Dordrecht mvv

26 feb 2022 15:18 26 feb 2022 15:26 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Dordrecht mvv #16
We draaien hier de wereld weer om zo lijkt het. Dit is een maatschappelijk probleem, een probleem voor de gemeente en de gemeenschap. Blijkbaar zijn stammen in centraal Afrika verder ontwikkeld dan enkele inwoners van onze regio, nationaal zal dit zeker geen uitzondering zijn geweest, gezien eerdere incidenten rondom andere verenigingen. Maar zorgwekkend is het zeker.

Het is de taak van de samenleving om die mensen te helpen hun ontwikkelingsachterstand in te halen en hun wereldkennis te vergroten. Die taak ligt niet bij de sportvereniging MVV die slechts evenementen faciliteert voor haar leden. De verantwoordelijkheidheid ligt in mijn ogen bij de overheid die deze mensen uit het oog is verloren bij het verspreiden van kennis, welvaart en ontwikkeling en bij het overbrengen van sociale rechten en plichten. In mijn ogen wordt de naam MVV nu misbruikt om die individuen een naam en een collectief-label te geven, terwijl hier niet de oorzaak van het probleem ligt. Dat burgers niet met hun vrijheden kunnen omgaan behoort niet tot de kerntaak van een BVO om dit te bewaken. Toch wordt het wel zo omschreven door de pers. Daar waar het juist over demografie moet gaan. Als iemand in de bioscoop oerwoud geluiden maakt jegens iemand met Afrikaanse roots hebben wij het ook niet over "Bioscoopgangers van Pathé". Waarom wel bij voetbal? "Maastricht kampt met sociale problematiek" zou de situatie meer rechtvaardigen, dan proberen te scoren met MVV in de titel, die hier geen bevoegdheid noch verantwoordelijkheid voor heeft in de opvoeding en politieke voorkeur van anderen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2022 15:46
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Dordrecht mvv #17
PERSBERICHT 26 februari 2022
Aan het einde van het duel FC Dordrecht-MVV Maastricht werd Dordrecht-speler
Seydine N'Diaye geconfronteerd met racistische geluiden vanuit de MVV-tribune.
MVV heeft afgelopen nacht al een eerste verklaring uitgebracht, op een moment dat nog veel onduidelijk was. De Maastrichtse club is afgelopen nacht direct een uitgebreid onderzoek gestart en inmiddels zijn zaterdagochtend twee naar Dordrecht meegereisde jonge mannen in het vizier gekomen, die hier verantwoordelijk voor zijn.
Maandag is er overleg tussen KNVB, MVV en het Openbaar Ministerie. Vanuit MVV krijgen deze twee knapen in ieder geval een stadionverbod.
"Wij tolereren geen enkele vorm van discriminatie", zegt algemeen directeur Erik Noor, die zelf in de nacht van vrijdag op zaterdag direct betrokken was bij het onderzoek. "Dergelijke mensen horen niet in een stadion thuis. Niet in Maastricht of in welke stad dan ook.” Noor heeft zaterdag ook geprobeerd contact te krijgen met
N’Diaye om namens MVV zijn excuses aan te bieden. Dat is op het moment van
versturen van dit persbericht nog niet gelukt.
MVV Maastricht benadrukt met kracht dat er voor racisme geen plek is binnen de club en het voetbal in het algemeen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2022 15:55
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
Dordrecht mvv #18
Als het klopt wat er geschreven is dan is dit zeer triest. Schijnbaar vinden de overige supporters het normal aangezien niemand de persoon of personen hierop aanspreekt. Nu zijn andere supporters wellicht de sjaak aangezien dit gevolgen kan hebben. Hoe kan het toch zijn dat na zo veel situaties er nog steeds mensen met dit kaliber toegang hebben tot stadions / wedstrijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2022 16:49
Boys_in_Red
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 200
Meer
Dordrecht mvv #19

mvv supporter schreef : Als het klopt wat er geschreven is dan is dit zeer triest. Schijnbaar vinden de overige supporters het normal aangezien niemand de persoon of personen hierop aanspreekt. Nu zijn andere supporters wellicht de sjaak aangezien dit gevolgen kan hebben. Hoe kan het toch zijn dat na zo veel situaties er nog steeds mensen met dit kaliber toegang hebben tot stadions / wedstrijden.


