MVV- 045

01 nov 2021 15:19
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
MVV- 045 #136

houtengerard schreef :

Boschpoort schreef : Het probleem als vrijdag had voorkomen kunnen worden door een container in die hoek te plaatsen. Is eerder gedaan, en effectief gebleken.


Corrigeer me als ik het verkeerd heb, maar ik meen te hebben gehoord dat het gebruik van die containers ons door de brandweer is verboden, in verband met het blokkeren van de vluchtwegen. Wat an sich al een sociaal experiment zou zijn. (Wat is belangrijker bij calamiteiten als de poort open moet: Een mensenleven of de rivaliteit?)

Dat zou inderdaad kunnen. is mij niet bekend maar klinkt niet onmogelijk inderdaad. Alsnog vreemd want bij een calamiteit is vluchten via het veld gemakkelijker en veiliger dan via de smalle doorgang bij het uitvak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2021 15:43
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
MVV- 045 #137
Gisteren morgen zat Streppel in het programma goedemorgen eredivisie van ESPN
En kon zijn gal leeg spuiten.
Zo zij hij oa
Dat hij werd bekogeld met bier en aanstekers vanaf de spelerstunnel .
Hij vond het niet normaal dat er maar een suppoost stond.
Alle schuld ging dus naar Mvv.
ook Maaskant en Hans Kraay waren het met hem eens.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2021 16:35 01 nov 2021 16:37 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 742
Meer
MVV- 045 #138
Nou, ik ga Streppel niet in alles gelijk geven. Maar een punt over die suppoost, het hek waardoor je naar de andere kant kunt lopen en de korte afstand fanatieke aanhang tot begin van tunnel/veld heeft ie wel. Allemaal het gevolg van de layout, maar het zijn toch wel verbeterpunten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2021 16:43
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
MVV- 045 #139
Natuurlijk probeert Streppel het straatje van zijn club schoon te vegen. Ik zou als trainer van een club niets anders doen. Maar ik begin met onderhand af te vragen of niet ergens een bewust element in het spel zit.

Normaal als we tegen Telstar , Eindhoven of Jong Utrecht spelen wordt je van boven tot beneden gecontroleerd. Als je goed geschapen bent , denken ze al snel aan een fakkel in je broekje. Overigens vond ik het ''onderzoek'' van ZO-NWS overweldigend. Zij hebben geconstateerd dat meerdere uitsupporters fakkels in schoenen en ondergoed hebben meegenomen. Deze onderzoeker kan natuurlijk nooit lang bij zo een lokaal kut zendertje blijven werken. Wat een werk heeft deze man gedaan, chapeau!

Vervolgens krijgen ze de grachten niet leeg. Normaal gesproken weten ze niet hoe snel ze iedereen uit de gracht moeten halen. Dit gaat altijd goed , natuurlijk soms met een weerwoordje en een grapje, maar de grachten zijn alle andere wedstrijden leeg.

De beveiliging was simpelweg niet optimaal, er was van beide kanten veel vuurwerk (misschien vanuit MVV wel afgesproken, maar dit was ook puur voor de sfeer en niet om mee te gooien naar de randdebielen op het hek) en het optreden was buiten alle proporties. Zijn wij aangehaald om te laten zien ; kijk dan, we zeggen toch dat het niet goed gaat!

Overigens heeft minister Visser de abonnementen voor kickboxen aan de man gebracht. Wat een statement! Ik had Ellie Lust wel eens willen zien bij deze wedstrijd. Die had een remspoor achtergelaten.

Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat;

- De beveiliging of hoe je het wilt noemen totaal niet op orde was;
- Ondanks de lakse houding het geen vrijbrief is om je zo te gedragen;
- De gehele situatie is ontstaan door het uitvak
- 045 is ook zichtbaar te kort geschoten.

Benieuwd wat hier voor een straf gaat volgen. Tegen ADO thuis is kennelijk geen boete gegeven, omdat MVV adequaat heeft gehandeld volgens de KNVB en stadionverboden heeft uitgedeeld. Als dit opnieuw de handelswijze gaat zijn, kun je al weten wat er gaat gebeuren. Hopelijk herkennen ze de ME'ers en het arrestatieteam ook, geven ze hun er gelijk eentje bij!

