Ik ben tegen racisme en een (flinke) straf vind ik ook niet meer dan terecht, maar dit gaat wel erg ver vind ik.
20 jaar?? Mijn god... Die ajax-fan die destijds die AZ-keeper fysiek aanviel op het veld kreeg 3 jaar stadionverbod (wel ook half jaar celstraf, waarvan 2 maanden voorwaardelijk, en boete van €10.000,-).
Wat ik vreemd vind: de straf is sinds kort verdubbeld naar 10 jaar ipv 5 jaar, maar als het racisme richting een speler betreft, kan deze straf verdubbeld worden.
Is dat niet discriminatie op zich? Maakt toch verder niet uit of het richting een speler, supporter, fotograaf of agent is?
Verder heb ik (wederom) sterk de indruk dat de KNVB de kleinere club (nu MVV) gebruikt als voorbeeld voor de rest van Nederland. "Kijk eens hoe we durven te straffen! Wat zijn we goed bezig met ons beleid!" Durf wel te zeggen dat een Ajax-fan deze straf nooit had gekregen.
Maar nogmaals: een straf is prima en terecht, ik ben tegen racisme, maar met 5 jaar hadden ze het denk ik ook wel geleerd...en zoals Napoleon ook zegt: een taakstraf had wellicht meer nut gehad.
20 jaar zonder MVV is in deze tijd nog amper een straf te noemen