>
Ontvangen bedankjes 185
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Jacques schreef : Ik reageer bewust altijd pas de dag na een wedstrijd. Ik kan me niet herinneren dat het me ooit eerder gebeurd is dat ik dan bijna de eerste ben. Tekenend voor de staat van de club.
Wat mij betreft een beetje een vreemd wedstrijd. In het begin worden we van de mat geblazen en mogen we blij zijn dat het niet meer dan 2-0 stond. De Graafschap liep er wel heel makkelijk doorheen en speelde ook gewoon goed, combineerde er op los. Maar goed doorzetten van Goppel en een gelukje/foutje van de verdediger en Van den Hurk scoort de 2-1 en je doet weer mee. Wat heet, voor rust is het juist MVV dat de grote kansen heeft, Schroijen en Van den Hurk hebben de 2-2 op de slof/hoofd, maar die valt niet. Zonde, want was niet eens onverdiend op dat moment, hoe dominant De Graafschap ook geweest moge zijn in de beginfase. En dan een typisch euvel van MVV; na de rust niet goed opletten en de eerste de beste aanval ligt er in, 3-1. In die fase had MVV werkelijk afgeslacht kunnen worden. Maar dat gebeurt niet en als je dan via een schitterende aanval uit het boekje de 3-2 scoort, ga je toch weer hopen. Kot krijgt vlak voor tijd nog een grote kans in een wat rommelige situatie, maar Jurjus redt, dus je verliest met 3-2. Op voorhand niet erg, kan gebeuren tegen De Graafschap. Over de gehele wedstrijd was De Graafschap veel beter. En toch, en toch. Scoort Kot die bal ga je gewoon met een puntje naar huis. Ik wilde die bal van Kot nog eens terugzien, maar de ‘samenvatting’ van Fox is helaas enkel een compilatie van de doelpunten.
Van den Hurk scoort inmiddels zeven keer in de laatste tien wedstrijden. Laat hem die vorm tot het einde van het seizoen volhouden. In dezelfde periode twee doelpunten en vier assists voor middenvelder Holtby. Het begint te lopen bij de spelers in de as. Too little, too late, ik weet het. Veertien punten achter de eerste play-off plaats, en dat met nog vijftien wedstrijden te spelen, betekent een punt per wedstrijd goedmaken. Dat is statistisch gezien bijna niet te doen. Opdracht is simpel: bijna alles winnen. Dan win je meteen ook de vierde periode. Gaat dat gebeuren? Natuurlijk niet. De conclusie? Die wisten we allemaal al lang, dit seizoen is feitelijk voorbij.