Net nog eens rustig de samenvatting zitten bekijken. Nu ja, samenvatting? Gewoon een overzicht van de doelpunten dat ze voor grap samenvatting noemen.
Uiteraard krijgen we een doelpunt tegen uit een corner, net als vorige week. Beide wedstrijden tegen voetballende teams, niet teams die het moeten hebben van dat soort momenten. Zelf scoren we nooit uit een corner, al jarenlang niet. Ik blijf dat gewoon herhalen. Ik vind dat verbijsterend. Ja, de beste stuurlui staan aan wal, maar trainen wij al jaren niet op corners of zo? Zowel verdedigend als aanvallend niet? Schande. Echt schandalig. Die gast kan weer gewoon vrij inkoppen. Bij de eerste paal. Ja, hou maar op als je zo corners verdedigt. Ik vind het lastig te zien wie zich daar zo gemakkelijk laat aftroeven, ik geloof Schroijen. Al vaker gezien, verdedigen bij standaard situaties interesseert hem gewoon niet. Ik weet niet wat hij nu probeert te doen maar het ziet er lachwekkend uit, hoofd intrekken of zoiets. Probeer op zijn minst het duel aan te gaan.
De 2-1 op slag van rust, waarbij Hurk geblesseerd uitvalt, is natuurlijk nooit een penalty. Of de regels zijn veranderd. Als er al een overtreding is, dan is het gevaarlijk spel, en volgens mij is dat een indirecte vrije trap. Niet een strafschop. Hele rare beslissing. Sowieso, zelfs dat gevaarlijk spel vind ik nogal overdreven, het is een rommelige situatie en Hurk probeert duidelijk de bal te spelen. Maar een indirecte vrije trap had ik begrip voor gehad. Penalty? Slaat nergens op. En 1-1 bij rust is toch heel wat anders dan 2-1.
Heerlijk doelpunt uit een vrije trap weer van Holtby. En de 3-2 van Jong AZ is als vanouds waardeloos verdedigen. Bertrams ziet er niet super uit, maar van de andere kant kan die jongen van twaalf meter afstand vrij inschieten en doet dat in de hoek, Bertrams is gewoon net te laat, ik reken hem dat niet aan. Maar kijk eens welke centrale verdediger als een kip zonder kop wegloopt bij zijn man en daardoor te laat terug is om het doelpunt te voorkomen... Tijd voor een centraal duo Mahmutovic-Van Acker.
Ik was er niet bij dus kan niets roepen over het algemene spelbeeld, maar volgens de statistieken was letterlijk ieder schot op doel van Jong AZ raak en had MVV er acht, waar er maar twee van in gaan. Zijn dus niet weggespeeld, maar ja, wat koop je daarvoor? Dit seizoen kun je alweer afschrijven. Ik verheug me er al op om in januari bij -2 met 2000 man op de tribune te zitten, gezellig!
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.