Zelden een wedstrijd met zo’n twee verschillende gezichten gezien. De eerste 20 minuten een uitstekend MVV. Goed combinerend, fel in de duels, uitstekend. Terechte 2-0 voorsprong. In plaats van de rust te bewaren, ging MVV met het opgefokte spel van Roda mee. De 2-1 gaf hen weer extra energie. Wat een vervelend mannetje trouwens die Pflucke, en wat was die opgefokt. Alsof ie iets gebruikt had. Havekotte zag er natuurlijk niet goed uit. Daarna veranderde het spelbeeld totaal. MVV had niks meer in te brengen, uiteindelijk kun je blij zijn dat het bij 2-4 blijft.
Eerlijk is eerlijk: dit Roda is gewoon beter. Niet gek als je hun selectie ziet. Vossebelt, Vente, Luijckx, Serrarens, het zouden bij ons allemaal basisspelers zijn. Ik denk dat alleen Déom en Mickels in dit Roda mee zouden kunnen. Met dank aan het oneindige gemeentekrediet, dat dan weer wel.
Toch zie ik wel aanknopingspunten bij MVV. Rico Zeegers, Soumaoro, Mares, Sürmeli, Mickels, Blummel, Déom is best een aardig begin voor volgend seizoen. Goede spits, linksback a la Labylle, en wellicht een nieuwe keeper (al wil ik Havekotte niet afschrijven op basis van deze wedstrijd), en het begint goed uit te zien. Tot slot was uit de 8nterviews duidelijk merkbaar waarom Vrede vooral een prima assistent is