Je was er overduidelijk niet bij. Er is iets van gezegd. Het probleem is echter dat je er niet op kunt anticiperen en pas kunt acteren wanneer het kwaad al is geschied. Als desbetreffende een stadionverbod krijgen is de kous af lijkt me.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2022 17:18 26 feb 2022 17:19 door mvv supporter.
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
Dordrecht mvv #20
Dan zat ik fout. Goed dat de personen aangesproken zijn!! Ik las net dat 2 personen een stadionverbod gekregen hebben. Hopelijk leren ze ervan!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2022 20:48
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
Dordrecht mvv #21
Heel fijn dat MVV zo vlug handelt chapeau daarvoor ,maar hoe komen deze raddraaiers in een MVV bus ? .........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2022 21:16
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 566
Meer
Dordrecht mvv #22
Helemaal mee eens,
Alleen is Kallon echt een totaal ander verhaal kerel.
Ik zat toen zelf op de tribune en die Kallon werd toen alleen voor pedo uit gemaakt!
Die er zelf makkelijk iets anders van heeft gemaakt.
Maar deze hersenloze die nu bezig waren hebben gelukkig al een stadionverbod te pakken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2022 11:29
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
Dordrecht mvv #23
Pedo naar iemand roepen is even bijna even erg….. ongeacht wat er geroepen is. Goed dat deze personen het komende jaar thuis op de bank mogen kijken. Want langer verwacht ik niet dat het verbod geldig is. Maak een statement en geef deze personen een verbod voor meerdere jaren. Andere zullen daar van leren en hopelijk 2 x nadenken voor ze wat roepen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2022 13:48
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Dordrecht mvv #24
De Richtlijn Termijn Stadionverboden van de KNVB biedt de mogelijkheid tot een landelijk stadionverbod van 120 maanden bij racistische belediging. Tien jaar dus. Het betreft dan geen lokaal verbod, opgelegd door de Commissie Stadionverboden MVV voor thuis- en uitwedstrijden van MVV, maar een landelijk verbod voor alle BVO's en Nederland vertegenwoordigende elftallen, opgelegd door de KNVB.

Overigens heb ik begrepen dat diverse supporters actief ingegrepen hebben richting racistische supporters en goed samengewerkt hebben met de Veiligheid ter plekke.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, opadiehard, jovkle, Boer458, De Zwarte Vogel, Burgundian043, LRB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2022 14:54
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
Dordrecht mvv #25
Lees hier de column van Ronald Waterreus in De Limburger:

Als het bericht op de website van MVV niet zo treurig was, zouden u en ik er misschien nog best om kunnen grinniken ook. De club gaat ‘twee racistische knapen’ een stadionverbod geven. Mooi woord immers, knapen. Zo’n woord dat doet herinneren aan de tijd dat oud-premier Ruud Lubbers in de luiers zat en de eerste zwart wit-televisie nog geboren moest worden.
Geen idee wie deze ‘knapen’ zijn, hoor, die vrijdag vanaf de tribune met MVV-supporters racistische geluiden maakten richting FC Dordrecht-verdediger Seydine N’Diaye. Toch fascineren ze me in zekere zin wel. Ga maar na: je stopt op vrijdagmiddag waarschijnlijk eerder met je werk. Slurpt in allerijl een bak groentesoep naar binnen. Stapt vervolgens in alle vroegte de bus in voor een reis van, op en neer, bijna vierhonderd kilometer. En wat doe je dan wanneer je ziet dat jouw cluppie in de slotfase met 3-1 achterstaat aan, godbetert, de Krommedijk? Van achter een hek anoniem een donkere speler van de tegenstander uitschelden. Gewoon, omdat hij er toevallig niet zo uitziet als jij, vermoedelijk geboren in Maastricht, Meerssen of Schin op Geul.

Medelijden

Spontaan moest ik denken aan de Alleenstaande Vandaal. U weet wel, dat zonderlinge typetje van Van Kooten en De Bie. Zelf dacht hij doorgaans dat hij best wat voorstelde, leek het, wanneer hij weer eens boerend, schreeuwend en stampvoetend in zijn eentje door een treincoupé trok. De mensen om hem heen hadden, behalve ergernis en oorpijn, vooral medelijden. Sinds vrijdag weten we dat er bij MVV ook een Alleenstaande Vandaal rondloopt. Correctie: twee. Mannen, kortom, die een voetbalwedstrijdje benutten om zich van hun slechtste kant te laten zien. N’Diaye was zo gekrenkt door ze dat hij weigerde om verder te spelen namens Dordrecht. Afijn, u heeft het ongetwijfeld meegekregen.

Lees ook: Twee meegereisde MVV-fans in het vizier na oerwoudgeluiden tegen FC Dordrecht

En toch: alle smakeloosheid transformeerde snel tot (ook) iets constructiefs, vond ik. Door met elkaar te knielen en vervolgens vrijwel meteen stadionverboden uit te delen, deed MVV wat mij betreft precies wat een club in zo’n situatie zou moeten doen: krachtig en groots afstand nemen van dergelijke gekkies. In subtiele woorden zeiden ze eigenlijk tegen hen: blijf weg, kom nooit meer terug, zoek een andere hobby. Feilloos schetsten de MVV-spelers, stafleden en directie daarmee precies zoals het is: niet Seydine N’Diaye is een slachtoffer. Nee, dat zijn die zielepoten die hun sneue bestaan blijkbaar moeten botvieren op een voetballer die wél iets voorstelt in het leven.

