FC Eindhoven - MVV

12 dec 2020 23:20
Zakelijk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 178
Meer
FC Eindhoven - MVV #31
Werkelijk om te huilen.
De roep om jeugd is ook niet de oplossing! Nog meet jeugdspelers erin en het wordt echt iedere week dik verliezen. Daar schieten de jeugdspelers ook niks mee op. En laten we heel eerlijk zijn.. het zijn leuke spelers, maar echten talenten?

Van mij mogen Last, Waem en Deom blijven volgend seizoen. Van Acker alleen als laatste man, Zeegers als backup van een betere back. Zamouri kan echt wel voetballen, maar loopt zich altijd vast. De rest zoals Kostons, Salasiwa, Mares .. ik breng ze op de fiets.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2020 23:23
Josef1982
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 61
Meer
FC Eindhoven - MVV #32
Normaal zou ik: “ tussen jaar “ roepen. Maar dit is zoveel slechter dan een tussen jaar! Nog niet zolang geleden speelde we finale playoffs.
Dit contrast is veel te groot.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2020 00:23 13 dec 2020 00:26 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
FC Eindhoven - MVV #33

jeoff schreef : We hebben weinig budget, maar volgens mij niet het kleinste budget van de kk divisie. Ik speel niet graag op de man maar Elsen mag zich dit zelf zeer aanrekenen!!


We hebben het 18e budget van de competitie. Budgettechnisch onderpresteren we dus 2 plaatsen. (Bron: Kalezic tijdens een interview)

Qua tegendoelpunten staan we op de 19e plaats. Op basis van doelpunten staan we 15e. Laten we dus maar achterin beginnen met timmeren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2020 01:07
Zeikbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
FC Eindhoven - MVV #34
Tja, een bepaald systeem willen spelen kan alleen als je er de juiste spelers voor hebt. Heb je die niet, dan zul je een ander systeem moeten spelen wat wel past bij de spelers die je hebt. Dan kun je het wel een proces noemen, maar als je met een zeer zwakke en trage verdediging veel ruimte gaat weggeven en open huis gaat houden omdat je per sé aanvallend voetbal wil spelen, terwijl je daar ook niet de spelers voor hebt, dan zet ik daar toch ook mijn twijfels bij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2020 02:26
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
FC Eindhoven - MVV #35
Dit klopt niet. Top Oss, Helmond sport, FC Den Bosch en FC Dordrecht hebben dit seizoen een lager spelersbudget dan MVV. Telstar heeft ongeveer 1 ton meer te besteden en FC Eindhoven ongeveer 1,5 ton. De jong elftallen laten we dan buiten beschouwing.

De kwaliteit van onze selectie is dus zelfs in vergelijking met ons budget zwaar onder de maat en dit mag Elsen zich aanrekenen. Vorig seizoen hadden we overigens 3 ton meer te besteden en hadden we op basis van ons budget minimaal op een 10e plaats moeten staan, ook toen was de selectie zwaar onder de maat.

Elsen hou de eer aan jezelf en doneer je salaris , a 10% van de volledige spelers begroting, maar aan deze spelers begroting. Je hebt 2 kansen gehad en laten zien dat je als TD geen toegevoegde waarde bent voor de club.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2020 08:50 13 dec 2020 08:51 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1348
Meer
FC Eindhoven - MVV #36
Man wat zijn wij afgegleden. Als Ik deze selectie had samengesteld zou ik me doodschamen. Waardeloos Ron en Kalezic!
Je kan nu toch wel stellen dat Elsen volledig heeft gefaald, zeker de afgelopen twee jaar, en het wordt helaas echt tijd om afscheid te nemen. Op de MVV facebook kun je vragen stellen aan het trio Noor, Elsen, Kalezic. Ik stel voor dat we daar massaal de kritische vraag stellen, (op een nette manier).
De volgende gebruiker (s) zei dank u Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2020 08:55
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 659
Meer
FC Eindhoven - MVV #37
Ik denk dat Elsen en het bestuur ergens nog in de handjes mogen knijpen dat er voor een leeg stadion gespeeld moet worden. Anders zouden spreekkoren en supportersacties wel eens voor een niet zo fijne sfeer gezorgd heb, ben. Nu kunnen we onze frustratie enigszins genuanceerd kwijt op dit -overigens nette- forum. Hier is ruimte voor discussie, al denken we er veelal hetzelfde over.
Mijn mening over de belabberde toestand waarin MVV zich bevindt?
Het is wat het is, een slagveld vol met niet betaald voetbal waardige spelers, een enkeling (Deom) daargelaten. Elsen werd hiervoor aangesteld maar levert al jaren een slechte, zo niet wan- prestatie. Hem nu wegsturen-als dat al kan- levert op korte termijn weinig op maar voor volgend seizoen zou het toch echt afgelopen mogen zijn met deze "TD" wat mij betreft. Terug naar de bank, waar hij het trouwens niet eens zo slecht deed.

