Enfin de wekelijkse 90 SM minuten zitten er weer op en wederom een geweldige prestatie! De playoffs zijn natuurlijk nog lang niet uit beeld, maar ook voor andere records liggen we op koers! In 2004 werden we 18e en voorlaatste in de eerste divisie, onze slechts eindklassering ooit en we zijn hard op weg deze wereldprestatie te evenaren!
Ik heb de eerste 5 minuten gemist, blijkbaar hebben we toen een enorme kans gehad. Dat was dan meteen het enige hoogtepunt. Het leek helemaal nergens op. Usta had weer eens gegoocheld met de opstelling en dus speelden we opeens 5-3-2. Het dominante spel dat we zouden gaan zien is nu blijkbaar compleet ingewisseld voor defensieve zekerheid inbouwen neem ik aan. Eerlijk, wat heeft het voor zin zo de wedstrijd in te gaan? Wat een laf spel man. En als het nou nog zin had, we werden vanaf minuut 15 min of meer weggetikt door Eindhoven dat 4-5 flinke kansen heeft gehad. Ons idee was blijkbaar om er op de counter uit te komen ofzo. Schroyen en van den Hurk vormden het spitsenduo, maar die liepen beiden als kip zonder kop over het veld, en sowieso is Schroyen totaal ongeschikt voor deze rol. Ons middenveld werd intussen compleet overlopen, met name fysiek hadden ze niks in te brengen en achterin was het ook met 5 man een gatenkaas. Pas na een half uur kwamen we er een beetje uit, maar we hebben, op die kans in de 5e minuut na werkelijk helemaal niks laten zien. En als we dan eens de bal hadden was het voetballend zo stroperig dat ik mijn internetprovider heb gebeld met de vraag of de verbinding wel in orde was. Werkelijk gruwelijk zo slecht was het, bijna onvoorstelbaar. Schandalig gewoon.
Gelukkig stapten we na rust van dat idiote 5-3-2 af. Het ging dan ook iets beter nu van den Hurk en Schroyen weer gewoon op hun normale plek stonden. We kregen zowaar een 200% kans en ook daarna was het in elk geval beter dan de eerste helft. En dan nog was het een niveautje waar de amateurs zich voor zouden schamen. Ik heb werkelijk geen moment het gevoel gehad dat we een goal gingen maken. Het was wachten op de 1-0 of hopen op 0-0. Het is pure mazzel dat de goal pas in de 74e minuut viel, als het bij rust 2-0 had gestaan hadden we niks mogen zeggen. Daarna hebben we het wel geprobeerd, de standaard wissel met Vlijter erin werd gemaakt, de andere aanvallende krachten die we hebben, Kot en Nissila, gaan zo te zien alleen nog maar mee om de spelersbus te vullen (een aanvallende wissel in de 88e minuut is natuurlijk belachelijk). Wij hebben geen kans meer gehad, Eindhoven kon rustig op zoek naar de 2-0 en dus klaar.
Dus, weer verloren, het lachertje van het betaald voetbal gaat lekker door met zichzelf volstrekt belachelijk maken. Om je dood te schamen dit. Echt waar. Schaamrood op de kaken. 19e Plek na 15 wedstrijden. 1 keer gewonnen in de laatste 12 wedstrijden. Elke andere club had Usta al lang en breed weggestuurd, maar hier mag hij blijven zitten. Het is zo absurd dat het om van te schuddebuiken van het lachen zou zijn als het niet zo ongelooflijk triest was. Maar hey, nog 13 punten en we staan bij de playoffs! En we liggen prima op koers om in elk geval een record te breken, in 2004 eindigden we de competitie met 28 punten, dat aantal gaan we op deze manier never nooit halen!