Ik sluit me 100% aan met de posts boven me. Ik ben al meer dan 25 jaar supporter, en zal supporter voor het leven blijven, maar eerlijk gezegd: doordat we al meer dan 20 jaar Eerste Divisie voetballen, er totaal geen perspectief is, de club totaal niet "groeiende" is (integendeel), het voetbal na de bijna-promotie in 2017 ongelooflijk slecht is, en last but not least, het toch minder leuk is om naar wedstrijden in een sfeerloos leeg stadion te kijken, ga ik er echt niet meer elke week voor zitten. Ik heb het tegen Oss geprobeerd, maar het deed al heel snel pijn aan de ogen. Tegenstander technisch en met pressing beter, feller, veel meer kansen creëerend, MVV loopt er maar wat achter aan (en trekt zich terug) en als MVV dan de bal heeft is het inspiratieloos. En dat is dan tegen de nummer voorlaatst he...
Dit gebeurt al langer zo (al bijna 3,5 jaar) en zo langzamerhand kijk je dan automatisch minder wedstrijden. Ook omdat er ook wel wat andere dingen te doen zijn op een vrijdagavond. In mijn optiek maakt het met het huidige voetbal niet uit wie er dan langs de lijn staat en wie er op het veld staat: het is gewoon kwaliteitsarmoe. Ook bij uitwedstrijden: vroeger zette ik dan nog wel eens zenuwpees John B. op, maar nu kijk ik vaak pas rond 10 uur wat ze gemaakt hebben. Het zegt genoeg.
"Het heilige vuur", die drang om elke week nog een wedstrijd te kijken (of dat nou thuis of in het stadion is, mocht het weer mogelijk zijn), dat is er steeds minder. Het spijt me dat ik dat zo moet brengen, maar ik denk dat dit voor heel veel mensen zo aanvoelt. Er is nou eenmaal geen perspectief. Geen geld, geen investeerder, geen beleid, oud stadion, en geen stad die investeert in (top)sport. Het is om moedeloos van te worden.
Zo, effe alles van me afgeschreven.
Fijne feestdagen iedereen, en tot volgend jaar! Waar en hoe weet nog niemand, maar toch blijven we onze club trouw, want supporter blijf je voor het leven.