MVV- 045

01 nov 2021 12:02
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 826
Meer
MVV- 045 #121
Je kunt van alles roepen en willen maar het ligt aan de mentaliteit van de mensen ,je gaat niet naar een voet bal wedstrijd met vuurwerk , je hits niet weken lang supporters op .Je gaat niet in een optocht naar een voetbalstadion omringd met fakkels je verstoort niet alleen de openbare orde maar het is beangstigend voor 95 procent van de bevolking en dieren .

Als de mentaliteit niet verandert heb je niets aan plexie glazen ramen ,je verplaats daar mee een gigantisch probleem ........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2021 12:10
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
MVV- 045 #122
Voor het verdere verloop ( afloop) van dit pijnlijke dossier zal veel afhangen hoe MVV vooraf de zaken heeft geborgd dan wel heeft afgesproken in het convenant over deze match en die dan wel/niet zijn uitgevoerd tijdens de match !
Zijn de zaken die vooraf zijn aangegeven ook nageleefd en dat geldt natuurlijk ook voor de tegenstander. Alcohol gebruik, fouilleren , stewards en noem maar op

De openbare aanklager zit natuurlijk op dat dossier en gaat op zoek naar de vragen en de antwoorden en dat gaat mede de strafmaat bepalen die ons te wachten staat en die Roda te wachten staat want die hebben ook een rol in de afloop van deze wedstrijd en de gevolgen ervan .

Geen winnaars dus afgelopen vrijdag , louter verliezers ....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2021 12:23 01 nov 2021 12:23 door Sjotelsplak.
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1158
Meer
MVV- 045 #123

Boschpoort schreef : De gemeente verhuurt niet een compleet stadion maar feitelijk het casco. Het veld, de tribunes en wat algemene ruimtes als kleedkamers. De voorzieningen komen voor rekening van MVV.

De afrastering valt dan toch onder het casco?

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2021 12:30
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 553
Meer
MVV- 045 #124

bokkesprongen schreef : Je kunt van alles roepen en willen maar het ligt aan de mentaliteit van de mensen ,je gaat niet naar een voet bal wedstrijd met vuurwerk , je hits niet weken lang supporters op .Je gaat niet in een optocht naar een voetbalstadion omringd met fakkels je verstoort niet alleen de openbare orde maar het is beangstigend voor 95 procent van de bevolking en dieren .

Als de mentaliteit niet verandert heb je niets aan plexie glazen ramen ,je verplaats daar mee een gigantisch probleem ........


95% beangstigend. Het hele Wittevrouwenveld stond aan de deuren de groep aan te moedigen. Vuurwerk vinden kinderen prachtig , en aan de hand van getuigenverklaringen op Facebook werd het kinderen te veel toen de politie agressief en als hyena's te keer gingen. Als je wilt naar een MVV zonder fanatieke supporters dan kan ik je zeggen dat we binnen een jaar leeglopen. Het is het enige op niveau bij onze club en een unique sellingpoint voor veel mensen om naar MVV te komen. Wat een ironie ook, de politie grijpt in omdat de veiligheid van supporters in gedrang komt. Wat een grap dat die ingreep juist voor tientallen gewonden zorgt. Waaronder een supporter met een schedelbasisfractuur. Die jongen had niks van doen met het hele gebeuren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Sjotelsplak, opadiehard, Sjeng043, Hill28, peeke, ASR, Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2021 12:43 01 nov 2021 12:44 door Sjotelsplak.
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1158
Meer
MVV- 045 #125

webmastersfm schreef : Waaronder een supporter met een schedelbasisfractuur. Die jongen had niks van doen met het hele gebeuren.

Het wordt natuurlijk moeilijk om de personen van de gemaskerde knokploeg te onthullen en te vervolgen, maar ik denk dat er zeker eens aangifte moet worden gedaan van poging tot doodslag.
Met de rubberen lat erop slaan is een ding. Met een metalen ploertendoder op de koppen slaan valt voor mij onder poging tot doodslag. Zeker als er geen sprake is van noodweer.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hill28

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2021 13:05
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
MVV- 045 #126

Sjotelsplak schreef :

Boschpoort schreef : De gemeente verhuurt niet een compleet stadion maar feitelijk het casco. Het veld, de tribunes en wat algemene ruimtes als kleedkamers. De voorzieningen komen voor rekening van MVV.

De afrastering valt dan toch onder het casco?

Nee. En als dat wel zo was, die hekken zijn op verzoek van en in overleg met de supporters door MVV weggehaald. Dan kun je nu toch niet van de gemeente verlangen dat ze die weer terugzetten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2021 13:19
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1158
Meer
MVV- 045 #127

Boschpoort schreef :

Sjotelsplak schreef :

Boschpoort schreef : De gemeente verhuurt niet een compleet stadion maar feitelijk het casco. Het veld, de tribunes en wat algemene ruimtes als kleedkamers. De voorzieningen komen voor rekening van MVV.

De afrastering valt dan toch onder het casco?

