld. Die lieten ballen onnodig opstuiten en brachten zichzelf daardoor meermaals in de problemen. En dat terwijl ik Kostons de voorgaande twee thuiswedstrijden juist heel aardig vond ballen.
Goppel rende weer hard, maar had oogkleppen op als-ie de bal moest voorgeven. Ook liep hij zich meermaals vast. Eigenlijk was de assist op Van den Hurk zijn enige wapenfeit.
Ik ben blij met de drie punten, maar er nog niet gerust op. Laten we in ieder geval hopen dat het geen traditie wordt om één keer in de twee maanden een thuiswedstrijd te winnen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80
02 nov 2019 04:06
Zakelijk schreef :
Sjotelsplak schreef :
Zakelijk schreef :
Charmeur schreef : Zullen we deze meningen en dergelijke weer in MVV algemeen voeren en het hier inhoudelijk over de wedstrijd zelf kunnen hebben. Heb er helaas niks van gezien vanwege werk. Was het wat kwa sfeer en ambiance. En is het waar dat spelers meer inzet hadden dan voorgaande weken?
Sfeer was gericht op Usta en Penders. Usta rot op en Penders rot op, en ik meen “kanker bestuur” te hebben gehoord, maar dat weet ik niet zeker. Als ik het fout heb hoor ik het graag.
En dan zeggen ze iets over De Limburger...
Totale onzin, kanker bestuur is absoluut niet gezongen. Onruststokers
02 nov 2019 08:04
Komopdieroeie
Gold Boarder
Dat is inderdaad absoluut niet gezongen. Als je niet weet wat er gezongen is geworden is het wellicht verstandig om eerst te vragen wat er over het bestuur werd gezongen alvorens zelf met een suggestie te komen van wat je al dan niet gehoord hebt. Klote bestuur is er gezongen, meer niet. Los van of ik het daar mee eens ben of niet vind ik dat prima door de beugel kunnen.
02 nov 2019 08:58
Napoleon
Platinum Boarder
Gister was toch wel een beladen avond, die in een mooie 3-2 overwinning resulteerde
Vooraf had ik op een gelijkspel gezet, echter toen ik me iets meer in Almere ging verdiepen zag ik dat hun uit resultaat dramatisch was, geen enkele overwinning.
Kansen dus, en die hebben we gepakt... met hulp van de scheidsrechter ( maar dat mag ook wel eens een keer) . Eerste doelpunt had de Hulk toch echt wel een hand erbij en dus voordeel in zijn actie en de penalty van Joeri dat was er natuurlijk geen... maar goed soms moet je ook het geluk aan je zijde hebben.
Na de 1-0 ... bleef het eigenlijk wat tammetjes ... en de 1-1 valt dan wel met een prachtig doelpunt maar werd zeer slecht door ons verdedigd , de complete defensie stonden ( man of 5) de rechtsbuiten te verdediging en met een simpel breedte balletje op die 27 was het knap en onhoudbaar 1-1
De 1-2 valt eigenlijk met inbrengen van 2 ( je zou zeggen basisspelers van hun kant) en hij loopt het eigenlijk binnen.. vervelend maar in de kluts kan dat wel gebeuren...goede corner...snelheid en indraaiend is vaak lastig te verdedigen
Dan denk je dat het klaar is en eigenlijk is het dan ook klaar.. toch laat dan Joeri zien was zijn toegevoegde waarde is, wordt hij paar weken nog op een kaart en een schwalbe getrakteerd nu lokt hij hem weer uit en krijgt hem wel, in mijn ogen niet terecht maar boeien !
Die zelfde Joeri heeft ook de 3-2 geregeld voor ons, doorzetten , voortrekken en dan gaat hij er gelukkig via een almere speler in , maar als je de actie niet maakt kom je ook niet tot daar. Het motivatie filmpje wat ik hier geplaatst heb van Jimmy Connors is door hem goed gezien en opgepakt, doorgaan en vechten en niet opgeven.. compliment aan Joeri ( ps hoe kun je Joeri linksback zetten als je Last op de bank hebt , Dordt uit.... daar heeft Joeri geen toegevoegde waarde)
Daarnaast nog een compliment aan de angel-side , actie was duidelijk ( en dat moet kunnen) en verbaal waren ze correct geen verkeerde spreekkoren of kwetsende teksten met woorden die we allemaal kennen .
En zonder Angel -Side is er geen klote te beleven in ons stadion dan lijkt het wel een crematorium ... 3 punten is de pocket en met niet al te moeilijke tegenstanders voor de boeg , kansen op punten.. Usta weer een weekje gered door zijn jongens , die zal ook wel lekker geslapen hebben . Allohoewel ik denk dat hij niet door heeft wat hij een zijn beslissingen al hebben kapot gemaakt dit seizoen, gebrek aan emapthie denk
Als laatste nog een mooi sponsor initiatief van Chris , tegen de jongens van Almere vooraf aan de match... goed geregeld Chris en het was gezellig met de jongens , dank je wel daarvoor
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard
02 nov 2019 09:20
Als er klote bestuur is gezongen dan mijn oprechte excuses. Achteraf geen handige actie van mezelf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Tuor, itsman, Komopdieroeie
02 nov 2019 09:51
Komopdieroeie
Gold Boarder
Zakelijk schreef : Als er klote bestuur is gezongen dan mijn oprechte excuses. Achteraf geen handige actie van mezelf.
Kan gebeuren! Excuus wordt gewaardeerd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u itsman
02 nov 2019 10:00
02 nov 2019 10:01 door Hill28.
Fijn om eindelijk weer eens te winnen. Al zal Usta zijn ‘gelijk’ en superieuriteit nu bewezen achten en tot het einde van dit seizoen blijven zitten.
Het spel was aardig. Martina, Last en Van den Hurk vond ik goed spelen, net als Bertrams. Van Holtby en Deom ben ik sowieso fan. Usta wisselt nota bene defensief met Mares in de slotfase, en dan valt toch nog de winnende. Volgens mij werd Mares zelfs nog als doelpuntenmaker omgeroepen in het stadion. Maar dat zou te veel eer zijn, zeker voor Usta.
Tijd voor maken pagina: 4.525 seconden