Cambuur - MVV 7 februari 2020

05 feb 2020 08:48
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3802
Meer
Onderwerp Auteur
Cambuur - MVV 7 februari 2020 #1
De verste uitwedstrijd van het jaar staat op het programma. Cambuur is ook nog eens koploper. Verloor wel al twee thuiswedstrijden, maar dat van directe titelconcurrenten Jong Ajax en Volendam. Voor de rest nog een 0-0 tegen NEC, de overige thuiswedstrijden won Cambuur. De selectie is dan ook prima. Met doelman Stevens en centrale verdedigers Schouten en Macintosh staat er een ervaren en degelijk centraal blok. Op het middenveld zijn vooral Maulun en Jacobs levensgevaarlijk, samen al goed voor zestien doelpunten en twaalf assists. Cambuur heeft altijd middenvelders met een goede trap, iets wat bij MVV vaak ver te zoeken is. Holtby natuurlijk, maar voor Holtby? Dan moeten we al terug naar Peeters of Smeets vrees ik. Ik ben fan van Deom en was helemaal weg van Nwakali, maar tegenstanders raken niet in paniek als die jongens de bal op vijfentwintig meter van het doel voor de voeten krijgen. Mares, Ippel, Kostons, Martina: allemaal idem. Kostons nog wel eens een fraaie vrije trap maar nooit uit veldspel een ziedend afstandsschot. Ik ben dan ook wel jaloers op de manier waarop Cambuur zijn selectie samenstelt. En ja, ik besef dat dat vooral ook een kwestie van geld is.

In de aanval zijn onze grote vriend Kallon, de sympathieke duikelaar, en Mühren de vaste waarden. De derde aanvaller wisselt nog wel eens af, al stond na de winterstop bijna altijd Oratmangoen daar. De eerste twee namen zijn de gevaarlijken, Kallon scoorde zes keer en heeft acht assists. Mühren schoot al negentien keer raak en heeft zes assists.

Zoals terecht door Tuor opgemerkt is het eeuwig zonde dat we in Kerkrade de overwinning weggaven, want we staan op maar drie puntjes van de tweede plaats in de periode. Dat had één punt moeten zijn. Op nummer één in de periode staat Volendam, maar die hebben al een periodetitel en de tweede plaats is dus genoeg voor halen play-offs. Aan het resultaat bij Roda kunnen we niets meer doen. Gezien het aantal clubs dat nog tussen ons en die tweede plaats staat, moeten we winnen om nog een kans op de periode te maken – ook al omdat we dan meteen Cambuur in de periodestand inhalen. Hier verliezen en het seizoen is feitelijk voorbij op eventuele winst van de vierde periode na – wat ik niet heel waarschijnlijk acht. Denk ik dan dat we hier gaan winnen? Nee. Alhoewel ik Cambuur in Maastricht niet zo indrukwekkend vond – en MVV het meer verdiende daar te winnen dan Cambuur – reken ik op een nederlaag, Cambuur is normaal gesproken een maatje te groot. Hier laat je het natuurlijk ook niet liggen dit seizoen, de punten hebben we in andere wedstrijden verspeeld.

Veel plezier voor de supporters die naar Leeuwarden afreizen. Mooie herinneringen aan, Verheijdt in de blessuretijd van de play-offs zal altijd een prachtig moment blijven. Maar ik ga vrijdag de lange reis niet maken.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Tuor, Lassie80, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902, Zoewiezoe, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2020 19:42
jacco
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 18
Meer
Cambuur - MVV 7 februari 2020 #2
heeft iemand n live stream l1 heeft lvk geen sport

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2020 19:43
jacco
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 18
Meer
Cambuur - MVV 7 februari 2020 #3
en fox nac -os

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2020 20:20 07 feb 2020 20:21 door De Zwarte Vogel. Reden: typefoutje
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 919
Meer
Cambuur - MVV 7 februari 2020 #4
1-0 penalty Robert Mühren. Penalty ten onrechte volgens verslaggever Omroep Friesland!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2020 20:35
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 919
Meer
Cambuur - MVV 7 februari 2020 #5
2-0 blunder van Shermar Martina. Het gaat lekker zo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2020 20:41
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Cambuur - MVV 7 februari 2020 #6
Inderdaad die penalty was belachelijk, evenals de blunder van Martina.. maar goed verder hoor ik dat Cambuur ook gewoon beter is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.149 seconden