VVV-MVV

11 dec 2022 20:55
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1154
Meer
VVV-MVV #16
Vooral als je grossiert in gele kaarten . Vandaag alweer 5 gele kaarten .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2022 23:55
Vak G
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 52
Meer
VVV-MVV #17
Echt balen.

Al de trainers van de tegenpartij hebben hun huiswerk inmiddels wel gedaan . Voetballen werd souren en mn Steuckers dan ook op alle mogelijke manieren zeer moeilijk gemaakt. Wing backs nauwelijks in spel betrokken. MVV wilde winnen. VVV wilde ten koste van alles winnen.
MVV oogde 1e helft bij momenten soms zelfs wat arrogant (oa Matthys bijna doelpunt schuld door bal met 1 hand te willen vangen) en 2-0 achter was zeker verdiend geweest.
Dzepar was een belangrijke aanvulling om het potje vechtvoetal niet op alle fronten te verliezen. Tijdens 15 sterke min in 2e helft rond fase 1e doelpunt weer ff het goedvoetballende MVV gezien onder leiding van Steuckers. Daarna weer achteruit. Vloek vaker op Kostons omdat het geen killer is maar door opzetten combinaties, slimme loopacties en zijn snelheid in mn de omschakeling toch erg gemist vandaag. Remans werkt altijd keihard maar is als je bovenin wil eindigen een spits die invalt bij een 2-0 , 3-0 voorsprong.. Verder onbegrijpelijk om zoveel ruimte weg te geven tegen een snelle Venema in slotfase, gebeurde recht voor mijn neus....

We kunnen nog steeds van iedereen winnen maar de sterke punten van dit MVV zijn inmiddels bekend bij tegenstanders. Zeker daarom zullen we iedere week 120% moeten geven anders kunnen we ook van iedereen verliezen. Verder krijg ik toch steeds meer de indruk dat het kunstgrasveld thuis een voordeel oplevert maar dat we het uit juist daarom moeilijker hebben. De competitie is nog lang. Hoop op 6 punten de komende 2 wedstrijden !!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2022 09:10
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
VVV-MVV #18
Wat Vak G zegt klopt ; de tegenstanders hebben inmiddels door hoe dit MVV te moeten bestrijden. Waar we in eerste instantie de tegenstander lieten komen om vervolgens op een grandioze manier te counteren, zo laten ze MVV nu het spel maken. Daarbij zitten ze kort op Souren en met name Steuckers waarbij je al het voetbal lam legt in deze ploeg. Daarbij ging VVV gisteren heel vroeg druk zetten. Dat i.c.m. een hobbelig , hard en koud veld maakte dat MVV niet in het spel kwam.

Tweede helft door het inbrengen van Dzepar trek je toch weer een mannetje in de dekking van Steuckers en Souren af en zag je dat met name Souren weer ging voetballen en we gingen aanvallen. Steuckers maakte de actie en Van Bommel schiet de rebound goed binnen. Hierna moet je doordrukken, maar staat de paal in de weg.

Bij de 1-1 zie je toch wel Mathys zijn manco (lengte). Bij de 2-1 staat MVV volledig verkeerd opgesteld en verslikken ze zich in de snelheid van Venema (die op een of andere manier altijd tegen ons scoort). Vervolgens zijn we niet bij machten om nog iets te creëren en zie je toch dat de bank niet goed genoeg is om iets te forceren. Kostons werd echt gemist , want Remans heeft volgens mij geen bal geraakt of vastgehouden.

