De Graafschap - MVV 13 februari 14:15

12 feb 2021 16:10
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Onderwerp Auteur
De Graafschap - MVV 13 februari 14:15 #1
Door alle drukke discussies rondom voyagers die het forum moeten betreden, het wel of niet voorstander zijn van een investeerder vergeten we bijna dat we morgen gewoon een potje mogen ballen. Puur om het feit dat De Graafschap veldverwarming heeft , vind ik dat het een Eredivisiewaardige club is. Zeker als je het afspiegelt tegen onze ''grasmat'' waarbij we genoodzaakt zijn om in een binnenspeelhal in Eijsden te gaan ''trainen''. De kleine velden zijn wel een pluspunt voor Mickels ; die kan geen ballen over 50m terugspelen om een kans van de tegenstander te creëren.

Met De Graafschap uit heb je wat mij betreft ook altijd direct een van de leukste uitwedstrijden; een busreis die niet te kort en niet te lang is, een leuk stadion met een leuke achterban waarmee enige interactie mogelijk is. Neem daarbij dat je na 20 flessen Jupiler een gratis bakkie koffie krijgt aangeboden en het rommelende gevoel is compleet!

De Graafschap speelt de laatste tijd anders als voorheen en ik ben benieuwd hoe MVV hierop gaat anticiperen. Met drie centrale verdedigers, twee opkomende back, twee aanvallende middenvelders en twee bonken (Konings en Seuntjens) voorin hebben ze een aardig team. Creativiteit moet dan nu van Leemans en Verbeek. Benieuwd hoe Kalezic zich hierop gaat instellen. Gezien het feit dat we toch veelal zullen gaan moeten verdedigen, is het niet ideaal dat de vleugelspelers 90 minuten lang met hun backs moeten meelopen. Daarbij zal Naudts voorin telkens in driehokjes door de centrale verdedigers worden uitgespeeld. Achterin zal je moeten doordekken en in het middenveld je niet laten overlopen door het rouleren van spelers. Ik ben eens benieuwd!

Op zich verwacht ik een overwinnen voor De Graafschap. We zitten in een goede flow en wellicht dat Blummel het ongelijk van Snoei wilt bewijzen. Indien beide niet het geval is, hoop ik gewoon dat we ze frustreren door gelijk te spelen. Ik gun die twee galbakken Snoei en Seuntjens niets. Kunnen ze na de wedstrijd weer beide een lekker jankend interviewtje geven aan de verslaggever. Dan zal het wel weer liggen aan het verdedigende spel, de slechte scheids of het harde spel van MVV. Een reden bij zichzelf weten ze namelijk niet snel te vinden.

Morgen 1-1. Ik adviseer , indien je dit resultaat als toto neemt, twee extra schone onderbroeken voor het laatste kwartier!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Jacques, Anna D., opadiehard, jovkle, Zoewiezoe, bokkesprongen, Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2021 17:07
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
De Graafschap - MVV 13 februari 14:15 #2
Goed verhaal lijnsje. Ik heb begin van de week inderdaad 'gewoon' een nederlaag gepouled. Maar gisteren veranderde dat gevoel en kwamen mooie herinneringen naar boven van wedstrijden op de Vijverberg. Natuurlijk kunnen we er gewoon met 3-0 afvliegen. Maar niet morgen :-). Het wordt geen makkie voor de thuisploeg en met een beetje mazzel nemen we dat punt mee. Ik ga voor 2-2.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2021 11:20
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 897
Meer
De Graafschap - MVV 13 februari 14:15 #3
Het is veelzeggend dat de voorbeschouwing in DDL voor de zoveelste keer NIET over MVV gaat, maar over de tegenstander. Of het is een oud-trainer van Fortuna bij de tegenstander, nu zijn het weer oud-Venlook spelers, dan is het weer een oud-materiaalman van Aachen-Nord of weet ik veel wat. Het zal in ieder geval zelden over MVV gaan. Daar heb je dus helemaal niks aan, maar dat wisten we al langer natuurlijk. Wat een schijtkrant is het toch...tenzij er een minuscuul relletje is, dan zijn we gegarandeerd voorpaginanieuws...
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle, Kletswief, Boer458

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2021 16:14
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
De Graafschap - MVV 13 februari 14:15 #4
Ik had liever gewonnen maar vind het verlies nu ook weer niet zo erg, gezien de periodestand....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2021 16:26
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
De Graafschap - MVV 13 februari 14:15 #5
Betaald voetbal onwaardig , wat De Graafschap en MVV lieten zien
De Graafschap moet zich helemaal diep schamen , op een paar spelde prikjes na. Het was af en toe een flipper kast.
MVV kan eigenlijk alleen tot haar eigen middenlijn iets en daarna gebeurd er niks. Standaard situatie zoals corners of vrije trappen moet het gevaar vandaan komen

Er is geen enkele ploeg in de KKD die echt leuk voetbal laat zien, Graafschap moet gezien haar budget en stand gewoon veel meer laten zien maar deden dat niet
En sterk blok van MVV maakt voetballen zeker lastig maar dan nog, wellicht speelt het veld en de temperatuur mee .

