Jong Ajax - MVV vrijdag 19 maart 2021

18 mrt 2021 15:58
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3800
Meer
Onderwerp Auteur
Jong Ajax - MVV vrijdag 19 maart 2021 #1
De eerste wedstrijd van de laatste periode. Ik schreef eerder dat ik er niet vanuit ga dat we deze periode even winnen. Nu was het Kay die wel met een briljant scenario op de proppen kwam; met de huidige periodewinnaars en de Jong-teams die allemaal in het rechterrijtje staan is plaats nummer 8 de laatste plaats die recht geeft op deelname play-offs. Maar mocht een team buiten de top-8 de laatste periode winnen, dan verliest die nummer 8 zijn plek. Wie is er momenteel nummer 8? U weet wel, die geel-zwarten hier 25 km vandaan. Stel je toch eens voor dat dat op de laatste speeldag nog zo is en wij die dag de vierde periode winnen…

Zaak dus om goed te beginnen. De tegenstander zijn we inmiddels gepasseerd op de ranglijst, MVV klopt op de deur van het linkerrijtje. Het gat met plaats 10 is slechts twee punten (en 24 doelpunten…). Het gat met plaats 8, zoals gezegd goed voor play-offs, is dertien punten (en 35 doelpunten).

Jong Ajax won op 7 november voor het laatst van een niet-Jong team. Toen wonnen ze wel meteen uit bij gedoodverfde kampioen Cambuur, maar goed. Jong Ajax is zeker niet in vorm. Vier van de laatste vijf wedstrijden gingen verloren. Het is bij een team als het hunne altijd verplicht om te vermelden dat ze letterlijk alle vier de verliespartijen meer balbezit dan de tegenstander hadden. Vaak twee keer zo veel passes. Soms meer schoten op doel. Één van de wedstrijden, Volendam uit, stond Jong Ajax in de 85e minuut nog met 0-2 voor. Toch verloren… Ik wil ons niet in de put praten, maar gewoon waarschuwen: voetballen kunnen die jongens nog altijd, dat zijn ze echt niet verleerd.

Bij een Jong-team is het altijd maar de vraag wie er op het veld verschijnen. Wat dat betreft speelt in ons voordeel dat Ajax I vanavond in Zwitserland speelt en zondag alweer tegen Den Haag moet. Keeper Scherpen bijvoorbeeld, die lijkt de laatste weken enkel op maandagen te keepen. Komt natuurlijk door de schorsing van Onana. Dus Kotarski zal wel keepen – nu is dat een miljoenenaankoop uit Kroatië dus geen koekenbakker. En dat is in het algemeen het verhaal met die hele selectie natuurlijk. Afgelopen maandag zaten op de bank (!) bij Jong Ajax onder meer een Deen die drie miljoen kostte, een Braziliaan waarvoor ze 1,5 miljoen betaald hebben. MVV zal uit een ander vaatje moeten tappen dan afgelopen week tegen Jong AZ.

Voor ons wordt het de derde wedstrijd op rij tegen een jong team. De vorige twee wonnen we. MVV is in vorm, het spel ziet er echt wel beter uit dan voor de jaarwisseling. Maar Déom is er niet bij, en dat vond ik de absolute uitblinker de afgelopen weken. Ik hoop van ganser harte dat we winnen, maar mijn voorspelling is een puntje: 2-2.

Ik ga alvast de boel jinxen: na deze uitwedstrijd volgt een zware thuiswedstrijd tegen Almere. Maar daar weer na vijf wedstrijden tegen ploegen die nu onder ons staan, op één wedstrijd na: de derby. Als we tegen Almere en Jong Ajax minimaal 4 punten pakken, dan ligt de weg naar een gooi richting de periode open!

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Lassie80, Boschpoort, De Zwarte Vogel, bokkesprongen, Burgundian043, Liersesup, LRB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2021 22:02 18 mrt 2021 22:18 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 567
Meer
Jong Ajax - MVV vrijdag 19 maart 2021 #2
iech höb neet zoeväöl te zegke, dus doeg miech gewoen mer sumpel 3:6 ( is good genog veur lrb)
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2021 10:53 19 mrt 2021 10:58 door De Zwarte Vogel.
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 919
Meer
Jong Ajax - MVV vrijdag 19 maart 2021 #3


Excuses voor de bron!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2021 13:01 19 mrt 2021 13:03 door Larsbak.
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 273
Meer
Jong Ajax - MVV vrijdag 19 maart 2021 #4
We hebben de afgelopen twee wedstrijden tegen Jong Ajax met 1-5 en 1-4 verloren. Tijd voor revanche dus.
Zoals hierboven aangegeven, hoeft Jong Ajax niet te rekenen op versterking uit de hoofdmacht. In onze thuiswedstrijd deden Brobbey en Rensch bijvoorbeeld nog mee. Kenneth Taylor kreeg vorige week zijn vijfde gele kaart en zal daardoor geschorst moeten zijn.

Bij ons stonden toen Lathouwers, Heerings en Stavitski nog in het veld en morgen hebben we op dit positie een betere spelers staan, buiten het feit dat Déom ontbreekt. De krachtsverhoudingen liggen zeker dichterbij elkaar dan in oktober.