Bekrompen

MVV buigt niet voor ze, zoals elders te vaak gebeurt. En precies die houding zorgde ervoor dat ik ondanks alles toch een optimistisch gevoel overhield aan het incident. Racisme van de eigen aanhang wordt in Maastricht niet gebagatelliseerd, gerelativeerd of afgezwakt. In plaats daarvan wordt het gedrag collectief en publiekelijk afgestraft. En de daders in het belachelijke getrokken, getuige de aanduiding ‘racistische knapen’. Naadloos passend bij de kleine, wereldvreemde en bekrompen geesten die ze zijn.

Chapeau MVV, jullie zijn een voorbeeld voor alle andere clubs.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Anna D., opadiehard, Lassie80, jovkle, Burgundian043, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2022 17:10 14 apr 2022 17:18 door J.P. Ler. Reden: Extra tekst
J.P. Ler
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 120
Meer
Dordrecht mvv #26
Ad.nl:

KNVB maakt korte metten met racisme: 4 MVV-fans krijgen stadionverbod 20 jaar
Vier supporters van MVV krijgen een landelijk stadionverbod van 20 jaar opgelegd. Zij hebben op 25 februari verdediger Seydine N’Diaye van FC Dordrecht racistisch bejegend. De afdeling stadionverboden van de KNVB onderzoekt nog de rol van een vijfde fan van de club uit Maastricht.

De vier fans krijgen de maximale straf voor hun wangedrag. De KNVB stelde begin 2020 samen met de overheid het aanvalsplan ‘ons voetbal is van iedereen’ op, bedoeld om racisme en discriminatie tegen te gaan. Tegelijkertijd werd het maximale stadionverbod voor dergelijke overtredingen verdubbeld van 5 naar 10 jaar. Die 10 jaar kunnen nog worden verdubbeld als een voetballer het slachtoffer is. N’Diaye heeft ook bij de politie aangifte gedaan van racisme.

Scheidsrechter Richard Martens legde de wedstrijd tussen Dordrecht en MVV in de slotfase stil, nadat N’Diaye hem had verteld dat hij racistisch bejegend werd door supporters van MVV. Uiteindelijk keerden de spelers van beide clubs terug op het veld. De wedstrijd werd hervat met een ingooi. Daarna knielden alle spelers en ook de scheidsrechter op het veld, het inmiddels bekende statement tegen racisme. Direct daarna floot Martens af.

MVV valt volgens de aanklager betaald voetbal niets te verwijten. Volgens hem heeft de club alle noodzakelijke maatregelen getroffen om de misdragingen van een deel van de eigen aanhang tegen te gaan. MVV nam na de wedstrijd ook duidelijk afstand van het wangedrag van een deel van de meegereisde fans. Ook ging de club in overleg met de supportersvereniging om herhaling te voorkomen. MVV wist uiteindelijk vijf supporters te identificeren. Vier van hen hebben nu een stadionverbod van 20 jaar opgelegd gekregen. Voor de vijfde fan dreigt dezelfde straf.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2022 18:20 14 apr 2022 18:22 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
Dordrecht mvv #27
Racisme uitbannen dat is eem goed doel. Maar 20 jaar is wel vrij woke toch. Na 10 jaar zal de les ook wel geleerd zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2022 19:09 14 apr 2022 19:10 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Dordrecht mvv #28

Hill28 schreef : Racisme uitbannen dat is eem goed doel. Maar 20 jaar is wel vrij woke toch. Na 10 jaar zal de les ook wel geleerd zijn.


Ik vind 10 jaar al erg fors. Het gaat hier om het verbaal onderbreken van het spel.

Misschien heb ik mijn ethiek kaders verkeerd staan, maar wat staat er dan in godsnaam op het fysiek onderbreken van het spel vraag ik me af?

Dit voelt aan als voorbeeld straffen.Ik ben tegen racisme, maar dit soort straffen struinen niet met de geleden schade (daar is civiel en strafrecht voor) . Bij 20 jaar is de binding met de club (bijna) weg. Een straf dient een leerdoel te hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2022 20:46
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
Dordrecht mvv #29
Houten Gerard
Leer doel ? ben het niet met je eens . Lijkt mij een goede straf en fijn dat MVV is vrij gesproken .
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2022 21:35
Everlastt
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 7
Meer
Dordrecht mvv #30
20 jaar ? Niet om racisme goed te praten, maar ik heb wel gekkere dingen gezien. Dat werd afgedaan met veel minder! Wel een straf. Alleen niet van deze aard.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.386 seconden