In ieder geval was het niet de moeite waard om naar te kijken , MVV haar spel intentie waren duidelijk lang de nul vast houden via de omschakeling proberen toch iets te forceren.
Een wedstrijd om snel te vergeten , een seizoen om snel te vergeten
De volgende gebruiker (s) zei dank u Dennis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2021 17:11
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
De Graafschap - MVV 13 februari 14:15 #6
Het was inderdaad een duel om snel te vergeten. Zeker de eerste helft kwam MVV niet veel verder dan de ballen van de tegenstander tegen te houden. Balbezit duurde zelden langer dan 10 seconden. De Graafschap drukte wel, maar werd ook niet echt gevaarlijk. In de verdediging stonden Mares en Rico Seegers hun mannetje, maar ik blijf Soumaoro centraal achterin een zwakke plek vinden in MVV. En Salasiwa was vaak te nonchalant met ballen inspelen naar middenveld en voorhoede. Daar wond Kalezic zich ook regelmatig over op.

Naudts had, zoals wel vaker, moeite zich te onderscheiden. Hij heeft volgens mij geen enkel duel gewonnen. Blummel is een technisch vaardige speler, al werd ook hij niet echt gevaarlijk. Dianessy vond ik dit keer onzichtbaar.

Ook het middenveld kon geen stempel drukken. De creativiteit van Surmeli werd gemist; Marco Kleinen werkte hardmaar brengt niet de broodnodige creativiteit.Van Acker sprong regelmatig bij als vijfde verdediger en deed dat verdienstelijk. Maar als alle creativiteit van Deom niet komen, is dat wat veel gevraagd.

De tweede helft kroop MVV ies meer uit zijn schulp en creëerde zowaar enkele kansjes. MVV mocht van geluk spreken dat de scheids de bal niet op de stip legde, toen Platje onderuit werd gelopen.

Kortom: meer dan deze kleine nederlaag zat er niet in. Ik zou graag zien dat MVV een hele wedstrijd voetbalt zoals in de tweede helft. Maar er moet meer creativiteit, lef en kwaliteit bij komen. Te veel spelers zijn onzichtbaar.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Napoleon, Lassie80, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2021 17:24
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
De Graafschap - MVV 13 februari 14:15 #7
@Frank Salemans , ben t met je eens
Surmeli zat wel op de bank , toch niet wedstrijd fit genoeg ?! Waarom speelde hij niet !!

En ik snap dat je als trainer niet wilt verliezen , maar met welk doel heeft spelen zoals we spelen voor zin ?? . Is het echt die nederlaag ten koste van alles voorkomen tegen deze ploegen ? Want Graafschap wat zo ontzettend slecht vandaag . Als je had gezegd die staan 12de dan had je t ook geloofd !

Wat is MVV vandaag wijzer geworden , welke stap is dit in het proces geweest , wat weten we nu meer dan vorige week !?

Volgende week Excelsior thuis , hoe gaan we dan voetballen , meer open ?!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2021 17:59
Burgundian043
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 32
Meer
De Graafschap - MVV 13 februari 14:15 #8
Heel simpel samengevat, je ziet de hand van de trainer bij MVV.
Ze spelen compact geven weinig weg en proberen vanuit die positie 1 of 2 kansen erin te schieten.
Met de spelers waar we het dit seizoen mee moeten doen kun je niet veel anders meer of je word al afgeschoten.
De ene keer werkt het (zie nec) en de andere keer niet (zie graafschap) oké meestal niet.
Hoort dit bij het proces, ja ik denk van wel want met wat aanvulling van betere spelers op bepaalde linies, betere spits, middenveld kan creativiteit gebruiken en fatsoenlijke bankspelers, maarjeh daar is geld voor nodig.
Dus komen we weer uit op hetzelfde onderwerp, investeerder of een andere winstgevende opzet zoals de veel besproken napoleon allang zag aankomen dat dit zo niet meer werkte en er iets moest gebeuren.
Ja, napoleon kun je idd kritiek op hebben maar vaak heeft hij het wel bij het rechte eind en heeft zijn eigen mening ondanks al het tegengas en gejank dat hij over zich heen krijgt, dat respecteer ik wel, daar is immers een forum voor toch.
Laten we met zijn allen hopen dat MVV eindelijk de goede weg is ingeslagen met alle veranderingen die de laatste weken hebben plaatsgevonden, want we hebben allemaal uiteindelijk dezelfde passie!
De tijd zal het ons leren!


Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
De volgende gebruiker (s) zei dank u Napoleon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2021 18:42
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
De Graafschap - MVV 13 februari 14:15 #9
Een degelijke tweede helft die de tekortkomingen van de eerste helft niet kon rechttrekken. MVV speelde de eerste helft met te veel ontzag voor dit (ook) povere De Graafschap. De tweede helft ging het roer om. Dat moest ook wel gezien de stand. Meer venijn, minder ontzag voor de tegenstander en dan doe je dus ook beter mee in de wedstrijd.
Achterin vond ik Mares weer(!) de beste man. Soumaoro maakte weer een aantal fouten en Zeegers stond niet op te letten toen Tutuarima doorliep om de 1-0 binnen te tikken.
Op het middenveld vond ik de afwezigheid van Sürmeli opvallend. Die leek net z’n draai te hebben gevonden met Deom om zich heen en Dianessy en Blummel als aanspeelpunten. Wellicht zit er een tactische visie achter, maar deze keuze van de trainer begrijp ik niet. En waarom hem niet inbrengen na de blessure van Van Acker?
Voorin konden we vandaag geen potten breken. Het grootste gevaar kwam van Mares.
Overigens vond ik Havekotte vandaag weer goed keepen. Hield MVV toch een aantal keer in de wedstrijd.
Drie punten in drie wedstrijden tegen de nummers 1, 2 en 6. Het is op zich geen ramp. Zeker niet omdat je nergens echt weggespeeld bent. Maar nu krijg je een reeks tegenstanders waar je wat meer tegen mag lieten zien. Begin eens met meer lef, durf en venijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Frank Salemans, Lassie80, Kletswief

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2021 22:57
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
De Graafschap - MVV 13 februari 14:15 #10

Maosbrögk schreef : Het is veelzeggend dat de voorbeschouwing in DDL voor de zoveelste keer NIET over MVV gaat, maar over de tegenstander. Of het is een oud-trainer van Fortuna bij de tegenstander, nu zijn het weer oud-Venlook spelers, dan is het weer een oud-materiaalman van Aachen-Nord of weet ik veel wat. Het zal in ieder geval zelden over MVV gaan. Daar heb je dus helemaal niks aan, maar dat wisten we al langer natuurlijk. Wat een schijtkrant is het toch...tenzij er een minuscuul relletje is, dan zijn we gegarandeerd voorpaginanieuws...


Mijn gedachte.... gewoon opzeggen... dat wordt maandag geregeld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2021 23:09
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
De Graafschap - MVV 13 februari 14:15 #11
Het was vanmiddag zoals verwacht alleen maar tegenhouden en dat lukte ook nog aardig.
Verschil in kwaliteit met de Superboeren was en is te groot. Seuntjens werd goed uit de wedstrijd gehouden.
Bij de opstelling verrassend dat Surmelli reserve was... benieuwd wat de reden was.
En voor de rest niet zoveel verrassends. Soumaoro had vanmiddag ook wederom een paar grote fouten. En Dianessy was vrijwel onzichtbaar, hopelijk te verklaren door de sterke tegenstand.
Alleen teleurstellend dat het usmvvke niet lukt om de Graafschap zelfs in de laatste 10 mintuten moeilijk te maken door gewoon opportunistisch te spelen door de bal richting 16 meter te spelen. Alleen Haverkotte lukte dit met de lange bal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2021 10:22
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
De Graafschap - MVV 13 februari 14:15 #12
Bon Dia !