Ter illustratie: Jong Ajax won al zeven wedstrijden niet meer en verloor in die reeks op eigen veld van zowel FC Den Bosch als FC Dordrecht, de slechtst presterende ploegen van het seizoen. Minstens een punt moet gewoon mogelijk zijn. De gemiddelde leeftijd van de veldspelers van Jong Ajax is 18 jaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2021 14:19
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Jong Ajax - MVV vrijdag 19 maart 2021 #5
Benieuwd hoe het gemis van Deom wordt opgevangen?!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2021 19:27
Sjuulke
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 77
Meer
Jong Ajax - MVV vrijdag 19 maart 2021 #6

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2021 20:09
Boys_in_Red
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 199
Meer
Jong Ajax - MVV vrijdag 19 maart 2021 #7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2021 20:36
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 311
Meer
Jong Ajax - MVV vrijdag 19 maart 2021 #8

Dennis schreef : JONG Ajax- MVV 1-0


Niet ook de 1-1 vergeten te vermelden he??
De volgende gebruiker (s) zei dank u Dennis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2021 22:18 19 mrt 2021 22:19 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 527
Meer
Jong Ajax - MVV vrijdag 19 maart 2021 #9
Vooropgesteld: ik heb het moeten doen met wedstrijdflarden in het ESPN-schakelprogramma en met wat er online en via socials naar buiten kwam. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er meer in had gezeten. Drie goals is normaal gesproken genoeg om een wedstrijd te winnen, behalve als je er vier tegen krijgt (tis bijna Cruijffiaans). Ik vind - op basis dus van die paar beelden die ik heb gezien - dat er bij een aantal tegendoelpunten niet doortastend wordt verdedigd. Duels worden halfslachtig aangegaan en mensen lopen niet met hun man mee. Jammer. Hopelijk heeft de verdediging volgende week de zaakjes beter op een rij. Kop op!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2021 22:37 19 mrt 2021 22:38 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1341
Meer
Jong Ajax - MVV vrijdag 19 maart 2021 #10
Ik heb als betalende espn klant de hele wedstrijd kunnen kijken via een illegale russische website. Gelijkspel was terecht geweest. Niks bus parkeren, typisch MVV om 4x te winnen en dan deze eerste van de periode te verliezen. Om dan aan t einde erachter te komen dat we de periode hadden gehad als we vandaag een punt hadden gehaald.
Toch met goede moed naar de volgende wedstrijd. Wij gaan zeker nog punten pakken!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2021 04:55
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 748
Meer
Jong Ajax - MVV vrijdag 19 maart 2021 #11
We verliezen helaas. Maar met opgeheven hoofd. MVV toonde zich veerkrachtig, scoorde maar liefst drie keer. Er had meer ingezeten, zeker als Deom had meegespeeld. We hadden het geluk dit keer niet aan onze zijde. In vorige wedstrijden tegen Jong Ajax werden we weggespeeld. Nu niet. MVV groeit!


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel, Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2021 08:17 20 mrt 2021 08:17 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2350
Meer
Jong Ajax - MVV vrijdag 19 maart 2021 #12
Beetje een domper dat we daar in het Amsterdamse geen puntje weg halen.
Was wel verdient geweest zeker als je kijkt naar de begrotingen van beide clubs.
Je maakt toch maar mooi 3 doelpunten,ik weet zeker met deom er bij en een iets geslotetenere verdediging hadden we zelfs voor meer kunnen gaan.
Knap dat het technisch team er echt iets van heeft gemaakt tegenover de resultaten in de eerste helft van het seizoen.
Er is sowieso goed ingekocht tijdens de winterstop complimentje voor de afdeling inkoop.
Op naar 12 april wat voor mij en vele anderen weer het hoogtepunt van het seizoen moet gaan worden....kom op die roeie....mvrgr Opa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u LRB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2021 11:48 20 mrt 2021 11:59 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 567
Meer
Jong Ajax - MVV vrijdag 19 maart 2021 #13
ze höbbe hun bes gedoon, neet teege 'n tet aongeloupe...inteegedeil; e geliekspeul waor mie es verdeend gewees.
Gruuts op uzze Matadoore en de staf! :applaus: :applaus: :applaus:

Op nao dat geelsjwart krapuul

draon goon wie de verrekes met 't mets tösse de tan
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2021 12:22
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 527
Meer
Jong Ajax - MVV vrijdag 19 maart 2021 #14
Oh ja, bij deze nog even de complimenten voor degene die de socials van MVV bijhoudt. Veel (en originele) updates via Facebook, Instagram en Twitter. Met name het wedstrijdverslag gisteren op Twitter was genieten. Doorspekt met humor en zelfspot. Een verademing tussen al die gortdroge wedstrijdtweets. Bovendien slim om je zo online in de kijker te spelen. Het werd door velen (ook door Ajax zelf) opgemerkt en gewaardeerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2021 13:43
Boys_in_Red
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 199
Meer
Jong Ajax - MVV vrijdag 19 maart 2021 #15
Een punt was gisteren zeker verdiend geweest. In ieder geval hebben we weer drie keer weten te scoren en dat is ook wel eens anders geweest. Verder was Naudts twee keer goed scherp door de afvallende bal in het netje te schieten. Het hele team voetbalde oké, behalve Mares, die zag bij twee van de vier goals niet goed uit. Op naar volgende week! Deze keer wel weer legaal te zien voor de ESPN-abonnees.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 3.039 seconden