Nee. En als dat wel zo was, die hekken zijn op verzoek van en in overleg met de supporters door MVV weggehaald. Dan kun je nu toch niet van de gemeente verlangen dat ze die weer terugzetten?

Dat is raar. Wat valt dan wel onder het casco? De betonnen vloerplaten van de tribune?

Ik heb het niet over het weghalen van hekken want in het uitvak staan deze er nog naar mijn weten... Het gaat in deze om de vernieuwing van het uitvak met bijvoorbeeld glazen wanden.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2021 13:21
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 553
Meer
MVV- 045 #128

Boschpoort schreef :

Sjotelsplak schreef :

Boschpoort schreef : De gemeente verhuurt niet een compleet stadion maar feitelijk het casco. Het veld, de tribunes en wat algemene ruimtes als kleedkamers. De voorzieningen komen voor rekening van MVV.

De afrastering valt dan toch onder het casco?

Nee. En als dat wel zo was, die hekken zijn op verzoek van en in overleg met de supporters door MVV weggehaald. Dan kun je nu toch niet van de gemeente verlangen dat ze die weer terugzetten?


Boschpoort, vanuit de supporters werd het weghalen van de hekken indertijd afgeraden ! Daar is ons stadion niet op gemaakt en was wachten op problemen. Er kwam wel een kleine handreiking dat de hekken bleven op de Angel-Side maar in samenspraak is dat nooit geweest. Integendeel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2021 13:35
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
MVV- 045 #129
De reden dat ze op de Angel-Side in eerste instantie werden gehandhaafd was omdat daar dan vlaggen en spandoeken aan gehangen konden worden. Aan de lange zijdes waren we blij dat ze weg konden. Dat het uitvak iets te sympathiek is ingericht voor onze 'gasten' is wel gebleken.
Het probleem als vrijdag had voorkomen kunnen worden door een container in die hoek te plaatsen. Is eerder gedaan, en effectief gebleken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2021 14:12 01 nov 2021 14:50 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV- 045 #130

Boschpoort schreef : Hier wil ik toch wel even op reageren.
Die hekken zijn jaren geleden weggegehaald en daar was iedereen heel blij mee. Nu op basis van twee incidenten die terug plaatsen is onnodige geldverspilling. Het is jarenlang wel goed gegaan. En de incidenten waren gemakkelijk te voorkomen geweest als de verantwoordelijken voor de veiligheid bij MVV ook maar enigszins capabel waren geweest.

DIe hekken stonden daar niet voor de eigen supporters. Die stonden daar voor situaties als vrijdag, wat maar 1 keer op de 64 duels voor komt (Frequenter in de eredivisie), maar kost je wel meteen een aanzienlijk deel van de seizoenkaart-opbrengst, wanneer het er niet is.

Boschpoort schreef :
Ook wijzen naar de gemeente is onterecht. De veiligheid in het stadion is een zaak van de club, niet van de gemeente. De gemeente verhuurt niet een compleet stadion maar feitelijk het casco. Het veld, de tribunes en wat algemene ruimtes als kleedkamers. De voorzieningen komen voor rekening van MVV. De huurprijs is er ook naar. Vergelijk de gemeente niet met een woningstichting die je huurhuis op orde moet houden.

Dat kun je inderdaad beter een compleet voetbalstadion huren zoals ze In Aachen-Nord via de Gemeente doen, of in Sittard via een projectontwikkelaar. In plaats van een kantoorruimte met openluchttheater te exploiteren als voetbalstadion.

Boschpoort schreef :
Als er schuldigen aan te wijzen zijn voor de gebeurtenissen vrijdag dan zijn dat de roda supporters met hun vuurwerk, de roda stewards die helemaal niets deden om het wangedrag van hun aanhang af te remmen en die sukkels op de hekken lieten zitten, de MVV fans die zo nodig sensatie moesten zoeken in de gracht voor het uitvak ondanks de diverse oproepen daar weg te blijven, de gasten die het hek over gingen, de veiligheidscoordinator die geen maatregelen heeft genomen deze situatie in de gracht te voorkomen (je kunt die stewards die daar voor een minimale vrijwilligersvergoeding staan niet veel verwijten) én de politie die te laat en onnodig hard heeft opgetreden.


Helemaal mee eens. De gasten hadden ook een eigen verantwoordelijkheid, inclusief hun begeleiding. En als daar controle over kwam was die wedstrijd gewoon uitgespeeld met een klein smetje. Nu escaleert een vuurtje wat direct gedoofd had kunnen worden in een gigantische brandhaard.

Betreffende het handelen van de veiligheidscoordinator. Er is geen overtreffende trap beschikbaar voor de functie van een steward. Wie moet je bellen? Moeten we de ex militairen inhuren die vrijwillig met de Koerden hebben meegevochten in Syrië? Daar is volgens mij geen verbetering in mogelijk in mankracht, zonder ook een goede infrastructuur te hebben die het handelen van een steward kracht bij zet. (Afbakeningen). Onze gracht is niet met stewards/commando's (zonder bevoegdheid) leeg te krijgen als je geen gesloten lijn kunt vormen, en sectoren kunt sluiten.