Groeten oet ut Heuvelland, blijf gezoond en maak dur ondaanks alles sjoen feestdaag van.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2020 09:14
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 220
Meer
FC Eindhoven - MVV #38
Iedere keer ga ik er toch weer voor zitten, wetende dat de kans op een nederlaag groot is. Toch weer zeer teleurgesteld om er kansloos met 4-0 af te gaan tegen een Eindhoven, waarvan de trainer na afloop aangeeft zich geen moment zorgen te hebben gemaakt over een goed resultaat. Pijnlijk!

Kwalitatief is het simpelweg niet goed genoeg. Ervaren spelers die de kar niet kunnen trekken, voetballend en mentaal niet. Salasiwa, Heerings, Mares, Martina, vd Acker, Schroijen (qua statistieken wel prima) en Zamouri brengen het allemaal niet. Kan trouwens iemand Zamouri duidelijk maken dat hij niet in de zaal voetbalt?
Lichtpuntje vind ik Waem. Hij maakt uiteraard ook nog de nodige foutjes en mist soms nog wat 'body', maar staat zijn mannetje verdedigend en heeft vaker een voetballende oplossing en drive naar voren. Dat is al af en toe een verademing. Ja, je moet goed zoeken voor de lichtpuntjes; deze heb ik (en enkele andere forumleden) dan gevonden.

Ik ben nooit een 'Elsen out' roeper geweest en zal dat nu ook niet zo zeer worden. Dit vanwege de financiële beperkingen waarmee hij een selectie moet samenstellen en het een clubman is met groot MVV hart. Wel vind ik de kritiek terecht dat we wederom een slechte selectie hebben samengesteld, als je kijkt naar clubs (zoals Eindhoven) met een vergelijkbaar of zelfs kleiner budget. Uiteraard, kunnen huurlingen tegenvallen, dat blijft een gok. Alleen speelt dit nu al enkele seizoenen achter elkaar.

TIjd voor kritische vragen voor het aanstaande MVV TV vragenuurtje...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Brncic

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2020 10:38
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 576
Meer
FC Eindhoven - MVV #39
goed interview met de trainer over de wedstrijd, spelers e.d.

www.foxsports.nl/video/3302060/kalezic-z...-zwaar-tekort-komen/
De volgende gebruiker (s) zei dank u danima98, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2020 11:29 13 dec 2020 11:34 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
FC Eindhoven - MVV #40
De trainer is niet slecht. Verre van dat. Al had ik eigenlijk zoveel mogelijk budget voor spelers gezien,. Enfin, volgens Kalezic komt er budget vrij. Dan zal er eens heel secuur moeten worden gekeken, waar MVV speler (s) vandaan gaat halen. Ik ben eens benieuwd wat Elsen nu uit de hoed gaat toveren. En dit zal toch beter bekeken moeten worden dan o.a. Mickels en/of Duin. Het beste lijkt me om nog eens in Luik of Genk te kijken. Ze staan allebei hoog op de ranglijst. Het lijkt me dat daar wellicht wel wat reserve spelers van niveau rondlopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2020 11:50
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 921
Meer
FC Eindhoven - MVV #41
Nu ik even afstand genomen heb van alle bedroevende beelden van gisteravond met daarbij de schrik dat zelfs Opadiehard in de chat aankondigde dat hij overwoog zijn seizoenskaart in te leveren, geef ik hierbij als mijn mening dat MVV direct afscheid moet zien te nemen van Zamouri en Salasiwa. Deze spelers zijn kwalitatief niet goed genoeg en staan daarbij de ontwikkeling van jongere spelers in de weg.
Tegen FC Eindhoven functioneerde het middenverdedigingsblok op geen enkel moment ook maar enigszins voldoende. Het zal wel een utopie zijn, maar Nick Kuijpers zou daar veel kunnen betekenen.
Een speler wil ik hier nog speciaal noemen en wel Joeri Schroijen, Hij presteerde minder dan minimaal in deze wedstrijd, maar vergalde voor zijn medespelers erg veel door zijn uiterst negatieve gedrag in het veld. Hij moet daarop worden aangesproken!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, Brncic, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2020 11:56
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 696
Meer
FC Eindhoven - MVV #42