Amper 1 pagina over de wedstrijd Graafschap-MVV ! alles zeggend wat de effecten van Corona zijn en de staat waar de club nu in verkeerd ! De gelatenheid heeft het overgenomen van de werkelijkheid . Maar goed daar je nu niet al moest beslissen over het nemen van een seizoenkaart.
Er is laatst wel een supporters onderzoek geweest met die vraagstelling, ik doe altijd mee met onderzoeken in de hoop dat de club er iets aan heeft.
Wie vult deze onderzoeken nog meer in ?! of zien we daar de zelfde interesse als hier op het forum !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2021 10:25 14 feb 2021 10:25 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
De Graafschap - MVV 13 februari 14:15 #13
Tsja een bescheiden nederlaag in een uitwedstrijd tegen een promotiekandidaat, waar MVV in de tweede helft nog aardig tegenstand heeft geboden, zal inderdaad niet tot paginalange discussies leiden. Dat is altijd al zo geweest.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Kletswief

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2021 10:32
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 220
Meer
De Graafschap - MVV 13 februari 14:15 #14
Jammer dat de felheid die in de tweede helft getoond werd niet in de eerste helft te zien was. Ik snap dat je het eerste kwartier de kat uit de boom kijkt, maar als je ziet dat de Graafschap ook voorzicht acteert, kon er wel wat vaker hoger druk worden gezet.

Verder vond ik het ook opvallend dat Sürmeli niet in de basis stond, zelfs niet als invaller. Leuk voor Kleinen dat hij in de basis mocht beginnen; werkte hard, verder onzichtbaar. Dat gold voor veel spelers. Alleen Havekotte, Deom en Mares vielen iets meer op in positieve zin. Al liet Deom zijn mannetje lopen, net als Zeegers bij de tegengoal. Soumaoro wisselt sterke met zwakke momenten af. Maar goed, zit volgens mij wel potentie in dus laat maar staan naast Mares.

Waar ik me wel aan kan storen is dat er vaak haast vanaf de middellijn wordt teruggespeeld op de keeper. Ook regelmatig dat de speler niet onder druk staat. Hier moet de trainer een ludieke boete op zetten. Ook de blinde peren naar voren, ook vaak niet onder druk, verdienen ook een dergelijke boete.

Kalezic gaf in zijn interview na de wedstrijd aan dat we geen kans hebben weggegeven en de Graafschap 'bieberde' tot de laatste minuut. Nu gingen de Superboeren wel de cornervlag opzoeken de laatste minuten. Maar de analyse van Kalezic vind ik een te positieve reflectie van de wedstrijd; zoveel dreiging was er niet vanuit onze kant.

Al met al zijn we niet weggespeeld tegen een titelkandidaat (dat ook pover voor de dag kwam) en verwacht ik dat we tegen Excelsior meer kansen bij elkaar gevoetbald krijgen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Napoleon, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2021 10:38 14 feb 2021 10:38 door Napoleon.
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
De Graafschap - MVV 13 februari 14:15 #15

jeoff schreef : Tsja een bescheiden nederlaag in een uitwedstrijd tegen een promotiekandidaat, waar MVV in de tweede helft nog aardig tegenstand heeft geboden, zal inderdaad niet tot paginalange discussies leiden. Dat is altijd al zo geweest.


Dus gelatenheid !! Ik zou echt wel eens willen weten hoe de "temperatuur" bij de supporters is . Die onderzoeken die worden aangeboden meten dat volgens mij wel ,alleen krijgt niemand dan de club daar iets van te weten .

Misschien eens idee om weer eens een poule op het forum te houden waarin je kunt "stemmen" wat je van zaken vind . Volgens mij was dat er vroger
Je zou bv een aantal vragen kunnen stellen en daar een keuze aan kunnen koppelen .
Maar goed ik weet niet of dat op dit platform kan .

Ik mis echt het gevoel waar we nu als club staan , los van wat losse actie's zijn we het grootte geheel verloren en dit komt natuurlijk volledig doordat we niet meer op de club kunnen zijn maar juist nu zou ik gewoon eens willen weten hoe mensen en met welk gevoel ze er in staan . Een paar simpele vragen zouden kunnen zijn . En ik formulier ze even in mijn zondag ochtend modus dus de vragen zijn niet exact afgestemd

1) Moet MVV in worden overgenomen door nieuwe eigenaren
2) Is er vertrouwen in dit huidige bestuur
3) Het groot is het gemis om niet meer op de club te kunnen komen
4) Hoe volg je MVV nog tegenwoordig
5) Neem je volgend seizoen weer een seizoenkaart
6) Hoe is het vertrouwen in de technische staff onder leiding van Kalazic
7) Wat vinden jullie van de veranderingen die zijn ingezet
8 )Hoe groot is het vertrouwen in de Directeur Erik Noor
9) In wie zijn handen moet het technisch beleid voor komend seizoen vallen
10) De jeugdopleiding onder leiding van manager Elsen wat verwachten jullie daarvan ?

etc etc

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.353 seconden