Aanstaande vrijdag goed afsluiten tegen Telstar en we hebben een fantastische eerste helft gedraaid. Dat we niet rechtstreeks gaan promoveren (niet dat iemand het daar over heeft in het Maastrichtse) is duidelijk, maar een plek voor de PO moet er zeker inzitten. Tuurlijk gaan we geen reeks meer krijgen zoals we hebben gehad, maar alleen al met thuiswedstrijden moet het haalbaar zijn!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2022 10:18 12 dec 2022 10:23 door Sjappie.
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 606
Meer
VVV-MVV #19
Je ziet ook al duidelijk het verschil tussen de mogelijkheid voor invallers.
Een Venema stond bij ons waarschijnlijk wekelijks in de basis, die mag daar de bank warm houden en invallen als de tegenstander vermoeid is en hij met zijn snelheid nog een verschil kan maken. Je hebt het gevoel alsof hij altijd tegen MVV scoort, als ik Transfermarkt bekijk valt het nog reuze mee:

Datum Club Doelpunten
20-10-17 Jong Utrecht 2
09-03-18 Jong Utrecht 1
15-02-19 Jong Utrecht 1
04-02-22 VVV 1
11-12-22 VVV 1

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2022 16:07 12 dec 2022 16:23 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Onderwerp Auteur
VVV-MVV #20
Even een korte analyse over gister maar eigenlijk geld deze ook over de laatste thuiswedstrijd tegen Almere.
Mvv heeft/had iets heel compacts in zijn spel nl heel snel in korte combinaties met 1 keer balcontact de tegenstander overrompelen.
Het is ook logisch natuurlijk dat de tegenstanders dit simpel door breken door de dragende spelers kwa opbouw te blokkeren zoals blummel /steuckers/souren bijv.
De angel is dan uit deze snelle uitvallen en maakt van dit Mvv een team dat normaal opbouwend bij het doel van de tegenstander moet komen.
Tegen Almere dan net niet maar nu weer tegen Vvv verlies je zo wel te gemakkelijk.
Mvv had een korte opleving maar er werd bijna niet op doel geschoten men wilde de bal in het doel leggen bij wijze van.
Zonder Koen hadden we sowieso geen stoorzender voor.
Laat ik het giga mis hebben en dat er tegen Telstar weer een ploeg staat zoals die ploeg die al die punten heeft verzameld.
Ik gun het Verberne en ons dat we dalijk tegen Telstar en vanaf januari de draad weer mogen oppakken….mvrgr Opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2022 17:45
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
VVV-MVV #21
Je vraagt je dat af , hoe zou t geweest zijn als Koen had meegedaan ?! Ik denk zeker dat met Koen er meer diepgang in het spel van MVV zou zijn geweest aan de andere kant denk ik ook dat VVV het gewoon goed op orde had en precies wist hoe MVV uit te schakelen en daarna eigenlijk te domineren
Want we werden in de eerste helft van zowat van het kastje na de muur gestuurd , dat het nog 0-0 stond was een enorme meevaller

En iedereen weet zolang het 0-0 is dan komt toch dat moment , en dat kwam een goede actie weer van Steukers ( echt onze beste man in deze selectie) en een schot op goal , slecht verwerkt door van der Gouw ( dat wordt een topper , let maar op) en van Bommel ( dat wordt ook een hele goeie ) en het is zomaar 0-1
Venlo was 10-15 minuten van slag maar daarna pakte ze het gedegen op, met een bank waar je ook wat mee kunt ( o.a Venema) . Het schot van Klaassen was lelijk en met een lastige stuit. Mattys is gewoon te klein en daarom zal hij nimmer een topper worden , was kansloos . Matthys vond ik momenten van sterk keepen echt afwisselen met hele domme zwakke momenten en vreemde dingen , zie weinig progressie bij hem de laatste tijd .

Dat die 2-1 valt is gezien de match gewoon verdiend , maar had ik zelf niet meer verwacht . Venema doet dat goed is snel en heeft toch een oogje om tegen MVV te scoren .

Onze selectie is dun en kwetsbaar en als Souren en Steukers niet spelen dan wordt het heel lastig . De ploeg doet het bovenverwachting goed maar ik ben bang dat we een hele andere 2de seizoenshelft gaan zien en dat het niet op een telleurstelling gaat uitlopen want dat verdiend de groep niet.
Play off verdienen ze , maar ik moet dat nog zien of dat gaat lukken !