Ohja en Annemie, laat ook even van je horen als je de gehele situatie middels jouw bekende helikoptervisie hebt geanalyseerd. Meteen schreeuwen dat er goed is opgetreden, maar zelf niet van de situatie op de hoogte zijn meisie!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2021 17:59
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 507
Meer
MVV- 045 #140
De Ierste de beste nuije weeg in Mestreech zowwe veer Annemarie Penn weg kinne numme

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2021 20:04 01 nov 2021 20:08 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV- 045 #141

ouwe rot schreef : Gisteren morgen zat Streppel in het programma goedemorgen eredivisie van ESPN
En kon zijn gal leeg spuiten.
Zo zij hij oa
Dat hij werd bekogeld met bier en aanstekers vanaf de spelerstunnel .
Hij vond het niet normaal dat er maar een suppoost stond.
Alle schuld ging dus naar Mvv.
ook Maaskant en Hans Kraay waren het met hem eens.

Heb het ook gezien. Maar ik dacht dat Maaskant toch een tikkeltje de kant koos van MVV. Zeker omdat hij zei dat MVV de club uit het oosten "Aken" noemt. Ik vond de reactie van Maaskant dus wel meevallen. Streppel daarintegen wilde de schuld bij MVV neerleggen, en had het het liefst over de spelerstunnel, en het geruzie bij het uitvak iets van een "landelijk probleem". Maar ja, hij is ook de trainer van Rjc heh, hij kiest voor zijn eigen hachje. Maaskant mag voor mij in de toekomst nog eens terug komen. Hij heeft toch iets van "charisma" die gast.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2021 22:03
JulioB
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 111
Meer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2021 22:03
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
MVV- 045 #143

houtengerard schreef :
Corrigeer me als ik het verkeerd heb, maar ik meen te hebben gehoord dat het gebruik van die containers ons door de brandweer is verboden, in verband met het blokkeren van de vluchtwegen. Wat an sich al een sociaal experiment zou zijn. (Wat is belangrijker bij calamiteiten als de poort open moet: Een mensenleven of de rivaliteit?)


De containers een kwartslag draaien en twee naast elkaar en twee op elkaar is geen optie? Dan kunnen beide zijden bij een calamiteit worden geopend :'-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2021 22:50
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 796
Meer
MVV- 045 #144
Een open vraag. Kan iemand mij vertellen welke rol de burgemeester van Maastricht speelt bij de veiligheid in het Geusselt-stadion?

De burgemeester is toch, ten eerste, deel van de driehoek (burgemeester, officier van justitie, politie) die over de veiligheid bij thuiswedstrijden van MVV gaat en bijv. een wedstrijd om veiligheidsredenen kan verschuiven of zelfs verbieden?

Ten tweede is de gemeente Maastricht (waarvan de burgemeester 'de baas' is) eigenaar van het stadion. Is de gemeente als verhuurder dan niet verplicht of mede verplicht ervoor te zorgen dat het Geusselt-stadion een veilig stadion is?

Ik vraag me dus, met andere woorden, ook af in hoeverre onze burgemeester medeverantwoordelijk is voor het gebrek aan veiligheid in ons stadion. Dat weet ik dus echt niet en ben heel benieuwd naar het antwoord.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2021 23:28
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
MVV- 045 #145

Ben Salemans schreef : Een open vraag. Kan iemand mij vertellen welke rol de burgemeester van Maastricht speelt bij de veiligheid in het Geusselt-stadion?

De burgemeester is toch, ten eerste, deel van de driehoek (burgemeester, officier van justitie, politie) die over de veiligheid bij thuiswedstrijden van MVV gaat en bijv. een wedstrijd om veiligheidsredenen kan verschuiven of zelfs verbieden?

Ten tweede is de gemeente Maastricht (waarvan de burgemeester 'de baas' is) eigenaar van het stadion. Is de gemeente als verhuurder dan niet verplicht of mede verplicht ervoor te zorgen dat het Geusselt-stadion een veilig stadion is?

Ik vraag me dus, met andere woorden, ook af in hoeverre onze burgemeester medeverantwoordelijk is voor het gebrek aan veiligheid in ons stadion. Dat weet ik dus echt niet en ben heel benieuwd naar het antwoord.


Ik denk dat de burgemeester uiteindelijk de eindverantwoordelijkheid heeft over het hele gebeuren. Ze is dus ook de eindverantwoordelijke voor het stadion (lijkt mij). Maar juist daar knelt het dus. Ze kan altijd optreden als de veiligheid in het geding is, en daar wil de KNVB ook op aansturen, maar aan de ene kant is ze zelf ook verantwoordelijk voor die veiligheid. Dus eigenlijk heeft ze straks alle macht (onder toezicht van de gemeenteraad) om te doen en laten wat ze wil, zoals stadion dicht of open, politie ja of nee enz. enz.
Een beetje het "wij van WC eend......".
Het is de taak van de gemeenteraad de B&W te controleren hierop en eventueel op aan te spreken als ik me niet vergis. Helaas zal de burgemeester een flink stuk machtiger worden over het hoe en wat in de Geusselt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2021 07:13
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV- 045 #146
Wat ook iedereen moet zijn opgevallen , waar waren onze voorzitter en AD ?! Tijdens de rellen in 2017 vloog Kersten en andere nog richting brandhaard , misschien om symbolisch wat te blussen maar ze waren er wel .
Paul Rinckens klom regelmatig het vak in als er iets gebeurde .

