MVV Maastricht - Helmond Sport

21 dec 2019 12:34
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
MVV Maastricht - Helmond Sport #16
Kennelijk is het makkelijker voor de meeste forumleden om hun gal te spuwen als we weer tegen een nederlaag aan zijn gelopen dan een complimentje (en dat is bij deze overwinning zeker op zijn plaats) geven. Maar goed, iedereen staat vrij om iets te schrijven wanneer hij of zij dit wilt natuurlijk!

Kennelijk zijn we dus niet het meest dramatische team van de KKD. Je zult maar iedere week naar Helmond Sport gaan kijken voor je pleziertje. Dit zijn op 3 spelers na (Joppen, De Regt en Koolhof) allemaal nietszeggende voetballers die precies dat uitstralen, namelijk niets. Nu niet dat deze drie “bekende” namen nu iets brachten, maar goed.

Ik denk dat Fuatsje eindelijk (toch knap bij de laatste wedstrijd van de winterstop) zijn vaste 11 heeft gevonden. Daarbij aangeven dat Last toch echt de verrassing van de eerste seizoenshelft is. Ik was op zijn zachts gezegd totaal niet onder de indruk van hem tijdens de voorbereiding, maar hij heeft mijn ongelijk bewezen! Zelfs Martina op rechtsback is een verademing.

Ze speelden niet fantastisch, maar goed genoeg om van een slappe tegenstander te winnen en deels te overklassen. Alleen nog een automatisme krijgen bij een voorzet, omdat nu de twee / drie man voor het doel allemaal dezelfde loopactie maken.

Nu tijd voor drie weekjes winterstop. De spiegel wordt nu voorgehouden. Benieuwd welke conclusies dit op bestuurlijk niveau en op het veld dit gaat opleveren.

Persoonlijk denk ik dat 1-2 “grootverdieners” in de selectie gaan vertrekken. Een naam voor mij is dan Vermijl. Heeft niks gebracht en continu geblesseerd. Wellicht daar nog de middenvelder Martina bij? Daar kan ik mee leven.

Positie Usta kan ook zomaar einde verhaal zijn. Maar evengoed niet nu ze weer op het ideale moment een overwinning pakken.

Een seizoenshelft om snel te vergeten, maar de komende jaren niet vergeten zal worden.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Tuor, Lassie80, jovkle, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2019 12:53
Frostie_999
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 398
Meer
MVV Maastricht - Helmond Sport #17
In een dooie Geusselt af en toe best aardige dingen gezien, maar met deze tegenstander zegt me dat niet zo heel veel. Wat waren die slecht zeg. En ondanks dat je bijna de hele wedstrijd de bovenliggende partij bent kregen we het in de 2e helft af en toe nog enigszins moeilijk. Na de 3-1 werd het erg rommelig, ik was niet verbaasd geweest als Helmond nog een keer gescoord had in die fase.
Goppel kon me weer bekoren, kwam er op snelheid af en toe goed langs en had ook nog overzicht zo nu en dan. Achterin lijkt het redelijk te staan in deze opstelling, Last de 2e helft wat minder maar niet op z'n eigen positie en toch nog een goede assist. Schrooijen.... Soms lukt niks en dan maakt ie er toch weer 2 gisteravond, Hurk pikte ook z'n goal weer mee. Loopt toch bijna 1 op 2 wat ik echt geen slecht gemiddelde vind. Al hadden het er makkelijk meer kunnen zijn. Jammer voor Kot dat ie er geblesseerd van af moest, bracht wel wat gif en aanvallende intenties.

Nu afwachten wat de winterstop gaat brengen, benieuwd of er ook maar iets van actie wordt ondernomen of dat deze zege voor Usta net op tijd kwam.

Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2019 13:18 21 dec 2019 13:22 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1349
Meer
MVV Maastricht - Helmond Sport #18
Leuke wedstrijd gezien met soms aardig spel van MVV. Een verrassing? Niet echt. Je wint o.a van Helmond, Oss en Roda, de weinige ploegen die nog onder MVV staan. Dus staan we helaas waar we met deze trainer thuis horen.
Als je dan ook nog commentaren ziet op facebook van vriendjes van Usta; in de trant van: “zijn jullie nu nog niet tevreden, moet hij dan eerst de champions league winnen?” Dan heb je toch echt een enorme plank voor je kop. En dan is er van enige zelfreflectie ook geen sprake.

De conclusie is denk ik dat we een aantal goede spelers hebben, waar veel meer uitgehaald had kunnen worden - en kan worden -met een goede trainer. Ik denk aan Kot, Last, Deom, Holtby, Goppel.

Als ik het voor het zeggen had, dan nam ik afscheid van Usta, Elsen interim voor de rest van het jaar. En maakte ik een fatsoenlijk contract voor Last, voordat hij dadelijk wordt weggeplukt. Zoals hier altijd gebeurt.

Met Elsen (of een goede externe trainer maar daar zal geen geld voor zijn) maak je misschien nog kans op een leuke tweede seizoenshelft, en wie weet haal je per ongeluk nog de play offs.

Laten we hopen dat we wedstrijden als deze weer meer mogen gaan zien komend jaar, 2020 alweer.

De tijd vliegt, zelfs met Usta aan het roer.

Fijn doag!
De volgende gebruiker (s) zei dank u M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.210 seconden