De Zwarte Vogel schreef : Nu ik even afstand genomen heb van alle bedroevende beelden van gisteravond met daarbij de schrik dat zelfs Opadiehard in de chat aankondigde dat hij overwoog zijn seizoenskaart in te leveren, geef ik hierbij als mijn mening dat MVV direct afscheid moet zien te nemen van Zamouri en Salasiwa. Deze spelers zijn kwalitatief niet goed genoeg en staan daarbij de ontwikkeling van jongere spelers in de weg.
Tegen FC Eindhoven functioneerde het middenverdedigingsblok op geen enkel moment ook maar enigszins voldoende. Het zal wel een utopie zijn, maar Nick Kuijpers zou daar veel kunnen betekenen.
Een speler wil ik hier nog speciaal noemen en wel Joeri Schroijen, Hij presteerde minder dan minimaal in deze wedstrijd, maar vergalde voor zijn medespelers erg veel door zijn uiterst negatieve gedrag in het veld. Hij moet daarop worden aangesproken!


Helemaal eens! Joeri begint wat vedetteneigingen te vertonen. Kan niet en mag niet, al snap ik zijn frustratie heel goed. En mbt de doorstroom van jeugd: ik begin me oprecht af te vragen of onze jeugdspelers wel zo goed zijn. Van Bommel was onzichtbaar gisteren op een domme overtreding na, Zeegers deelde in de malaise, Delrock heeft geen bal gehad, Last zat op de bank. Met alleen die talenten gaan we het ook niet redden...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2020 11:57
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1868
Meer
FC Eindhoven - MVV #43
Gister heb ik een MVV gezien die zeker in de eerste 10 minuten en ook begin 2de helft de tegenstander hoog probeert op te jagen, het veld klein te maken en daardoor het voetballen lastig probeert te maken. Met momenten lukt dat wel , alleen en zo lijkt het bij mij doordat we doorlopend op deze manier spelen komen we zelf helemaal niet aan t voetballen toe.

Alle pijlen zijn gericht op Elsen , en terecht denk ik. Niemand echter hoor ik over Kalazic iets schrijven en laten we eerlijk zijn. Kalazic kan heel eerlijk en open over komen op tv en overige maar hij is wel mede verantwoordelijk voor het samenstellen van deze selectie.. Er waren 7 spelers toen hij kwam de overige heeft hij mede met Elsen mogen uitkiezen 12+ dus .

Daarnaast zie ik los van het pressie op de tegenstander helemaal geen enkele lijn in het spel , al 11 weken niet meer gewonnen kun je niet alleen op conto van Elsen schrijven ook Kalazic heeft zijn deel en krijgt de ploeg niet aan de punten en is met dit MVV al 2 weken 20ste en wat is het perspectief ?!

Nu hoeft Kalazic niet weg van mij , zijn open manier van communicatie bevalt me zeker maar t wordt wel tijd dat hij gaat leveren , 3 maanden voorbereiding en nu dik 3 maanden competitie . Ik zie de hand niet van de trainer en sorry als dat zo over komt voor iedereen die fan van hem is.
Hij werd bewierookt toen hij werd aangesteld , 6 maanden later staan we 20ste en nogmaals dat is niet alleen Elsen zijn schuld .

MVV moet heel goed gaan nadenken wat ze gaan doen , geld investeren in aankopen ?! Geld wat je misschien straks keihard nodig hebt om gaten te vullen . Geen spelers aantrekken of alleen gratis spelers met de kans dat het seizoen zo gaat aflopen en straks iedereen naar buiten loopt
Iedere beslissing die je nu neemt is lastig , en heeft 2 kanten wat je ook doet het gaat altijd ten kosten van iets .

In mei 2020 is Ron Elsen geadviseerd door meerdere om zelf in het corona jaar voor de groep te gaan staan , het geld te besparen voor trainer en assistent en dit geld voor de selectie te gebruiken. Ron wilde niet meer voor de groep wist misschien wel met 700.000 is niks te winnen en dan wordt ik kop van jut en heeft gekozen voor de TD functie.
Bestuur en directie had het hard moeten spelen en in corona jaar dit niet moeten accepteren , maar omdat MVV in een transformatie zat naar een nieuwe AD is dit er allemaal niet van gekomen en zitten we nu met de gebakken peren , een veel te dure huishouding (staff) , geen hoofdsponsor die een heel seizoen afdekt , geen recettes , en inkomsten uit horeca en geen losse kaart verkoop .