En zodra je de politie het stadion in laat, geef je de regie van de Geusselt direct af en is het praktisch einde wedstrijd. Volgens mij mag je de ME niet gebruiken als aankleding voor de wedstrijd die jij aan het organiseren bent, het is een noodmiddel die je eenmalig inzet uit wanhoop.(Ondanks wat het allemaal mag kosten.).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2021 14:25 01 nov 2021 14:27 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV- 045 #131

Boschpoort schreef : Het probleem als vrijdag had voorkomen kunnen worden door een container in die hoek te plaatsen. Is eerder gedaan, en effectief gebleken.


Corrigeer me als ik het verkeerd heb, maar ik meen te hebben gehoord dat het gebruik van die containers ons door de brandweer is verboden, in verband met het blokkeren van de vluchtwegen. Wat an sich al een sociaal experiment zou zijn. (Wat is belangrijker bij calamiteiten als de poort open moet: Een mensenleven of de rivaliteit?)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Roei baank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2021 14:38
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
MVV- 045 #132

houtengerard schreef :

Boschpoort schreef : Het probleem als vrijdag had voorkomen kunnen worden door een container in die hoek te plaatsen. Is eerder gedaan, en effectief gebleken.


Corrigeer me als ik het verkeerd heb, maar ik meen te hebben gehoord dat het gebruik van die containers ons door de brandweer is verboden, in verband met het blokkeren van de vluchtwegen. Wat an sich al een sociaal experiment zou zijn. (Wat is belangrijker bij calamiteiten als de poort open moet: Een mensenleven of de rivaliteit?)



De poorten waren op een gegeven moment allemaal gesloten ! Poorten van AS naar Qpark van AS naar hoofdtribune en alle poorten die naar buiten leiden . Je kon dus geen kant meer op feitelijk !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2021 14:45
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV- 045 #133

Napoleon schreef :

houtengerard schreef :

Boschpoort schreef : Het probleem als vrijdag had voorkomen kunnen worden door een container in die hoek te plaatsen. Is eerder gedaan, en effectief gebleken.


Corrigeer me als ik het verkeerd heb, maar ik meen te hebben gehoord dat het gebruik van die containers ons door de brandweer is verboden, in verband met het blokkeren van de vluchtwegen. Wat an sich al een sociaal experiment zou zijn. (Wat is belangrijker bij calamiteiten als de poort open moet: Een mensenleven of de rivaliteit?)



De poorten waren op een gegeven moment allemaal gesloten ! Poorten van AS naar Qpark van AS naar hoofdtribune en alle poorten die naar buiten leiden . Je kon dus geen kant meer op feitelijk !!


Die poorten waren bemand, een container beman je niet..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2021 14:50
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
MVV- 045 #134

houtengerard schreef :

Napoleon schreef :

houtengerard schreef :

Boschpoort schreef : Het probleem als vrijdag had voorkomen kunnen worden door een container in die hoek te plaatsen. Is eerder gedaan, en effectief gebleken.


Corrigeer me als ik het verkeerd heb, maar ik meen te hebben gehoord dat het gebruik van die containers ons door de brandweer is verboden, in verband met het blokkeren van de vluchtwegen. Wat an sich al een sociaal experiment zou zijn. (Wat is belangrijker bij calamiteiten als de poort open moet: Een mensenleven of de rivaliteit?)



De poorten waren op een gegeven moment allemaal gesloten ! Poorten van AS naar Qpark van AS naar hoofdtribune en alle poorten die naar buiten leiden . Je kon dus geen kant meer op feitelijk !!


Die poorten waren bemand, een container beman je niet..


Dat klopt maar niemand mocht er uit en als er paniek uitbreekt is dat geen prettige gedachte !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2021 15:07 01 nov 2021 15:11 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2370
Meer
MVV- 045 #135

webmastersfm schreef :

Boschpoort schreef :

Sjotelsplak schreef :

Boschpoort schreef : De gemeente verhuurt niet een compleet stadion maar feitelijk het casco. Het veld, de tribunes en wat algemene ruimtes als kleedkamers. De voorzieningen komen voor rekening van MVV.

De afrastering valt dan toch onder het casco?

Nee. En als dat wel zo was, die hekken zijn op verzoek van en in overleg met de supporters door MVV weggehaald. Dan kun je nu toch niet van de gemeente verlangen dat ze die weer terugzetten?


Boschpoort, vanuit de supporters werd het weghalen van de hekken indertijd afgeraden ! Daar is ons stadion niet op gemaakt en was wachten op problemen. Er kwam wel een kleine handreiking dat de hekken bleven op de Angel-Side maar in samenspraak is dat nooit geweest. Integendeel.


Ik had begrepen dat die hekken bedoeld waren aan de angelside ivm spandoeken?….mvrgr Opa.

Sorrie was al hetzelfde beantwoord….mvrgr Opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.410 seconden