Maat afgelopen vrijdag heb ik niemand gezien van voorzitter of AD . Waarom niet , waarom kwamen ze niet uit de BC toen net de match gestaakt was om het publiek te sussen ?! … ook heb ik niemand van het beveiligings bedrijf Limburg beveiliging gezien … die stonden normaal in de gracht !! Het schijnt dat die ermee zijn gestopt en dat zou ook een tekort aan beveiligers verklaren !!

Daarnaast heb ik van Noor nog geen enkele reactie ergens gelezen .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2021 07:28
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
MVV- 045 #147

Napoleon schreef : Wat ook iedereen moet zijn opgevallen , waar waren onze voorzitter en AD ?! Tijdens de rellen in 2017 vloog Kersten en andere nog richting brandhaard , misschien om symbolisch wat te blussen maar ze waren er wel .
Paul Rinckens klom regelmatig het vak in als er iets gebeurde .

Maat afgelopen vrijdag heb ik niemand gezien van voorzitter of AD . Waarom niet , waarom kwamen ze niet uit de BC toen net de match gestaakt was om het publiek te sussen ?! … ook heb ik niemand van het beveiligings bedrijf Limburg beveiliging gezien … die stonden normaal in de gracht !! Het schijnt dat die ermee zijn gestopt en dat zou ook een tekort aan beveiligers verklaren !!

Daarnaast heb ik van Noor nog geen enkele reactie ergens gelezen .


Noor, Noor, Noor, Noor, Noor....
Het begint een beetje een obsessie voor je te worden he?
Gelukkig organiseert Noor een Praotkaffee waar je al die vragen face to face mag stellen. Oh nee, wacht, daar was je niet he?
De volgende gebruiker (s) zei dank u M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2021 08:51
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV- 045 #148
Een inhoudelijke reactie geven op de punten die worden aangekaart is niet verboden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2021 09:00
Klomeleer
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 72
Meer
MVV- 045 #149

Duin schreef :

Napoleon schreef : Wat ook iedereen moet zijn opgevallen , waar waren onze voorzitter en AD ?! Tijdens de rellen in 2017 vloog Kersten en andere nog richting brandhaard , misschien om symbolisch wat te blussen maar ze waren er wel .
Paul Rinckens klom regelmatig het vak in als er iets gebeurde .

Maat afgelopen vrijdag heb ik niemand gezien van voorzitter of AD . Waarom niet , waarom kwamen ze niet uit de BC toen net de match gestaakt was om het publiek te sussen ?! … ook heb ik niemand van het beveiligings bedrijf Limburg beveiliging gezien … die stonden normaal in de gracht !! Het schijnt dat die ermee zijn gestopt en dat zou ook een tekort aan beveiligers verklaren !!

Daarnaast heb ik van Noor nog geen enkele reactie ergens gelezen .


Noor, Noor, Noor, Noor, Noor....
Het begint een beetje een obsessie voor je te worden he?
Gelukkig organiseert Noor een Praotkaffee waar je al die vragen face to face mag stellen. Oh nee, wacht, daar was je niet he?


Daar moet ik je toch even corrigeren Duin, want Noor heeft helemaal geen Praotkaffee georganiseerd. Sterker nog, als SV-1902 dat niet voor Noor had gedaan was het er waarschijnlijk ook helemaal niet van gekomen dit seizoen.

Wat ik wel kan waarderen aan Noor is dat hij niet als zijn voorgangers (Rinkens, Penders) direct alle MVV supporters veroordeelt in de media alvorens alle feiten te kennen. Maar ondertussen had hij er natuurlijk wel slim aan gedaan om de schuld ook deels in de schoenen van die kloetzek uit 045 te schuiven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2021 11:40 02 nov 2021 11:41 door JulioB.
JulioB
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 111
Meer
MVV- 045 #150
In de samenvatting wordt i.i.g. wel duidelijk aangegeven dat het vanuit het uitvak begon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.407 seconden