Het is een rot jaar voor een BVO en voor MVV lijkt het nog eens het slechtste jaar ever te worden. Iedere beslissing die je nu neemt is moeilijk en moet goed afgewogen worden , open communicatie naar je achterban toe is belangrijk , leg uit waarom je iets doet en speel open kaart en vraag om hun mening !

De club is verdeeld , en de afstand wordt steeds groter ...de naam Kalazic heeft bij velen verwachtingen geschept die hij tot op heden niet waar maakt dat doet het misschien extra pijn , als supporters leef je vaak op hoop en sentiment en met Kalazic heb je nu eenmaal een beter gevoel dat Usta .

Als ik MVV was dan zou ik Ron Elsen op non actief zetten en de complete verantwoordelijk aan Kalazic en zijn team geven , ook naar komend jaar toe ...ondanks dat ik vind dat Kalazic nu niet levert heeft hij voor mij het voordeel van de twijfel. Dat betekend dat MVV van Elsen af moet en mij lijkt het juiste tijd gezien de economische omstandigheden .
En wanneer Kalazic compleet verantwoordelijk wordt voor het beleid van MVV dan gaan er misschien nieuwe deuren open . Wij steken in ieder geval geen geld in MVV meer zolang Elsen er zit, dat is water na de zee dragen . Als Kalazic aan t roer komt dan gaan we dat zeker overwegen
De volgende gebruiker (s) zei dank u Burgundian043, Jack Luijten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2020 13:04
Burgundian043
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 32
Meer
FC Eindhoven - MVV #44
Goed bericht van napoleon.
Ook het idee om Ron elsen op non actief te zetten is meteen een soort van test om te zien hoe het uitpakt, zonder hem op staande voet te ontslaan, want dat zal een zak geld kosten lijkt me.


Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2020 13:21 13 dec 2020 13:24 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 531
Meer
FC Eindhoven - MVV #45
Ik heb bewust even gewacht met reageren zodat dit bericht van zoveel mogelijk emotie, frustratie en cynisme verschoond blijft. Nu ik de balans opmaak, kan ik stellen dat dit de slechtste prestatie is die ik in al die jaren heb gezien. Natuurlijk, het seizoen is nog niet voorbij, maar ik maak me geen illusies. Ik verwacht niet dat we opeens een serie gaan neerzetten.
Normaal gesproken ben je zo goed als je totale spelersbudget. Het budget bepaalt simpel gezegd je positie op de ranglijst (uitzonderingen daargelaten). Maar ook dan staat MVV een aantal posities te laag.
Minstens zo zorgwekkend is het spel van gisteren (en van de wedstrijden vóór Jong PSV): aanvallend werd helemaal niets gecreëerd en achterin werden de goals te makkelijk weggegeven. Waar het spel tegen Jong PSV, De Graafschap en NEC bij vlagen best aardig was, was het gisteren - tegen een tegenstander die qua budget minder te besteden heeft dan de vorige drie tegenstanders - niet om aan te zien. En dan kan men wel zeggen dat de selectie zo smal is, maar hoe komt dat? Hoe kan het dat er al drie spelers zijn vertrokken voordat we op de helft van de competitie zitten? En dan heb ik het nog niet over Mickels, die buiten de selectie wordt gelaten of over geblesseerden.
Ik denk dat - als je zo slecht presteert - je jezelf toch wel eens een spiegel mag voorhouden. Dat geldt voor spelers, voor de staf en voor de clubleiding. Hoe kun je als speler foute passes over een paar meter geven, je man uit je rug laten weglopen, je kopje laten hangen en dus niet optimaal opletten? Hoe kan het dat zoveel 'versterkingen' niet brengen wat ze zouden moeten brengen? Wat moet er anders? Ik ben benieuwd naar het zelfkritisch vermogen binnen de club. Hoe kan het dat clubs als Telstar en FC Eindhoven (daar moeten we tegenwoordig naar kijken) wel presteren naar vermogen?
Het is niet leuk om momenteel MVV-supporter te zijn en alleen vanuit de club kan er in dit coronaseizoen iets gedaan worden om dat te veranderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.460 seconden