Dat onze 2 beste mensen niet van ons zijn is natuurlijk heel jammer, een van Bommel zou een contract moeten hebben , MVV wil natuurlijk graag maar waarom gunt de van Bommels MVV dat niet ?!
Wat ik begreep gaat Ruben het einde van het seizoen MVV verlaten en zou hij tijdens de winterstop al gaan waren het niet dat hij nu basisspeler is geworden ( een eis van "hem" meer speeltijd )
los van het eisen vind ik gewoon en vond ik gewoon dat hij altijd moet spelen , zoveel beter dan Remans .
En dan Steukers , gaaf dat hij hier speelt maar die zien we volgend jaar niet meer , en bestaat er zoiets als een blik Steukers ?? kunnen we die ergens opentrekken of is dit eenmaal en een keer en dan heel lang niet meer.

MVV viel mij gister ook gewoon tegen , Venlo had het goed voor elkaar, was dat het dan ? of het gemis van Koen ?
IK ben zeker Koen fan , maar we moeten Koen ook niet groter maken dan wie Koen is . Het elftal had in ieder geval geen antwoordt op het wegvallen van Koen en de speelwijze van de tegenstander .

Ik ben eens benieuwd hoe MVV gaat reageren tegen Telstar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2022 07:53 13 dec 2022 07:55 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 460
Meer
VVV-MVV #22
Ik lees hier soms een beetje onzin. Willem 2 deed ook heel vroeg druk zetten op MVV, kwam binnen 20 minuten met 0-2 voor, en verloor weer in 20 minuten tijd met 3-2. Dat heel vroeg druk zetten, had geen invloed op MVV. Het was wel mét Koen in de selectie. Tja, soms zit het mee, en soms zit het tegen. Dat het in de rest van Limburg vaak tegen zit, is toevallig. Het blijft een uit-wedstrijd + derby. Dan moet je sowieso 100% alert en fit zijn en al je spelers beschikbaar hebben. VVV had dit wel, MVV had dit niet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2022 17:14
Vak G
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 52
Meer
VVV-MVV #23
Nou, wat ik me kan herinenren hadden we tegen Willem 2 zeker de 1e helft heel weinig in te brengen. We winnen de wedsttijd op karakter en met een Houdini act waar ik wel enorm van genoten heb :)
Verder had Penders al heel snel gezien waar hij MVV pijn kon doen en hebben we (mede) door het hoge druk zetten daar kansloos verloren.
Maar ik geef toe, heb er weinig verstand van.

Ben ervan overtuigd dat onze trainer en 2 assistenten dat iig wel hebben en dat we in de handen mogen knijpen met van Marwijk als vraagbaak. Als tegenstanders heel hoog druk zetten zou er elders ruimte moeten komen..... zullen ze vast een remedie op verzinnen .

Nao veure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2022 18:09 13 dec 2022 18:12 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 460
Meer
VVV-MVV #24
Als een tegenstander hoog voor je eigen goal druk zet, dan moet je je onder die druk of eroverheen uit voetballen. Dat heeft MVV toen heel verdienstelijk tegen Willem 2 uitgevoerd. MVV kan dat wel, maar de munt moet natuurlijk de goede kant uitvallen. In de kk divisie kan daarom iedereen van iedereen winnen. Dat het eens mis gaat is te verwachten, en het zal ook nog vaker mis gaan. Maar om hoog druk te zetten, moet je er ook de spelers voor hebben. MVV heeft die spelwijze niet, en zal dus het meest tegenstanders tegenkomen die dat wel doen. En tot dusver, is het MVV goed gelukt om hier een antwoord op te hebben i.p.v. andersom.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 dec 2022 18:40
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Onderwerp Auteur
VVV-MVV #25
Vandaag weer een VVV-MVV(achter gesloten deuren) geweest en alweer een verloren wedstrijd helaas.
Na 2-0 werd het 2-2 door twee doelpunten van Remans maar zoals boven al aangegeven trok VVV wederom aan het langste eind nu werd het 3-2….mvrgr Opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.285 seconden